12. maj 2007 Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Epilepsi alternativ behandling? Epilepsi alternativ behandling?
Tænker om nogen har nogle råd til alternativ behandling af epilepsi ved hunde??
Tænker kosttilskud, et bestemt slags foder, massage(går vi til, dog ikke så meget på det sidste fordi der har været så meget andet) akupunktur, krystaller/sten, healing eller ja et eller andet som i har kendskab kunne virke
Caspar har haft epilepsi 3års tid, indtil videre, så få anfald at vi har kunne undgå medicin. Men det er som om det er ved at blive lidt oftere( Nytår og fyrværkeri og stress, påvirker ham en smule mere end før) så vil gerne hvis jeg måske kunne gøre noget som kunne hjælpe ham lidt
Dyrlægen har set video af ham og synes det er acceptabelt som det er nu, men det skal heller ikke blive være før medicin nok kommer på tale og det vil jeg aller helst undgå hvis jeg kan gøre noget andet Han har i forvejen kronisk sygdom(cushings sybdrom) som han får medicin for dagligt, så vil helst undgå at proppe mere medicin i ham, hvis det kan undgås
Men ellers har han det godt og er glad og aktiv
Kom med input tak
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Hun var født med epilepsi, men nåede da at blive 13½ år inden det var sukkersygen, der tog livet af hende....
Nå men det var ikke meget hjælp, men pøj pøj med ham :o)
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 287
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Annelise:
Jeg er nemlig heller ikke meget for at proppe alt muligt i ham, og er da endnu heller ikke nødvendigt, men kunne man jo gøre noget alternativt som kunne holde det lidt nede ville det jo være fantastisk
Henning:
Uha det lyder til du har rigtig mange dårlige erfaringen med det epilepsi, det må ikke være rart at være vidne til så mange hunde der har haft det i sådan en alvorlig grad:-( Caspar er heldigvis ikke på nogen måde aggressiv på nogle tidspunkter, han søger mig meget når det er og skal holde ved ham når det sker.. Gør mig ondt med alle de tilfælde du har oplevet
MKH
Åhhh hvor lyder det dejligt at det virker for jeres hund at han fungere med de indsprøjtninger
Jeg har læst på en svensk side at man med epilepsihunde skal undgå kunstige antioxidanter BHA og BHK mener jeg det var og det er i det foder jeg giver, så det vil jeg skifte. Desuden er fiskeolie rigtig godt (det er det jo for mange ting) Holdte en pause i nov. med vildlakseolie og siden har han faktisk haft flere anfald, så det tror jeg også jeg vil starte op på igen. Og så stod der det kunne ha noget med B12 vitamin at gøre, men så vidt jeg ved mangler Caspar ikke det, han har jo fået taget jævnlig blodprøver for hans cushings syndrom. Hans cushing, stammer jo så fra en svulst i hypofysen, så er lidt bange for det kan have en sammenhæng. Men dyrlægen mener stressen har påvirket ham mere her i forbindelse med nytår(vi bor i byen, så det fyre af hele dec)
Men mange tak for jeres indput
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 287
kato har fået epilepsi i en megt tidlig alder.. det opstod desværre grundet et overfald fra en anden hund
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Åhhh hvor synd med det overfald
Epilepsi alternativ behandling?