{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Jer der barfer? {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål til aller jer der barfer.....

Vi slagter jo en gang imellem nogle kaniner herhjemme....
Men vores hunde vil ikke spise indmad....

Så tænkte, at der måtte være et bedre formål med det, end at det bare ryger ud....

Hvor meget af indmaden ville i give jeres hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der barfer?
  • #1   25. jan 2013 Minion... joooh ... men hverken M eller jeg gider at spise det smiley er lige blevet foreslået at lave leverpostej af leveren... men der skal dælme mange til smiley

    Var nemlig ikke helt sikker på, hvor meget af det der kunne bruges.... altså gad mine hunde, ville jeg ikke have noget imod at stikke dem en hel kanin... og i naturen bliver maven jo netop spist fordi der er nogle vigtige næringsstoffer i?

    Jeg ved ikke meget om at barfe, fordi vores er så kræsne smiley


  • #2   25. jan 2013 så er det ikke værd at gemme smiley der er jo ikke meget i sådan en lille størrelse... og forbenene får vores egne smiley

  • #3   25. jan 2013 Men tak for hjælpen... smiley

  • #5   25. jan 2013 For en labrador er maven og lunger super godt, fordi det giver fylde smiley Men ellers mener jeg ikke det har noget næringsmæssig værdi smiley Jeg har så ikke prøvet at give vores mave/tarm.

  • #6   25. jan 2013 Ellers kan man ikke bruge det til at trække spor med?

  • #7   25. jan 2013 Line - det ved jeg ikke om man kan?
    Jeg synes bare, at det er meget på sådan et dyr, der går til spilde, når vi slagter....


  • #8   25. jan 2013 Nu slagter jeg også selv kaniner, og har lige besluttet at ville garve skind (har prøvet selv, men det var for megen arbejde. Så nu bliver det sendt afsted). Men altså næste gang vil jeg prøve at servere det for hunden..

    Alt burde vel kunne bruges til at lægge spor...
    Nu vil vi fx gerne træne schweiss, og når vi engang bliver rigtig gode, skal det gøres på hår rystet sammen med vand smiley Så mon ikke en hund kan gå på en mave-slæb smiley


  • #9   25. jan 2013 Alfisten - kunne godt være at jeg skulle gøre det smiley

    Line - jeg gider helt bestemt heller ikke selv at garve smiley det er for besværligt,,,,
    hvad giver du for at få det gjort?


  • #10   25. jan 2013 kunne godt være at man skulle det... hmmm....

    og så skal jeg virkelig overveje, om jeg BURDE garve de skind.... smiley


  • #11   25. jan 2013 Garvning er pisse besværligt.. Det var sgu nemmere da vi boede på/i (hvad er det nu den grammatiske regl er?!) Grønland. Der skulle man blot fjerne overskydende fedt, også pga den lave temperatur fugtighed så rådende skindene ikke.. De blev så heller ikke bløde smiley

    Jeg havde en aftale med damsholte pelsberederi til 40 kr + moms og fragt, MEN har hørt MEGEN dårligt om dem. Der ligger så også en i Rudkøbing som jeg så kun har hørt godt om. Ham ringer jeg til på mandag smiley Mon ikke prisen er cirka den samme smiley

    Du skulle tage at blive medlem af et slagterforum for kaniner (som jeg er), der er virkelig mange rigtig gode ting, også hvad man kan bruge rester til smiley Eller i hvert fald kan man spørge hvad andre gør smiley

    Hvad har du af kaniner? De billeder du lige har på din side, kan jeg ikke lige gennemskue :b


  • #12   25. jan 2013 Line - jeg har hollændere Sort/gul.... bliver opdrættet til udstilling/kæl/slagt
    og rex dalmatiner både i sort og i sort/gul...

    og så et par blandingskaniner smiley

    kunne godt være at jeg skulle melde mig ind sådan et sted smiley hvor er du medlem henne....?

    Kan godt se, at det er nemmere i hård frost (springer elegant over sætninger, hvor jeg skal tage stilling til den grammatiske regel *GG*)
    jeg magter bare ikke at have 5-10 skind liggende rundt omkring i en evighed.... SUK.... så skal nok ud i noget af det samme som dig smiley


  • #13   26. jan 2013 http://slagterforum.forumup.dk/ Nu håber jeg så virkelig jeg må lægge det herind, det er jo ikke ligefrem en konkurrent til hg :b

    Uha, fine kaniner smiley Jeg har så Fransk Vædder til slagt og udstilling (prioriteret rækkefølge smiley )
    Vi har med ok succes garvet ét skind, men det blev så heller ikke bedre, end at det kun kunne bruges til en dummy.. Vi brugte bare så meget energi på det, så vil jeg hellere lægge pengene og sige til mig selv, at det er hvad jeg hobby nu koster smiley



  • #14   26. jan 2013 Fransk vædder er nu også lækker.... Men de er bare for store til mig smiley gider ikke al den plads de kræver smiley

    Mine har hver et dobbelt minkbur at gå i... dvs 90 x 90 cm... (og en enkelt et mejlskov bur) og dem indenfor har hhv. 1m2 og 0.8 m2 det er rigeligt synes jeg *GG*
    (og nej de går ikke på tråd)

    vi venter 4 kuld indenfor de næste 4 uger, og det er da også med slagt som formål... dem der kan sælges til kæl, får lov... måske bliver der beholdt et par til udstilling, og resten er så slagt smiley

    vil lige kigge nærmere på det forum smiley


  • #15   26. jan 2013 Uh, god indstilling du har dig :)) Jeg sælger også gerne til kæl - men gør ikke så meget for det som jeg har gjort tidligere, med annoncer osv.

    Hvor får du fat i minkbure? Mit egentlig dilemma er lige nu, at jeg ikke har mere plads smiley SÅ typisk :b Men jeg har lånt mine hunner ud, til min svingerinde (som jeg bor med) og hun trækker to kuld på dem her om en lille måned smiley Desværre har vi ikke mere plads end det ;/


  • #16   26. jan 2013 Jeg arbejder i branchen smiley så de er relativt lette for mig, at få fat i smiley

    Jeg skal have 3 nye sektioner op her om ikke så længe smiley det giver så 6 nye bure på 90 x 90 og 2 bure på 90 x 135 (påtænkt unger i "fravænningsfasen" smiley


  • #17   27. jan 2013 Ih - vil du ikke lægge et billede op af dine bure?? smiley Jeg æææææælsker inspiration smiley

  • #18   27. jan 2013 Jeg ejer faktisk ikke et eneste godt billede af hele rækken... smiley
    Men skal da med glæde gøre det, når jeg laver om, og får en række nye bure op....
    smiley

    Håber det bliver godt
    smiley


  • #19   27. jan 2013 Dette er det eneste billede fra stalden smiley Min avlshan der gnasker på livet løs i sit bur på 1. sal smiley

    profilbillede
  • #20   27. jan 2013 Synes det er en fin løsning (for os) smiley
    Som sagt.... 90 x 90 til alle voksne dyr.... et par enkelte slagtedyr har opholdt sig i 45 x 90 da de var små (fra 2-3 mdr til 2-5 mdr) dette var dværgkaniner... Gav mig egentlig dårlig samvittighed, så de bure bliver slået sammen ved ombygningen smiley


  • #21   27. jan 2013 Ej, hvis jeg engang får en stald, så vil jeg også have sådan nogle bure :b Det giver jo mulighed for, at kaninerne også kan se hinanden lidt..
    Hvad har du gjort med bunden? Lagt en plade i, eller et tykt lag halm??? smiley


  • #22   27. jan 2013 Jeg har valgt at smide en plade i bunden... i de 2 rækker jeg har nu, er den af træ.... næste gang forsøger jeg mig med noget tykt plast smiley (er tilgængeligt på mit arbejde også smiley )

    Mht strinteri.... så er det afhjulpet ved at stille dem skiftevis.... Han - Hun - Han osv.. smiley
    Så strinter de ikke på hinanden... OG hunnerne er somregel mere parringsvillige, når de har udsyn til et lækkert stykke hankøn smiley


  • #23   27. jan 2013 hehe, det er også min erfaring smiley

    Jeg tror såmend plastik er bedre i længden, fordi det ikke bliver mørt.

    En gammel avler jeg er blevet ret gode venner med, har hanner stående i én lang række, og det fungerer for ham. Men hans har heller ikke trådnet i mellem sig.

    Jeg har haft én han der strintede voldsomt, jeg vaskede så bare hele buret ned med rodalon også stoppede han.. Min teori er, at det er lidt selvforstærkende hvis de først kommer til at strinte lidt smiley


  • #24   27. jan 2013 Det tror jeg egentlig du har ret i smiley

    Bure i træ er nok en god løsning... det er bare dyrt og tidskrævende, at installere meget mere end 3 bure.... Og jeg synes tit, at de bliver noget så klamme op ad siderne ved toilethjørnet... hvor lugten så også sætter sig... Og der er jo også en smule vedligehold forbundet med det ...

    Der kan jeg bedre lide denne løsning... mørner træet, er det jo kun en enkelt plade, der nemt kan skiftes smiley

    Det var et forsøg til at starte med, men nu har jeg haft denne løsning i et år, og det fungerer fint smiley Har glade udadvendte kaniner, der trives smiley

    De står jo så i et skur skal det lige siges.... har man ikke den mulighed, skal man jo nok finde på noget afdækning for, at skærme dem smiley


  • #25   27. jan 2013 Jamen jeg er da også bare top misundelig lige nu smiley

    Jeg er så skide-pisse-perfektionistisk så jeg ville aldrig kunne blive tilfreds hvis jeg selv skulle bygge kaninbure. I know, at øvelse gør mester, men hvor ville jeg skulle smide megen ud og være megen sur inden jeg blev god smiley Og måske kan jeg lokke min kæreste til at bygge et enkelt eller to, men det er bare tidskrævende og de bliver så super tunge, at jeg ikke selv kan flytte rundt på dem..

    Så tror da nok liiige at jeg snupper din ide, når jeg engang får mit helt eget sted smiley


Kommentér på:
Jer der barfer?

Annonce