3.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Foder til whippet? Foder til whippet?

Heysa. Vores snart 2-årige whippet-tæve er vist blandt majoriteten af whippets som er lidt mad/tørkost-kræsne men til gengæld glad for godbidder. smiley

Som hvalp fik hun Royal Canin og herefter har vi prøvet lidt Eukanuba og senest Proff. Fælles for alle er at det kun spises når det er højst nødvendigt.

Har senest fået en lille prøve på Taste of the Wild, som hun slubrede i sig. Men svært at bedømme om det var fordi det var velsmagende eller det var fordi det var nyt. Men har hørt at lidt kræsne hunde skulle være glade for det fordi det bliver stegt, ergo bliver smagen ikke helt ens hele tiden.

Kingsmoor har jeg også læst godt om. Generelt er jeg rimelig åben, prisen har ikke den store betydning når hun ikke spiser mere end hun gør.

Hvad bruger i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til whippet?
  • #1   4. jan 2013 Nu er det ikke en whippet men en cavalier vi har, men han er også virkelig kræsen. Vi har prøvet nærmest alt foder og TOTW er det eneste han vil spise. Til at starte med blandede vi det med lidt leverpostej og efterhånden mindre og mindre leverpostej, så bare vand og nu smider vi det på gulvet(selvf uden vand ;)) og han spiser det med største velbehag. Det er det første foder han har villet spise uden at blive håndfodret. Desuden hans pels er SÅ flot, blød og glat og afføringen er for første gang siden vi overtog ham, også fast og fin i mængde, farve og konsistens.

• #2   4. jan 2013 Vi betalte omkring 700-800 kr for 26 kg på den tyske zooplus side, sidste gang, så det kan godt svare sig!

• #3   4. jan 2013 Royal canin 4800 er det eneste foder, hvor jeg med succes holder sul på mine.

Hvis din whippet er lige så driftstærk som min Ghini skulle du prøve at lege med hende 15-20 minutter, før du serverer foder.

Jeg kaster frisbee og leger trækkeleg med Ghini, så hun bliver kørt godt og grundigt op i drift og så spiser hun næsten uanset, hvad der bliver sat foran hende.

Er hun ikke kørt op, kan man smide en oksemørbrad foran hende og hun rører den ikke.
    Hun kan snildt gå 5-6 dage uden at røre foder overhovedet (det er prøvet før jeg fandt fidusen) og det uanset hvor meget lækkert hun bliver præsenteret for.

• #4   4. jan 2013 Cille spiser large breed foder, men hun er ofte den der får kødresterne, hvor de store får noget af alt det andet fyld, kartofler osv, så får Cille det gode.
    Jeg holder ikke rigtig styr på hvor meget hun får, hun spiser lidt af sin egen skål, og lidt af de andres..

• #6   4. jan 2013 MIn meget småt spisende hund bliver fodret lige inden vi går tur, og vi går ikke før han har spist op.
    Det tog lidt tid at få ham til at forstå det, men nu virker det.
    Små portioner 3 gange om dagen.
    Hvis jeg bare hælder det op i hans skål, spiser han 1 portion på 3 dage, og det er ikke nok.
    Vil have en Labrador næste gang smiley

• #8   5. jan 2013 DKK - det er der da ingen der råder til? smiley

Og til TS - jeg har godt nok heller ikke en whippet, men min cocker havde også utrolig svært ved at holde sul på kroppen, men efter et års tid på Uniq Power har hun fået en rigtig fin facon og vægt. Før svingede hun mellem 8-9 kg, hvilket var alt alt for lidt, men nu svinger hun mellem 10-11 kg. Det hjalp rigtig godt på hende.

• #10   5. jan 2013 hvis hun er til den tynde side er Kingsmoor Sport suveræn. Kornfri og masser af "krudt" i.

• #11   5. jan 2013 Arh...my bad smiley tja, det afhænger vel af hundens størrelse. Altså rundt regnet, så hvis en hund på 30 kg skal have 300 g om dagen og det bliver fordelt over tre måltider, er det jo ikke så voldsomme portioner... En gåtur efter maden kan jo evt. være 5 meter hen ad gaden og hjem igen. Altså ikke noget der sætter gang i risikoen for mavedrejning smiley

Men nej, hvis en hund får to større måltider om dagen eller ét måltid, så ville jeg bestemt heller ikke motionerer den lige bag efter. Dog er der forskel på en hurtig tissetur og en reel gåtur/løbetur/leg.

• #12   5. jan 2013 Nu er der grænser for hvor meget motion den får ved at gå en tur, vi går jo ikke ud og træner på fuld mave.
    Og ja, det er meget små portiner når man deler det over 3 gange.
    Nogel gange stikker jeg den ene portion i lommen og så bliver den brugt som godbidder

• #15   5. jan 2013 Umiddelbart hælder jeg mest til tørkost, så skal lige have læst op på de forskellige forslag. Og så må jeg evt. starte med en mindre sæk og efterfølgende holde øje med hvordan der spises, afføring, pels m.m. Tak for tipsene folkens. smiley

• #16   14. jan 2013 Kan lige så godt lige slutte tråden af med en update. Tog chancen og bestilte 2 store sække af Taste of the Wild; High Prairie Canine med bison og vildt, kunne fås til fornuftige penge ved zooplus.de. Det vil hun gerne spise og det der kommer ud igen ser også fint ud. smiley

Kommentér på:
Foder til whippet?

Annonce