{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.092 visninger | Oprettet:

Er trapper skadelige?? {{forumTopicSubject}}

Min 13 uger gamle schæfer hvalp kan ikke holde sig nede fra overetagen, selvom vi prøver, men når vi går ovenpå følger hun med.Vi prøver at lære hende at det må hun ikke, da vi har hørt det er skadeligt for en schæfer at gå på trapper, men jeg tænker på om det i grunden er så skadeligt for hende. Når jeg tænker på tjeneste hunde så går de på trapper, stiger og andre div. forhindringer hver dag i både træningen og på arbejdet. Hvad siger i andre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er trapper skadelige??
  • #1   30. jan 2013 Du skal passe på hende som hvalp. Det er meget vigtigt. Du kan evt. sætte et børnegitter op så hun bliver nede.

• #3   30. jan 2013 Hun sover hos os i soveværelset, som er oven på. Vi har prøvet at vænne hende til at sove alene nedenunder, men hun er så dybt ulykkelig. Tror hun føler sig udstødt fra "flokken" når vi går op og sover uden hende og forhindrer hende i at være ved os. Hvad gør vi her??

• #4   30. jan 2013 Man siger at HD og andre ledproblemer er 1/3 arvelige, 1/3 miljø og 1/3 foder.
    Så din hvalp skal helt sikkert ikke rende på trapper hele tiden.
    Du har valgt en race med stor risiko for fx HD, så du må lave foranstaltninger, der sikrer at hunden ikke løber på trapper.
    Et trin her og der kan en hvalp efter godt opdræt sagtens tåle, men løben op og ned, kan skade.
    Du kan bære hvalpen de første 6-10 mdr for at minimere risikoen.

• #5   30. jan 2013 Jeg ville bare bære hende op og så ellers komme i gang med gradvist at vænne hende til at I går ovenpå uden hende - altså på samme måde med alene hjemme træningen.

• #6   30. jan 2013 Hvis I sætter et babygitter op for foden af trappen og så kun tager hende med op, når I går i seng, så burde hun kunne holde til det...

Hun er ikke så stor, så I kan også vælge at bære hende, indtil hun bliver for tung.

Men hånden på hjertet jeg synes ikke, man bør avle hunde, der ikke ville kunne tåle at gå op/ned 1 gang i døgnet.

• #7   30. jan 2013 Selvfølgelig føler hun sig udstødt fra flokken. det er meget unaturligt for en hvalp at blive forladt.
    I bærer hende op.

• #8   30. jan 2013 Du sætter gitter op. For begge ender af trappen. Og så bære du hende op når I går i seng og ned igen om morgenen.
    Bær hende så længe du kan.

• #9   30. jan 2013 Super:-) Tak for svar. Vi sætter gitter op og bærer hende op i seng, og ned om morgenen, og min mand kan jo også bære hende lidt længere tid end mig, han er lidt stærkere;-)

• #10   30. jan 2013 Din hund vil takke dig i sidste ende smiley

• #11   30. jan 2013 Jep:-) Og jeg vil takke mig;-) Og jer:-) Har et spørgsmål mere: Hvordan opstår en grå schæfer? Har lige set et kuld hvor 3 af hvalpene er sorte schæfere og så den ene som er grå. Er det ligesom en "afstikker" der kan komme naturligt i et kuld, eller hvordan??

• #12   30. jan 2013 Der er to slags Schæferhunde.
    Der er hunde ud af brugslinjer og der er hunde ud af højsavlshunde.
    Grå og sorte hvalpe er tit og ofte brugshunde, mens de sort/gule er højavlshunde, man kan dog ikke regne 100 procent med det da de faktisk kan være alle farver. Så man kan sagtens blive snydt.

Grå hvalpe i et kuld er helt normalt.

• #13   30. jan 2013 At lade hvalpen drøne op og ned ad trappen som den lyster er ikke godt nej. Men hvis du sætter et børnegitter op og så kun lader den gå med op om aftnen og ned igen næste morgen burde den bestemt ikke tage skade. Hvis ikke en hvalp af den størrelse kan holde til det så tror jeg det er opdrætter der skal have klaps!

Kommentér på:
Er trapper skadelige??

Annonce