3.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Epilepsi alternativ behandling? Epilepsi alternativ behandling?

Tænker om nogen har nogle råd til alternativ behandling af epilepsi ved hunde??

Tænker kosttilskud, et bestemt slags foder, massage(går vi til, dog ikke så meget på det sidste fordi der har været så meget andet) akupunktur, krystaller/sten, healing eller ja et eller andet som i har kendskab kunne virke smiley

Caspar har haft epilepsi 3års tid, indtil videre, så få anfald at vi har kunne undgå medicin. Men det er som om det er ved at blive lidt oftere( Nytår og fyrværkeri og stress, påvirker ham en smule mere end før) så vil gerne hvis jeg måske kunne gøre noget som kunne hjælpe ham lidt smiley

Dyrlægen har set video af ham og synes det er acceptabelt som det er nu, men det skal heller ikke blive være før medicin nok kommer på tale og det vil jeg aller helst undgå hvis jeg kan gøre noget andet Han har i forvejen kronisk sygdom(cushings sybdrom) som han får medicin for dagligt, så vil helst undgå at proppe mere medicin i ham, hvis det kan undgås smiley

Men ellers har han det godt og er glad og aktiv smiley

Kom med input tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Epilepsi alternativ behandling?
  • #1   6. feb 2013 Jeg tror man skal passe på med flere slags medicin... da Emma oveni epilepsien fik diabetes og fik medicin for det, fik hun osse flere anfald. Jeg undgik derfor i lange perioder at gi hende medicin for epilepsien, kun når hun havde voldsomme anfald fik hun Fenemal i en periode....

Hun var født med epilepsi, men nåede da at blive 13½ år inden det var sukkersygen, der tog livet af hende....

Nå men det var ikke meget hjælp, men pøj pøj med ham :o)

• #3   7. feb 2013 vores får en indsprøjtning hver 5 måned .. det tager det hele .. vvis ikke han får den får han.opmod 4 store anfald dagligt og en masse små .. så længe hans medicin bliver givet får han ingen ! mirakelkur for os!!

• #4   7. feb 2013 Mange tak for jeres indlæg smiley

Annelise:
    Jeg er nemlig heller ikke meget for at proppe alt muligt i ham, og er da endnu heller ikke nødvendigt, men kunne man jo gøre noget alternativt som kunne holde det lidt nede ville det jo være fantastisk smiley

Henning:
    Uha det lyder til du har rigtig mange dårlige erfaringen med det epilepsi, det må ikke være rart at være vidne til så mange hunde der har haft det i sådan en alvorlig grad:-( Caspar er heldigvis ikke på nogen måde aggressiv på nogle tidspunkter, han søger mig meget når det er og skal holde ved ham når det sker.. Gør mig ondt med alle de tilfælde du har oplevet smiley

MKH
    Åhhh hvor lyder det dejligt at det virker for jeres hund at han fungere med de indsprøjtninger smiley Hvad er det han får via indsprøjtningerne?

Jeg har læst på en svensk side at man med epilepsihunde skal undgå kunstige antioxidanter BHA og BHK mener jeg det var og det er i det foder jeg giver, så det vil jeg skifte. Desuden er fiskeolie rigtig godt (det er det jo for mange ting) Holdte en pause i nov. med vildlakseolie og siden har han faktisk haft flere anfald, så det tror jeg også jeg vil starte op på igen. Og så stod der det kunne ha noget med B12 vitamin at gøre, men så vidt jeg ved mangler Caspar ikke det, han har jo fået taget jævnlig blodprøver for hans cushings syndrom. Hans cushing, stammer jo så fra en svulst i hypofysen, så er lidt bange for det kan have en sammenhæng. Men dyrlægen mener stressen har påvirket ham mere her i forbindelse med nytår(vi bor i byen, så det fyre af hele dec) smiley

Men mange tak for jeres indput smiley Håber i har jeres epilepsihunde mange år endnu smiley

• #5   7. feb 2013 århh jeg kan ikke huske det smiley men lut mig det ikke står på regningen smiley checker når jeg kommer hjem .. det er helt korrekt hvad du har læst dog har vi ikke taget hensyn da intet virkede .. men sprøjten den virker forrygende på ham ..

kato har fået epilepsi i en megt tidlig alder.. det opstod desværre grundet et overfald fra en anden hund smiley

• #6   7. feb 2013 Ja bare skriv det engang du har tid MKH smiley

Åhhh hvor synd med det overfald smiley Håber han er kommet sig nogenlunde over det ellers...

Kommentér på:
Epilepsi alternativ behandling?

Annonce