{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Uvidende hunde"elskere" {{forumTopicSubject}}

*GRRRRRRRRRR*

Kender i det?????

Her går man rundt og selv synes man passer sååååå godt på sin hunds ve og vel..
Jeg giver ikke min hund slik, kager, is og andet "godt".. Han får derimod ben, kallun, lunger, grisseører, tryner, klove og aaaaalt muligt hunde-lækkert..
- Han får da også lidt menneskemad engang imellem, men det er sådan som kød, brød og salat =)

Så sidder vi der og griller til svigerfars fødselsdag iaftes, svigerforældrene har også hund - og DEN får chokolade, slik og is når de får det (og joooooo, jeg prædiker løs om hvor skadeligt det er, men de VIL ikke høre)..

Jeg lægger så øre til hvor syyyyynd det er for lille stakkels Kaoz, at han ikke må hverken sidde eller ligge ved bordet når vi spiser.. Kaoz ligger fredeligt på græsplænen og tygger i en kæp han har fundet - han er jo så vant til ikke at må være ved bordet..

Så kommer vi jo til den sjove del hvor hundene skal fodres ved bordet *GRRRRRRR*
Jeg siger "NEJ" til Kaoz da de kalder på ham, for han må IKKE fodres ved bordet.. (De (svigermor og et par andre gæster) har meeeeget travlt med at fortælle hvor ONDSKABSFULD jeg er over or ham, mens den gamle (svigers hund) får pølser og kylling af svigermors tallerken..
Jeg går så ud på græsset og giver kaoz et flüte for ikke at skulle høre på dem længere..
- Det er heller ikke nok.. Nej nej, den gamle har fået kød, så det skal Kaoz da også have..
Prøver at forklare dem, at hunde ikke føler jalouxi på den måde, og at han er vant til slet intet at få.. (Øv hvor er jeg bare ond ved min hund)

Desserten kommer, lækkert is fra bogø.. Det bliver ikke spist op, så den gamle og kaoz kan da lige dele det..
NÆ!!! Det kan de da ikke... MIN HUND FÅR IKKE SØDE SAGER !!!!!!!
- Hører igen på hvor ond jeg er, prøver at forklare dem, at for Kaoz er det lækkert med tørret komave, en rådden måge og alt i den stil - at det ikke er naturligt for hunde at spise slik, og at hvis det er usundt for mennesker - så gang det med 10 for en hund (ved ikk om det passer, men NOGET skulle jeg jo "forsvarre" mig med..

Var derude igen idag og spise - denne gang uden Kaoz selvom han elsker at komme med og lege i deres store have..
De spørger selvfølgelig hvor han er, og jeg siger hjemme fordi de ikk vil lade ham være mht mad..
Svigermor looooover at bedre sig, og at hun inderst inde godt ved, at jeg har ret - hun synes bare det er SYND for hunden den skal kigge på hun spiser når den intet må få.. At hun vil gøre det sååå godt for dem, og det må jeg da kunne forstå..
Siger at det forstår jeg da selvfølgelig, og at uvidenhed ikke er krimminelt; men hvorfor hun dog ikke vil høre og tage ved lære når jeg siger det er SÅ usundt for hunden at få slik..
Hun fejer det væk med et "jaja, jeg ved det godt! og så er alt godt igen..

HADER det bare!!! Vil da ikke blive ryyyygende uvenner med svigermor fordi vi ikk liiiige har lige meget forstand på dyr - Men jeg kan bare ikke tollerere, at hun vil øddelægge både min træning og hund ved at gøre det stik modsatte af hvad jeg beder om..

Øv altså... Kender i det??

Uvidende hunde"elskere", der nægter at høre???

Hvad gør i for evt at få dem til at LYSTRE *GG*



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uvidende hunde"elskere"
  • #1   1. aug 2006 Hvor er du sej at lade din hund blive hjemme
    og så sige det ærligt til dem...
    Det ville jeg også kunne ha' fundet på,
    "så ka' de lære det"
    Jeg syns det er TOTALT respektløst af din
    familie at give din hund noget, som du ikke selv
    havde bedt om, jeg ville blive så eddertosset..
    Men heldigvis har min familie så meget respekt for
    mig og mine meninger omkring mine hunde at de
    adrig ville give dem noget uden min tilladelse...

    Du gjorde det eneste rigtige for din hund og for dig selv
    Respekt for det


  • #2   1. aug 2006 Peters familie har meget med at give Baloo ved bordet og give ham alt muligt mærkeligt... Da Peter en dag skulle lige til og give deres hund noget ved bordet blev han nærmest BLÆÆÆÆST ud af lokalet med et fælles NEEEJ! Hmmm... Godt så... !

    Jeg tror det handler meget om misforstået godhed... *ss*


  • #3   1. aug 2006 Jeg vil da godt indrømme at Baloo får vingummi herhjemme - han er helt vild med det, og vi morer os altså lidt på hans bekostning når han spiser dem... Men hvis jeg siger at andre ikke må give - skal de stadig respekterer det... Der er også grænser jo... *ss*

  • #4   1. aug 2006 Sejt af dig at sige fra. Det gør jeg også.
    Min familie har heldigvis lært at spørge mig først, før de giver Lilly mad, men de har også de fleste af dem selv hund, hvor de passer på vægten og hvad de får at spise.

    Lilly må heller ikke få Is, slik og kager, eller noget med sukker i overhovedet, for det er ikke godt for hende.


  • #5   1. aug 2006 Det er da for provokerende at hun ikke kan respektere din måde at opdrage hund.. Jeg var sgu blevet gal..
    Og ja..de ting du nævner er meget mere guf for hunden, end alt det usunde vi mennesker propper i os....
    Hader folk der bare ikke gider at respektere ens holdninger!!!


  • #6   1. aug 2006 Barb -> Ja så kan hun lære det kan hun!!!!
    Det sårer hende jo også lidt når jeg siger det som det er, men jeg KAN altså ikke lade hende jonglere med min hunds helbred ved at give ham en masse "GODT"..
    Og respektløst??? Tjaaa.. Hun ser mig jo som det mest grusomme i verden over at jeg tit går hen og ligefrem beder min hund om at aflevre det ben jeg har givet ham.. Det er jo HANS.. 0o

    Solva -> ja der er sandelig meget en hund ikke må få.. Jeg ved godt hvad der er godt for min hund, og køber gladeligt ækle guffere til ham *LOL*
    Min svigermor synes jo Kaoz er en fantastisk hund, og hun kan ikke forstå jeg ikke vil glæde ham med chokolade nu han er så glad for mig.. Kan jeg slet ikk lide ham??? Jooo, derfor giver jeg ham ikke chokolade søde svigermor ; )
    Og hvis jeg var sååå grusom ville han jo nok ikke kunne lide mig så godt, velda???? tsk tsk

    Lille blub -> Lyder som om det (heldigvis?????) ikke kun er mig der har problemer med svigermekanikken.. Lad os lide i fællesskab *GG*


  • #7   1. aug 2006 Tinna -> Meget af min fammilie hører nu efter *ss* Det er bare liiiige svigermor der synes jeg er dyreplager 0o
    Det er nu også det jeg er mest ked af.. Jeg gør det jo såååå godt for min hund, han lever sundt, er mere end veltrænet (bryster mig stolt over SELV at have trænet ham til det *LOL*), og han følger mig troligt hvorend jeg går.. Førerfikseret bliver hunde når de kan lide at følge lederen/træneren/moren.. Og så få smidt i hovedet at det er SYND for min hund at have MIG som moar??? WHAT??? Så bliver Nina lidt ked =,(

    Dina -> Ja det er sgu sørgeligt at folk ikk bare kan høre hvad jeg siger *LOL*
    - Det værste er at det er hunden det går ud over i sidste ende =(


  • #8   1. aug 2006 Nina: Absolut ikke... Min far er også slem - men det er ikke så meget søde sager, men rester fra bordet... Om det så er en engelsk bøf skal baloo have den.. Min far elsker hunde - men har ikke fysikken til selv at have en længere... Så det "går ud over" baloo....

  • #9   1. aug 2006 Ja tak - jeg har et problem med misforstået godhed overfor Zico, både fra min far og min mor (de bor ikke sammen).
    Sidst det skete er ikke andet end 14 dage siden. Min far skulle passe Zico i forbindelse med at jeg skulle på ferie i Berlin med min mor. Dagen inden han skulle hente Zico, ringer manden for at høre hvad "Zico må få at spise" - hvortil svaret er "sit tørfoder, sine hundekiks og nogle gulerødder" - men det var ikke nok for manden hvis eneste mission i livet (åbenbart) er at komme så vidt et udvalg af fødevarer som muligt i min hund - Han fortalte at de nok skulle grille mens Zico var der - og at det "jo var synd at han skulle lugte til grill-mad en hel aften uden at måtte få noget" - Nej det er ikke synd forklarede jeg... Min far godtog at Zico ikke måtte få grillet kød, men forsøgte dog at overtale mig til "en enkelt kartoffel" eller "hvad med et flute?". Jeg holdt fast i at det eneste Zico måtte få var det jeg før havde nævnt for ham.
    Men om har har fået noget andet ved jeg ikke, men jeg har en mistanke...

    Min mor kan godt følge mig i at Zico ikke må få alverdens mystisk menneskemad - men hvad kan et rundstykke med purløgsost da skade??
    Vi havde sovet hos min mor, og da vi stod op skulle vi selvfølgelig have morgenmad - min mor havde dog ikke mere af Zico's tørfoder på lager - hvilket jeg afslog som værende et problem, da han sagtens kunne vente med sin mad til vi kom hjem til os selv.
    Da jeg på et tidspunkt kommer tilbage fra toilettet, ser jeg Zico stå midt på køkkengulvet med et halvt rundstykke med flødepurløgsost i munden - "Jamen han så så sulten ud klynkede min mor".
    Så JA jeg kender udemærket problemet - min far var dog lagt værre før i tiden og proppede Zico med frikadeller, pølser, småkager osv når jeg vendte ryggen til - det fik Zico dog selv lavet om på, da han efter gud ved hvor mange små "lækkerier", ørlede på min fars nylagte gulvtæppe... og manden forstod at det var sandt hvad jeg sagde, når jeg påstod at hunden ikke kunne tåle det.

    Noget helt andet er at der i min blok bor en ældre mand som elsker hunde, han har altid godbidder i lommen og kalder hundene til sig på lang afstand, så man kan risikere at blive slæbt efter sin stakkels forvirrede hund ca. 20 - 30 meter, mens der bliver råbet "vovse" fra den ene side og "nej - plads" fra den anden. Nå men mit problem med ham er, at han aldrig har spurgt om Zico må få en godbid, han tager det bare for givet at man har lyst til at hænge efter sin hund, så han kan give den en dicount frolic... uh han er så træls smiley


  • #10   1. aug 2006 godt de i min familie jeg snakker med, ved at det er mig der bestemmer, og mig der vælger hvad mine hunde må få , hvor meget og hvordan

    de følger troligt hvad jeg siger, og hvis ikke, ville de bliver snydt for at få lov til at se mine hunde


  • #11   1. aug 2006 Lille blub -> var det dog bare "kun" rester.. det kunne jeg leve med *ss*
    Men is og kager.. DER sætter jeg sgu grænsen !!!
    Og ja - så må jeg jo være den sure kylling igen igen den dag, men sådan er det så bare *GG*

    betina-> Iiihhh hvor irriterende, også du er udsat for sådan "godhed" =/
    Det er såååå trælst når mennesker ikke vil høre... Og eet er da at det er ens egen fammilie.. men FREMMEDE mennesker!!????
    Heldigvis er Kaoz så opdragen (kryster *GH*), at han ikke smutter hen til fremmede der kalder og lokker, han løber lige på plads og lurer efter dem bag moars ben *GG*


  • #12   1. aug 2006 Janne -> ja sgu... Jeg synes også det er sååå træls at blive inviteret til mad ved svigerforældrene efterhånden.. Ved bare hvordan jeg skal sidde og høre på hvor ooooond jeg er osv..
    det er møg-trættende i længden !!!


  • #13   1. aug 2006 ja, der har jeg været smart

    min mormor har fået godbider af mig som hun kan give hundene *G*

    og min mor tør ikke købe noget til dem uden at jeg har sagt at det er ok

    men ja belastende at folk ikke kan respektere at man har regler for ens hunde, det sammen når de bare lader deres hund hilse på

    hvad hvis man f.eks fodrede deres unger med alt mulig sukkerstads, hvad ville de sige til det?


  • #14   1. aug 2006 janne -> så utrolig belastende...

    Godt jeg har HG til at støtte mig *GG*


  • #15   1. aug 2006 Uhhha Nina, bare vent til i får børn og har dem med ..lool.



  • #16   1. aug 2006 Nina - Ja Zico er desværre ikke så velopdragen på det punkt, fik ham først da han var 5 år, og der var ikke meget lydighed på drengen da jeg hentede ham på internatet - det er blevet meget bedre, men han er "desværre" så glad for folk at han elsker dem alle højt, hvis bare de vil snakke.
    Har det også dårligt med at råbe ad ham, for han kan ikke forstå, at det er forkert, at gå hen til nogen som kalder på ham. På det seneste er vi dog begyndt at vende om, eller gå ind når vi ser den hundeglade mand. Jeg er desværre for flinkeskole-opdraget til at give ham et fur, så bruger et lukket kropssprog istedet. Sidst var vi på vej ind i opgangen, da han kom gående fra siden og satte sig på hug, jeg skyndte mig at sige at vi "desværre - vi har travlt i dag" og gik så ind uden at kigge på ham.
    Vil heller ikke være en lille snerpe, for alle de andre hundeejere er åbenbart meget glade for denne "hunde-mand" incl. frolics. *G*
    Vi møste ham engang et stykke fra vores hjem, og han hev straks frolics op og proppede dem i Zico, derefter sagde han at jeg hellere måtte skynde mig hjem og give Zico mad, for den (hunden) var meget sulten! Jeg stod tilbage og tænkte what the fuck??
    En anden dag mødte jeg ham, da jeg skulle tage bussen på arbejde. "Skal den lille hund være alene i dag?" - jeg svarede ja, "JA - dét er synd!" sagde han så. Igen tænkte jeg "Say what!?".



  • #17   1. aug 2006 Henriette -> skal ikke lige have børn *GG* jeg skal nå at have: en schæfer, boxer, border terrier, bull terrier, gravhund + det løse inden jeg skal avle *GG*

    Betina -> ja med en internatshund så gammel er det jo oftest menneskekærligheden der vinder vores hjerter *ss* - så intet under han er glad for alle der gider ham *ss*
    Og ja - hunde virker altid sultne og bryder sig oftest ikke om at være alene, meeeeeeeeen det skal de jo være, og det er da ikke SYND...
    Tossede mennesker er der nok af ; )


  • #18   1. aug 2006 Jeg har spekuleret meget over netop det emne. Folk der bogstaveligt fodre deres dyr ihjel : " ja jeg ved godt, at det ikke er sundt for den, men så tyk er den jo ikke" Jeg er kommet til den konklusion at det drejer sig om overført bulimi/omvendt anoreksi, en psykisk lidelse hos ejeren, en trang til at opfede. Man ser faktisk, at mødre med anoreksi feder deres børn op. Uanset hvad er det en trang til at give, mod bedre viden, for at tilfredsstille sig selv. Lidt rodet, hmmm, men sådan cirka og derfor lytter folk ikke, for så skulle de jo sige nej til dem selv, der drejer sig om dem, ikke hunden.

  • #19   1. aug 2006 Hæ, hvis folk på trods af at jeg har sagt nej, giver mine børn eller mine dyr noget, forsvinder alt indlæring fra flinkeskolen. Jeg forlanger ikke at folk skal forstå, bare adlyde !

  • #20   1. aug 2006 *Nina & Kaoz på Fyn -

    Kan godt forstå dig..

    Har selv nogle venner hvor at deres hund sidder med til bords, og få lov til at gnaske i det der står på bordet... hvilket er ret ulækkert...

    Og disse kan heller ikke finde ud af, at det får Babett ikke lov til, eller at blive fodret ved bordet.

    Så når de kalder på Babett for at hun skal smage, sig jeg også nej.. og Babett får ordre på at forsvinde.

    Det kan de bliv meget fornærmet over... det er synd og jeg er dyreplager mm..

    Men det tager jeg mig ikke af, hvad andre synes om mig og min holdning til at holde hund.


  • #21   1. aug 2006 KENDER DET!!!
    Nåååå hvor er det synd, må han ikke få lidt? Skal rasmus ikke bare have én lille pølse, bare en en en en??? kom nuuuu....
    han får det en *SJÆLDENT gang (menneske rester), og kun når jeg synes!!! Så fatter de ikke, at hvis det lige ligger op af at han har fået dagen før, så skal han ikke foreløbig....*GRRR*


  • #22   1. aug 2006 Jeg synes at du skal tage en håndfuld tørrede fisk med (dem der stinker)......give dem til svigermor og sige at hun gerne må gå om på den anden side af huset og give din hund nogle når hun får lyst til at fodre under måltidet.
    Så får den også noget og svigermor får sin lyst styret........måske virker det også forebyggende....he he


  • #23   1. aug 2006 Hvis du prøver mit råd så skriv lige tilbage om det virkede.....

  • #24   1. aug 2006 Kender det alt for godt,mine svigerforældre er på samme måde med deres nye hund, den tiggede ik da de fik den ,han er tre år,men det gør den nu. åååh altså vores lille vuk han kan altså ik lide tørfoder,så han får nærmest kun menneskemad,har sagt det til dem 100 gange,men de bliver ved.sørgeligt.

  • #26   1. aug 2006 I gamle dage, i min barndom, fik hunde madrester og rugbrød med leverpostej, supleret med et kødben i ny og næ. Intet i vejen med menneskemad. Der er gået inflation i at gøre det super rigtige, så folk kan føle sig rigtig forkerte, hvis de ikke fodre dyrt og helst osse besværligt ; )) Mine får gennemsnits tørfoder, supleret med havregryn, cornflakes, tun, tørt rugbrød, griseøre, gulerødder, hestepærer, kattetørfodder (som guffere) rådt hjerte og meget mere ; ))

  • #27   1. aug 2006 Zico må skam gerne få "menneskemad" i den forstand at det er råt kød/grønsager - men jeg vil ikke have at han skal have stegte ting, frituremad, slik, chips, pizzaskorper osv. - men det er netop sådan nogle ting folk "slipper" ned til ham, og hvis nogen skal give hunden noget, må de godt lige spørge først - og han skal ikke have det ved bordet.

Kommentér på:
Uvidende hunde"elskere"

Annonce