{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Mystisk kløen, hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle glade hunde elskere.

Torsdag d. 17.1.13 fik min lille pomeranian pige en diskopolaps i ryggen, og blev sent akut til Karlslunde dyrhospital. Vi fik smertestillende som hed "Metacam." Mandag d. 21.1.13 tog vi op til vores egen dyrlæge for at høre hans mening om det hele, og vi fik noget andent medicin vi skulle skifte over til som hed "Prenisolon". Udover det har vi givet hende hybenpulver, da det er godt for led og muskler. Siden tirsdag onsdag, har hun kløet sig VIRKELIG volsomt. Hun har fået en insprøjtning mod Ræveskab, og noget kløstillende, men som ikke hjælper hende. Det er så slemt, og vi ved simpelthen ikke hvad det kan være. Nogen som kender til de overnævnende mediciner, som har hørt om bivikrninger som denne? Eller tror I det kan være pga. hendes disko i ryggen hun klør sig?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystisk kløen, hjælp.
  • #2   27. jan 2013 Pia K: Ok, tak for svar smiley

• #3   27. jan 2013 en tsk lakseolie dagligt, er rigtig godt både for hud og led. Jeg gir det til både min hund og mine katte. God bedring,

• #7   27. jan 2013 Birgitta L: Tusind tak for dit svar.
    Hendes kløen i siderne/maven startede faktisk da hun stadig var på metacam, da vi først kunne starte på prednisolonen dagen efter, fordi metacamen skulle være ude af blodet. Så jeg tror jeg ikke det er prenisolen da den startede før hun kom på det, men den er helt klart blussede mere op.
    Kløen var allerede godt i gang da hun fik indsprøjtning mod skab, og vi har prøvede også at stoppe med prednisoloen i 3 dage, for at se om kløen gik væk hvis det var det - Men hun klør sig stadig meget.
    Tror du en hund kan klø sig, hvis der er årsag til rygsmerte/hendes disko, eller er sprøjten mod skab, meget lang tid om at virke? Hun fik den i torsdag og skal have en til mod det på onsdag, (Hun skal have tre insprøjtninger i alt, en gang om ugen i tre uger)
    Med hensyn til hybenpulver var der ingen dyrlæge som havde sagt vi skulle give hende det, men ved det hjælper mod led og muskler, og vil gøre alt for at få hendes diskoe væk, og vores dyrlæge sagde det ikke skadet noget. Men vi er stoppet med at give hende det siden i mandags da vi ville prøve at se om det var det som startede kløen.

Se evt. mit andet inlæg, der står hele forløbet med dyrlæge besøg, diskopolapsen, og meget mere detaljet, så måske vil det give et lidt bedre indtryk over forløbet.

• #9   28. jan 2013 Hej igen, og tak for dit lange og grundige svar. Prøver at lave en kort beskrivelse af forløbet.

Torsdag d.17.1: Coco er i haven, der lyder et lille skrig fra hende, hvorefter hun går dårligt bagtil og slæber benene efter sig.

Fredag d. 18.1: Hendes bagparti er blevet værre, bagbenene er nærmeste lamme. Og hun slæber dem stadig efter sig. Hun skal passes hos min mormor, da jeg skal på arbejde. Da hendes bagparti er blevet værre blive mig og min mormor enige om at hun skal tage hende over på Usserød Dyrklinik som min mormor er nabo til. Jeg bliver derefter ringet op på mit arbejde af dyrlægen fra Usserød dyrklinik som siger den er helt galt, og hun ikke tør sige hvad det kan værre med hendes bagben/bagparti. Hun forslår at vi blive sent akut til Karlslunde dyrhospital, som vi sår gør.
    På kalslunde dyrhospital får hun en smertestillende indspøjtning, og metacam med som smertestillende dråber (andvenes i mad dagligt)

Lørdag d. 19.1: Coco starter på metacam.

Som dagene går blive det lidt bedre med hendes ben. Hun blive holdt rigtig meget i ro (Kan faktisk heller ikke rigtig andet)

Tirsdag d. 22.1: Har vi tid hos vores egen dyrlæge (Esepergærde dyrklinik) for at få en udtagelse fra ham, som vi kender godt. Han giver os prenisolon med hjem, som vi skal starte på dagen efter (d. 23.1).
    Stadig tirsdag d. 22.1 - Sidst på dagen begynder hun at klø sig mildt, men som vi ikke bider så meget mærke i.

Onsdag d. 23.1: Starter på prenisolon. På dette tidspunkt, er hun skiftet fra det ene medicin til det andet og kløen er godt i gang.

Torsdag d. 24.1: Tager vi til vores egen dyrlægen som vurdere at det er ræveskab som hun har fået. Hun får indspøjtning mod skab i nakken. Som hun skal have en gang om ugen i tre uger.

Fredag d. 25.1: Er vi nødt til at tage derop igen (egen dyrlæge) , hun klør sig virkeig volsomt og spøjten mod skab virker ikke. Hos dyrlægen får hun så inspøjtning mod kløe, som skal virke i to døgn. - Men hjælpe hende dog kun en times tíd, hvor hun falder til ro.

Lørdag d. 26.1: Skal vi ringe og fortælle vores egen dyrlæge hvordan det går hende - De går skidt med hende.

Mandag d. 28.1 (I dag): Har Coco kløet hul ned omkring ved lysken og maven. Vi får derfor creme til at smøgere hende med.

Ved du hvor lang tid det er "muligt" at den klør sig, selvom den er i gang med behandling? Og hvor lang tid mener du, at det "okay" at hun skal have det sådan her. Hun klør sig virkelig meget, men vil selvfølgelig gøre alt for min lille pus bliver rask.

Rigtig godt aften.

Kommentér på:
Mystisk kløen, hjælp.

Annonce