{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

hjælp erfaring med mavesår/12fingertarm... avav {{forumTopicSubject}}

hejsa alle dejlig mennesker.

nå jeg går lige på.

det handler om min american bulldog på 6, 5år gammel, som har i længere periode været meget træt. perioder kaster op.


vi starte i okt med med får undersøgt ham, han er undersøgt for hjertelunge orm, alle organer via blodprøve, stoftskifte, blodprocent... alt var som det skulle være

røngten plus scanning af mave gad lidt afvæv ved ryggen med ikke det vilde.
scanning vidste en for større tyktarm.
han har været på 3 forskelle piller i denne periode, pga han fik noget smerte stillimg også og han kaste blod op. og sked blod.

han kom efter 7 uger tilbage på hans fodre. og har haft det godt hele december måned, salve lidt nå han spiste men slet ikke i forhold til de 7 uger..

desværre have han tilbage fald i mandag salve mega meget hele dagen og var bare hund som var skidt....

vi fik lave en kiggerundersøgelse her onsdags, og den
vidste at han have bitte små sår i mavesækken, og 12 fingertarm og tyndtarm var meget irreteret.
der blev tag prøve og sendt til england.

som jeeg har fået svar på. som vise,at det er 12finger tarmen som har det værste og meget irreteret , men man kan ikke sige hvorfor. eller hvorfor der sår i mavesækken.

man vælge at ind til videre og mene at han har fået en mave som ikke kan tåle så meget mere/ form for allergi evt. og
derfor skal han have special foder.

og at det er det man prøver med, og ser om han kan undvær piller....


men grund til skriver er.. vil gerne hører om andre har været i igennem, det og hvad blev der gjort..

for vi føler, ja vi kan prøve med fodre, men han har også det skidt nogle dage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp erfaring med mavesår/12fingertarm... avav
  • #1   14. jan 2013 Håber det bedste for jer. Vi var igennem noget lign med vores gamle hund Mollie. Det gik desværre bare ikke godt, og hun endte med at blive aflivet. Hendes forløb kan du læse i hendes profil.

  • #2   14. jan 2013 tusind tak og ja jeg kan godt læse der mange ligne til.... smiley


  • #3   14. jan 2013 mine erfaringer har du jo og medicin kan gøre meget for livskvaliteten.

  • #4   14. jan 2013 Jeg var lignende igennem med gamle hund(læs evt profil med King) efter lang tid med opkast, diarre og mavesmerter fik han en kikkertundersøgelse på Kbh dyrehospital hvor de fortalte at mavesækken var fuld af bitte små sår over alt og at han havde blødningen i 12 fingertarm og at han under narkosen havde vredet sig i smerte da de undersøgte ham smiley

    Prøverne blev desuden sendt til England og jeg fik svaret at han havde IBD. Kronisk mavetarmbetændelse kan man vel også kalde det, en autoimmunsygdom hvor der intet er at gøre. Han fik prednosolon som han skulle have resten af livet, og Royal Canin hypo allergenic foder og intet andet. Da han ikke kunne være smertefri mere på en ret høj dosis prednosolon som gav ham mange bivirkninger, valgte jeg at få ham aflivet, han var efterhånden ikke min gamle glade King mere.. smiley

    Spørg endelig hvis du vil vide mere


  • #5   14. jan 2013 Julie s din historie er helt ens med vores... Det er sammen fodre de vil sætte ham på... De mener dette også ef konisk mave betændelse..,
    Pt får han piller. Men det er kun 14 dag pga det tilbage fald han have i mandags


  • #6   14. jan 2013 Julie var din hund meget træt og salve hver gang den spiste...

  • #7   14. jan 2013 Hmm nu er det efterhånden nogle år siden, men jeg husker at han havde mange sure opstød, ligesom vi kan have, og at han tit gik hen til foderskålen, for at ligne en med kvalme og så gik han væk fra den igen. Dette kunne han gøre mange gange når han havde en dårlig periode. Forklarede dyrlægerne dette gode sagde at han var sulten, men når han så gik til skålen reagerede hans mave med mavesyre, som ætsede hans spiserør, dette gjorde ondt og så havde han ikke lyst til mad mere. Det var så forfærdeligt at se. Han gik tit i playbow, med forbenene i jorden og røven i vejret, dette fordi maven gjorde ondt, vendte sig tit hurtigt om mod maven med snuden, eller rejste sig pludseligt selvom han lå og såå osv.. Åh han må have haft så ondt, er så ked af at de anbefalede mig en kikkert undersøgelse alt for sent.. Han fik medrol og skulle have det resten af hans liv,. Dette var det eneste man kunne gøre for ham.

  • #8   14. jan 2013 Ved ikke med hunde.

    Men min hest havde i sin tid mavesår. Nogle kan "nøjes" med en kortere periode medicin andre skal være på det resten af livet.

    + En kost uden stivelse, da det er med til at fremme dannelsen af mavesår.

    Find foder uden korn, majs osv. smiley

    Foder med laaang tyggetid, da spyt er med til at sænke dannelsen af mavesår smiley


Kommentér på:
hjælp erfaring med mavesår/12fingertarm... avav

Annonce