{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Knuder - hvordan er det det er? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og kælede med min gamle Border collie og opdager en knude på størrelse med en bordtennisbold tæt ved rygraden. Hvordan er det nu, der er nogen af dem man kan skubbe med og andre sidder fast. Er det dem man kan skubbe med der højst sansynligt er en uskadelig fedtknude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knuder - hvordan er det det er?
  • #1   26. jul 2007 ja, mener at dem du kan skuppe med, høøjest sandsynlig er uskadelig - de er indkapslet og ikke groet ind i det omliggenden væv


  • #2   26. jul 2007 Når knuden er så stor så ville jeg nok skynde mig at ta til dyrlæge.
    Men jo menerat dem man kan rykke er højst sandsynligt fedtknuder. Men det er ingen garenti.
    Og når den er så stor så er det med at komme afsted. Det kan jo være kræft, brok mm.


  • #3   26. jul 2007 Ja, mener man plejer at sige at kan du få fat om knuden hele vejen rundt og skubbe den op og ned: Sandsynligvis fedtknude.

  • #4   26. jul 2007 det lyder somom det er det samme som en hund jeg kender havde og det var helt ufarligt, men få det alligevel tjekket. Men tror ikke du skal være nervøs

  • #5   26. jul 2007 Ja, få det tjekket, de kan være ondartede selv om de kan skubbes med. Fedt knuder kan også blive så store at de trykker på noget de ikke må.

  • #6   26. jul 2007 Min gamle Frida har knude i hoften og i brystvævet.
    Jeg er blevet frarådet operation uannset om det er det ene eller andet.
    Er det cancer vil det sansynligvis gallopere efter at have været åbnet - så jeg lader tiden råde og hun lever endnu i bedste velgående.


  • #7   26. jul 2007 Fridas i brystvævet er desværre cancer

  • #8   26. jul 2007 Karin >

    <b>Jeg er blevet frarådet operation uannset om det er det ene eller andet.</b>

    Blev jeg også med min den gamle labrador-blanding ... opdagede en knude hos ham da han var 7 år, og den sad helt sikkert fast ... lige inden han blev 13 år begyndte det hele meget pludseligt at brede sig, og han blev aflivet et par mdr. efter...

    Men er glad for at jeg ikke fik lavet noget ved det inden, han fik trods alt næsten 6 år uden problemer og ubehag, hvilket jeg bestemt ikke tror han havde fået hvis han var blevet opereret.

    Tikki har også fået en knude i mundhulen, som en dyrlæge mener er kræft (en anden mener det er en udposning på en spytkirtel, og en tredje vil ikke gætte på havd det er) - men her har jeg også valgt ikke at få taget en biopsi af knuden eller få den fjernet. Fordi jeg alligevel ikke kan bruge en diagnose til noget - er det kræft skal hun alligevel ikke have kemo...

    Så jeg har det sådan, at hvis jeg opdager en knude på mine hunde, så tager jeg hurtigst muligt til dyrlægen, ... men hvis de tror det er kræft, så bliver den ikke fjernet.

    /Carina


Kommentér på:
Knuder - hvordan er det det er?

Annonce