1.840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Andre der kender til LAD med mini bull Andre der kender til LAD med mini bull

Vi fik den sørgelige besked den 15/12-2012 at vores elskede lille prinsesse Alba havde fået sygdommen LAD, dette er en arvelig sygdom som kun kan ramme bull terrier dog både standart og mini.
Der er ikke mange der kender til denne sygdom, men det gør bla. at hendes vækst er gået i stå ved en 10 ugers alder, hendes levetid er forkortet meget (hvis vi er heldige op til 3 år), hendes poter, øre og snude vil være ramt af noget der ligner svamp, men det er en slags meget meget hård hud som ikke kan fjernes kun holdes nede, hun har svært ved at spise da de ramte har en forhøjet gane og tungen ikke kan nå. meget krumrygget, SKAL bære en trøje både inde og ude og hendes ellers så perfekte farve er nu blevet meget grå at kigge på.
Ud af 24 timer sover hun nu de 22 væk.

Er der nogen af jer derude som har en LAD ramt bull terrier så vil jeg utrolig gerne høre fra jer om eventuelle råd??
Jeg er i kontakt med nogle engelske ejere men det ville jo være lidt "nemmere" hvis der nu sad en dansker og vidste noget om det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre der kender til LAD med mini bull
  • #1   11. jan 2013 Jeg vil på det kraftigste råde jer til at kontakte opdrætteren. I kan ikke være tjent med at have købt en hvalp, der kommer til at leve et liv sådan.

Opdrætteren må også have kendskab til om denne sygdom er arvelig eller ej. Hvor er jeg ked af det på jeres vegne smiley

• #2   11. jan 2013 Hold da op !
    Kender intet til sygdommen men det lyder ganske forfærdeligt !!!

Mange tanker til jer !

Og ja, jeg tænker også opdrætter af hvalpen må kunne svare på nogle ting der ?

• #3   11. jan 2013 Jeg kender ikke til sygdommen.. men min første tanke var, at det da ikke umiddelbart lyder som et værdigt hundeliv smiley

• #5   11. jan 2013 Vi er i kontakt med opdrætter og de er rigtig hjælpsomme. Desværre er der ikke rigtig nogen der kender til sygdommen (hellere ikke vores opdrætter) da genet ikke er "kortlagt" som f.eks PLL blev i 2009 el 2010.

Begge forældre er bære af genet for det kan gives videre desværre. det kan bæres både synligt og skjult.

• #6   11. jan 2013 Vi har valgt at sige så længe hun stadig løber lidt rundt og kan spise så skal hun være ved os.

• #7   11. jan 2013 Har ikke personlig erfaring, men har læst en hel del om emnet efterhånden. Det gør mig frygteligt ondt smiley
    Får hun nogen behandling?

• #8   11. jan 2013 Så må opdrætter da også være indstillet på at give jer en ny hund, når Alba ikke kan mere....det kan godt være genet ikke er kortlagt, men at købe en hund, der har en arvelig sygdom - det rammer tilbage på opdrætteren.

Selvfølgelig vil I gerne beholde Alba, spørgsmålet er, hvor værdigt og leveværdigt et hundeliv hun får (og ja jeg ved godt leveværdigt ikke er et ord).

• #9   11. jan 2013 Danielle med Marcipangrisen:
    Hun får dagligt en pille for at holde immunforsvaret oppe.
    ellers bliver hun vasket 2 gange om ugen i noget specielt sæbe og 2 gange om dagen smører vi hendes poter, snude og øre med en meget fed creme som kan være med til at gendanne hudens fugtighed.

• #10   11. jan 2013 DKK Cocker:
    Vi har haft det oppe at vende og ja vi må jo nok indrømme at hun nok ikke når at blive et år.

• #11   11. jan 2013 Puh, hvor må det være frygteligt at stå med smiley

Jeg ved, at der er somme tider bliver brugt steorid- og antibiotikakure til lindring hos LAD-hvalpe, men der findes jo desværre ingen decideret kur.

• #12   11. jan 2013 Ja, det har vi også læst os frem til. Men vores dyrlæge ville ikke anbefale Steorid og antibiotikakure endnu hvis hendes krop ikke ville modtage det den dag der virkelig blev brug for det.

Det tager ca. 1½ time om dagen at gøre hende i "stand" da det hårde hud på poterne sætter sig i klumper og alt dette bliver fjernet med en lille pincet.

Kommentér på:
Andre der kender til LAD med mini bull

Annonce