{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Efter tids tanker omkring Bertil .... {{forumTopicSubject}}

Jeg havde ikke set jeres følelsesmæssige stærke reaktioner over Bertils skade og sygdomsforløb komme....

Dette har selvfølgelig tænkt meget over og stillet mig selv dette spørgsmål :

- hvorfor reagere så mange mennesker over Bertils sygdom og alt for tidligere afslutning på livet ??

Og jeg er kommet frem til , at grunden må være , at jeg har igennem mine historier givet ham en identitet.

Jeg har sat sjove ord på , hvad det vil sige at være hundeejer , men jeg har også sat ord på hvad hunden tænker , føler og mener ,på en måde så i blev fanget af det..

Selv om det langt fra er jer alle der har set Bertil i virkeligheden , så har i alle sammen følt , at i var venner med ham....

I har fulgt ham fra første til sidste minut , hans tossestreger , hans agillity og ikke mindst hans hverdag i dagplejen hos Fru Nielsen og i har taget ham til jeres hjerter...

Og jeg tror , at i har følt det lidt som at se en rigtig god kærligheds film , hvor hun bliver forelsket i en mand der havde haft et kummerligt liv hos en psykisk syg kvinde.
De kommer til at elske hinanden højt.
I dette kærlighedsforløb bliver manden uheldbredelig syg og opgivet af lægerne.
Men man sidder og venter , med tilbageholdt åndedrag og venter på et mirakel...
Til sidst kører kameraet tæt på de to , hvor i kan se , at hun holder om ham , da han ånder ud og bliver fri for yderligere smerte...
Og alle vores håb og drømme blev med et knust...

Men samtidig føler i nok også ( for det gør jeg ) , at det er ligesom hvis Walt Disney valgte at lade Pluto, som alle kender udgå af serien.....
Det kan man bare ikke , for han skal da leve evigt til glæde for os alle , der følger hans kejtet og fjummergøjsagtige livsførelse på sidelinjen ......

Da jeg kom frem til dette , kunne jeg meget bedre forstå alle jeres reationer , for sådan ville jeg jo også selv have følt , tænkt og reageret på Bertils liv set fra sidelinjen....

Hvis jeg har ret i dette , glæder det mig usigeligt , for så giver Bertils liv bare så meget mening , selvom det var alt for kort...

Tænk bare på , hvor mange menneskers tanker og følelser han har haft indflydelse på....
Det tror jeg kun er overgået af Lassie filmen ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter tids tanker omkring Bertil ....
  • #1   6. jan 2013 for mit vedkommende var det ikke så meget Lassieeffekten men fordi man i dine indlæg har kunnet mærke kærligheden til Bertil og jeg kan levende forestille mig hvor smertefuldt det må være. Jeg føler så meget dig og får usigelig lyst til at kramme dig og fortælle dig at det hele nok skal gå. Nu har jeg så mødt Bertil og kunne med egne øjne se kærligheden mellem jer og derved står det endnu klarere hvor ondt det må gøre.

  • #2   6. jan 2013 Jeg tror du har helt ret. Samtidig har vi jp fulgt med i hvor meget bertil betød for menneskerne omkring ham og vi kan i den grad relatere til hvordan det måtte være at miste ham. vi kan jo tænke tilbage til de sjælevenner vi selv har mistet eller tanken om at miste den vi har nu.

    har altid været imponeret over din måde at skrive historier om bertil på, du fangede altid vores fulde opmærksomhed og formåede gang på gang at skrive så man ligefrem kunne se bertil og alle andre i historierne for sig.


  • #3   6. jan 2013 Du har helt ret. Nå ja nu kan jeg jo selvfølgelig kun tale for mig selv. Men på trods af at jeg aldrig nogen sinde har mødt hverken Bertil eller dig , så føler jeg alligevel at jeg kender jer lidt. Lige netop på grund af alle de sjove, alvorlige og dejlige fortællinger du er kommet med. Og ja. Jeg sad tilbage med en følelse af at "sådan kan det da ikke bare ende".

  • #4   6. jan 2013 Har læst med på sidelinjen og for mig har det været pga. den måde du skriver på.
    Man lever sig rigtig ind i det og du formår at forklare nogle ting jeg ikke selv har kunne
    Har selv en syg hund og frygter for fremtiden - Så tror det jeres historie har gjort for mig har at være at sætte tingene lidt i perspektiv og måske få mig til at sørge for at få taget flere billeder, lave flere oplevelser osv.


  • #5   6. jan 2013 Du har ret! for mange af os har jo slet ikke set ham irl, men han har alligevel efterladt nogle spor hos os som du har plantet i os via dine fortællinger. Takker mange gange for det :o)

  • #6   6. jan 2013 Det er en og skær empati - ihvertfald fra min kant.
    Vi kendte jeres forhold til hinanden og vi kan sikkert alle sætte os ind i den smerte det giver, når det forhold afbrydes.



  • #7   6. jan 2013 CH, det kan man i hvert fald! men vil for mit vedkommende sige at det har ramt hårdere med Bertil - Charlotte - Fru Nielsen end hvis en anden bruger som man ikke kendte noget til mistede sin hund.

  • #9   6. jan 2013 Mange fulgte også Fie og ikke mindst min kamp mod hendes forskellige skavanker, og blev meget overvældet over hvor mange der gav en hilsen i den sidste tråd omkring hendes aflivning
    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=477539


  • #10   6. jan 2013 Jeg har nydt de små historier om Bertil, men jeg vil nu sige, at jeg altid føler dybt med en bruger, der har mistet sin hund, fordi jeg har let ved at sætte mig ind i, hvor svært det er.. Som CH skriver - empati

  • #11   6. jan 2013 Nu har vi alle kunne følge med i, hvor meget Bertil betød for Fru Nielsen og dig, og kunne følge med i hvor skøn og dejlig en hund du fik gjort ham til. Så det berører en dybt, når man ved, at en meget elsket ven har været nød til at sige farvel alt for tidligt.

    Jeg ville bare ønske, at jeg kunne give dig en kæmpe krammer.

    Jeg mistede selv min soulmate sidste år.


  • #12   6. jan 2013 Jeg læser altid dine tråde, fordi jeg synes du har et skriftsprog, som bare fænger og bliver levende, mere end bare beskrivende. Det gør mig ondt at du allerede har måttet tage afsked med din lille ven. Kommenterer normalt ikke dine indlæg, men det skyldes kun at der er så mange, der gør. Bruger dem som underholdning, ja selvfølgelig ikke denne sidste tids tragiske indlæg, de bliver læst fordi jeg ganske enkelt interesserer mig for, hvordan andre tackler den forfærdelige situation alle hundeejere kommer i, nemlig "det sidste farvel". R.I.P Bertil

  • #13   6. jan 2013 Jeg ved hvordan jeg reagerede på kongos død, og da jeg læset om Bertil kom de følelser op igen. Fordi jeg på en måde kan føle med dig, så derfor blev jeg ked af det.

Kommentér på:
Efter tids tanker omkring Bertil ....

Annonce