1.426 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hvad betaler i ialt for hund ? Hvad betaler i ialt for hund ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i ialt betaler for at have én lille hund om året? Sådan ca.

Og det er dyrelægeregninger, hundeforsikring, hundefoder, hundetræning. I ved regninger som løbende skal betales.

I behøver ikke skrive hvad i betaler for hundelegetøj osv.

Kun de lidt vigtige ting.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betaler i ialt for hund ?
  • #1   8. jan 2013 dyrlægeregninger er jo svære at spå om.men vaccinationer ca 700,forsikringer 1500.foder 3600, hundetræning 700.det er de faste udgifter vi har pr hund deruover kommer så uforudsete udgifter til dyrlæge og ringtæning og udstillinger

• #2   8. jan 2013 Jeg vil skyde på at jeg bruger 5000 kr årligt per hund, hvis altså jeg havde regnet med at jeg selv betaler for mit foder.
    Det er for forsikring, foder og dyrlæge.
    Sætter fodret til 600 per halve år - mine spiser omkring 14 kg foder på 6 mdr hver.
    Sætter omkring 1500 kr af til dyrlægen, fordi det ofte kun er sundhedstjek og vaccination. Det er sjældent større ting, men de er der også, men er ikke regnet med.
    Og så sætter jeg 2300 kr af til forsikringer (ansvar, sygeforsikring + ekstra forsikringer, genoptræning, medicin og tandforsikring)

• #3   8. jan 2013 UHhhh tør slet ikke skrive hvad en stor hund spiser for smiley

• #4   8. jan 2013 Jeg gir 140 i forsikring hver måned. ca. 250 i foder i måned. træning 1500 hver halve år. ca. Dyrlæge 500 kr til vaccine. Så bruger jeg så også penge på godbidder kødben, legetøj. Tøj til ham.

• #5   8. jan 2013 Undskyld så ikke der stod for en lille hund, men Liam vejer det samme som en lille hund smiley

• #6   8. jan 2013 Vi bruger vel rundt regnet ca. 5000 pr måned på vores hunde. Inkls. hundemad, konkurrence-/trænings-gebyr, dyrlæge,benzin, forsikring osv. vi har 4 (af og til 5) hunde. så knap en tusse pr.stk. vil nok sige 1200 for at være nogenlunde dækket ind.

• #7   8. jan 2013 Takker også gud for at der findes en syge forsikring ..

• #8   8. jan 2013 oz mig...

• #9   8. jan 2013 Det lyder til at I bruger ekstremt meget på jeres hunde. Jeg er godt nok glad for at jeg kan holde det nede på det niveau det er nu. Men nu er det self også små hunde, og små hunde spiser ikke så meget som store. Og vi har hele tiden været ret heldige med at besøg til dyrlægen er en sjældenhed smiley

• #10   8. jan 2013 Ginger: vi bruger rundt regnet 1500 alene på foder, så er alle forsikret med sygeforsikring og udviddet dækning, dertil kommer diverse gebyer osv. det er jo fordi både natascha og jeg er medlem af klubber og kører for træning osv. når man vil "lidt mere" er hundesporten en af de dyrere sportsgrene. smiley

• #11   8. jan 2013 Jo jo det er self rigtig. Jeg betaler da også til DKK og for at udstille Silas i ny og næ, men da det ikke er noget jeg gør fast regner jeg det ikke med.

Er det 1500 kr om måneden du bruger på foder? Det er det vi bruger på et helt år.

• #12   8. jan 2013 ja om mdr:) men mine er jo også noget større end dine:) Mødte en dame mellem jul og nytår med 6 GDere de spiste 3 kg om dagen HVER! Der måbede jeg:)

• #13   8. jan 2013 Hold da op - det er godt nok meget foder. Tror ikke dem der betaler for mit ville være så glade hvis jeg gik ud og fik mig 2 store GD'er i stedet for *GG*

• #14   8. jan 2013 præcis.:) Alt er generelt billigere i mindre størrelser har jeg opdaget efter funky er flyttet ind.. f.eks udstyr , seler, kurve, osv. de små ER bare billigere på nogen punkter:)

• #15   8. jan 2013 Jeg tør næsten ikke regne på det *lol*

Men et hurtigt overslag siger:
    Forsikring (ansvar, udvidet ansvar + syge) x 2 hunde = 3000 om året
    Privat træning x 2 hunde = ca. 5000 om året
    Medlemsgebyrer i DCH og DKK = ca. 1000 om året
    Konkurrencer startgebyr = ca. 5000 om året
    Kurser = ca. 2000 om året
    Kiropraktor og massør = ca. 1500 om året
    Dyrlæge (det som forsikringen ikke giver tilbage) vel et par tusinde hvert år vil jeg tro. Den ene bøvler meget med analkirtler, så der er lidt for mange besøg på den bekostning.

Udstyr som jeg bare MÅ eje (ooops) og kørsel til stævner tør jeg slet ikke tænke på.

Derudover kommer foder men det vinder den ældste heldigvis, så har ikke købt i flere år - aner faktisk ikke hvad de ville spise for om året?

Så ca. 20.000 om året udover foder vil jeg tro.... phew - blev helt svedt! Det vil jeg skynde mig at glemme igen *lol*

• #16   8. jan 2013 hov - min beregning er for 2 hunde. Det kan dog ikke altsammen halveres, da den lille fx kun deltager i en brøkdel af det antal konkurrencer som den store gør... tilgengæld betaler den store dermed alt forderet smiley

• #17   8. jan 2013 Jeg er stoppet med at regne på det smiley

• #18   8. jan 2013 Tommelfingerreglen er tusind kr pr måned pr hund, og det er en rask hund. Hvis man udstiller og træner på højt niveau, så er prisen højere.
    Eneste forskel i pris mellem lille og stor hund, er foderprisen. Alt andet er samme pris.

• #20   8. jan 2013 jeg tro jeg giver 500kr om måneden for de to jeg har... har ingen udgifter på mad og træning den klare jeg selv da jeg træner og forsikrig lyder kun på søle 5-600kr om år for dem begge.... og dyrelæge kender jeg en sød en som siger kom du 5min i luk så klare vi lige det

• #21   8. jan 2013 Om året bruger jeg ca..
    Foder: ca. 6000kr
    Dyrelæge: ca: 1000kr
    Forsikring: 1500kr
    I alt: 8500kr
    Men det er uden alt det uforudsete, som du selv skriver, legetøj, godbidder, uforudsete dyrelæge besøg osv. Men du kan nok heller ikke putte hende ind i kategorien "lille hund" men sådan ca... Puuha det er første gang jeg sætter tal på, det er sq også mange penge, og jeg er på SU haha(:

• #23   8. jan 2013 Ikke enig marlene: alt grej er billligere til små hunde. Og de er billigere i foder. Kun træning og forsikring koster det samme.

• #24   8. jan 2013 Det er uden agility konkurrencer og godbider/legetøj: 3000 om året.

• #25   8. jan 2013 Sarah-med-Boesen-etc.: Hvordan kan en GD spise 3 KG mad om dagen?? Min hest (på 530kg) spiste omkring 3,5kg foder om dagen. Jojo, ved da godt, den fik byg og müsli, og hundens mad sikkert vejer mere for mindre, men alligevel, kan det virkelig passe en hund skal have SÅ meget mad om dagen?
    Jeg spørger kun, fordi jeg simpelthen er målløs smiley

• #26   8. jan 2013 Andrea: aner jeg ikke. jeg har aldrig haft en GDer og den vi har haft i pasning var en hvalp og han fik 1 kg om dagen.
    Men det var hvad damen med de 6 sagde. Hun fodrede med Olivers og sagde hun brugte ca.7500 om mdr på foder alene.. jeg var RYSTET Og synes pludselig jeg var meget heldig økonomisk..men det var hvad hun fortalte.

Skal tilføjes at hendes hunde var i super stand og var udstillingsdyr og der var INTET at komme efter. smukke skinnende og fit for fight.

• #27   8. jan 2013 Hmm, nu spørger du på små hunde og der kan jeg ikke hjælpe.. Men for sjov vil jeg da også lige prøve at regne på, hvad det koster at have 3 rottweilere..
    Foder er mellem 1000-1500 pr. måned (alt afhængig af tilbud).
    # x sygeforsikring a' 1620kr/år.
    Så køber vi nok for 200-300kr godbidder, tyggeben mm. om måneden.
    Dyrlæge er nok i gennemsnit 300/mdr.
    Legetøj vil jeg skyde på i gennemsnit er 100 kr/mdr (de har meget hjemmelavet, men når vi endelig køber skal det være robust og det koster).
    Så er der medlemsskab til DKK og DcH, diesel osv.
    Så det løber jo faktisk hurtigt op.. smiley

• #28   8. jan 2013 Wauw..!
    Nå ja, kan kun sige godt man skal have lille hund smiley

• #29   8. jan 2013 Som du kan se på mange af de forskellige svar, er økonomien i stor grad afhængig af hundens sundhedsstatus.

Derfor er det vigtigste, hvis du skal købe hund, at du ser dig godt for, og er velorienteret omkring hvilken race du vælger og hvilke sygdomme, som evt. er relateret til den hund, som du er interesseret i. Man kan aldrig gardere sig 100% men hvis man vælger med omhu, kan man minimere udgifterne til doktor dyr. Min opfattelse er, at man i mange tilfælde måske bør give lidt mere for hunden, end det en "ægte" uden stamtavle koster, og sørge for, at tjekke sundhed på forældredyr.... Og så lade være med at falde for en race, som er kendt for de forskellige allergier, dysplasier... etc. etc..

Jeg har kun en enkelt gang (ud over de normale vaccinationer m.v) været til dyrlæge med en syg hund - ud af de 3 vi har nu. Samlet set, har de vel en alder på omkring 8 år. - Og det er vel ikke helt ringe.

Mdl. udgifter ca.
    Foder 200.-
    (Jeg får rabat på mit foder, men andet ordentligt foder kan også købes til den pris, f.eks Arion - et udmærket Dansk produkt)
    Forsikring ca. 50.-
    Godbidder/gnaveben ca. 150.-
    Diverse 100.-

Dertil kommer de udgifter jeg selv "tilvælger" - Liner, seler, udstillinger, træning, køreture ud i det fri .....

Hvis man vælger ikke at have en sundhedsforsikring, er det måske en idé at have en "sygeopsparing" i stedet - en sparegris, hvor man hver måned putter 75-100 kroner i. Så rammer det ikke så hårdt, hvis man uforudset skal en tur til dyrlægen...

• #30   8. jan 2013 Jeg har en collie, der vejer 20 kg.

Hvis han kun fik tørfoder, ville det koste mig omkring 7-8 kr om dagen. Altså ca. 3000 kr på et år.

Han får madrester ved siden af tørfoderet, det har jeg ikke regnet på. Så får han rå kødfyldte ben ved siden af tørfoderet for at holde hans tendens til tandsten i ave. Han får 1-2 ben om ugen og en gulerod de andre dage.

Så koster det ca. 700 kr om året at få ham sundhedstjekket og vaccineret.

Ansvarsforsikringen koster 3-400 kr om året.

Træningsgodbidder der bruger jeg gerne en rest kød fra vores mad, skåret ud i små stykker.

Så har han altid en politistav eller lignende liggende til at gnave i. Han er ikke særlig flink til at gide bide i noget, så sådan en stav holder gerne meget længe.

Hundetræning koster ca. 500 kr for 8-10 træningstimer. Han gik på unghundehold og så lydighed for familiehunde. Vi træner ikke ude i øjeblikket, han virkede utryg ved større træningspladser og tricks og aktiveringssjov kan jeg sagtens lave selv hjemme. Men synes bestemt du skal tage til træning i starten med din nye hund - hvem ved måske bliver I bidt af det:) jeg nød træningen meget med min forrige hund.

• #31   8. jan 2013 Tør ikke regne på det... Slet ikke i år! Siger tak for en sygeforsikring der aldrig dækker de ting mine dyr fejler :s

Men hvis vi IKKE tager dyrlægeregninger med... Så ca. 1000 om måneden per hund. Men de er så ikke små :o) Så der kan trækkes lidt foder fra

• #32   8. jan 2013 9600kr
    Det er til alle faste udgifter.. Der er ikke regnet uforudsete udgifter ind i det.

Stor hund.

• #33   8. jan 2013 Gravhund:
    Forsikring + syge = 2000kr om året
    Foder= ca 1000 ca om året
    Så det bliver nok 4000-5000kr om året med godbidder, seler osv. smiley

• #37   8. jan 2013 1000 kroner om året på fodder ???.
    Her bliver der spist for 1000 kr om måneden!! smiley
    Og 450kr i forsikring pr måned
    400 kr i hundetræning (engangbetaling)
    også lægger vi 500 kr om måneden til hunde doktor smiley
    Men vi har så også fire..

ved én chihuahua vil jeg mene
    130 kr i fodder.
    125 i forsikring
    hundetræning?
    Dyrlæge 500 (til opsparing, hvis noget skulle gå galt)

• #38   8. jan 2013 Jeg kunne godt tænke mig en toypudel. :O)

• #39   8. jan 2013 Og 1.000.000 til hærværk og ødelæggelse i hvalpe perioden ;))

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #40   8. jan 2013 Vores gravhund koster omkring 5000 om året. smiley

• #41   8. jan 2013 Alfisten - Læs hvad jeg skriver: Man kan aldrig gardere sig 100%

Har lige talt med hundeejer i dag, som har brugt mere end 25000 kroner på dr. dyr i år... og jo - Alfisten. Her havde det sørme hjulpet en disse for dem... altså - at kigge sig grundigt om, før man købte...

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #42   8. jan 2013 Alfisten Natasja - Enig. Bailey har aldrig været syg, men han er utrolig klodset, så han kommer ofte til skade. Så hurra for sygeforsikringen. smiley

• #44   8. jan 2013 Alfisten - jeg har ikke nævnt 1 sygdom, det er dig, som er lidt for hurtig.

Hunden har allergi og astma. Ved et "anfald" har hunden (som var alene hjemm) fået meget så slim ned i lungerne at den efterfølgende ved at blive kvalt. Ejer kom hjem og fandt den, næsten bevidstløs. Hunden var indlagt i 3 dage på et Københavnsk dyrehospital, den blev "suget" ren og anden relevant behandling. Den har efterfølgende ødelagt lungevæv i den ene lunge. De 25000 dækker ikke medicinudgifter ifb. m. ovenstående. Hunden har i dag "lettere" nedsat livskvalitet og de forventer ikke, at den bliver ret gammel. Den har det rigtig skidt med frostvejr og varmt vejr, og bliver meget nemt forpustet. Det er en fransk bulldog.

Kommentér på:
Hvad betaler i ialt for hund ?

Annonce