{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

39 kennelhunde efterladt {{forumTopicSubject}}

En hovawart-kennel beliggende i den sjællandske by Haslev er gået en krank skæbne i møde. Parret, der ejer kennelen, har efter en alvorlig kræftsygdom og tvangsauktion af deres ejendom, måttet overdrage deres ejendom til et realkreditinstitut, og i den forbindelse har de ladt 39 hunde forblive på stedet.

I sommer var myndighederne allerede ude at tilse stedet, og her blev parret frataget deres tilladelse til at drive kennel, da hundene var afmagrede og ikke modtog den fornødne pleje.

Et politibesøg på kennelen har for nylig slået fast, at hundene siden i sommer er i bedre foderstand. Parret har fået indtil 1. feb. til at bringe bestanden ned på maks. 10 hunde. Sker det ikke frivilligt, vil politiet fjerne hundene.

DKK oplyser, at der ikke er tale om en DKK-kennel/-opdrætter, men for hundenes skyld vil DKK sikre, at myndighederne er opmærksomme på, at der skal tages vare på hundene.

Kilde: http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=1179

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  39 kennelhunde efterladt
  • #3   16. jan 2013 Den person - eller de personer - skulle kraftedme bindes fast til et træ og blive efterladt uden mad og drikke i en uge.
    Sådanne møgsvin...
    Gid Fanden havde dem - og gid de må lide af deres sygdom.
    Ja, jeg er strid, men er meget meget rasende over sådan noget svineri.

• #4   16. jan 2013 Det er den kennel Hof-Joy som jeg lagde et link ind om for et par dage siden...det er rystende

• #5   16. jan 2013 Det er godt nok frygteligt - og forfærdeligt at de har kunne få en forretning til at køre rundt, det er sørgeligt at folk køber hvalpe sådanne steder... smiley

• #6   16. jan 2013 det skal lige siges ejeren blev begravet igår hun er død for en uge siden

• #10   16. jan 2013 Hvor er det sørgeligt smiley

• #11   16. jan 2013 hvilke racer drejer det sig om? tænker om de skal om placeres nu?

• #12   16. jan 2013 Se TS indlæg, der står racen. Og jeg tvivler på de hunde skal omplaceres. Sidst den kennel var i nyhederne måtte myndighederne aflive hundene

• #14   16. jan 2013 nååå, kendte ikke lige racen, så navnet var lige smuttet i farten. Stakkels hunde smiley

• #15   16. jan 2013 39 hunde er da moget normalt for en kennel.

• #16   16. jan 2013 hvad jeg ikke forstår er at de har fået at vide de skal reducere hundeholdet til 10 stk -det er jo stadig mere end man må have uden godkendelser (og det har de ikke ifølge den artikel jeg læste forleden). og når de så yderligere har efterladt det antal hunde, skulle de da slet ikke have lov at beholde nogen...

• #17   16. jan 2013 Doggymom - ja det er normalt antal for en reg opdrætter/kennel. Jeg kender et par stykker med så mange hunde, der har politi godkendte forhold.....Ikke alle forstår hvilket arbejde der ligger i at have sådan en kennel, det er et fuldtids arbejde.

• #18   16. jan 2013 39 hunde er måske nok meget normalt for visse kenneler... men jeg har endnu til gode at se en GOD kennel med så mange hunde. Om de findes skal jeg ikke kunne sige, men jeg er ikke faldet over dem endnu

• #19   16. jan 2013 dyrenes beskyttelse har hentet de fleste og vil hente resten

• #20   16. jan 2013 hh kratluskeren

Det et ganske forfærdeligt sprogbrug,du bruger her:

bindes til et træ
    tæves
    møgsvin
    giv fanden have dem
    gid de måtte lide af deres sygdom,(de har jo lidt af deres sygdom,nemlig KRÆFT).

Ja,det skal nok fedt hjælpe til en forståelse,af de mennesker,med det "yndige" sprogbrug du har.
    Jeg kan blot tilføje,godt du sidder her "bag skærmen",og IKKE ude i det "fri",hvor du måske godt finde på at,gøre dit "udvalgte",sprogbrug til en realitet.

Regner bestemt ikke med at,de fornuftige h.g.brugere,kan tage dine verbale aggrisioner seriøst,og skæld endelig undertegnede ud,det ville røre mig en "papand",i al den tid DU sidder BAG skærmen.

Men bortset fra det,ja,det er ved gud en sørgelig hundehistorie,og menneskehistorie.Og,jeg fatter ikke,at div.hvalpekøbere,aldrig har haft betænkeligheder ved køb hvalp fra sådan en kennel.

Det bekræfter mig endnu en gang, at køberene af hvalp,fra "suspekte" kenneler,og "tvivlsom" hjemme avl,er lige så store syndere,som dem der avler.

vibeke

• #23   19. jan 2013 Jeg har læst flere steder at han har været i søgelyset i 10 år. Det er løgn!!!! Det er nærmere 20-25 år siden han blev meldt første gang og han er blevet meldt masser og masser af gange siden.

Udover "Hof Joy" havde han også goldens under kennelnavnet "Golden Jive". Hvordan det er lykkes for ham at slippe gang på gang på gang, fatter jeg ikke!!!

Iøvrigt betvivler jeg også at han "kun" har haft 39 hunde. Mine vandrør har fortalt mig at han har taget x antal hunde med til det nye sted han skal bo og har ladet 39 hunde blive tilbage. Som han så åbenbart får lov at beholde 10 af selv.

Skøøønt. Så har han noget at køre videre på, så han kan tjene masser af penge smiley

• #24   19. jan 2013 Han stopper ikke. Ikke som jeg "kender" ham smiley

• #25   19. jan 2013 Jeg har "kendt" manden siden omkring 1983........ Dengang var han i DKK, men røg ud med fynd og klem. Vi udstillede begge vores goldens dengang.

Så prøvede han i DRU men også her røg han ud.

Så mit gæt vil være at han har haft hvalpefabrik fra omkring 1990.

• #28   20. jan 2013 Palle uden fjer:

Han har været meldt til både politi og DB for meget meget mere end 10 år siden smiley

Sidste nye ifølge jungletrommerne er at nogle kendte personer har taget sagen i egen hånd og enten hentet eller fået hentet de resterende hunde (udover dem han har taget med sig). Der er lidt uenighed om hvorvidt de har fået tilladelse til at tage dem eller ej.

Kommentér på:
39 kennelhunde efterladt

Annonce