2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv! Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv!
For filen da hvor kom jwg til at diskurere mwd en af mine vwnner/bekendte idag! Han vil gerne have en ulv!!
Han har engang haft en husky/schæferblanding, som han mente, han havde 100% kontrol over, for "den kunne løbe ved siden af cyklen uden snor, dækkes af på afstand o.s.v.", men ikke desto mindre havde den også nakket et får, stukket af og lign. unoder.
Nu tror han, at han kan have en ulv! Især efter ar han har set en udsendelae fra en dyrepark, hvor han så får den opfattelse, ar man bare skal være Alfa....
Crap! Hvad skal jeg sige til ham udover at hunde og ulve ikke er nærmere beslægtede end orangutaner og mennesker???
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.875
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 158
1: Du kan måske være glad for at det ikke var gråbjørne eller bardehvaler han havde set en udsendelse om.
2: Som Malene siger- det er ulovligt og mig bekendt ikke noget man bare går ud og shopper om lørdagen med veninderne i Bruuns eller Fields eller hvor han nu logerer.
Lille smil med på vejen i forhåbning om at det forbliver en drøm og ikke realiseres for så er det sgu ikke spor sjovt mere
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Anbefal ham evt. i stedet at arbejde som frivillig på et af verdens ulvecentre - f.eks. WolfPark i usa 3 måneder, hvor han kan komme tæt på dyrene og lærer en masse om dem - på deres vildkår!
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.215
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 988
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Udover, at det er ulovligt at eje en ulv som kæledyr i DK, så tror jeg heller ikke ligefrem, at man finder ulovlige ulvekuld på hvert gadehjørne....
jun 2008
Men de er vilde dyr, ikke bare tamhunde der ikke er blevet tæmmet, så risikoen for at blive gnavet lidt i, er vel til stede, hvis man insisterer på at bo sammen med dem...
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Hvis befolkningstætheden er tæt, så bliver ulven mere vant til at se mennesker. Den opsøger normalt ikke mennesker som sådan, så skal den vist være meget sulten, men det sker da. Jeg synes, vi bliver nødt til at anerkende, at vi taler om et stort rovdyr. Ingen grund til skræmmekampagner men billedet er jo ikke rosenrødt heller.
I Indien siger de lokale, at ulvene går rundt i gaderne om natten og leder efter føde. Normalt opsøger de ikke mennesker, kun vores affald, men decideret sky er de ikke.
Her er nogle nærgående ulve fra vores himmelstrøg (Sverige) fra 2011.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39057163:ulve-angreb-svensk-børnefamilie.html
okt 2010
Men når hans gamle hund har stukket af og nakket et får, så er han nok ikke lige materiale til at eje sådan en hund
jun 2008
Men jo, der vil jo altid være mulighed for konflikt når vi tager levestederne fra rovdyrene og mennesker og rovdyr dermed kommer til at bo for tæt. Men i langt de fleste tilfælde vil jeg mene, at ulven flygter istedetfor at angribe et menneske...
okt 2010
Ok, jeg har altid bare betragtet den som en børnefortælling
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.379
De lagde dog aldrig skjul på at det ar en ulv og ikke en hund. Unna var født i fangeskab.Jeg mener der er udgivet litteratur som Freddy har skrevet og der har også været en stor artikel i HUNDEN i tidernes morgen. Mener Freddy var en af de første etologer herhjemme.
Men at ville have en ulv, er nok en kende naivt;-)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Ang kyhed, så er de jo ikke sky overfor de folk de er vandt til fra de er helt helt små. Det er mere i forhold til evt gæster og den slags man nok skal være lidt påpasselig.
Og self kan det lade sig gøre at have en ulv... ligesom det kan lade si gøre at have andre halvfarlige rovdyr... Men det er nok de færreste der rent faktisk har både viden og evner til at få succes med det.
Louise -husker godt at have læst om "brugshunde-ulven" -og det beviser jo at det ER muligt, omend det jo næppe er dig eller mig der ville være i stand til det
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.379
Aaaargh... Min ven/bekendte vil have en ylv!