10.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Min hund vil ikke have sele/snor på - hvorfor? Min hund vil ikke have sele/snor på - hvorfor?

Hej hg,

Jeg har den dejligste cavalier. Hun er altid glad og meget opdragen. Men når det gælder det at få sele og snor på er hun skør!

Hun elsker at gå tur og bliver også glad når hun ser jeg tager jakke og sko på. Men når hun ser selen som hun skal have på, løber hun op i sofaen og væk fra mig når jeg nærmere mig. Først når jeg siger hendes navn lidt hårdt stopper hun op og får den over hovedet og på. Det er hun ikke meget for. Når den først er på er hun super glad og klar.

Noget i har erfaring med? Tænker om det er den fornemmelse med at den skal overhovedet? Det skal sige at min kæreste oftes går løs med hende uden selen.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ikke have sele/snor på - hvorfor?
  • #2   28. jan 2013 Sjovt min skønne hvalp er præcis lige sådan. Tager også gerne imod gode råd! smiley

• #3   28. jan 2013 Prøv at træne med selen på gulvet og nogle godbidder, og langsomt gå fremad. Lyder ikke til at hun er meget bange for selen, men blot skal føle sig lidt mere tryg

• #4   28. jan 2013 Min hund vil heller ikke have sele på, det har hun aldrig ville. Finder jeg halsbånd frem kommer hun selv og stikker hovedet ind i det - også en kvælerkæde. Men finder jeg selen frem, så stikker hun af og gemmer sig. Det vil hun simpelthen ikke.

For ikke så mange uger siden tænkte jeg at nu skulle det være slut. Hun skulle lære det. Jeg har købt nogle rigtig fine Hurtta seler til begge hundene, så det kunne ikke passe. Jeg tvang hende i selen hver eneste dag og hun hadede det lige meget hver gang. Selv hendes dækken blev hun mere glad for end selen og hun hader tøj.

Fandt så hurtigt ud af hvorfor. Selen havde lavet kæmpe sår i hendes armhuler og det må da have gjort så ondt på hende at gå rundt med en sele der konstant gnaver sig ind i huden. Så aldrig mere sele til hende - det dur simpelthen ikke til alle hunde.

• #5   28. jan 2013 Skal den over hovede eller skal de bare sætte poterne igennem ??

Mine har altid lært ( igennem klikker træning) at når de rørte fik de kiks, så blev de lokket igennem hullet og klik og i dag stikker hun selv hovede igennem halsbånd og sele. Holder. Det bare frem smiley

• #6   28. jan 2013 Min hund kan heller ikke lide sele, men når det bare er halsbånd er det fint

• #7   28. jan 2013 Kalle er heller ikke vild med sin sele og flygter hvis han får chancen.. Men halsbånd er der ingen problemer.. Dog skal han gå med sele lidt endnu, da han har et kraftigt sår lige hvor halsbåndet sidder..

Vi tager selen på indenfor, træner, leger, hygger, sover, osv.. + en masse godbidder smiley

• #8   28. jan 2013 Rikke: Samme sele fungere også fint til Silas, men han har self også tøj på der beskytter ham mod selen.

• #9   28. jan 2013 Prøv med halsbånd, hvis det er det samme, så træn som KD siger. Hvis det ikke virker så har du en hund ligesom min egen, han vil ikke have snor og halsbånd/sele på og kommer kun hvis vi smider en godbid til ham. Vi har prøvet det meste indenfor træningen af at halsbåndet er en god ting. Men nu er han 3,5 år og gør akkurat som han har gjort siden vi fik ham.

• #10   28. jan 2013 Vi har samme problem med vores hvalp. Her gælder det både halsbånd, sele, snor og dækken. Så snart han ser det, vender han om og nægter at komme til en.

Vi har i noget tid nu haft selen liggende på stuegulvet, så han kunne gå og undersøge den. Få ham hen til os når vi sidder med den osv.
    Indtil han finder den i orden, bruger han kun halsbånd - som han har på hele tiden.

• #12   28. jan 2013 Kahlua nægter også alt. Så snart jeg tager tøj på hopper og danser hun og går jeg om til bagtrappen går hun med glæde med. Så ved hun vi skal i haven og dermed skal hun ikke have sele og tøj på. Men skal vi ud og jeg rør ved sele-halsbånd-tøj OG snoren endda, så gemmer hun sig under sofaen. Hun er ikke bange for noget af det. Vi har trænet trænet trænet, med godbider og ros i lange baner og det hele er også fint nok så længe det ligger på gulvet eller hænger på knagen. Men tager jeg det ned stikker hun af med det samme.. Når hun har det på uanset om det er jakke sele eller halsbånd gider hun ikke med. Hun sætter sig ned og fryser fuldstændig til is. Hun ignorerer mig og nægter at bevæge sig. Har tjekket om den skulle gnave eller ligne men der er intet. Jeg ligger en video ind senere hvor i kan se en reaktion når hun har fået fx jakke på!

• #13   28. jan 2013 JS

Er der slet ingen fremgang?

• #14   28. jan 2013 Som det også fremgår her af tråden, er det ligeledes min erfaring, at der er en del hunde, som på trods af alverdens positive forstærkninger ifm. med at få sele på, så bryder de sig ikke om selen og kommer heller aldrig til det.

• #15   28. jan 2013 Min hund hadet også selen da han var mindre, men med en masse godbider og kælen blev til en god ting, det kan du overveje. Men det kan også være fordi noget er ubehageligt, jeg fandt senere ud af at jeg noglegange kom til at trække ham lidt for meget når han fx. så en anden hund eller skulle snusse til noget 10'ende gang. Så det kunne også være noget med det :).

• #16   28. jan 2013 KD - Desværre ikke, synes jeg. Han er stadig helt ligeglad indtil han tror den kommer på. Om vi så skiller den ad og putter lidt af den på, så ser han straks ynkelig ud, går direkte hen i kurven og lægger sig, indtil man tager den af igen.

Og så er der jo stadig problemet med at få ham ud, når han tror han skal andet end i haven.

• #17   28. jan 2013 Joy fortrækker helt klart også halsbåndet, og hvis hendes halsbånd ligger så hun kan nå det, og jeg tager selen frem, så hente hun straks hals båndet og mener så vi skal bytte !! Og hvis jeg ikke lige fatter det, så skal hun nok prøve på at gøre det endnu mere tydeligt for mig hvad hun gerne vil.
    Men jeg synes nu det går fint nok med selen nu, efter hun har haft den længe, men det er bestemt ikke den hun foretrækker.

Kommentér på:
Min hund vil ikke have sele/snor på - hvorfor?

Annonce