Andre der kender til LAD med mini bull {{forumTopicSubject}}
Vi fik den sørgelige besked den 15/12-2012 at vores elskede lille prinsesse Alba havde fået sygdommen LAD, dette er en arvelig sygdom som kun kan ramme bull terrier dog både standart og mini.
Der er ikke mange der kender til denne sygdom, men det gør bla. at hendes vækst er gået i stå ved en 10 ugers alder, hendes levetid er forkortet meget (hvis vi er heldige op til 3 år), hendes poter, øre og snude vil være ramt af noget der ligner svamp, men det er en slags meget meget hård hud som ikke kan fjernes kun holdes nede, hun har svært ved at spise da de ramte har en forhøjet gane og tungen ikke kan nå. meget krumrygget, SKAL bære en trøje både inde og ude og hendes ellers så perfekte farve er nu blevet meget grå at kigge på.
Ud af 24 timer sover hun nu de 22 væk.
Er der nogen af jer derude som har en LAD ramt bull terrier så vil jeg utrolig gerne høre fra jer om eventuelle råd??
Jeg er i kontakt med nogle engelske ejere men det ville jo være lidt "nemmere" hvis der nu sad en dansker og vidste noget om det.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.742
Opdrætteren må også have kendskab til om denne sygdom er arvelig eller ej. Hvor er jeg ked af det på jeres vegne
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.463
Kender intet til sygdommen men det lyder ganske forfærdeligt !!!
Mange tanker til jer !
Og ja, jeg tænker også opdrætter af hvalpen må kunne svare på nogle ting der ?
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 279 Svar: 5.967
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 34
Begge forældre er bære af genet for det kan gives videre desværre. det kan bæres både synligt og skjult.
okt 2012
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 171 Svar: 7.913
Får hun nogen behandling?
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.742
Selvfølgelig vil I gerne beholde Alba, spørgsmålet er, hvor værdigt og leveværdigt et hundeliv hun får (og ja jeg ved godt leveværdigt ikke er et ord).
okt 2012
Hun får dagligt en pille for at holde immunforsvaret oppe.
ellers bliver hun vasket 2 gange om ugen i noget specielt sæbe og 2 gange om dagen smører vi hendes poter, snude og øre med en meget fed creme som kan være med til at gendanne hudens fugtighed.
okt 2012
Vi har haft det oppe at vende og ja vi må jo nok indrømme at hun nok ikke når at blive et år.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 171 Svar: 7.913
Jeg ved, at der er somme tider bliver brugt steorid- og antibiotikakure til lindring hos LAD-hvalpe, men der findes jo desværre ingen decideret kur.
okt 2012
Det tager ca. 1½ time om dagen at gøre hende i "stand" da det hårde hud på poterne sætter sig i klumper og alt dette bliver fjernet med en lille pincet.
Andre der kender til LAD med mini bull