789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv! Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv!

For filen da hvor kom jwg til at diskurere mwd en af mine vwnner/bekendte idag! Han vil gerne have en ulv!!
Han har engang haft en husky/schæferblanding, som han mente, han havde 100% kontrol over, for "den kunne løbe ved siden af cyklen uden snor, dækkes af på afstand o.s.v.", men ikke desto mindre havde den også nakket et får, stukket af og lign. unoder.

Nu tror han, at han kan have en ulv! Især efter ar han har set en udsendelae fra en dyrepark, hvor han så får den opfattelse, ar man bare skal være Alfa....
Crap! Hvad skal jeg sige til ham udover at hunde og ulve ikke er nærmere beslægtede end orangutaner og mennesker???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv!
  • #1   6. feb 2013 Syntes jeg hørte et eller andet for nogle år tilbage om at Sussie og Leo havde anskaffet sig nogle ulveunger, som så da de blev ældre begyndte at slås - sådan rigtigt så de måtte aflives..
    Hvis du kan finde den historie, kan du da vise ham den og ligesom sige: "It's been done - bad idea!"
    Ellers vil jeg da sige umiddelbart også sige, hvordan skulle han dog få fat på en ulv?

• #2   6. feb 2013 sekundært... er det mig som husker forkert, eller er det ikke ulovligt at holde ulv i danmark?

• #3   6. feb 2013 Hvordan i alverden vil han overhovedet gøre det?
    Det er jo ulovligt at holde ulve, medmindre du har tilladelse, er det ikke?

• #4   6. feb 2013 Lad ham fange den der render rundt et sted i Jylland......så finder han hurtigt ud af , at det nok ikke er en ulv han skal ha', hjemme i lejligheden.... *GG*

• #5   6. feb 2013 God plan NITTIB *G*

For det første er det jo ikke lovligt at holde ulve, medmindre man har særlige tilladelser (og det får man altså ikke, hvis man er hr Jensen der bor på en villavej og bare gerne vil have den som kæledyr)

For det andet kan du jo fortælle ham at ulve ikke er domesticerede ligesom hunde, og at det derfor vil være lidt af et helvede at have sådan en i huset.
    Læse man om eksempler på ulve som kæledyr indebærer det jo ofte ualmindeligt store problemer med at være alene, med at æde inventar, skyhed eller ligefrem agression mod fremmed (gæster skal nok ikke forvente en glad modtagelse af "vovsen") osv.

• #6   6. feb 2013 ... ellers kan du jo anbefale ham at flytte til et land, hvor det er lovligt... så er det nok ikke så sjovt alligevel.

• #7   6. feb 2013 Ja, start med argumentet med at det er ulovligt..

• #8   6. feb 2013 I øvrigt har jeg svært ved at regne ud hvor han vil skaffe en ulv fra? Eftersom det ikke er lovligt at holde diverse vilde rovdyr som kæledyr her i landet, kan man jo ikke bare lige købe sig en ulv via DBA e.l.

• #9   6. feb 2013 Det er jo også det jeg mener. For det første er det ulovligt (teor jeg så han er ligeglad med, indtil jeg melder ham), for det andet Htilladelse, så skal han jo have mere end 1!
    Han fatter ikke det med, at man ikke bare kan træne en ulv til at være hund smiley

Jeg sagde til ham, at han så skulle undersøge f.eks. Sarloos Wolfhond. Men det vil sgu ogdå være synd, for de unikke hunde....
    Jeg går bare og HÅBER på, at det kun bliver ved snakken.

Han fatter f.eks. heller ikke at Keesha kan være lidt gøende, selvom jeg fortæller, at racer er forskellige. En anden af mune venner, som har to jagthunde, valgte ikke at bkande sig i diskussionen, men gav mig et nik i ny og næ smiley
    Aaaargh, jeg vil så gerne dele den kendskab til hunde, erfaring og tillært viden (bl.a. via HG) og fornufy, som jeg har.

Andre, der møder så uvidende men stædige/"bedrevidende" mennesker i.f.t. hunde?

• #12   6. feb 2013 Tror de fleste før eller siden render på folk der har en helt anden indstilling til hunde end man selv.
    Jeg har en bekendt hvis far er labbe-opdrætter (han laver faktisk nogen FREMRAGENDE hunde) absolut af den gamle skole.
    Jeg rendte på ham til et arrangement i stalden end dag, hvor jeg havde Gaia med. Gaia er ganske veltrænet og opfører sig meget pænt men vil altså ikke aes osv af fremmede. Hans kommentar var blot "jeg er god til hunde" og så blev grænser ellers overskredet på det groveste.
    Nå, men vi står så og snakker lidt hund, og jeg spørger interesseret til hans markprøveresultater og fortæller lidt om min lydighedstræning. Der var gensidig respekt osv, lige til jeg nævnte at jeg klikkede min hanhund.
    SÅ skal jeg dælme love for min træning blev latterliggjort, og han kunne da lige fortælle mig hvordan sådan en hund skal trænes og opdrages. Jeg endte med at være så negativ at jeg gik, for intet og jeg mener virkelig INTET kunne få ham til at respektere at nogen har en anden tilgang. Bl.a. blev han ved at påstå at det jo var umuligt at lære hunden noget med klikkeren -tænk på alle de forskellige klik-kommandoer man sklle have til en jagthund (ja det sagde han så efter at jeg utallige gange havde prøvet at forklare at klikkeren ikke afgav kommendoer *suk*)

Jeg har osse prøvet at rende på folk der bare MÅ have en aussie fordi de synes Gaia er flot, og så lydig, så det ville bare være den perfekte hund til attøffe rundt hjemme i deres have.

Folk der mener labber ikke kan lære indkald, fordi det er jagthund (ja for det har jo intet at gøre med deres manglende træning)

osv...

I dit tilfælde, kan man så trøste sig med at det er ganske usandsynligt at han kan skaffe en ulv. Og mig bekendt er der ret streng kontrol med hvem der køber ulvehunde-racerne, så jeg tror det bliver ved drømmen for din kammerat -og mon ikke drømmen skifter næste gang han ser en udsendelse om en sej blindehund eller hvad ved jeg *G*

• #13   6. feb 2013 Ulla det har du såmænd ikke drømt, for det er sandt... smiley

• #14   7. feb 2013 Michelle.
    Ja jeg håber du har ret i, at han ikke får mulighed for at anskaffe hverken ulv eller hybrif. Men helst heller ikke andre meget aktive, selvstændige og krævende hunde. I mine øjne fatter han hat....ligesom din jagthundefidus.
    Det bekymrer mig virkeligt, at så mange mennesker er så uvidende.

Jo, jeg er blevet klogere med alderen, men sætter mig sgu ind i tingene, fremfor at tænke: sådan gjorde min morfars far for 80 år siden....

Jeg vil sove nu og kigger ind i løbet af dagen.
    Tak for jeres respons smiley

• #15   7. feb 2013 Man må da håbe at han slår tanken ud af hovedet eller at der er nogen der melder ham hver gang han får anskaffet sig en ulovlig ulv.

Og ja... har desværre mødt folk som ham. Jeg var helt oppe i det røde felt sidste år pga. et familiemedlem med nul hundeerfaring som havde en lignende fuldstændig rablende vanvittig ide. Han lader dog heldigvis til at have glemt det.

Kommentér på:
Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv!

Annonce