{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.066 visninger | Oprettet:

Engelsk Staffordshire Bull Terrier blå udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er på udkig efter ny hund, og mit umildbare valg er en SBT.
Min kommende hund skal være menneskeglad, let at træne og kunne med andre hunde.
Jeg har læst mig frem til at for de fleste tilfælde med SBT, kan de ikke med andre hunde af samme køn, hvilket jeg også fik afvide med min amstaff, og det lykkedes nu meget godt, men hvis tilfældet kommer og den ikke kan(skal have en han) har jeg jo noget at arbejde med der.
Planen er at jeg gerne vil have en han jeg kan udstille, og muligvis avle med. Jeg tager derfor på udstilling i Frederitcia her i weekenden, og ser mig lidt omkring.
Kunne rigtig godt tænke mig en blå(første problem) samt at hente i udlandet for at føre nye blodlinier til DK(andet problem)
Mht den blå farve har jeg hørt mange problemer i forehold til dette. Jeg ved at farven er godkendt i DKK, men der ikke er nogen blå avls SBT i DK. Jeg ved at farven kan blive spolereret af en hudsygdom som findes i henhold til den blå farve. Jeg har dog også læst mig til at hvis det er en gennemavlet blå farve, dvs at det kun er den ene forældre der er blå flere generationer tilbage. Er der noget hold i dette? Tænker bare at farven jo bliver brugt i mange lande, og hvis det var så skidt ville det nok ikke være en godkendt farve? Har i forvejen en blå amstaff tæve uden husproblemer, men har dog en kammerat der har en blå amstaff med hudproblemer. Han var dog 9 før det viste sig.
Mht til at købe i udlandet, er der så nogle i DK der beskæftiger sig med hjælp til import af hund? Tænker umildbart køb i England. Self tjekker jeg forældrenes sundhed, stamtavle, om det er en godkendt avler, om foreholdene er ordenlige mv. Men er der andre ting man skal tjekke op på inden køb?
Mvh Annie Bøge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk Staffordshire Bull Terrier blå udlandet
  • #1   6. feb 2013 Er det absolut vigtigt, at den skal kunne med samme køn?
    Jeg vil ikke råde dig til, at lade en kønsmoden hanhund, have samvær med andre af samme køn. Det kan pludselig gå galt.

    Jeg synes du skal sætte sig ned, og finde de krav du har til linier, og dennes sundhed. Hvad er det lige præcis du ønsker dig, udover farve?

    Den blå kender jeg ikke nogen der har her i DK. I hvertfald ikke med DKK tavle.
    Og ønsker du allerede nu, at du gerne vil bruge den i avl, så er det heller ikke den blå folk står i kø for at parre med.


Kommentér på:
Engelsk Staffordshire Bull Terrier blå udlandet

Annonce