{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Jer der barfer? {{forumTopicSubject}}

Hej:-)
Jeg står og har en lille "drøm" i maven om at skifte min hund over på råfodring engang.. Jeg har selvfølgelig læst om det og fundet mange brugbare ting.
Men så faldt jeg over at folk køber kød til hunden nede i supermarkederne og diverse slagtere? Det lyder jo en del billigere end at købe det ved forhandlerne..
Hvad kan man fodre en unghund på 40 kg for om måneden? Sådan ca?
Er på su, så det skal jo også kunne fungere økonomisk, og vil ikke bare skifte foder på hende for en kort stund, hvis det så ikke kan holde pga det er for dyrt. Lige nu fodre jeg med Iams, som hun fungere helt fint på, så der er ingen grund til at skifte, men har bare hørt meget godt om at råfodre, så syntes da helt klart det er værd at undersøge nærmere:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der barfer?
  • #1   1. feb 2013 Her i huset ville jeg kunne fodre din hund for ca.500 om mdr +/- Vi fodre 4 for ca.1000 og de vejer lidt under din. Så regnede med halvdelen..

  • #2   2. feb 2013 For at holde sulen på min måtte jeg op i 800 kr om mdr. Så ville ikke foder med det på su. Jeg måtte stoppe pga det var for dyrt.

  • #3   2. feb 2013 Se www.halen.dk . Han (ejeren) sælger og rådgiver om barf. Han kan også lave en foder plan til netop din hund. Han er meget professionel og han leverer i hele østjylland.

    Nu kan jeg ikke se hvor i landet du kommer fra, men jeg vil klart anbefalde ham til en hver tid smiley


  • #4   2. feb 2013 Jeg er fra Kjellerup ved Silkeborg, så det lyder ikke helt tosset Rikke smiley

  • #5   2. feb 2013 Jeg synes du skal prøve ham. Jeg bruger ham selv og er virkelig glad for det. Han er dybt professionel smiley

    Jeg kan desværre ikke sige en pris der kan hjælpe dig, for min lille hundi vejer kun 3 kg, så der er ikke meget at sammenligne med smiley


  • #6   2. feb 2013 Lyt på natasja:) (har lige sagt det samme i pb;))

  • #7   2. feb 2013 Okay smiley Jeg har en kummefryser til rådighed, og et par skuffer i en stor lignende køleskabsfryser;-)
    Vil helt sikekrt kigge på de link!:-) Tak smiley


  • #8   2. feb 2013 Det kan godt være han er lidt dyrere end så mange andre, men jeg vil rigtig gerne støtte de mindre firmaer og så giver ham bare rigtig god service som jeg ikke kan undvære smiley jeg ville give ham et forsøg hvis jeg var dig smiley

  • #9   2. feb 2013 Rikke: desværre har alle ikke råd til at støtte firmaer fordi manden er flink og TS er på SU med en stor hund så tvivler på pengene er der;-)

  • #10   2. feb 2013 Vi ville barfe Maliq og fik afvide han ca skulle have ca et kilo om dagen, han vejer, 42 kg.
    Vi kunne gøre det for 600 om måneden, hvis vi tog til slagterhuse for at købe ben og det affald, vi som mennesker helst ikke spiser smiley hvis det skulle gøre så billigt, skulle vi have rigeligt af plads i en fryser, for at købe stort ind og så handler det om at gide det at barfe, altså ikke købe færdig poser med grønt i, men lave det selv smiley Vi har ingen stor fryser, og er er begge på SU, så vi har måtte ligge ønsket om barf lidt til side da vi simpelthen ikke havde råd til at gå og købe småt ind til ham hele tiden, hvis vi også ville have tag over hovedet og råd til hvis maliq pludselig skulle til dr.dyr smiley Heldigvis fungere Maliq fint på sit foder, og så får han helst tørrede ting som snack(kyllingehalse, kallun, struber, fødder osv) eller et godt ben smiley Men jeg håber du kan få det til at fungere smiley


  • #11   2. feb 2013 Dejligt med en masse input. smiley
    Jeg er på su, min kæreste er på alm. løn. Men jeg står for foderet af hunden, han betaler hendes sygeforsikring. Men hvis lokummet skulle brænde på et tidspunkt, så hjælper han da også til;-) Vi har som sagt en kummefryser og en køleskabslignende fryser, hvor jeg også har et par skuffer til rådighed;-)


  • #12   2. feb 2013 Så har i jo fint med plads til stor indkøb smiley

  • #13   2. feb 2013 Ja:-) Det er bare lige at komme afsted til en som kan give mig den nødvendige startsinformation, og evt få en aftale igang med en slagter;-)

  • #14   2. feb 2013 Vi fodrer en hund på 20 kg for ca. 200-300 alt efter hvad vi har kunnet få, og vi har ikke ret meget fryserplads, så vi ville godt kunne gøre det billigere smiley

  • #15   2. feb 2013 Okay smiley Altid rart at have noget at sammenligne med smiley

  • #19   2. feb 2013 Vi ville også gerne barfe og spurgte derfor dyrlægen om hans mening omkring dette, hvortil han svarede at han ikke kunne anbefale det fordi det er rigtig vigtigt at man ligger en foderplan, sørger for at hunden får forskelligt kød, samt vitaminer og mineraler... Og hans erfaring var at folk ikke satte sig nok ind i det, eller manglede viden derom. Men hvis din hund fungerer godt på lams hvorfor så skifte?(:
    Altså, når du nu tvivler på om du har råd, så stiller du måske dig selv bedre økonomisk ved at holde vapsen på det den plejer at få?


  • #20   2. feb 2013 Jeg køber super godt barf foder i Tyskland - prøv at se www.das-tierhotel.de
    det kan jeg absolut anbefale. Min hund spiser ikke hvad som helst, men her er kvaliteten i TOP og prisen meget rimeligt. De leverer i en flamingokasse, der holder varene frossent. Jeg har prøvet at købe alt muligt blandet i alt 12 kg - og har regnet mig frem til en kg pris på ca. 20-25 kr. ekskl fragt og det er virkelig godt og frisk kød.
    God fornøjelse!


  • #21   2. feb 2013 Vi har også bil, så det er ikke et problem at hente det:-)
    Jeg vil gerne prøve at barfe hende, mest fordi hun har sådan en grim ånde, og dyrlægen siger alt i kæften er hende som det skal være. Jeg troede hun evt. havde en dårlig tand eller noget, men alt er tip top. Dyrlægen foreslog råfodring. Og vil jo gerne give hende det bedste:-) og om det koster 500 eller 700 om måneden at fodre hende er for os lige meget. Så længe det ikke er overdrevet dyrt.
    Veronika, leverer de virkelig helt dernede fra og op til Østjylland?


  • #22   2. feb 2013 Men er der nogle der ved om hundeparadiset levere? smiley

  • #23   2. feb 2013 Pernille, ja de leverer overalt i DK - og jeg betalte 12,50 EURO for levering.
    Det eneste der er lidt besværligt er, at de ikke tager betaling med kort, men du skal overføre eller forudbetale. Jeg bestilte og overførte mandag og modtog varene torsdag.
    Kan kun sige, at de - modsat mange andre forhandler i DK - har et kæmpe udvalg i forskellige str. samt at det er super frisk... Du kan roligt prøve det. Meget professionelt. Husk at opgive dit kundenummer når du overfører penge, ellers kan de ikke finde din bestilling. Du får et kundenummer når du tilmelder dig.


  • #24   3. feb 2013 Veronika, vil helt sikkert have dem med i baghovedet smiley

    Natasja, jeg sendte dem en mail i går:-)


Kommentér på:
Jer der barfer?

Annonce