Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme-snikke-snakke tråd 15
  • #1   30. jun Ny hvalp eller er det en af bæsterne som små? smiley

• #2   30. jun Et billede fra nettet smiley

• #3   30. jun Er lidt irriteret på Ticketmaster over, at de ikke tilbyder resale på mine billetter til Lionel Richie i morgen smiley

• #4   30. jun Lilly kan ikke fange rotter ( for dem har vi ikke nogen af ) ....... Hun kan heller ikke grave efter / finde mus i skoven .
    Men hun kan finde en tissemyre på terrassen ..... smiley smiley ... Dygtig hund ... smiley smiley

profilbillede
  • #5   1. jul Har muligvis fået lov til at komme med Datteren og Eksen hver torsdag (hvis ingen af os skal noget andet) til en brætspil klub. smiley

Har allerede været med et par gange, 1 gang uden Datteren og 2 gange med og det er SÅ hyggeligt smiley

Sidst var det kun mig og Datteren det sad og spillede spil (hvor jeg fik tæsk i de fleste smiley ), da der ikke var flere pladser ved det spil Eksen ville spille smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.945
    #6   1. jul #3 Det lyder da til, at de tilbyder resale, Ida. Er det mon fordi koncerten er for tæt på?
    Har du prøvet DBA?
    Super ærgerligt, hvis du ikke har mulighed for at bruge billetterne smiley

https://www.ticketmaster.dk/feature/resale/?language=da-dk

• #7   1. jul Isabelle, der er af en eller anden årsag fravalgt resale lige på denne koncert. Har været i kontakt med Ticketmaster. De er til salg på Marketplace.

Det er superærgerligt, men Carl (eller måske vi forældre) er ikke klar til at blive passet endnu efter alt det med hans nye insulinpumpe.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#8   1. jul Åh hvor er det surt smiley
    Jeg kan godt forstå, at I ikke er klar til at få Carl passet.
    Kan én af jer ikke tage til koncert og tage en ven med? Bare så jeres penge ikke er spildt - og en af jer får nydt oplevelsen og musikken.
    Men men - det vigtigste er Carl og hans og jeres tryghed i det, I gør smiley

• #9   1. jul Der skulle vel ikke være nogen, der ved, om der findes en gruppe med (international) ferie-husbytte målrettet hundeejere? smiley

• #10   1. jul Rasmus har vist spurgt lidt rundt omkring, men det er ikke lykkes endnu. Han har vist heller ikke det store overskud pt.

• #11   1. jul Vi har sommerferie i klubben. Dvs. Vi har 'sommerferietræning'. Et koncept hvor der er træning for alle der har lyst en time hver mandag aften. Så er der 1 eller 2 instruktører der finder på noget der som regel er lidt anderledes. Igår var første sommerferietræning og jeg og en af mine instruktørkollegaer havde meldt os. Vi diskede op med en lille 'bane' diverse forskellige delmomenter af øvelser, nogle rallyøvelser, noget færdighed/tillidsøvelse og et frit søg. Vi havde folk fra mange forskellige hold. Både nogen der lige havde afsluttet hvalpeholdet og garvede rallyhunde og C-hunde. Det virkede somom folk morede sig og også rent faktisk fik noget med hjem. Og så var der to hundefører hvor jeg simpelthen måtte gå hen og give dem et klap på skulderen og rose dem. Den ene var en jeg havde på et hvalpehold, der havde købt en totalt fejlcastet hund som sin første hund. Det var så meget op af bakke og vedkommende var ved at give op tusind gange undervejs, men holdt ved. Jeg har så ikke rigtigt set noget til dem siden jeg slap dem på hvalpeholdet. Men HOLD OP hvor havde de rykket sig. Der var så fin en kontakt og føreren var godt nok vokset med opgaven og hunden var blevet megadygtig smiley Den anden der fik et skulderklap var en der er blevet bidt af hundetræning med sin havaneser. Det er ikke nogen nem hund at motivere til at synes at DcH programmet er superfedt. Men hun er virkelig lykkedes godt med det. Hun har nu en havaneser der synes at frit søg er topfedt. Det var så skønt at se den lille fyr ræse ind og finde 'dimser' og komme susende ud med dem og med hele kroppen fortælle at den havde det SÅ sjovt smiley
    Da vi var færdige var vi 4 fra Pennys B-hold, der lavede rondering sammen. Min lille Lakrids er ved at være ovre sin 'bøvs' med at figuranter er mærkelige og lidt væmmelige. Nu løber hun ud og gøer med det samme. Hun chekker stadig lige kort et par gange at jeg stadig er der, men hun bliver ved figuranterne og gøer. Hurra for gode figuranter der er gode til at læse hunden og møde den, der hvor den er og ikke tror at alt skal ligne konkurrencerne hele tiden. Vi har heldigvis en større flok af dem i min klub smiley

• #12   1. jul Karina jeg kender kun denne her.

https://www.hundeurlaub.de/

• #13   1. jul Tak Louise - den kigger jeg på smiley

Det lyder som en FED sommertræning, I havde i går Mette. Jeg skal til sommertræning (efter nogenlunde samme koncept) i aften for første gang. Håber det bliver lige så godt smiley

• #14   1. jul Vi har været på morgentur med ''klubben'' i skoven i et par timer. Nu kalder haven vidst bare resten af dagen mens varmen brænder. Vil købe et bassin så vuf kan bade lidt.

• #15   1. jul Vi skal en masse i dag, så jeg skal sidde i en varm bil og vente i flere timer. Og så skal jeg hjem og rydde op i sønnens gamle værelse. Missemor er flyttet derind for ikke at smide sine killinger under sofaen.

• #16   1. jul #15 ,,,,, hvorfor skriver du ikke det i den tråd du selv har oprettet ?? ----> kattespam vol. 5

Det handler jo om dine katte ...... Så kan dem der vil læse om dine katte gå derind smiley

• #17   1. jul At jeg sidder i en varm bil og venter har da intet med katte at gøre?

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 199
    #18   1. jul Jeg synes godt nok at varmen er lige lovligt voldsom i dag smiley - siger hende der trives bedst i en snestorm smiley

• #19   1. jul Indica, enig det er varmt, lige til den gode side ... siger hende der hader vinter

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#20   1. jul Så er det ikke bare mig der er sart smiley smiley

• #21   1. jul Hvorfor er det er studenter skal larme så meget som muligt?

Ja i har fået en hue.. Tillykke..

Derfor behøver vi andre ikke at skulle generes af jeres støj smiley

• #22   1. jul Har fået ny laptop på arbejdet. Har brugt det meste af dagen på at geninstallere alt muligt og sætte den op så tingene er der hvor jeg forventer de skal være osv osv osv....
    Så er der sådan noget som at det stykke software jeg arbejder allermest med som er temmelig vigtigt for 'butikken' ikke kører særlig godt i Edge, men istedet skal kører i Chrome. Nogen i IT har taget en beslutning om at vi ikke kan installere chrome mere - aarrrgggghhhh. Andre applikationer giver en eller anden fejl der kører i en sløjfe. Det er somom IT folk tror at alting altid er superduperhypermoderne og bare virker i et eller andet smart set-up. Og nej, vi er faktisk en lille gruppe nørdede nøglemedarbejdere der har brug for at nogle tudsegamle stykker software stadig kan kører; det er sådan set krav fra fx de amerikanske sundhedsmyndigheder (de er nemlig ikke sådan helt vildt moderne).
    ... og så kan man så bruge en masse arbejdstid på at få nogen til at 'GO FIX'.
    Jeg tror simpelthen jeg holder fri nu og triller hjem og får noget luft. Jeg er vist blevet lidt indebrændt smiley smiley smiley smiley

• #23   1. jul Jeg holder meget af varmen så jeg vil kører hjem og gå en tur på marken med vovserne (som heller ikke har så meget imod varmen) smiley

• #24   1. jul #21 ...... Hmmm ... Jeg elsker studenterlarm , når de glade kører rundt i studentervognen . smiley .
    Siger een der måske er lidt " farvet "

Mit barnebarn er lige blevet student d. 23/6 ... hun fik 12 også i den afsluttende eksamen og skulle løbe bagefter studentervognen til det første stop på turen.

Og SÅ praler jeg lige lidt .... Hun fik 12 i alle fag ... undtagen Spansk ... der fik hun 7 . smiley

Hendes storebror blev student sidste år ......... Hold da op ... jeg er en STOLT FARMOR . smiley smiley ............. Elsker studenterlarm . ... ha ha

Og jeg var den første der fik lov til at skrive i huen smiley

• #25   1. jul #24 - Jeg har ikke noget imod de kører rundt, jeg har noget imod bassen skal blæse for fuld skrald, især når de holder i et område med mange naboer..

• #26   1. jul Hold da op !

Jeg blev student for FYRRE ÅR SIDEN !!! - mao, jeg er en gammel kælling smiley

- og jeg ELSKER den larm der følger med de nybagte studenter og deres kørsel.

Det skal der være plads til, den ene gang om året.

• #27   1. jul ¤25 ... .. Jeg er sikker på du skifter mening , hvis/når din egen datter bliver student . smiley

• #28   1. jul Har ingen unger - men den dag er den mest fantastiske i ens liv, det bliver ALDRIG bedre end det er, lige der.

Så må man FANME ha lov til at larme smiley

• #29   1. jul #27 Nej det gør jeg ikke..

Kan vitterligt ikke se hvorfor bassen skal brage igennem en masse boligblokke..

Ned for bas og op med resten af musikken.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   1. jul "Hvorfor er det er studenter skal larme så meget som muligt?"

Fordi de er unge og glade, og denne dag oplever de EN gang i deres liv - og der hører larm til denne helt særlige dag.
    Jeg bliver sgu så glad, når jeg hører en larmende studentervogn køre forbi - eller holde i nærheden med bassen drønende smiley

Godt nok bor jeg ganske tæt på vandet, men på en dag som i dag er det fedt at have en swimmingpool på terrassen. OK - måske er "sittingpool" lidt mere korrekt at kalde mit børnebassin smiley Jeg nyyyder lige at kunne køle (dele af) mig lidt af 20 gange om dagen smiley

profilbillede
  • #31   1. jul Jeg elsker de larmende studenter. De må gerne køre forbi os. smiley

Jeg elsker varme bare ikke varmen i en bil, der holder stille i flere timer. smiley

• #32   1. jul Jeg elsker egentlig bare livet smiley larm fra studenter, varme, hvad som helst, bare livet;)

• #33   1. jul Der skal alligevel ikke så meget til at gøre et barn lykkeligt smiley nu vi ikke har strand tæt på

profilbillede
  • #34   1. jul vand og børn er bare det bedste ...

ved I ikke studenterkørsel er HARAM smiley smiley smiley smiley

@ Mette .. nymodens IT folk ved simpelthen ikke altid hvad de daglige brugere har brug for .. nyt = smart og godt synes de at mene .. så skidt vi andre skal bruge måneder på at få det til at fungere i hverdagen .. hvis det overhovedet kommer til det .. det er faktisk en af grundene til jeg endnu ikke er blevet fuldtidspensionist, det system der skulle erstatte mig og som startede 1. januar kommer MÅSKE til at kunne det lovede fuldt ud næste år .. måske aldrig ...

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 96
    #35   1. jul Bare en lille baby smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#36   1. jul - Og så smuttede vi lige til vandet, Vilma og jeg. Åh så lækkert - og åh, hvor jeg glædes over, at vi har hundestrand 3-4 minutter væk, så Vilma også kan bade uden problemer - hvis hun gider. Ofte er det nok og fint fint at soppe smiley
    Kaster jeg en pind i vandet, gider hun - og jeg glædes over, at hun bliver kølet dejligt af smiley

profilbillede
  • #37   1. jul nurh ... hvor ser han sød ud .. dejligt at en skidt start på livet kan ændre sig ...tillykke med ham, og til ham

• #38   1. jul Det er helt uvant med en rolig unghund smiley han er helt smeltet. Men pyh det er også varmt

• #39   1. jul Det er så fantastisk at I har taget ham C.B - der var alt for mange fjolser i den tråd der mente, at sådan en var da præcis hvad de stod og manglede.

Hvor ville det være fantastisk, hvis folk begyndte at respektere, at der altså ER forskel på racer - og at lige netop den der, ikke er noget, hvis man ikke gider at træne og aktivere .. trist ..

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#40   1. jul Martine;
    Han startede med at bide mig i benet - så ved man bare det er helt rigtig det han skal. Haha.

Og ja, til den alvorlige del af det - så er det bare dybt godnat at folk ikke forstår forskellen på "den der rundkørsel" de har hjemme og den her brugshund. Vi har et overtal af maller nu, og historierne er jo nærmest de samme om og om igen...

• #41   1. jul Vi har et overtal af maller nu, og historierne er jo nærmest de samme om og om igen...

Folk plejer at blive sure på mig, når jeg siger det der - "så svære er de ikke" .. næ nej, det er en average familiehund.
    De rigtigt hardcore siger så at jeg ikke ved noget om dem, og der må jeg blot kapitulere og sige, at "nej, 20 år med racen er ganske enkelt alt for lidt til at tro at man ved noget som helst .."

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#42   1. jul Tit møder jeg folk, som kender en - som kender en - som kender en - som kender en, der har en malle som "nøjes med" sofaen og haven.....

Nej bare nej - det er en understimuleret og apatisk hund, som bare indfinder sig i de rammer den får stillet, indtil den dag at frustrationen koger over og den skal omplaceres/aflives......

Når man er bekendt med, der findes SÅ mange forskellige hunderacer, så er det stadigvæk mig et mysterie hvorfor nogle absolut vælger de hunde der passer mindst til deres livsstil....

• #43   1. jul Helt enig.

Jeg har boet med to Cane Corso og i forhold til mallerne, var de jo langt mindre aktive og meget nemmere at have.

De krævede ikke så meget for at være glade smiley

• #44   1. jul Jeg forstår ikke at man kan hade studenternes larm smiley

Jeg elsker alt ved det! At de er så glade og kåde, at de er nødt til at larme det ud. At de løber nøgne baglæns igennem rundkørsler om natten smiley Og jeg er hende der ALTID dytter, når de har skøre skilte med “Dyt x gange, og vi xxxx” smiley

Jeg elsker når studentervognen kommer kørende igennem kvarteret, imens de skråler med på en dårlig popsang, og man kan høre at de har skrålet igennem de sidste 4 dage, og derfor mere kvækker end synger smiley

Jeg gad SÅ godt få muligheden for en tur i studentervognen igen. Selvom jeg ville brække mig efter 4 shots, og max ville holde til at feste i 6 timer smiley

• #45   1. jul Når nu kattene alligevel er taget med herover, så undrer jeg mig over hvordan man “bevarer racen” ved at avle indekatte som neutraliseres. Læser man maine coons racebeskrivelse, er det en sej naturkat, der kan overleve i et barsk klima. Men nej, den skal leve indendørs i et parcelhus med 20-30-40 andre katte. HVORDAN er det med til at bevare racen (og egenskaberne)?

Hvis man nu endelig synes at katteudstilleinger er det ultimativt fedeste i hele verden, så er det da dét man siger, i stedet for at pakke det ind i at man arbejder for at bevare racen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#46   1. jul Jeg tror desværre, at en stor del af opdrætterne af Maine Coon har ødelagt det naturlige - har avlet efter udseende, der gør sig godt på udstillinger og holder kattene indendørs - måske med adgang til voliere af en art smiley

• #47   1. jul Anne - Det er bassen jeg ikke kan have, det giver mig hovedpine lige med det samme, og jeg har ellers aldrig hovedpine.

• #48   1. jul Man neutralisere kun dem der ikke skal bruges i avlen smiley

Man bruger vel heller ikke et helt kuld i avl ved hunde?

Og ja jeg ved godt man ikke "bare" neutralisere hunde. Men katte har bedre af at blive neutraliseret hvis de ikke skal bruges i avl smiley

• #49   1. jul Frk. Jensen, det må være dejligt kun at have hovedpine 1 gang om året. smiley

• #50   1. jul Mette - Næ, jeg hader at have hovedpine, og når det er varmt er det ikke sjovere.

• #51   1. jul Så blev der åbnet for tilmelding til CACIT i Holland - 28/10 til 2/11.

Der er plads til 100 deltagere og allerede ved 15-tiden, var alle pladser taget - og tilmeldingen startede kl. 9.

Jeg glæder mig smiley

• #52   2. jul Allergitest på mandag. Det skal nok blive sjovt. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#53   2. jul Er det ikke bare en blodprøve og evt en bunke små prik, Susanne?

Jeg håber, man finder ud af, hvad du er allergisk overfor.

• #54   2. jul Isabelle, det er bare en blodprøve, men jeg håber, at de laver en udvidet test, da jeg reagerer på alt det, ingen andre gør. smiley

Og ja, det har jeg bedt lægen om at få. smiley

• #55   2. jul Hold k*ft hvor bliver jeg glad for jeg kan indstille temperaturen i min bil på forhånd...

Ikke noget med at sætte mig ind i en brandvarm bil! Næ nej...det bliver skønt efter en dag i et brandvarmt kontor og dresscode der der slem om sommeren.

(Jeg samler lidt på gode ting for jeg er i virkeligheden en pivskid der ikke er alt for glad for pludselig at skulle køre sådan et stort skrummel)

• #56   2. jul Stemmer med i koret fra dem, der ELSKER studenter-vognene med alt hvad det indebærer.
    I fredags skulle jeg først til Ringsted og så til Frederiksberg, så jeg fik rig lejlighed til at DYTTE højt og rytmisk, og havde et stort smil på hele vejen igennem smiley

Ift. varmen så bliver jeg en lille smule træt af alle de advarsler, der florerer.
    NU er det varmt, så den ansvarlige hundeejer går IKKE tur med sin hund.
    Nej, man vader ikke rundt i byen på kogende asfalt - eller cykler 14km med sin polarhund - men det har endnu ikke været så varmt NOGENSINDE, at mine hunde ikke har elsket en lang tur i en skyggefuld skov med bademuligheder undervejs.
    Eller en lang tur langs stranden i knæhøjt vand.
    Så kan jeg godt leve med, at jeg ikke er nogen særlig ansvarlig hundeejer om sommeren smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#57   2. jul Da jeg var på hvalpebesøg forleden, havde jeg overvejet at tage Vilma med - og så gå en tur et eller andet sted på de kanter. Jeg droppede det, og DET er jeg glad for. Hold OP, hvor var bilen varm efter tre kvarters hvalpebesøg. Det havde været mishandling at lade en hund sidde i en bil i den hede - og temperaturerne var ikke vildt høje i søndags.
    Men hvad faen er alternativet til at gå tur med hunden, når det er varmt? Nej ikke på brændende asfalt og ditto sand, men der ER altså andre muligheder smiley

PS. Men det er nu nok alligevel godt, at der bliver advaret. Ikke alle hundeejere tænker sig om.
    Mht asfalt og sand plejer jeg at stille mig med bare fødder på dette, hvis jeg er bange for, at det er for varmt. Kan jeg holde ud at stå/gå på det, kan hundene også smiley

• #58   2. jul Silvershade Isabelle - Silvershade smiley

• #59   2. jul Har lige pudset ET vindue .. ved ikke helt hvorfor jeg syntes det var en god ide ??

Men det fede er, at jeg nu kun mangler 15 i stueetagen - og nu MÅ jeg tage mig sammen til at bestille en vinduespudser. Det bestemte jeg at jeg ville gøre da vi flyttede herud - og nu har vi boet her i 6 år, så mon ikke det var på tide nu ?

Btw - KÆFT, det var varmt !!!

Jeg rundede lige min genistreg af med en tur omkring 3. og 5. skjul på træningsbanen med min buskrydder .. jeg kan afsløre, at det blev det ikke specielt koldere af.
    Esh var med, men viste endnu engang hvorfor hunde er klogere end mennesker - da han lå i 6. eren og med et roligt blik iagttog mit arbejde.

Og nå ja, på denne tid af dagen, er der skygge i 6´eren smiley smiley

• #60   2. jul @Obster, hvad er det for en bil ... elsker store skrumler .. synes vi har fået en minibil .. Mercedes B200 ( den er bygget op A klassen)

Her er det allerede overskyet og tæt, troede først det skulle komme i aften smiley
    Går tur med Oda om morgenen og sent aften når det er møg varmt..

Det der med hunde og børn i biler er jeg død-ræd for ..

nogen der kender dette :
    https://www.animigo.dk/products/coprophagia-til-hunde?c=DKK&msclkid=fcb5495828dd1b4d4dd2213cc8874962&utm_campaign=Standard%20Shopping%20%7C%20All%20Products&utm_content=All%20Products&utm_medium=cpc&utm_source=bing&utm_term=4576236136269167

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 99 Svar: 353
    #61   2. jul Må indrømme at jeg bliver mega glad på de unges vegne når de køre studenter kørsel med fuld musik smiley
    Synes det er så dejligt at se hvor glade de er smiley
    Kan på ingen måde føle mig generet af deres musik smiley

Lidt mere tolerance overfor den korte periode det står på ville være på sin plads !

• #62   2. jul jeg er situations-racist ... jeg er fandme forarget over der fra muslimske kredse forsøges at udøve social kontrol overfor studenterkørselen .. fordi der er for tæt blanding i et køretøj mlm kønnene, fordi pigerne måske er lidt for let-påklædte, fordi der drikkes (det er jo da frivilligt) og pga den musik der høres .. og de unge skal hellere bede og føle med de fattige ... men ved I hvad, jer der mener det ... rejs I tilbage til der hvor jeres etnicitet komerfra og hjælp de fattige der, er sikker på der er rigeligt med problemer at tage sig af, og lad være at tale traditioner ned der er en del af det samfund I af en eller anden grund har valgt til ... studenter kørsel er ikke tro, det er kultur ... lad være at blande det sammen ..TAK

• #63   2. jul og så synes jeg det er skræmmende at vi/de ikke er kommet længere væk fra de mørke-mænds opfattelse af hvordan verden skal defineres udfra religion ... og skræmmende at prognoserne siger etniske danskere kommer i mindretal om, godt nok mange år, men hvis ikke der sker ændringer i den rabiate muslimske definering, hvordan bliver samfundet så ..

jeg fatter simpelthen ikke de ikke kan se at den måde vesten er skruet sammen på netop gør at vi har råd til at rumme dem når de fucker op i deres del af verden, hvilket jo sker hele tiden ..

• #64   2. jul Jaaaa studenterkørsler smiley Jeg elsker også alt ved det. Jeg blev student for uuuhhh det må være 33 år siden. Den bedste dag ever smiley Den dag man kører rundt er bare noget helt specielt. Det er afslutningen på studentertiden og det markere på en eller anden måde en overgang til et mere voksent liv. Det er en dag hvor man har lov at larme og have en fest smiley smiley smiley smiley Jeg dytter og vinker også altid når jeg møder dem på min vej smiley I fredags var vores nærmeste nabos datter ude at kører sin studenterkørsel. Vi kunne hører dem komme kørende langt væk. Det var da så festligt. De var der ved 18-tiden så de var godt 'brugte' - og det var ikke det sidste sted smiley smiley smiley I den kommende week-end holder naboen en studenterfest. Vi kommer til at kunne hører dem også selvom der er 300 m derop. De må larme alt det de vil smiley Det er lige før jeg finder huen frem fra gemmerne og trasker derop smiley

• #65   2. jul Nå, min lille kat skulle have en bændelormepille. Den gives normalt nemt i en klat leverpostej. Jeg tog leverpostejklatten på en tallerken og gik ud til katten. Lagde pillen på bordet og skulle til at putten den i postejklatten. HAPS så havde katten spist pillen smiley
    Nå, hun fik alligevel sin leverpostej smiley

• #66   2. jul Jeg irriterede mig også lidt over studenterkørsel i kbh.. FØR jeg selv var ude. Den lettelse...glæder og fejring har jeg hverken følt før eller siden.. selv ikke da jeg blev færdig på universitetet. Det er noget helt specielt og det skal vi værne om. Selvom det måske ikke lige rammer os selv.
    Og selvfølgelig er de generende.. Men det er vi alle engang imellem og man må også give plads til andres glæde - også mentalt. Det kan man i øvrigt lige så godt. For de forsvinder jo ikke smiley

En god del af at der skal være plads til hinanden er at man skal huske på hvor tit der bliver taget hensyn til ens særbehov... og derfor også acceptere der ikke ALTID kan tages hensyn. For andre skal også have lov til at få lidt af den kage smiley

Hanne det er en Skoda Enyaq iv80... den er noget større end min Fiesta smiley

• #67   2. jul Jeg bliver glad i låget over de glade studenter. Ej de har en fest og jeg har lyst til at være med smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   2. jul Jeg oplevede noget lignende forleden, Mette. Vilma har haft betændelse i en tå og har skullet have antibiotika. Jeg har været vældig kreativ med fx ost og leverpostej, som pillen blev gemt i. En dag prøvede jeg, lidt for sjov, bare at lægge den i tørkosten - uden "omsvøb". Den blev ædt uden problemer smiley

• #69   2. jul Jeg kan altså ikke hidse mig op over, at der er enkelte i det muslimske samfund, der anser studenter-kørslen for "stødende".

Der ER jo altså også en hel del etniske danskere, der synes, de er for meget, for larmende, for fulde, for løsslupne osv - iøvrigt uden at have en hellig skrift, at binde det op på.
    Hvor skal vi sende dem hen?
    Til Saltholm?? smiley

Som jeg har nævnt tidligere arbejder jeg sammen med MANGE nationaliteter, der tilsvarende tilhører forskellige religioner.

Det giver aldrig, som i ALDRIG, nogle problemer.
    Jo, vi kan da i den grad være uenige og have forskellige holdninger, men der er generelt forståelse, lydhørhed og respekt, så ingen havner i halv-racistisk retorik, eller fordomsfuld generalisering smiley smiley

• #70   2. jul @Obster ... fed bil

@ Karina, dybest set er jeg ligeglad med at andre mener andet ... MEN når folk i miljøerne bruger deres "kanaler" til at udøve social kontrol, til at udskamme forældre der lader deres børn deltage, bruger deres "magt" til at få forældre til at trække deres børn væk fra den fejring de ser frem til at dele med de venner de har været igennem 3 år med, så bliver jeg forarget ... det er ikke det at de mener andet, men at de via de kanaler modarbejder integration ...
    De kan tage til lande hvor den muslimske tro og kulturelle traditioner smelter sammen ..

jeg har også arbejdet sammen med mange forskellige, som buschauffør og i institutionsverdenen, uden problemer ... det er jo ikke dem der er problemet ..

jeg bor faktisk og ret multi-etnisk .. heromkring er der palæstinensere, afghanere, tyskere, polak, og syrer osv ..

• #71   2. jul Det kan godt være, at det er mig, der har fordomme, når jeg har en opfattelse af, at de muslimer, der har børn, som går på gymnasiet OG har deltaget i det sociale liv på lige fod med deres klassekammerater - de kommer ikke til at lytte til/ændre adfærd pga. den kritik der er rejst.
    Lur mig, om dem der læner sig op af de talsmænd, der er på banen nu, ikke i forvejen har sat adskillige grænser for, i hvilket omfang, deres børn har måtte deltage.

I andre må da også se opslag i jeres lokale FB-grupper, med Hr. Jensen, der brokker sig over, at én student har kastet op i hans buske, og Fr. Jørgensen, der føler sig krænket over, at der stod tre og tissede op af kirkegårdsmuren - som gerne så at det blev helt forbudt for alle, og skælder og smælder på de forældre, der ikke har "opdraget deres unger ordentligt".
    Det bliver jo ikke slået stort op og betragtet som et samfundsmæssigt problem?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#72   2. jul Jeg er enig med dig Hanne i, at disse sorte muslimer er nogle idioter - og at deres foreninger er tåbelige og muligvis skadelige. Den slags mørkemænd misbruger Danmark på alle mulige måder. Men jeg vælger at tro på, at de er et mindretal, der ingen indflydelse har og får. Lad dem være sure og kæfte op. Det må man heldigvis gerne her til lands. Forhåbentlig dør de ud eller fiser af, så alle de muslimer, der værner om danske demokratiske sekulære værdier kan få lov at gøre det i fred og glæde smiley

• #73   2. jul Mon ikke opfattelsen af hvor stor en trussel 'muslimske mørkemænd' er for det danske samfund hænger nok meget sammen med hvor man bor og hvem man færdes blandt smiley Jeg arbejder sammen med folk fra virkelig mange nationaliteter. Dvs. der er også virkelig mange religøse og kulturelle forskelle. Jeg opfatter det som enormt berigende.
    Mange ældre i min familie bor langt ude på landet og er meget skræmte over muslimsk indflydelse på vores samfund og de har virkelig mange fordomme mod muslimer. De fleste af dem har vist aldrig mødt en muslim smiley Jeg tror ikke det kommer til at gå så galt. De unge med muslimsk baggrund er sjældent særlig radikale i deres religiøse holdninger. Men bevares det er en god nyhedshistorie at skrive om de få mørkemænd der ikke bryder sig om studenterfejringerne.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   2. jul Jo, Mette - opfattelsen hænger meget sammen med, hvor man bor mv. Fx er det ikke nødvendigvis så sjovt at være lys dansker og bo i Vollsmose, Mjølnerparken eller visse blokke i Farum Midtpunkt - men det var vist ikke dét, du mente smiley

PS. I øvrigt er man vist godt i gang med at rive dele af Vollsmose ned med henblik på at få større variation i befolkningsgrupperne derude - ikke så mange mørkemænd/kvinder smiley

• #75   2. jul Dem jeg har arbejdet tæt sammen med var desværre ikke mønsterborgere. Og der bliver helt sikkert problemer med nogle af deres børn. Eller det var der allerede, men de bliver næppe mindre.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#76   2. jul PSPS. Jeg tror, de fleste muslimer glæder sig over studenterne, præcis som vi andre gør smiley

• #77   2. jul Vi var 50/50 anden etniske på mit studenterkursus. Vi kørte sammen begge årgange og lagde de muslimske deltagere først. Ingen druk før det sidste stop hos muslimske familier og en del af vores medstuderende valgte at hoppe af her. Men ikke alle.

Der var intet drama...alle var inkluderede og er du helt vimmer der var meget mad.. hver familie diskede op med en hel mellemøstlig buffet - og ingen døde af at stoppe sig med lækre retter i stedet for alkohol de første par timer af kørslen.
    Jeg synes det var fin respekt for alle og gav den mest inkluderende oplevelse når nu der var nødt til at være en form for kompromis.
    Vi var selvfølgelig også gennemsnitligt lidt ældre end den sædvanlige gymnasieklasse men det var også bare god kutyme fra stedet. Der også holdt julefrokoster hvor alle medbragte retter...og alle deltog.. selvom ens tærte blegnede noget når nogens forældre kom med gryder så store man kunne være en person i dem. Eller en meget sød mor havde lavet samosaer side klokken 5 om morgenen... smiley
    Jeg er SÅ for at blande kulturer... særligt hvis de inkluderer mad smiley smiley

• #78   2. jul @Hanne...stor bil. Og en totalt fodboldmor slæde. Der klart prioriterer en masse bagsædeplads vi ikke helt har brug for. Men bagagerummet, en forholdsvis lige bagklap og rækkevidden passede. Samt prisen for en fornuftig brugt bil med et godt ry smiley

• #79   2. jul Ja, som Obster skriver, man kan jo også fra klassens side tage hensyn: jeg har to klasser i år, som har muslimske kammerater i klassen og selvom det gav lidt bøvl og forlængede turen, så blev deres stop nogle af de første ved begge klasser. Fordi det er bedst for alle parter:)
    Jeg havde også en kollega som lavede et lærerstop og fordi han har små børn, som gerne ville se de studerende, var det en betingelse at de kom dertil tidligt, igen, fordi det var bedst for alle:)

Ift social kontrol: det er min opfattelse, som gym lærer siden -17 at de elever som kommer fra den slags hjem ikke bliver studenter. Enten stopper de (flertallet) fordi gym-livet er uforeneligt med deres bagland, eller (ganske få) så får de gennem vores fantastiske studievejledning hjælp til via kommunerne at komme væk fra de miljøer fuldstændigt. Men det betyder som regel også et helt nyt liv hvor studie nok ikke helt kan få plads...

• #80   2. jul Obster enig. Det er fedt at kunne hoppe ind i en kølig bil. Ligeså en en lun bil om vinteren, og med varme i rattet. Det vender man sig forbløffende hurtigt til.

Studenterkørsel er fantastisk. I år er det 30 år siden jeg selv kørte rundt, og vi skal mødes engang i november alle sammen. Sidste år blev vores ældste student, og efter planen bliver nr 2 næste sommer. Jeg er ærlig og indrømme, at jeg bliver en smule rørstrømsk, når sådan en flok glade unge mennesker kommer larmende forbi. Jeg ELSKER alt ved det smiley

• #81   2. jul https://gaasedal.wordpress.com/2013/07/29/en-tyskers-syn-pa-islam/

At sidestille en gammel sur hr Jensen med en person, der udtaler at det er "haram" at køre studenterkørsel, er imo skudt helt ved siden af.

At hylde det, fordi de laver god mad og ih hvor vi hygger - vi skal "bare lige" tage lidt hensyn og det er der jo aldrig nogen, der er døde af.

At vi skam "har godt af" at opleve andre kulturer og os danskere brokker os jo også ...

Er fuld-fucking-stændigt irrelevant - faktum er, at vi ændrer os - vi accepterer stille og roligt - vi rykker vores grænser - og vi har en voldsom berøringsangst for at blive kaldt nazist .. se selv, det er nok fordi man er gammel og bor på landet, at man synes på den måde.
    Ikke fordi der ER problemer - nej, man er blot en gammel bonderøv.

Se England - se Frankrig - se Tyskland .. og se Sverige .. jeg forstår ganske enkelt ikke at man kan blive ved med at påstå, at der ikke er problemer med folk fra lige netop den tro.

Og hvad iøvrigt med de store problemer de har i Høje Tåstrup, hvor de ræser rundt med hornet i bund, hujende og skrigende, spærrer gader af for "almindelig" trafik .. hver eneste gang der er bryllup.

Politiet ? De gør ingen ting - berøringsangsten eksisterer i fuld flor og vi må jo bare acceptere, at "sådan er det jo der hvor de kommer fra" ... true that, men .. nu er vi jo i Danmark og der har vi jo noget der hedder færdselsregler.

Når alt det her er sagt, så jobber jeg sammen med nogle muslimer, både troende og knapt så .. og jeg har INGEN problemer med det, de er søde, sjove, rare, dumme, irriterende PRÆCIS som vi andre er, når vi er på job.

Men det ændrer bare ikke det faktum, at der ER et problem - og at vælge at stå i kø for at hylde folk med den tro, hjælper bare ikke skide meget.

Berøringsangst har aldrig gjort noget godt for noget.

Sorry, men det er sådan jeg ser det ..

• #82   2. jul pheww 34 grader er lidt varmt smiley Har lige taget en runde på marken. Der var ikke så meget sprint i lakridsen smiley

• #83   2. jul Jeg har lige klippet en store fugleunge ud af mit jordbærnet smiley

Den var virkelig meget viklet ind, så jeg måtte bruge lidt tid på at få den klippet helt fri, også så der ikke sad net tilbage på fuglen. Det var en lille musvit, og for satan, hvor kan sådan en bide hårdt smiley

Da den endelig var helt fri, satte jeg den hen i et træ. Den sked på mig og fløj sin vej smiley

• #84   2. jul Men Frk Jensen, hvordan er det med til at “bevare” en naturrace, når man lader 1-2 fra hvert kuld være intakte, for at de så skal leve hele deres sølle liv som udstillingskatte indendørs Og resten er neutraliserede, men har ellers samme liv..

Kigger man på hundeavl, har flertallet heldigvis både fattet og erkendt, at der findes hunde der avles for egenskaberne (som er dem der bruges til en form for arbejde) og så er der dem, der avles pæne til udstillinger. Jeg tror ikke at udstillingsfolket gør sig tanker om, at de er med til at “bevare racer”. De gør det fordi de synes udstilling er en dejlig hobby. Nogle, jeg tror det er et fåtal, holder deres hunde inde det meste af tiden, for det er for bøvlet at få dem i udstillingsstand, hvis de kommer ud og bliver møget til. Men de fleste sørger da heldigvis for at deres hunde har bare en smule indhold i livet med gåture og lidt træning.

Hvorfor katte skal nedgraderes til indendørsbamser, forstår jeg ikke. Og det er på ingen måde med til at “bevare” racerne. De indekatte har jo ikke skyggen af de egenskaber, som kendetegner racen smiley

• #85   2. jul Anne - Udstilling er ikke noget man SKAL gøre, så længe begge forældre har stamtavle kan killingerne også få det.

Mange opdrættere har masser af plads og enten indhegnet have eller en katte voliere så kattene kan få frisk luft..

Jeg er ikke opdrætter, men mine katte er indekatte (Huskatte), hvor jeg går tur med den ene, den anden er for nervøs.

Katte skal holdes på egen grund, så jeg hverken må eller vil slippe mine katte ud og lade dem blive kørt ned.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#86   2. jul Jeg er meget enig, Martine.
    Umiddelbart tænkte jeg, at det da var fint fint at man kørte til muslimerne først, for deres kultur/religion er jo anderledes end den generelt danske - men hvorfor egentlig? Hvornår er vi begyndt at blande religiøse vaner ind i det offentlige liv?
    Stiller de (kultur)kristne studenter spørgsmål til deres muslimske kammeraters måde at slagte på - beder om at få noget, der ikke er halalslagtet? Næppe. Beder de om at få en øl eller en kop kaffe, for det hører altså til i den danske kultur? Næppe. Sørges der for, at der er noget særligt/halal til muslimer på fx en studentertur? Ja da - det er jeg overbevist om, at langt de fleste sørger for. Gælder det også den anden vej?

Jeg kan GODT lide, at vi tager hensyn - hvis dette "vi" inkluderer alle.

Hvad er der i øvrigt blevet af "skik følge eller land fly"?

• #87   2. jul Frk Jensen, jeg behøver ikke bifalde din måde at holde kat på, men du har trods alt kun 2, og jeg har indtryk af at du bruger MEGET tid på dine 2 katte.

Men derfra og så til at have MANGE (20-30-40 stk) i et almindeligt parcelhus, og så påstå at man “bevarer racen” er der langt. Og slet ikke når det er et race, som faktisk har egenskaber og som er lavet til det frie liv.

Men jeg fornemmer at Susanne ikke rigtigt tør svare. Pludselig er tråden katte-fri. Lige indtil den ikke er mere smiley

• #88   2. jul Lige til oplysning, jeg har hverken 20-30 eller 40 katte, og det kender jeg heller ingen, der har.

Min tidligere veninde har haft 39, men hun havde voliere på 3 af husets sider. Og var iøvrigt et godkendt katteri.

Man bevarer ikke en race ved at lade den gå frit og parre sig med en huskat.

• #89   2. jul Godt skrevet Martine .. og jeg mener det har været en del fremme at den sociale kontrol er mere udbredt end man lige tror ... at muslimske kvinder ikke kan blive skilt osv ... og ja der er mange velfungerende og hurra for dem, men at affærdige de resterende der stadig mener der skal leves efter Islam i vores kultur og religion og kultur skal blandes sammen i det fælles sociale liv er imo en stor, rigtig stor fejltagelse .. de lukkede samfunds ledende mænd, og selvfølge er det mænd !!! har mere magt end man lige tror ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#90   2. jul Der ER en masse - eller i hvert fald et par - dilemmaer med racekatte, for ja, hvis man ønsker at avle racekatte, kan man ikke lade sin intakte hunkat gå fri. Vi har så også den der absurde lov om mark- og vejfred, som kræver at katte holdes på egen matrikel smiley
    Men som katteelsker ønsker jeg for alle katte, at de har mulighed for at få vilde løbeture og at klatre i træer - fuldstændig som jeg ønsker for alle hunde, at de har mulighed for at være løse dagligt/ofte/jævnligt.

At være godkendt katteri gør desværre ikke nødvendigvis forholdene for katte i orden, Susanne. At have 39 katte lyder rasende forkert i mine ører. Katte er ikke produktionsdyr smiley

• #91   2. jul At være et godkendt katteri betyder, at der har været repræsentanter fra klubben ude og godkende forholdene. Og det skal gentages hvert 2. år, for at man kan beholde betegnelsen. Det er ikke noget, man "bare" får Isabelle.

Og hvorfor mener du lige, at fertile racekatte bare kan løbe frit, når bare det er hanner?

• #92   2. jul Isabelle i en indhegnet have vil katte kunne klatre, løbe og jage smiley Og jo katte kan holdes inde med enten en af de der ruller, som ruller katten af, eller også med et (svagt) stødhegn.

Så slipper man også for fremmede katte på ens grund, men mus, fugle og andre smådyr vil kunne komme ind i haven smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#93   2. jul "Og hvorfor mener du lige, at fertile racekatte bare kan løbe frit, når bare det er hanner?"

Det skrev jeg vist ikke noget om. LIgesom jeg ikke skrev noget om, hvordan man får en autorisation som katteri. At denne er lig med gode forhold for katte er jeg så på ingen måde enig i. Jeg er heller ikke enig med DKK's godkendelser af hvalpefabrikker smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#94   2. jul "Isabelle i en indhegnet have vil katte kunne klatre, løbe og jage"

Ja - og det er selvfølgelig det helt optimale - en stor indhegnet have med et træ eller to smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#95   2. jul Men altså - mine katte har løbet frit. Jeg synes loven er vanvittig smiley

• #96   2. jul En jeg købte to katte af havde 5000 m2 have/grantræer hegnet ind til kattene.

Pt. har jeg selv 16 m2, som snart bliver udvidet til 42 m2.

Jeg hilser iøvrigt loven meget velkommen og nu bliver det nok også snart obligatorisk med mærkning og registrering af alle ejer-katte ifølge EU.

Jeg kan se, at katterigodkendelsen er hvert 3. år. Min fejl.

https://jyrak.dk/opdraet/cattery-of-excellence/saadan-ansoeger-du

• #97   2. jul forøvrigt mangler jeg, og synes det har manglet i utallige år, at de mange som vi jo mener der er, som er velfungerende i samfundet men som stadig er muslimer, at de stepper op og tager til genmæle overfor det der kommer fra de lukkede
    parallelsamfund ..

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#98   2. jul Nå men det her katte tråd er ved at rende væk - så her er min hund igang med at uddanne en ny figurant.. eller han er så skolet, at han er god til de her folk der gerne vil prøve at blive nappet i smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#99   2. jul Indimellem skriver de i Politiken, Hanne smiley

• #100   2. jul Underligt vejr i dag men pyh det er varmt! Da jeg havde vi tog jeg min mor, barn og hund med ud til Fussingø. Det tætteste vi kommer på en strand nær Randers.
    Hunden er åbenbart helt åndsvag med vand smiley det er dejligt

• #101   2. jul Mette, #65: "Nå, min lille kat skulle have en bændelormepille. Den gives normalt nemt i en klat leverpostej. Jeg tog leverpostejklatten på en tallerken og gik ud til katten. Lagde pillen på bordet og skulle til at putten den i postejklatten. HAPS så havde katten spist pillen smiley
    Nå, hun fik alligevel sin leverpostej smiley"

Mette, hvilken ormekur bruger du ?

Jeg kæmper en fortvivlet kamp med min kat, hver gang den skal have Milbemax for bændelorm. Jeg kan ikke få Milbemax i ham hverken pakket ind i leverpostej eller slæmmet op og rørt i selv det mest attraktive vådfoder, så hvis der findes andet ormekur, der tager bændelorm, vil jeg meget gerne høre om det, så jeg kan forsøge det.

Hans flåtpille, Credelio, kan jeg bare lægge i oven i tørfoderet, så tager han det selv, og jeg har også haft antibiotika, som han bare spiste, så jeg går ud fra, at Milbemax bare smager grimt, siden jeg har så svært ved at få netop det i ham. Og behandling af orm er jo et jævnligt tilbagevendende problem, så det ville jo være dejligt, hvis der fandtes noget, som jeg nemt kunne få i ham.

• #102   2. jul Vi har været ude på årets første badetur. Vandet var godt nok en anelse koldere end forventet, men skønt alligevel at blive kølet ned. Og heldigvis ingen begrænsninger med Carl, udover at pumpen selvfølgelig skal kobles af

• #103   2. jul Lene - Hvis jeg giver mine katte piller, "plopper" jeg bare pillen ned i deres mund, den skal falde så langt ned som muligt, så lukker jeg deres mund og holder den lukket til der kommer en tungespids ud, så åbner jeg og tjekker somregl er pillen forsvundet smiley

• #104   2. jul Nem måde at få piller i katten.

profilbillede
  • #105   2. jul Jeg elsker normalt også studentervogne. Men lige i dag, da de skræmte min hest, der synes jeg dæleme det var træls. Min unge hest er ikke 110% trafiksikker endnu. Det bliver bedre og bedre, og det er naturligvis mit ansvar når jeg tager den med ud. Men den kan jo kun blive bedre til trafik, af at opleve trafik. I dag kom der så en studentervogn. Jeg nåede at springe af og skynde mig ind mod en indkørsel. Og så kom den her vogn ellers bragende. Hesten stejlede og var ved at ryge bagover i ren panik. Jeg forventede absolut ikke, at de unge skulle være stille (de kunne jo heller ikke se os før vi var på siden af dem og hesten var i panik), jeg forventede heller ikke de skulle skrue ned for hverken musik eller bas. Men jeg havde dæleme forventet chaufføren satte farten lidt ned, når han kører forbi en hest. Og jeg signalerede tydeligt med armene, at han skulle sætte farten ned. Det gjorde han på ingen måde. Han kørte 85-90, og kørte ikke engang ud i midten. Spade... Så lige nu er jeg ikke så fan som jeg plejer. Det kunne være endt helt galt. Men det er jo mit ansvar, det ved jeg.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#106   2. jul Idiotchauffør!!! smiley

• #107   2. jul 16 kvm voliere? smiley Min kats ene værelse er større end det! Hvordan kan man seriøst mene at det er et godt liv? Og så skal det deles med mange, mange andre katte.

Uanset hvor dygtig en “katterist” man synes man er, så er så lidt plads slet ikke ok. Og når der så er mange katte, der skal dele opmærksomheden fra 2 mennesker, så kan de da på ingen måder få dækket bare tilnærmelsesvis deres behov.

Jeg forstår slet ikke at det er lovligt at holde dyr på den måde smiley

• #108   2. jul Øh de har jo også plads indenfor. Og nej, det er til 3.katte. Men du ved jo alt, tror du i hvert fald. smiley

Og selvfølgelig får alle katte opmærksomhed.

• #109   2. jul Og når det bliver lidt køligere, får de så en større på 42 m2. Den står klar.

• #110   3. jul Lige i år er jeg også ret træt af studenterkørslen, pga. alt det ulovlige fyrværkeri der bliver fyret af, shit der har været meget over den sidste uge nu, så står forældre eller hvem det nu er, klar med fyrværkeri næsten hvert sted de stopper, og en vogn blev der fyret af fra vognen af.

Så er det altså gået for vidt, de må gerne larme, spille høj musik og dytte, men fyrværkeri, det skal seriøst stoppe!

Det var ikke fedt da vi helt pludseligt blev fanget midt ude i det Sam og jeg, det sindssyge ulovlige lort, der larmer som står du midt i en krigszone.

Men jeg er også utrolig bange for fyrværkeri, de her dage når jeg så møder en studentervogn nu, kan jeg godt mærke panikken sprede sig, fordi jeg er så bange for de kommer til at skyde af smiley

• #111   3. jul Frk. Jensen.

Tak, men den slags simple løsninger er forlængst slidt op. Problemet er jo ikke, at jeg ikke ved, hvordan man giver en kat en pille, men at katten kæmper det bedste, han kan, for ikke at få den pille. Nogen gange er jeg heldig, at det går nemt, men når han er værst, kræver det faktisk 2 hænder til at holde ham og en til at stoppe pillen i munden på ham, og jeg har ikke 3 hænder.
    Og at pakke ham ind i håndklæder eller tæpper og også forlængst prøvet af med begrænset succes.

Jeg ender altid med at få pillen i ham, men hvor ville jeg ønske noget, ham var villig til at spise f.eks. i leverpostej, så vi ikke risikerede at skulle ud i en større kamp.

• #112   3. jul Susanne, tak, jeg har overvejet dem.

Bruger du dem, og hvordan fungerer de for dig ? Jeg kan ikke lade være med at tænke, at jeg nemt ville stå i samme situation som beskrevet i svaret til Frk. Jensen, altså at jeg ville behøve 2 hænder til at holde katten og en til at give katten. Men jeg vil købe en og give det et forsøg.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#113   3. jul #110 Fyrværkeri er IKKE i orden, Mathilde smiley Lykkeligvis har jeg aldrig oplevet studenter fyre andet end skråleri af i vognene smiley

Må man knuse pillerne, Lene? Jeg har haft held til at give pillehadende katte medicin knust og blandet i torskerogn, frisk markrel, hakket kød mv.

• #114   3. jul @101: Min kat får Milbemax. Men hun er ikke særlig kræsen smiley

• #115   3. jul Lene, det går noget hurtigere, og gjort rigtigt får katten den så langt ned, at den ikke kommer retur. Vi bruger den hver gang.

• #116   3. jul Må pillen knuses, kan man også opløse den i en smule vand og suge op i en engangssprøjte. Det virker også ganske udmærket her. Jeg er lidt usikker på, om Milbemax kan opløses.

Det med en knust pille i maden virker kun, hvis man ikke har en sand kunstner derhjemme, der formår at spise maden og lade smulderne ligge.

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#117   3. jul Jeg er øm i hver eneste muskel i kroppen efter min træning med min nye træner i tirsdags, og så fik jeg spist noget jeg ikke kunne tåle i går hvilket gav helt sindssyge mavekramper, og i dag er jeg så vågnet med ondt i halsen, koldsved og tilstoppet næse smiley smiley

Min mor kan selvfølgelig ikke have Linus i dag, men hvis jeg stadig har det råddent i morgen henter hun ham og passer ham weekenden over.

• #118   3. jul Mette, tak for svaret. Det var desværre ikke det svar, jeg havde håbet på. smiley Din kat kan bestemt ikke være særlig kræsen. Det er Pippin desværre.

• #119   3. jul Jeg ved ikke, om Milbemax må hverken knuses eller opløses i vand, men jeg har forsøgt begge dele og blandet det i alt muligt lækkert mad, men han rør det ikke. Jeg har kunne gøre sådan med forskellige andre typer medicin med succes men ikke med Milbemax.

• #120   3. jul God bedring Indica smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#121   3. jul Det lyder rædsomt, Indica. God bedring smiley

• #122   3. jul God bedring Indica. Jeg håber virkelig, at du bliver frisk igen inden weekenden.

Jeg har lidt af en udfordring.
    Da jeg kom ud på gårdspladsen i morges, så jeg en hare (ikke noget underligt i det) men den var inde på min mark, der ellers er indhegnet med haretæt vildthegn.
    Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan jeg skal bære mig ad med at få den ud.
    Kan man lægge et spor af gulerods-tern ud gennem lågen? smiley smiley smiley

• #123   3. jul ¤122 ,,, Prøv ... og skriv lige her , hvis det virkede ... smiley smiley smiley

• #124   3. jul Lene, jeg kender det. De katte er bøvlede. Og ja helt klart er det letteste at være to. Da jeg boede alene var det noget med at komme katten i et stort håndklæde, sidde på hug med katten mellem benene, og så indgive pillen i en fart. Hun var heller ikke samarbejdsvillig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#125   3. jul Et øjebliks tristesse:
    Jeg har lige tegnet en forsikring på hvalpen. Mit samlede forsikringsbeløb bliver så lidt over 10.000 om året, hvis jeg regner Kenia med.
    Jeg skal af med 13.500 kr for lille Gaius - og bruger en pæn sjat penge på udstyr til ham.
    Jeg køber godt foder til mine hunde - og flåtpiller, vaccinationer med meget mere.
    Jeg bor i en by, hvor jeg ser flere Teslaer, Audier og Mercedeser end cykler.
    - Og så læser jeg om fattige danske børn, der må reparere deres sko med gaffatape. Børn hvis skolemad består af pastaskruer. Børn, der fryser om vinteren, fordi de intet varmt tøj har smiley

Danmark siges at være et af de mest lige samfund i verden, men den lighed gælder afgjort ikke alle - og uligheden stiger. Det gør mig trist - på mit lands vegne smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#126   3. jul Tak smiley
    Jeg drikker bone broth og spiser det med hakket okse i, det hjælper. Men jeg tror desværre at det er en helt klassisk omgang influenza (eller noget i den stil), så det tager nok bare den tid det nu tager smiley

• #127   3. jul God bedring Indica.

• #128   3. jul Åh Isabelle de tanker fylder også meget hos mig. Den der ulige fordeling.

Senest har vi haft mange møder i banken og der er bare ikke den ting vi kan få... eller smarte måder at få flere penge på.

Det spreder sig over hele samfundet. Det er dyrt at være fattig og dem med mere sparer eller har råd til f.eks. sundhedsforsikring, private plejehjem etc.
    Som er med til at nedprioritere eller nedbringe de offentlige tilbud. Der bliver mere og mere skel.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#129   3. jul Jeg læser (ja ja - en del, jeg er jo pensionist smiley ) et debatindlæg fra en kvinde, der føler sig mistænkeliggjort, fordi hun ikke bryder sig om kæledyr - ikke hunde, ikke katte, ikke kaniner - INGEN kæledyr.

"hvis jeg til et nyt menneske siger, at jeg er ret ligeglad med hunde, katte, kæledyr, tager de nærmest fysisk et skridt væk fra mig. Jeg må være ond."

"Næh", tænker jeg, "du har bare en brist i din karakter" smiley smiley smiley

• #130   3. jul I min afdeling har vi fået lagt handicapsagerne ind under os, så nu får jeg fornøjelsen af tabt arbejdsfortjeneste og merudgift-sager.

Jeg er i CHOK over nogle af de henvendelser vi får. Forældre som har gode jobs og tjener en rigtig god løn, som alligevel vil skændes med os om, hvorvidt vi skal betale for at barnet (måske, måske ikke) har smadret en rude i huset. Noget som almindelige ikke-funktionsnedsatte børn jo altså også kan finde på, men de her forældre er SÅ forhippede på at kommunen skal betale for ALT for deres barn. Samtidig har vi familier, som bor i for små lejligheder med en madras på gulvet, som henter madbilletter og spiser hos kirken eller Røde Kors flere gange om ugen. De har i perioder ikke en rød reje, men de gør ALT for at holde sammen på familien - også selvom det i nogle tilfælde betyder, at forældrene kun kan spise ét måltid om dagen smiley

Jeg kan næsten ikke holde ud at tale med den første slags, og jeg har lyst til at råbe af dem, at de opfører sig forkælet og utilstedeligt, og at der er familier der ikke får mad hver dag, mens de her mennesker vil have at vi skal betale for deres pisse dyre Velux-vindue med indlagt solskærmning smiley

• #131   3. jul Nå, og så startede jeg dagen med en fugl. Som begik selvmord imod mit stuevindue smiley

Jeg havde lige lukket hundene ud i haven, og stod og smilede over deres begejstring over at få det GODE vand (det i skålen udenfor, hvor der er blade, døde insekter og snaller), og så lød der et stort brag, og en fugl faldt til jorden lige mellem hundene. Hundene stod og gloede lidt, og var i tvivl om de bare skulle æde. Jeg fik kaldt dem ind, tog en stor tår kaffe og daffede over i skuret efter en spade, så jeg kunne hakke hovedet af fuglen (og være sikker på at den var HELT død).

Hundene var svært skuffede over at de ikke fik lov at spise frisk stær til morgenmad smiley

Og jo, der er sådan nogle rovfugle-klistermærker på mine ruder, men den her fugl havde åbenbart for travlt til at kigge efter smiley

• #132   3. jul Gammelt vand i beholdere udenfor er blandt andet skyld i visse tilfælde af giardia. Så vores drikker heldigvis ikke sådan noget.

• #133   3. jul "Forældre som har gode jobs og tjener en rigtig god løn, som alligevel vil skændes med os om, hvorvidt vi skal betale for at barnet (måske, måske ikke) har smadret en rude i huset." Gør man virkelig det smiley smiley smiley Er lidt i chock, men OK jeg har også perifert bekendte der seriøst udnytter systemet til mindste krumme. Ikke sådan vildt højtlønnede osv. men folk der har det de skal bruge. Men selvfølgelig uden det lidt ekstra fra kommunen så var der nok ikke råd til den dyre hobby der er at samle på modellastbiler. Jeg er lidt harm over at det er det mine skattepenge går til. I den anden grøft har jeg en svoger der er terminal med cancer og nu bundet til en kørestol. Ingen ved hvor lang tid han har igen. Måske et par måneder måske 1 år. Han er fanget i sit hjem nu pga kørestolen. Når man kun er 50 er der faktisk meget man gerne vil nå at opleve inden man skal herfra. Men han kan ikke få ja, til en handicapbil fra kommunen fordi han er terminal og der derfor ikke kommer hen et sted hvor man har et papir på hvad den endelige funktionsnedsættelse er. Og ja sagen er videre til et eller andet ankenævn. Og det er ikke engang kommunen der i sidste ende betaler handicapbilen; det vil være et lån de får. Ham og hans kone er ordentlige mennesker, der har svært ved at bede om hjælp og vil helst klare tingene selv. Men jeg fornemmer at de er ved at være klar til at takke ja til min gemals tilbud om at købe en handicapbil til dem. Jeg håber de når at sige ja til tilbuddet i tide til at min mand og hans bror kan nå at få nogle gode oplevelser sammen.

• #134   3. jul Åh Anne.... Jeg har en tidligere kollega, der falder ind under din "kategori 1".
    De er i den grad også ressource-stærke forældre, og uanset hvad kommunen gør (og min opfattelse er, at de faktisk gør virkelig virkelig meget godt) så er der ikke andet end brok og utilfredshed.
    Senest havde deres søn smadret sin splinternye iPhone i et raserianfald, som de da forventede at få erstattet.
    Jeg kom muligvis til at foreslå, at de fremadrettet købte billige brugte mobiler til ham frem for seneste nye modeller... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#135   3. jul - Og så kommer jeg igen til at tænke på min exmand, der tjente lidt penge, mens han gik på universitetet, ved at spille trompet til sølvbryllupper. Hos arbejderfamilierne med begrænsede midler blev musikken altid budt på en øl og fik drikkepenge. Hos rigmandsfamilierne fik de aftalt gage og ikke så meget som en kop kaffe.

• #136   3. jul Jeg blev vækket i nat af en underlig lyd. Det lød som et eller andet dyr der skreg, troede egentlig det var noget kat. Den lød meget fortvivlet, så jeg hoppede i morgenkåbe og gik ud og åbnede hoveddøren. Og der sad den så, ikke en kat, men en mår/ilder baby (jeg kan ikke kende forskel) Ej, den var cute! smiley
    Begge forældre (antager jeg) dukkede op og den fulgte med dem og jeg kunne sove videre i ro.
    Det var en interessant oplevelse midt i et villakvarter.

• #137   3. jul Holy moly for en dag..
    Jeg skulle til samtale på sygehuset i Århus. Min mor ville gerne køre og det var så fint.
    Vi kører forkert og får set det meste af Århus inden vi parkerer. Nåmen jeg går i forvejen og finder ud af at vi skal gå et stykke hen til den afdeling vi skal være på. Min mor ringer og kan ikke finde bilnøglerne. Da jeg kommer ud går vi tilbage til bilen og skal nærmest skille bilen ad for at finde nøglerne under sædet. Nå men så skal jeg også have taget blodprøver hvilket åbenbart er i modsatte ende af hvor vi er. Og så tilbage til bilen der så bipper med et eller andet.
    Nu vil jeg hjem! smiley

• #138   3. jul Og vi andre havde engang en kamp om at få dækket merudgifter til tøj og mad. Nå, det er heldigvis et overstået kapitel. I dag køber de selv mad.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#139   3. jul Jeg tror, at hjælpen er MEGET afhængig af den enkelte kommune og sagsbehandler.

Hvad vil "merudgifter til tøj og mad" sige, Susanne? Har nogle børn mere brug for tøj og mad end andre børn - eller brug for mere tøj og mad?

• #140   3. jul Mine har været meget følesensitive. Så de har ikke kunnet gå i al slags tøj. Ligesom de var ekstremt gode til at ødelægge tøjet. For Tims vedkommende handlede det om sømmene i tøjet blandt andet. Fik han tøj, der var ubehageligt at have på, ødelagde han det.

Og de var også og er delvis stadig konsistens sensitive. Så vi stod ofte og lavede to retter mad for at sikre, at de begge ville spise.

Vi fik som sagt kun et tilskud, dvs mange penge drejede det sig ikke om, men alt var en hjælp. At bevillingen så tog over et år om at gå igennem er en anden sag

• #141   3. jul Uha Susanne .. jeg læser brok brok brok .. fra din hånd over at du ikke havde råd til at betale for dine unger ...

Og jeg tænker - hvordan F kan samme person have råd til alle de katte ? For du har jo IKKE overskud på dem, siger du.

Hvorfor have så mange katte, når man ikke har råd til sine egne unger ?

Nope, jeg får det med dig som jeg gjorde, dengang der var en udseendelse om folk, der heller ikke havde forståelse for økonomi, og sad og bitchede over, at de ikke havde råd tli at give deres datter en julegave.

Mens de sad og indhalerede den ene smøg efter den anden, og deres TRE store hunde lå og flød i deres ramponerede sofa ..

Sælg dine katte - og få overskud i din økonomi !

• #142   3. jul Martine, jeg havde faktisk nogle år uden killinger. To drenge der lå i en konstant krig med hinanden var vigtigere, men du kender mig jo, lyder det til.....host.

Mine "unger", som du kalder dem, de har ikke manglet noget. Nej luksus har de aldrig haft, men det dør man ikke af. Jeg lever jo endnu.

Jeg vælger at kalde ungerne børn eller drenge. Unger lyder som en produktion af hvalpe.

• #143   3. jul Ja, det tror jeg faktisk jeg gør, Susanne .. kender dig ..

Som den, der smider den ene gang brok op efter den anden og når folk forsøger at hjælpe dig, forkaster ALT hvad de kommer med af råd.

Jeg tror at du er sådan en type, der vil have det forfærdeligt hvis du ikke har noget at bitche over ... og på din gravsten vil du nok have der skal stå "hvad sagde jeg" ...

• #144   3. jul Gammelt vand i beholdere udenfor er blandt andet skyld i visse tilfælde af giardia. Så vores drikker heldigvis ikke sådan noget.

Pudsigt. Dine mange katte lever indendørs, og har svimlende 16 kvm voliere. Din hund må ikke drikke vand udendørs, og har garanteret aldrig i sit liv fået lov at tage en spurtetur.

Mine dyr lever livet farligt. Mine hunde drikker vand af udendørs vandskåle (og af vandpytter smiley ), de får lov at rende uden snor (fordi de har lært hvad et indkald betyder), de får lov at fange og æde mus og alt mulig andet farligt. Min kat får lov at løbe rundt ude på marken, hvor hun kan fange mus og rotter, og hun har kun et par hunde at kæmpe med om opmærksomhed.

Jeg kan faktisk kun sige, at jeg er VIRKELIG stolt af at vi IKKE holder dyr på samme måde smiley

• #145   3. jul Det er slet ikke brok Anne, men du drejer jo ord, som du har lyst til, for at fremstå som den gode helgen, der lige sad og brokkede sig. smiley

Ja tre katte deler 16 m2 løbegård, og en 42 m2 løbegård ligger klar i haven. De har det så hårdt.... kattene. De må ikke engang selv fange deres mad og pine den til døde. De kommer jo aldrig indenfor eller noget. smiley

Balder jagter alt med puls, så nej så uansvarlig er jeg ikke at slippe ham løs. Det er nok, at han jagter hvepse, fluer og andet kryb. smiley
    Desuden har vi en trafikeret landevej 200 meter væk og meget langt til brakmarker.

• #146   3. jul Og ved du hvad lille Anne, det er faktisk stort set kun en af de tre katte, der bruger løbegården rigtig meget. Og ja alle tre kan godt benytte en kattelem.

Mine katte er fertile. Det er din ikle, ellers holdt du den nok inde.

• #147   3. jul Jeg ELSKER at du kan få det til at fremstå som at dine katte har det bedste liv smiley Det er den ypperste grad af fornægtelse.

Og ja, selvfølgelig jager din hund alt. Havde du forestillet dig at den blev født velopdragen? Du kunne vælge at leje en indhegning og lade din hund få lidt frihed.

Jeg brokker mig ikke. Jeg har helt oprigtigt ondt i maven over dine dyrs forhold, og jeg synes det er forfærdeligt at du ikke selv kan se det. At det i dit hoved er velfærd, at du har en kattegård LIGGENDE USAMLET som ikke kan bruges, er …… hovedrystende! Og jeg gætter på at den aldrig kommer op, for din mand og dit yngel har ikke evnerne, og håndværkerne er for dyre og de svindler også, og så den der nabo som skylder dig en tjeneste, nægter at gøre det i sin sommerferie, fordi han har den frækhed at han vil slappe af efter at have arbejdet non stop siden jul. Og den eneste det er synd for er DIG - ikke kattene, ikke naboen, og ikke den håndværker, som ikke gider lave arbejde for dig, fordi han ved at uanset hvor perfekt han udfører arbejdet, hænger du ham ud på facebook bagefter smiley

• #148   3. jul Jeg er nu ikke lille, Sursanne, men ved siden af dig, kan jeg godt se at du må opfatte det sådan smiley

• #149   3. jul Man kan være lille på mange måder Anne. smiley

Det har du lige bevist igen.

Kan du sige byggetilladelse Anne?

Ja, de 3 katte skal vente til efteråret med at dele 42 m2 løbegård, for om sommeren er det dælme synd at spærre dem inde i en uge, når de er vant til at kunne komme ud.

Mine katte har det fint. Og nej, du er ikke velkommen hos os, dig som ikke engang turde sige hej og hilse på i Plantorama. Så du kan ikke ved selvsyn komme og se det, men jeg kan gerne give dig link til et par killingekøbere, hvis du tør.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#150   3. jul "Ja tre katte deler 16 m2 løbegård"

Vil "gågård" egentlig ikke være en lidt mere dækkende betegnelse? smiley

• #151   3. jul Selv en halv m2 betegnes som løbegård, og jo de kan både løbe og klatre derude. Der er også flere sengepladser. Jeg kender mange katte, hvor 3 skal dele meget mindre plads i en løbegård.

Den nye kommer såmænd også op, når det hele er på plads. Og så har de lidt mere.end 16 m2. Men det var måske bedre med 0 m2?

• #152   3. jul efter en arbejdsdag og gå tur med nogle venner som jeg nok ikke havde det rette overskud til i dag ville jeg lige slappe lidt af med HG ... nu er jeg endnu mere træt ...

• #153   3. jul Endelig efter 4 måneder er jeg nogenlunde i stand til at bruge telefonen og komputeren. smiley

• #154   3. jul Du er altså sej, Anni. smiley

• #155   3. jul Skønt Anni. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#156   3. jul Hvor er det godt at høre, Anni smiley

Mener du sådan helt seriøst, Susanne, at du kan argumentere for dine kattes gode forhold ved at hive frem, at andre katte har det værre? smiley

Når du synes, du bliver behandlet urimeligt, skal nogen så sige, at i Ukraine/Ghana/Kina er det langt værre???

Kan en fuldvoksen kat LØBE på 4 meter? Eller OK - måske er det 2 x 8 meter, de har - og en løbetur på 8 meter er nok "fuldt tilfredsstillende" for en burkat smiley

• #157   3. jul Konrad har de sidste par dage været underlig. Han er ret rastløs, gør meget af lyde udenfor og er mor-syg. Tror det er spøgelses alder

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#158   3. jul Hvis I kan kopier linket - så kan få en lille indblik i mit liv smiley

https://karriere.forsvaret.dk/karriereveje/ansigt-til-ansigt/

• #159   3. jul Fedt Anni at der hele tiden sker nogle fremskridt ...

det er altså sjovt at se nyheder hvor Aarhus "unge" borgmester Anders er en af dem der har været på det meste af dagen ... når man har haft ham og en anden ven sovende på verandaen i det mobil home vi engang lejede i Sydfrankrig .. de var 3 venner der rejste rundt sammen og min yngste var lige blevet kæreste med en af dem .. han kom selvfølgelig og så skulle Anders og en anden ven sove ovre i en bypark var de blevet enige om .. der gik så et sprinkler anlæg i gang sidst på natten, så de endte med at crashe hos os nogle dage ... vældige søde unge mennesker var de dengang i 2012 tror jeg det var

• #160   3. jul Isabelle, katte regner ikke i m2 men i kubikmeter. De kan løbe 4 meter en vej, 4 meter den anden vej, 4 meter den 3. vej, 2 meter op og to meter ned (flere steder), inden de løber 12 meter indenfor. Jo mine 3 katte er heldige, fordi de kan komme ud. Det er der mange andre, der ikke kan. Men klart bedre når de får deres 42 m2 i stedet. Vi har spændende planer mht indretningen. Så må vi se, om de alle 3 vil ud, når de får mere plads.

• #161   3. jul FB er et farligt sted, med alt det skrammel der dukker op i ens feed. Jeg er lige dele fascineret af, at et får kan lære at bruge en "kørestol" med joystick og fuldstændigt forfærdet over at nogen har tænkt, "skide god ide, SÅ får den et godt liv" sådan https://www.facebook.com/share/v/16sorpdRiM/ smiley

• #162   3. jul Har du kun tre katte, Susanne?

• #163   3. jul Nej.

• #164   3. jul Balder jagter alt med puls, så nej så uansvarlig er jeg ikke at slippe ham løs.

Er det ikke en collie du har ?

Mener du seriøst, at du kan kaldes “ansvarlig” når du ikke har evnet at lære den ikke at jage?
    Og at det er “ansvarligt” at have en hund, der skal gå i snor altid, fordi du er inkompetent?

Det tror jeg man skal opbevare katte, på 16 m2 for at kunne se det rimelige i ..,

• #165   3. jul Hvor mange katte har du da ?

• #166   3. jul Martine, det er min mands hund. Alle andre collier vi har haft, har kunnet gå uden snor. Så nej min mand er ikke inkompetent. Han har også haft Schæfer osv.

Jeg opbevarer ikke katte på 16 m2. Deres udvendige LØBEGÅRD er 16 m2. De tre katte har selvfølgelig ikke kun en udendørs løbegård at bo i.

• #167   3. jul hvor mange katte har du Susanne og hvor er de andre så henne? smiley

• #168   3. jul Martine, det er min mands hund. Alle andre collier vi har haft, har kunnet gå uden snor. Så nej min mand er ikke inkompetent. Han har også haft Schæfer osv.

Du har en vidunderlig form for egenlogik .. fordi din mand har haft en schæferhund (osv .. gu ved hvad det dækker over - "schæferhund osv .. er det puddel, gravhund eller noget helt tredje ?? ), er han ikke inkompetent, når han ikke kan lære en collie, ikke at jage ????

OMG smiley smiley smiley smiley smiley

• #169   3. jul Mette, som sagt før, så går mine hunkatte kun indendørs. Jeg har desværre ikke mulighed for en løbegård til dem pga husets opbygning, med mindre jeg vil lukke adgang til haven, og det kan jeg ikke rigtig.

• #170   3. jul Osv dækker over Terrier, Papillon, en Gravhund/Puddelkryds, en Tysk Jagtterrier, et par langhårede Collier.... men de har alle kunne belønnes med godbidder eller legetøj. Det er Balder komplet ligeglad med.

• #171   4. jul Så er din mand også inkompetent når han kun evner at kunne træne hunde på en måde.

Hvor mange katte har du?

• #172   4. jul Næh de er ikke trænet kun på en måde.

Jeg har mine hunkatte, mine hankatte og et par kastrater.

• #173   4. jul Vil du ikke fortælle hvor mange katte du har, Susanne? smiley

• #174   4. jul Hvorfor skulle jeg? Det kommer egentligt ikke dig ved.

• #175   4. jul fajr nok, kan bare ikke forstå at det skal være så hemmeligt. du snakker jo altid så meget om dine katte, men vil ikke sige, hvor mange det er. jeg undrer mig bare. smiley

• #176   4. jul Du har 19 på kattegalleri og det er jo så uden killinger. smiley Er det ikke et kæmpe arbejde at holde pelsen på så mange. har selv haft persere og norsk skovkat og det fungerede bare ikke optimalt. smiley

• #177   4. jul Du kan ikke regne med KG. Der er flere, jeg ikke har nænnet at slette, da de er flyttet/aflivet. Men tro bare, hvad du vil.

Jeg har 3, der har en lidt træls pels. Resten behøver jeg ikke engang børste, men jeg gør det alligevel en gang om ugen.

Som opdrætter vælger man dem fra i avlen, der ikke har stort set vedligeholdelsesfri pels.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#178   4. jul "De kan løbe 4 meter en vej, 4 meter den anden vej, 4 meter den 3. vej, 2 meter op og to meter ned"

Det lyder ærlig talt ikke særlig kattevenligt - frem og tilbage, frem og tilbage og så måske lidt op og ned igen, Hvis man altså er hankat hos dig. De stakkels hunkatte kan bare sørge for at føde og passe killinger smiley og den stakkels hund skal traske rundt i snor og intet andet. Det er altså trist smiley

PS. Jeg er helt med på, at mange mange dyr i Danmark har lignende eller værre vilkår, men her blandt dyreelskere må du forvente reaktioner, Susanne.

• #179   4. jul Hold da op !

Ingen spørger om din BH-størrelse, dit politiske ståsted eller sexuelle præferencer - vi spørger bare om antallet af katte du har .. og DET er åbenbart en statshemmelighed.

Fair nok, hvis du så er er af dem, der er lidt privat - men du udstiller i stor stil dine unger, med alle de særheder de har - de problemer der er med dem .. "NU skal I fanme høre allesammen" ...

Jeg ved ikke - jeg tror jeg ville blive pænt træt af det, hvis min far udstillede mig på den måde på et offentligt forum ??

Men ANTALLET AF KATTENE ????

Nej, men altså !! - det vedkommer da ikke os ..

Kæft, det er underligt - ungerne smider du under bussen uden at blinke - kattene, nej .... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

- men mon ikke det bare beror på, at du inderst inde godt ved, at du HAR alt for mange til at de har det godt ?
    Og det er jo en ærlig sag, når kæledyr vokser folk over hovedet - det har man da set udsendelser om rundt omkring smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#180   4. jul Iflg. Susannes hjemmeside har hun fem hunkatte, fire hankatte og pt to kuld killinger - plus måske de kastrater, Susanne nævner.
    Det er pænt mange katte, der skal deles om 16 kvadratmeter løbegård og to menneskers opmærksomhed.
    Måske får kattene gårdtid ligesom katte på internater.

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#181   4. jul Så blev Linus hentet af min mor, for jeg har det på ingen måde bedre.
    Det eneste jeg kan få ned er saltkiks og saftis - det var sgu ikke lige sådan jeg havde tænkt at weekenden skulle gå.

• #182   4. jul God bedring, Indica - godt at din mor kan hjælpe med hunden smiley

• #183   4. jul God bedring Indica! Hvor er det træls for dig smiley
    Du må se en masse gode serier

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#184   4. jul Tak smiley
    Jeg er så taknemlig for at han kan være hos hende - han får det som blommen i et æg, og jeg ved at hun kan håndtere alle hans særheder smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#185   4. jul Tak Pernille, jeg tror at jeg skal igang med Klovn igen smiley

• #186   4. jul Ej men altså.. hvis man tænker at Susannes katte ikke har det optimalt, kan man så ikke lave en anmeldelse eller sådan noget. Intet bliver bedre af at man sidder og peger fingre og bliver så personlige

• #187   4. jul Og Susanne må da selv bestemme hvad hun vælger at dele. Det kan man synes er mærkeligt men det har hun da ingen pligt til at fortælle

• #188   4. jul Jeg har en ung portugisisk vandhund, en gammel malteser, 5 kanarier, 3 Antwerpener skæghøns og 7 kyllinger af samme race.

Sia, portugiseren, kommer i hundeskov med badesø næsten hver dag, samt på gåture, vi går til almindelig træning hver torsdag, og starter på nosework på mandag.

Emmily, malteseren, har dårlig hørelse og dårligt syn, men kommer på daglige ture, hvor hun kan løbe og snuse uden snor.

Kanarierne er i en stor udendørs voliere (i rigtig kolde vintre kommer de dog ind).

Hønsene har deres hønsehus med gård, men render rundt i haven det meste af tiden. Kyllingerne og deres mor er dog på et beskyttet område, da vi har flere slags store fugle, som gerne vil have en lille snack.

Så er den ged barberet, ingen hemmeligheder her smiley

NB. Somme tider har jeg også en ilder, men den må gerne blive væk, da den myrdede de fleste af mine høns i starten af maj.

• #189   4. jul Isabelle, de stakkels hankatte løber det, de gider, og når det primært kun er en hankat, der gider i løbegården, har han en del plads. Ja, der er klatremuligheder inde og ude, senge, huler og og og.... stakkels katte. smiley Og Isabelle, en gang til for prins knud. Det er TRE katte, der deler løbegården - ikke alle mine katte. Og jeg har TRE hankatte. En er kastereret og til salg. En bliver kastreret efter sommerferien.

Hunkattene er primært mine kælekatte. De føder måske et kuld når de er 1,5-2 år. Når de så har fået et par kuld, bliver de neutraliseret og er stadig kælekatte. Ja nogle får aldrig kuld men er blot kælekatte. Stakkels dem. De har kun et helt hus at boltre sig i. 5 kradsetræer, en milliard legetøj og sørme også leg med hinanden, når de ikke lige hygger med mig eller med hinanden. Stakkels katte. smiley Og ja en bliver steriliseret, når hendes 2. og sidste kuld er lidt ældre. Og en er kun planlagt tiæ at få et kuld. De har det jo hårdt. Carbonia er på hjemmesiden men får af flere grumde ikke kuld, så hun bliver sat til salg.

Den stakkels hund har 8 meter line at løbe på, og ja han tager spurteture og har ret godt styr på, hvor meget 8 meter er. Og nogle gange driller den stakkels hund og løber rundt og rundt om min mand. For den stakkels hund får jo ikke løbet. Nej, vi har ikke indhegnede områder her hos os. Og slet ikke nogen, men kan leje. Så den stakkels hund må lege med os, blive nusset og hygget om. smiley

• #190   4. jul Hankattene er faktisk også kælekatte. Men fordi de parrer alt med puls, og fordi de strinter, går de ikke sammen med pigerne. Men der bliver brugt en del tid på at være sammen med dem en hel del gange i løbet af dagen.

Ham her er jo bare en stakkels kat, der har det hårdt ifølge visse herinde. Han bliver jo så tam og tillidsfuld af at spærres inden udenfor i al slags vejr på 16 m2. smiley Misrygtet ser han jo også ud, når han får sine titler. smiley

Og ja, han et primært hvid.

profilbillede
  • #191   4. jul Ja tre katte deler 16 m2 løbegård, og en 42 m2 løbegård ligger klar i haven. De har det så hårdt.... kattene. De må ikke engang selv fange deres mad og pine den til døde. De kommer jo aldrig indenfor eller noget.

Så 3 katte deler en løbegård, og resten kommer aldrig ud? Aldrig nogensinde?

Jeg tror at de fleste katte som fanger mus, faktisk får mad ved siden af. Jeg har selvfølgelig ikke spurgt alle katteejere, men for mit eget vedkommende, får mit kat 3 forskellige slags tørfoder, og så får hun "vådfoder" hver anden dag. Og ja, hun synes at det er HELT forfærdeligt, for stod det til hende, fik hun vådfoder hver dag smiley

Og det er dejligt, at du går op i dyrevelfærd, når det kommer til mus og rotters liv. Tænker du også på dyrevelfærd når du køber billigt polsk kød i Tyskland, som du selv spiser? Eller gælder din bekymring kun vilde byttedyr, som bliver spist af rovdyr? Personligt tror jeg at jeg ville foretrække at leve som en vild mus og blive dræbt af en kat, fremfor at være produktionsdyr smiley

Og apropos produktionsdyr, så er pladskravet for økohøns udendørs 4 kvm pr høne. Dine katte har marginalt mere plads, end økohøner smiley

• #192   4. jul Se lige en smuksak, jeg havde besøg af i går!!!
    Nu vil jeg sætte mig ud på gårdspladsen med hjemmebagte boller og hjemmelavet syltetøj af hjemmedyrkede hindbær - og håbe på, at den kigger forbi igen smiley

profilbillede
  • #193   4. jul Nu er katte ikke høns lille Anne. smiley

Mine piger og mine kastrater er indekatte sørme så. Fordi jeg ikke har mulighed for at lave en løbegård til dem i mit byhus.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#194   4. jul Hvor dejligt, at din mor kan tage sig af Linus, Indica.
    Jeg håber, du meget snart får det meget bedre smiley

Hjemmelavet hindbærsyltetøj - MUMS smiley
    Jeg fik to hindbærbuske i fødselsdagsgave, så måske om et par år ....................... smiley

• #195   4. jul Hvis I SÅ gerne vil vide hvor mange katte Susanne har ... så gå ind på hendes statusbeskeder og læs tilbage fra 2023 til i dag ... ( under 3 år )
    Jeg har selv været inde og se ...... Wooow ..... og det er KUN navne man kan genkende af nyligt sendte billeder i forum . der er talt med.

Og så er der alle killingerne , der ikke er talt med .... og det er MANGE kuld med skrevet antal af killinger smiley

Jeg vil ikke sidde og udlevere Susanne her ..... det må hun selv gøre
    Men gå selv ind og find ud af det ..... ( der står også navnene på alle kattene )
    Jeg har ikke talt dem med , der senere er blevet skrevet om , der er blevet aflivet de sidste 1- 1½ år .

God fornøjelse smiley

• #196   4. jul Bitten, der er sket meget siden 2023. I 2023 havde jeg 1 kuld. Det samme havde jeg i 2024. Sandheden ville klæde dig. Jeg har måtte aflive nogle katte pga sygdom, og nogle er flyttet. Så det kan du slet ikke udtale dig om, hvor mange jeg har. Men måske ved du noget, jeg ikke ved. smiley smiley smiley

• #197   4. jul Der er en allike som tuller rundt på vejen og fortorvet uden for mit kontor. Den har en fejl på en fjer, så jeg kan kende den.

Den tøffer rundt og spiser hvad den finder (vi er ret tæt på McD og vejen her er en smutvej ned til byens spisesteder).

Nu har jeg i den her uge fodret den lidt med forskellige ting. Dens favorit er pomfritter fra McD og jordbær hjemme fra min have smiley

Min niece havde en "tam" allike for nogle år siden, som boede hos hende indtil den var stor nok til at flytte hjemmefra, så hun er vild med at jeg nu har en som jeg fodrer lidt på her smiley

• #198   4. jul #196 Susanne .... Jeg VED KUN det , du selv har skrevet i dine statusbeskeder .

Men jeg HUSKER helt tilbage fra jeg selv startede på HG i 2007 smiley

• #199   4. jul 2023 registreret kuld på fdkat.

profilbillede
  • #200   4. jul 2024 registreret kuld på fdkat.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#201   4. jul Jeg holder meget af katte - og af alle mine havedøre - OG af Vilma. Pt er kombinationen forstyrrende for min nattesøvn smiley
    En eller flere af nabolagets katte går tur i min lille have om natten. Vilma sover med åbne ører smiley og går helt bananas. I nat lykkedes det hende så at få åbnet en + en af mine 14 havedøre.
    Dørene kan ikke låses (se billede), så jeg må vel finde ud af at barrikadere dem. Pt holder jeg ikke helt så meget af katte, som jeg plejer smiley

profilbillede
  • #202   4. jul Der er også dem, der vil sige at det er ansvarligt durehold at have voliere til sine katte, så de ikke render og generer naboer, bliver kørt ned og ja, ikke er på egen grund (hvilket de bør jvf loven).

Det sagt, så kan man altså ud fra dine egne opslag se at du har haft tre kuld i 2023 Susanne, så jeg synes det er lidt underligt at du kun deler et screenshot på ét kuld.
    Jeg kan godt forstå du føler dig angrebet, men du sætter også dig selv op til at blive det, på den måde der...

• #203   4. jul Renata fik en død killing ved kejsersnit i 2023 og blev steriliseret. Fdkat lyver ikke, her registreres alle katte.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#204   4. jul Det ER nemlig et dilemma, A-S. Det gode katteliv >< hensynet til naboer og lovgivningen.

• #205   4. jul Venus fik et kuld, hvor kun en lever i dag. Og Renata fik en død dreng ved kejsersnit. Men jeg er da spændt på, hvem i alt mener, der har fået kuld i 2023. Men mon ikke det har været falsk drægtighed? Det har jeg bøvlet en del med ved et par af pigerne. smiley

Jeg må åbenbart besidde mere held, end jeg vidste af. smiley

• #206   4. jul Jeg ville ikke have kat hvis jeg boede tæt på en befærdet vej. Der er altid en risiko for at en kat køres ned, når den lukkes ud, også selvom man bor ved en ikke-befærdet vej med lav hastighedsbegrænsning.

Min kat er dødsangst for trafik, og derfor tør hun ikke engang gå over grusvejen, som mit grund støder op til på den ene side. Den anden vej forbi huset, er en blind vej, hvor der ikke findes noget at køre efter, så der kører måske 2 biler den vej om ugen. Dén tør kitte godt krydse. Men ellers færdes hun kun på den mark, som omgiver de 2 andre sider af mit hus. Det første års tid, turde hun slet ikke gå uden for haven, og i starten gik hun kun ud af haven hvis hun fulgte med mig og hundene på tur.

Når hun er med i sommerhuset, er hun i vores egen have, og om vinteren går hun over på den tomme campingplads. Jeg er så heldig at hun heller ikke kan lide fremmede mennesker, og slet ikke hvis hun møder dem ude i verden. Møder hun mennesker inde i mit hus, skal hun lige se dem an og bestemme sig for om de lever op til hendes høje standard smiley

• #207   4. jul Det er slet ikke killinger, jeg var nysgerrig på, det var voksne katte? smiley

• #208   4. jul #205 Susanne ,,,, Det gør da ikke dit opdræt super godt .. .når så mange afkom dør ... og/ eller er dødfødte. .... + alle de katte du hele tiden skal til dyrlæge med pga. forskellige sygdomme.

Prøv at se hvad du selv skriver ... og stop med at gøre det værre ------> bare for din egen skyld smiley

Os der har været på HG i mange år ... kender dig alt for godt.

• #209   4. jul Hvad skulle jeg gøre ved det Bitten, når nogle af killingerne dør med 6+ måneder? Ud over det, jeg gjorde. Jeg gav køberen en ny killing fra næste kuld, som blev født i 2024. Er kuld hvor der var 4 killinger i.

Kejsersnit kan altid gå galt, da killingen bliver påvirket af narkosen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#210   4. jul Jeg tænker altså lidt som Nittib - hvad er der GALT med dine katte, siden så mange dør - killinger dør/er dødfødte og flere katte skal have kejsersnit og de er plaget af sygdom ustandselig? Er der et problem med indavl hos Maine Coon - eller avl på sygdomsplagede dyr?
    Hvis du har 10-15 katte og får adskillige kuld hvert år, vil der selvfølgelig være flere dødsfald end hos opdrættere med bare et par avlskatte - men så mange HAR du jo ikke, vel?

• #211   4. jul Ja EN kat fik kejsersnit på dag 70. Katte går normalt drægtige i 65 dage. Killingen var død. Hun var ikke den bedste avlskat. Første gang fik hun 1 killing. Levende og uden kejsersnit. Og derfor blev hun steriliseret.

Indavl undgår jeg så vidt som muligt. Derfor har vi et værktøj, der hedder pawpeds. Men ja, Maine Coon har et problem med stigende indavl, og derfor er jeg ekstra obs.

Nej jeg har ikke prøvet før, at killinger dør i så sen en alder og uden påviselig grund. De var blevet testet for alt muligt.

Dødfødte forekommer. Ved nogle hunkatte mere end andre. Mit sidste kuld da lever alle tre endnu. Så hvad skulle der være galt?

Når en killing dør inden fødsel, kan den forurene hornet, de ligger i. Logik for burhøns. Problemet er så større, jo længere tid de har lagt døde. Nayla måtte have antibiotika, da fostervandet var forurenet. Der er en første gang for alting, og dette var min første gang. Den hankat har vist sig ikke at være den bedste, derfor lukkes han også efter ferien. Det er sådan noget, man gør, når noget ikke lykkedes. Det er levende dyr og mange ubekendte.

• #212   4. jul # 210 Isabelle ..... " Men så mange har du vel ikke, vel? "

Hmmm ... ikke ?????? smiley smiley

• #213   4. jul Tja en overlevende killing i 2023 og 4 killinger i 2024. Det er jo også helt vildt eller noget. smiley

Og nu vil jeg i stedet koncentrere mig om at hente kattepasser og gøre katte klar til i morgen.

Så må i frit sidde og digte videre uden mig. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#214   4. jul Hvad var det nu katte tråden sku bruges til?

Var det til hvordan det går i tennis klubben ?
    Eller hvem der har fået ny båd ?

Eller nej det kan da ikke passe det var en tråd der var oprettet til at snakke katte i !!!! smiley

• #215   4. jul Susanne ...... og desuden bliver du ved med at sige at du har en løbegård liggende på 42m2 , som bare lige skal sættes op .

Tjaaa ... den løbegård bestilte du i Juni 2023 ...( Skriver du i statusbeskeder ) ........ Men den ligger der endnu 2 År efter ..... eller ??

• #216   4. jul Bitten og?

Jeg har ikke fået søgt byggetilladelse før, og jeg skulle lige finde en, der gider hjælpe med at sætte den op. Godt nok er min mand håndværker, men han er også førtidspensionist, så han kan ikke lægge alle de fliser. Vi er faktisk også ramt af begrænsninger.

Men i år skal den op. Så det glæder jeg mig til.

• #217   4. jul @Mike´s #214, nemlig !!

• #218   4. jul Nå, men til noget helt andet....

Jeg er begyndt at spille disc golf.
    Det er jeg ked af, at jeg ikke har gjort noget før.

Min mand og 3-4 af hans kammerater er også med, så det kan både dyrkes alene og i fællesskab.

Andre der også "leger med fresbees"?

• #219   4. jul Jeg løber rundt og pakker, og hvis ellers vejret lige kan holde tørt 10 minutter mere, så jeg kan få sat tagboksen på, så kører mig og hundene ned i sommerhuset om lidt smiley

Kitte bliver hjemme. Hun HADER at køre bil, og er sur på mig i 3 dage efter en køretur. Og eftersom vi kører retur mandag aften, kan det ikke betale sig. Der er lagt depoter med godbidder til hende på hendes faste pladser i huset, og naboerne kommer forbi søndag og giver hende lidt vådfoder.

Jeg trænger SÅ meget til at komme ned og få lidt havluft i næsen, og lade hundene bade og spurte smiley Jeg er spændt på om det kommer til at påvirke Dorit positivt eller negativt - jeg håber selvsagt på det første!

• #220   4. jul Loven siger, at dyr skal tilses minimum en gang i døgnet.

• #221   4. jul ÅH gider I for helvede ikke holde op med det der hakken på hinanden ...

er sikker på INGEN af HG´s dyr har det skidt ...

• #222   4. jul Lige et totalt emneskift: Men hold nu op, hvor jeg bare sætter pris på vores velfærdssystem!! Vi er blevet grebet så godt ift. Carls diabetesdiagnose, og vi har bare nogle sygeplejersker - og andre plejepersonale selvfølgelig - der bare vil hjælpe os så godt som muligt. Der er et kæmpe støttesystem omkring os, der griber os.

Det er ikke altid det fungerer optimalt, ved jeg fra historier, men hver gang jeg har haft brug for vores sygehuse mm., så er jeg - undskyld sproget - På røven over, hvor dygtigt et personale, der er der. Hurra for jer og lad os værne godt om det system, vi trods alt har.

(Og det kommer sig af en total uduelig nat med alt for høje blodsukkertal, indstik der driller mv, men hvor vi har muligheden for at ringe til en diabeteshotline også om natten. Her var det "vores" sygeplejerske, der havde vagten, og hun ringede lige til os her i dag for at følge op og høre, om alt var ok)

• #223   4. jul Susanne, jeg synes du skal melde mig til Dyreværnet, Dyrenes Beskyttelse og Dyrepolitiet. Du har jo både mit fulde navn, min adresse, mail og mit telefonnummer, fra dengang du så desperat havde brug for hjælp til at stjæle den der hund smiley

Naboen kigger til hende imens hun sidder og skider i hans blomsterbede smiley

• #224   4. jul Tilsyn kan vel også være overvågningskamera?

• #225   4. jul Jeg tror tilsyn er at tjekke mad og vand og så lige se om dyret stadig er i live smiley

• #226   4. jul Ida, når det virkelig brænder på, så har vi heldigvis et sygehussystem der er utrolig effektivt smiley

Min venindes søster fyldte 50 år og blev indkaldt til mammografi. Der var en knude, og dagen efter blev hun undersøgt yderligere og fik taget biopsi. Biopsien viste kræft, og hun fik en tid 2 dage efter til operation. Hun bad om at få operationen udskudt et par dage, fordi hendes mindreårige søn var i udlandet som udvekslingsstuderende, og alligevel skulle lande hjemme i DK et par dage senere. Sønnen kom hjem, fik de dårlige nyheder og et par dage efter blev hun opereret. De fjernede det ene bryst, en lymfe i armhulen og så rekonstruerede de samtidig lige brystet med væv fra maven.

Hun var indlagt en uge efter, mest grundet arret fra det væv, de havde taget fra maven. Blev udskrevet til et jobcenter, der skrev “du har kræft, og behøver derfor ikke møde til aftaler”, og blev i stedet henvist til en særligt gruppeforløb for kræftramte. Inden hun blev udskrevet, var der svar på lymferne, og alt var godt.

Hendes efterbehandling er planlagt med plads til ændringer, og hun har et direkte nummer til afdelingen på sygehuset, hvis der skulle opstå det mindste. Hendes mand fik i øvrigt stukket en “kogebog” og indkøbsliste i hånden med næringsrig mad til hende, så hun hurtigt kan komme sig.

Havde hun ikke selv bedt om udsættelse af operationen, ville hun være blevet opereret 8 dage efter første undersøgelse.

Dét er dæleme effektivt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#227   4. jul Jeg er inviteret til grillaften hos min exmand - og regnen VÆLTER ned smiley
    Længe leve det danske sundhedsvæsen OG det danske vejr smiley smiley

Det er simpelthen så godt at høre, at der bliver passet på jer, Ida smiley

• #228   4. jul Jeg stjal ingen hund. Men tro mig, næste gang en beder mig tage en hund til mig, hvis der sker noget, bliver det et nej tak. At have en hund, passe den gratis i et år og så aflevere den kommer ikke til at ske igen. Så hellere lade den sulte ihjel.

• #229   4. jul #228 ... Susanne . se lige hvad du selv skriver .... " Så hellere lade den sulte ihjel "

Du ER sgu' underlig !!! smiley

• #230   4. jul Næh, for jeg gider skutte beskyldes for alt muligt, bare fordi jeg tog hunden med. Næste gang låser jeg døren og lader hunden blive. Der gik jo kun næsten 3 uger, inden der kom nogen. Så længe havde hun ikke klaret den alene i huset.

Bare se herinde så mange år senere.

Nej tak. Det bliver ikke mit ansvar en anden gang.

• #231   4. jul det er så dejligt NÅR det danske sundhedssystem fungerer som det skal og bør ... mere af det ... og så cadeau til dem der tager tørnen i det ...

• #232   4. jul Den stakkels hund har 8 meter line at løbe på, og ja han tager spurteture og har ret godt styr på,

“Spurteture” i en 8 meter line smiley smiley smiley smiley smiley

Hvor er du dog i øvrigt et gennemført utiltalende menneske, der vil lade et dyr sulte ihjel smiley smiley smiley

Hvad f er der galt med dig smiley smiley smiley

• #233   4. jul Er landet i sommerhuset smiley

Dorit er LYKKELIG! Hun har spurtet rundt på stranden, soppet og gravet huller smiley Ellie har …… været Ellie smiley

Jeg har pakket ud, fikset internet, ryddet op, vasket det klamme tøj der lå i vaskemaskinen (WTF!!!!!!), tømt opvaskemaskine, trukket ukrudt op, fejet udenfor og indenfor, luftet ud, fjernet spindelvæv og en hel masse andet. Og min frokost står stadig i køleskabet, helt urørt smiley

Men jeg er i MIT sommerhus smiley

• #234   4. jul Anne - Sikke en energi smiley

• #235   4. jul Frk Jensen, I wish smiley

Men min hjerne kan SLET ikke kapere, hvis det hele ligner et bombet lokum. Og så går der ADHD i min hjerne, så jeg starter et sted, skal hente noget, ser noget andet, går i gang med det, mangler noget, ser noget andet igen, går i gang der osv osv osv smiley

• #236   4. jul Okay, fortæl mig lige om jeg er hysterisk.

Jeg véd godt at jeg er lidt sær med det med at ting helst skal være på min måde, og jeg har det svært med pletter som jeg ikke kender oprindelsen af.

Forrige år købte vi en topmadras til sengen i det “store soveværelse” hernede i sommerhuset. Topmadrassen var på tilbud og kostede dengang 1100 kr. Fordi vi jo er skiftende gæster i huset, bruger vi sådan en tynd rullemadras over topmadrassen, og vasker rullemadrassen når vi forlader huset. Der ligger altid en rullemadras på sengen, så det er ikke fordi det er en hemmelighed, at det er “sådan vi gør det”.

Nu er jeg så kommet herned, og efter at være ved at være på plads med alt andet, vil jeg lægge sengetøj på. Tager sengetæppet af sengen, og ser at topmadrassen er fuld af store, klamme, rødbrune plamager smiley Som i at omkring 1/3 af madrassen er klam og smurt ind i jeg-ved-ikke-hvad.

Topmadrassen er lagt ind i stuen, og så må jeg forsøge at vaske den i morgen. Jeg har ringet (forgæves) til veninden, og så skrevet og spurgt hvad i alverden det er for noget klamt snask, der er over hele sengen. Hun svarer “Kaffe?!?!?!?”. Det er IKKE kaffe!!!!! Hundene er HELT syge med at komme i nærheden af den topmadras, og Ellie gnider sin op af den, hvis hun kommer tæt på. Det er lort eller blod. Og uanset om det ikke er lort eller blod, så mener min hjerne at det er lort eller blod.

Så jeg har svaret veninden, at jeg forsøger at vaske betrækket i morgen, men hvis det ikke går af, eller hvis der er pletter på selve madrassen, så kommer hun til at betale en ny. Prisen i dag er 2.000 kr.

Igen, jeg VED godt at jeg er hys. Men …. For det første forstår jeg slet ikke hvorfor hun ikke selv har tænkt, at det kunne være et problem. Og for det andet, forstår jeg ikke at hun ikke har sagt noget.

Men er jeg urimelig? Hvis damen siger at det er kaffe, skal jeg så ikke bare acceptere at det er kaffe, og at min fine, næsten nye, helt hvide topmadras måske for evigt er skjoldet og plettet? Jeg ved godt at det er et ledende spørgsmål smiley

• #237   5. jul Martine, andres dyr er ikke mit ansvar. Jeg vil ikke lege gratis pension i et helt år. Og slet ikke når jeg så beskyldes for at ville stjæle en hund. No way.

• #238   5. jul #236 ... Anne .... Jeg havde omgående smidt topmadrassen ud og købt en ny .... og sendt regningen til " veninden" .... fyy da føj .

• #239   5. jul Susanne, den retmæssige ejer kontaktede dig jo ret hurtigt. Du kunne bare have afleveret hunden da, i stedet for at beholde den.

Men det er imponerende, at du forsøger at fremstå som en god katteejer, når du er SÅ syg i roen, at du hellere vil lade en hund sulte ihjel, end at miste et par håndører på at fodre den. Selvom du er et virkelig utiltalende (og måske sygt) menneske, så tror jeg (heldigvis) at du som altid overdriver.

• #240   5. jul Så siger vi det Anne men nej. Over et halvt år efter er ikke hurtigt. Men det synes du jo, så fred være med det.

Og rent faktisk har jeg aldrig talt med.damen kun med en advokat og en veninde.

• #241   5. jul Anne - Det lyder som blodpletter smiley

• #242   5. jul Anne - Har din veninde psoreasis? Jeg husker fra min eks at lagen osv i hans slemme perioder kunne have mange blodpletter, fordi han om natten kradsede sig meget

• #243   5. jul Føj... så fandt vi to "knopper" på Minion der ikke var der i sidste uge... og med forbehold for det kan være andet... og vi i samråd med dyrlægen lige ser det an nogle dage. Sådan i fald det er insektstik eller der har siddet en flåt etc. Så vækker det en masse tanker...

Minion fik sin første mastcelletumor relativt ung og der har kostet ham flere operationer og hans ene øje gennem hans liv. Vi har været forskånet de seneste år. Men han er en ældre herre nu. Som bliver 11 til november. Synet på det tilbageværende øje er lidt nedsat. Han bliver behandlet for gigt, men det er også tydeligt at muskelmassen i bagpartiet er svindende. Og han bliver mere og mere sær. Ikke noget alvorligt men tegn på han er endt i kategorien gammel hund.
    Er det mastcelletumorer kan de fjernes som vi altid har gjort. Men i narkose. Der er ingen der kan sige hvor hurtigt de spreder sig.. og det er svært at afgøre selv ved fjernelse om de allerede har eller vil sprede sig indvendigt selvom vi fjerner ifølge vores dyrlæge.

Og jeg har svært ved (selvfølgelig) tanken om at se min bedste lille hund og tænke enden i hvert fald er tættere på end begyndelsen. Han har det godt lige nu... Men jeg vil heller ikke trække den for langt og det er svært at overveje om det skal involvere endnu en operation. Eller om man skal erkende at muligvis er det nok ikke tumorerne der bliver hans endeligt fordi hans tid nok er på vej uanset.

Tanker der kan gøre en sindsyg... altsammen stadig forudsat af at kræet jo ikke ligefrem står med en pote i graven lige aktuelt. At det bare kan være insektstik eller lignende. Men nok også tanker der er naturligt når ens elskede kræ når en vis alder...

profilbillede
  • #244   5. jul #236

Du er ikke hysterisk.

Uanset hvad det er for pletter, burde din veninde i det mindste have givet dig besked, og helt af sig selv tilbudt at købe en ny.

Selv hvis det er kaffe, så burde et voksent menneske da ikke svine sådan.

Køb en ny og send regningen til din (eks) veninde, og glem alt om at lade hende bo i sommerhuset en anden gang.

• #245   5. jul #243

Jeg håber, at det bare er insektstik smiley
    Men forstår godt dine tanker, der er grænser for, hvad en ældre hund skal udsættes for.

• #246   5. jul Jeg håber, I kan se dette link, det er fedt:

https://www.facebook.com/reel/1158665426025817/

• #247   5. jul Åh, Obster, jeg ved jo alt for godt hvordan det føles at gå og tumle med de ting smiley

Jeg håber at det er noget banalt, og at I får lov at beholde ham nogle år endnu smiley

• #248   5. jul Susanne -

Som Anne siger jeg, at jeg HÅBER at du bare er en masse ord lige her ....

Nej, det var ikke mit ansvar, da et pindsvin lå i haven og var syg og dårlig - men alligevel kørte jeg den til et pindsvinested, hvor han blev tilset.

Nej, det var ikke mit ansvar, da der stod 3 killinger i en papkasse på den rasteplads, hvor jeg lige skulle ind og nifle .. men derfor kontaktede jeg da Dyrenes beskyttelse, så de kunne tage over ...

Interessant - eller nej, SUPER KLAMT !!!! - at du er så fuldstændig blottet for empati, at du bare ville have ladet pindsvinet lide videre (den blev aflivet, for den kunne ikke reddes), og ladet killingerne stå i kassen ...

Jeg kan som sagt kun gentage, at jeg HÅBER at du bare er en sur gammel mokke, der sidder herinde og forsøger at gøre dig interessant ..

• #249   5. jul Krydser for din lille hund, Obster ..

• #250   5. jul Okay, fortæl mig lige om jeg er hysterisk.

Du er hysterisk ...

smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #251   5. jul Men føj i fænghullet, det er da klammo med masse af ækelhed tilsat - at efterlade sådan en madras ?

Hvad sker der ind imellem for folk ??

Jeg havde smidt den langt, langt, LANGT væk .. føj, det er ækelt !!!

• #252   5. jul Åh Obster, det er så svært, når de tanker først begynder at køre. Jeg krydser alt for, at det bare er noget helt uskyldigt!

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#253   5. jul Jeg håber også at det er noget helt ufarligt Obster smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#254   5. jul Til Anne
    Jeg føler heller ikke for at sove i/på andre folks pletter - uanset hvad disse pletter stammer fra smiley

Åh, hvor jeg kender følelsen, Obster smiley smiley

"Næste gang låser jeg døren og lader hunden blive." Det er jeg heldigvis sikker på, at du ikke ville gøre, Susanne. Men måske ville du kontakte Dyreværnet og bede dem tage affære.

- Og så stod jeg som altid tidligt op og skulle hjem efter grillaften hos exmanden. Jeg er faktisk ikke vild med at sove ude, men lidt mere end et glas vin røg vist ned i går smiley Jeg pakker min dyne mv sammen, giver Vilma halsbånd på og skal til at gå. Ved døren står Kenia klar med et spørgende udtryk: "Skal jeg med - skal jeg med - jeg vil så gerne med?"
    For h....... altså smiley
    Bløddyret Isabelle begynder at tude - stille - og exmanden (udsøgt B-menneske) står op. "Tag hende med. Jeg kommer og henter hende, hvis det ikke går" smiley

Måske var det en virkelig dårlig idé - men åh hvor det føltes rigtigt at tage begge hunde med hjem smiley

PS. Kenia skal ikke blive hos mig, og jeg ved, at hun bliver jublende, når hendes andet menneske kommer og tager hende med hjem om et par dage eller tre smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#255   5. jul Hold kæft hvor jeg savner Linus, der er så tomt når han ikke render og stjæler sko smiley smiley

• #256   5. jul Tak alle sammen. Jeg håber også det er noget uskyldigt. Men uanset er han jo en ældre herre og man må tage lidt ekstra forbehold for at sandsynligheden for det uundgåelige er større dag for dag.

Men jeg ved han har haft et godt hundeliv, han er elsket og det nok i sagens natur bliver hårdest for os... de er ikke vores børn, men jeg tror fuldt og fast på at vi som mennesker har brug for at kaste vores kærlighed og opmærksomhed på noget andet end os selv. Og da vi ikke har børn har vi selvfølgelig gjort det med hundene. De er centrum i vores lille tilværelse...familie... og det efterlader helt sikkert et kæmpe tomrum hvis en af dem ikke skal være der mere.

Men vi nyder ham så længe vi har ham -til den dag han ikke længere har det som blommen i et æg -helst lige dagen før smiley

• #257   5. jul Åh Obster, krydser fingre for det er noget forbigående..
    Synes godt der er mange der "bøvler7har bøvlet" omkring deres hunde herinde pt og igennem hele foråret, enten med hundene er måske syge/gamle,pludselig syge, eller ejer selv er det og ikke kan klare at have hunden, eller hunde de ikke kan sammen mere, der er et skær af afsked og sorg over det, samtidig med uendelig kærlighed det er hård læsning og jo en påmindelse om hvad der venter os alle ..

@ Anne, ej om jeg forstår den slags mennesker, var hun også sådan før eller er det fordi hun er kommet i den krise hun er i ? og NEJ du er ikke sart, og du deler huset med din familie, de vil da også forvente at lånes det ud til venner og bekendte så afleveres det i samme stand ...
    jeg er nærmest omvendt, det skal helst være endnu pænere når jeg aflevere noget lånt, det skal ikke " hedde sig" ... og så tænker jeg du skrev hun gerne ville låne igen, jamen det kan man da ikke forvente ...

@ Isabelle, nyd du bare de gode stunder, det der går godt kommer jo ikke skidt tilbage og så skaber det flere goder minder til fremtiden.

jeg sidder med nogle tanker ... så bær over med jeg ikke ved hvordan jeg skal udtrykke dem...
    Men scenen er et såret dyr, mentalt eller fysisk er underordnet, et dyr i underskud, måske skræmt, psykisk sårbart, det jages af flokken og bider kraftigt og uhensigtsmæssigt fra sig ... ikke nødvendigvis et sødt dyr, eller et dyr der ikke selv jager andre dyr, men nu er det udsat ... dyr er primitive, er det ikke der hvor vi mennesker skal adskille os ? Kan nogen følge mine tanker ?

• #258   5. jul Hanne, jeg har det på samme måde - jeg forsøger også altid at aflevere i pænere stand, end jeg overtog.

Min veninde har levet et liv, hvor der er kommet en rengøringskone 1-2 gange om ugen, som har sørget for at gøre rent og skifte sengetøj. Og er noget klamt eller ødelagt, så køber man bare noget nyt. Så hun er nok ret forkælet på det punkt. Og ja, så har hun et meget afslappet forhold til rod og skidt, så jeg havde forventet at der ville være lidt jeg skulle gøre noget ved, men det her er bare for meget smiley

Jeg har vasket betrækket første gang, og det er næsten rent. Så nu har den skjold (som Ellie var meget interesseret i) fået pletfjerner og glycerin, og så får det en vask mere. Jeg tænker at betrækket nok skal blive rent, og det er jo dejligt. Men hold nu kæft, hvor er jeg træt af at mit første døgn hernede går med at gøre rent, vaske og købe ind smiley

Heldigvis kom havemanden og slog græs for en time siden, så det slipper jeg for at gøre i weekenden smiley

• #259   5. jul Jeg er i tidlig overgangsalder og er i hormonbehandling. Shit det er ikke for sjov smiley håber bare lige kroppen skal vænne sig til det for ellers er jeg ikke sjov at være sammen med i mange år smiley

• #260   5. jul øv Pernille, det kan være en hård omgang .. håber du ikke skal døje for længe ..

• #261   5. jul Kørte i Rema for at købe alle de sære ting, som sommerhuset er tømt for, og næsten hjemme slår landevejen et sving, hvor der selvfølgelig er fuldt optrukket. Lige i slutningen af svinget ser jeg en sort hund, en border collie-agtigt en, som gik alene i siden af vejen. Det sving er farligt!

Jeg standsede bilen og kaldte på vovse, og den kom glad hen og sagde hej smiley Jeg holdt et lidt for farligt sted, så måtte køre lidt frem og smide bilen ind i rabatten med katastrofeblink. Kaldte igen på hunden, som igen glad kom hen og blev nusset. Jeg fik hunden lokket ud i rabatten, og fik åbnet bagagerummet. Vovse blev liiiiidt mistænksom, så vi nussede lidt mere. Hun var simpelthen så sød, og så snart hun blev nusset, smid hun sig på ryggen og ville bare gerne nulres på maven smiley

Jeg prøvede at løfte hende, og det var hun ok med, så jeg satte hende ind i Ellies bur. Det var hun også ok med. Jeg kørte hen til den nærmeste gård et par hundrede meter længere fremme og parkerede uden for en åben trælåge. Jeg stiger ud og går hen mod lågen, og så lød der VOVOVOVOVOVOVOV inde fra huset, og ud kommer to KÆMPE hunde smiley Noget stor cane corso-agtigt, og jeg tænkte “fuuuuuck”. Stod stille med armene ned langs siden, og bandede over at jeg ikke have vesten på med godbidder i lommen. Hundene skiftede fra VOVOVOVOVOV (skrid dame, vi dræber dig), til vifvifvif og hoppe-slaske-kys smiley

En kvinde kom ud, og blev helt perpleks over at lågen var åben, og jeg spurgte om hun havde en 3. hund. Ja, en mindre sort gadehund fra Rumænien, og straks fik hun tårer i øjnene. Jeg sagde at hun sad i min bil og ventede, og kvinden blev så lettet at hun krammede mig, løb ind efter en snor og kom ud igen. Imens havde jeg fået bilen op, sat en snor på vovse og fulgt hende ind på gårdspladsen.

Historien endte lykkeligt, selvom jeg var meget tæt på at tage den lille hund med hjem - kæft, hvor var hun sød smiley

• #262   6. jul nu kender jeg jo området dernede fra en enkelt køretur ... er der nogen der lejer deres sommerhus ud derude, altså helt ude på næsset .. kunne virkelig godt tænke mig en uge, eller forlænget weekend der en gang ..

• #263   6. jul Der er masser af sommerhuse der lejes ud, så det er bare at søge på Kegnæs. Hvis du vil herud i min ende, er det Sønderby, Vesterby/Vestermark og måske Grønmark. Campingpladsen har også nogle sommerhuse - søg på Sønderby Strand Camping smiley

• #264   6. jul Hunde er virkelig vane-dyr. Min mand var hjemme i går og var ved hunden. Han skrev til mig at hunden pludselig opførte sig underligt og virkede stresset. Puffede til ham og vuffede ham ind i hovedet. Jeps, klokken var aftensmadstid, det havde manden overset. Da hunden havde fået mad gav den ham et mys og lagde sig igen smiley

• #265   6. jul jeps ... Oda har et kl 17 ur, det starter alarmen ca 16.50 og fortsætter til maden står på gulvet ...
    vores venners golden er rent ud sagt et MARERIDT fra kl 16, den er ikke i ro selvom den ikke får maden før kl 17 hver eneste dag ...

• #266   6. jul Det er lidt sjovt ift. det med mad. Berta er vant til at få morgenmad efter gåtur, men fordi gåturen kan ligge på forskellige tidspunkter brokker hun sig ikke og ligger fint og slapper af. Men når det kommer til aftensmad, har hun bestemt også et indre ur og giver højlydt udtryk for sin utilfredshed, indtil hun har fået den

• #267   6. jul Der har jo været Roskilde Festival i denne her weekend - og der er noget snak i forbindelse med, at et band (kan ik huske hvad for et, men det var Orange scene ihvertfald), havde stoppet koncerten midtvejs og talt dunder imod Israel og det havde endt med en form for demonstration midt på scenen, med en masse palæstinensiske flag.
    Mø - en anden kunstner - havde inviteret Greta Thunberg på scenen under sin koncert ..

Hvad tænker I om det ?

Jeg er slet ikke i tvivl - når jeg går til koncert vil jeg underholdes, jeg vil høre musik og jeg gider ikke høre politiske statements.

Jeg kan godt se det smarte i det fra kunsternes side - folk har jo en tendens til, at hvis kunstneren er fed, så må vedkommende jo være noget nær det klogeste i verden. Når man står i en stor flok, måske har fået et par kolde, en bønne eller to .. så er det nemt at blive revet med.

Men imo - njet, no, nein !!!

Shut the fuck up - og underhold.

Hvordan har I det med det ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#268   6. jul Hmmmmmm. Ambivalent.
    Greta Thunberg irriterer mig lidt, så DET ville ikke være i orden.
    Jeg sympatiserer meget med palæstinensernes kamp mod besættelsesmagten, så det VILLE være i orden.
    "Jamen Isabelle, det er sgu da dobbeltmoralsk".
    Næh. Det er bare min holdning til forstyrrelser. Nogle er irriterende. Andre er OK smiley

PS. Men mere end 4-5 minutters afbrud af den musik, jeg var kommet for at høre, ville være irriterende under alle omstændigheder.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   6. jul Når vi skal ud at gå tur, kommer Kenia med et tøjdyr smiley smiley smiley

profilbillede
  • #270   6. jul Hm meget musik indeholder jo budskaber af den ene eller anden slags - og mange bliver jo motiveret af oplevelser, holdninger og følelser i deres musik - så jeg synes ikke, at det er så unormalt/underligt, at der kommer politiske budskaber til en koncert. Men alt med måde: Hvis det udviklede sig til kun at handle om protester, ville jeg nok være utilfreds. Jeg er primært til koncert for at høre musikken.

(Og hvis det var et politisk budskab, jeg så ikke var enig med, ville jeg nok også være utilfreds over at skulle høre på det)

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#271   6. jul 267

Det ville jeg være træt af. Kommer for feste hører musik. Vil jeg hører på politiske taler så skal jeg nok opsøge det selv.
    Som f.eks. da der var politisk festival i Mariager.
    Det var et fedt arrangement hvor man kommer fordi man gerne vil hører på sådan noget.

Synes ikke man skal blande tingene sammen

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#272   6. jul Roskilde Festival har vist altid haft politiske manifestationer i en eller anden udstrækning. Tænk på TV2, Gnags og Kim Larsen - for bare lige at nævne nogle danske navne, der OK ikke har lavet stunts som det til ære for Palæstina, men dog har fået flettet politik ind hist og her på anden vis smiley

• #273   6. jul Og hvis Shu-bi-dua havde sunget ,,, " Jeg har en hund med 4 poter " .... osv ..... en gang på Roskilde Festivalen .
    Så var vi alle sammen spurtet ud og havde købt en Vuffeli-vov hund .... smiley smiley smiley smiley

• #274   6. jul Jeg er jo kæmpe tv-2 fan, og elsker når Steffen Brandt fletter sine meninger ind i præsentationen af sange smiley Jeg elsker hans finurlige og humoristiske måde at få budskaberne ud, fx har han MANGE meninger om Århus Ø og havneudvidelsen, og så handler én af sangene på det nye album om minkavlerne.

Men det ved man godt sker, når man tager til en tv-2 koncert, og det ville egentlig ikke rigtig være tv-2 uden historierne.

Men tunge politiske budskaber, særligt dem som virkelig deler vandene og hvor der er mange ofre, dem ville jeg ikke gide beskæftige mig med under en koncert. Slagord, flag og halløj ville jeg ikke gide overhovedet smiley

• #275   6. jul Jeg har været i Tyskland for at powershoppe. Videre til en kop kaffe hos Ellies opdrætter og så op til Hundeparadiset for at hente ben til hundene. Jeg elsker at besøge Hundeparadiset - han har seriøst de mærkeligste ting i din butik smiley

Kom hjem med så mange kg ben, at fryseren hernede i sommerhuset er HELT fyldt op. Fik 5-6 kg mere end jeg havde bestilt, fordi Paul er Paul, og lige synes at den ene pose oksehaler så ud til at være lidt for ukurant til at sælge, en anden havde for mange iskrystaller og så mente han at mine hunde skulle prøve nogle nye ting, så dem fik jeg også smidt oven i smiley

Hundene har fået et ben imens jeg har tømt bil, fejet 20-30 kg sand op i køkkenet og trukket ukrudt op i haven.

De var simpelthen så dygtige til at være alene i haven (og huset) imens jeg var væk. Haven er hegnet ind, men med lidt snilde kan de teknisk set godt bryde ud. Og der er masser af muligheder for at råbe af forbipasserende ude på vejen. Så jeg bad naboen om at holde øje med dem, og da jeg kom hjem, lå de under hver deres træ og snorkede smiley De havde ikke sagt en lyd imens jeg var væk. Dejligt når de opfører sig pænt og kan få flere friheder fremover smiley

• #276   6. jul imo er der forskel på politiske budskaber/holdninger der er flettet direkte ind i sangene og som man ved er en del af bandets DNA ... som TV2 og som Kim Larsen osv .. men de der afbrydninger ... nej tak ... og slet ikke når det er så betændt som det er ..læste fx at Jotam Confino der er journalist og dansk/israelsk blev generet på festivalen ... lad være at tage konflikterne med til dansk jord...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#277   6. jul "lad være at tage konflikterne med til dansk jord..."

Undskyld Hanne, men noget lignende sagde man også i Danmark i starten af 40'erne. Hvad kom det tyske jødeproblem dog os ved?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#278   6. jul Men jeg er enig i, at israelere ikke skal generes på dansk jord.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#279   6. jul Verdens dårlige samvittighed over ikke at have standset udryddelsen af jøderne gav dem Palæstina. Gad vide, om verden en dag vil give palæstinenserne nogen andres land? Næppe.

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#280   6. jul Linus er endelig hjemme igen, helt speedet da han kom, fik et voldsomt gø-flip mens hele kroppen logrede af glæde.

Bagefter stod han på mine lår og tiggede astronaut-is, lærte at det kunne han rigtig godt lide.

Og nu er han gået kold inde i soveværelset, det er åbenbart hårdt at være hos sin mormor smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#281   6. jul Det lyder som om, I begge nyyyyyyyyyder det, Indica smiley

• #282   6. jul Pyh fik vejet alle rotte-ungerne, blev nødt til at finde en bøtte med låg, ellers var det aldrig lykkes.

De er her der og alle vegne smiley

1 uge til de må flytte helt hjemmefra.

Drengene har i 1 uge boet hos far.

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#283   6. jul Det gør vi Isabelle. Jeg ELSKER den hund smiley smiley

• #284   6. jul Anne jeg er helt enig.
    Steffen Brandt gør det på en fin måde. Vi var lige en tur i Berlin til Springsteen-koncert for nogle uger siden. Touren hed Land of Hope and Dreams. Der var et helt klart budskab, og Springsteens tale var en del af set-up'et og passede super ind i de lidt "aggresive" sange/titler, han har brugt i denne tour. Han (og ESB) er i allerhøjeste grad imod Trump og hans politik, og det blev der ikke lagt skjul på. Vi der er kæmpe fans kender deres politiske ståsted og teksterne. Jeg tænker lidt, at man accepterer det, når man køber billet. Det virkede i alle tilfælde som om alle 70000 koncertgæster var enige, og lige så med TV-2 i Royal Arena.

• #285   6. jul Politik og musik hænger jo ganske ofte sammen, og jeg ville ikke brokke mig over politiske statements flettet ind i præsentationer, et flag på senen e.l. Men med de priser der er for billetter til koncerter/festivaler nu om stunder vil jeg altså have det, jeg har betalt for = musik, ikke politiske taler.
    - hvis jeg ville høre på Greta eller demonstrere for (eller imod) Palæstina, så tog jeg til sådan en aktion....

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#286   6. jul Mere end 55.000 palæstinensere er dræbt siden 7. oktober 2023. For mig er det mere end bare et "politisk statement" at råbe op om. Det er et folkemord begået af et land, vi normalt sympatiserer med og støtter.
    Lige nu udsulter Israel befolkningen i Gaza - og forhindrer dem adgang til vand.
    Der SKAL råbes op om det - synes jeg - allevegne og indtil vores regeringer handler. Jamen hvad ellers?

"- hvis jeg ville høre på Greta eller demonstrere for (eller imod) Palæstina, så tog jeg til sådan en aktion...."
    Der er et FOLKEMORD i gang, Michelle - og du vil gerne forbeholde dig retten til at slippe for at høre om den slags, medmindre du selv vælger at gå til en aktion? Nej, jeg misforstår dig, håber jeg. Du vil bare ikke forstyrres af den slags, når du har betalt for at blive underholdt.

• #287   6. jul jeg skrev ikke noget om at det ikke kom os ved ... ,men mente at man ikke skal starte konflikter mlm herboende palæstinensere og israelere ...

der er ingen tvivl om at der slet ingen balance er i hævnen .. men er der i den lange problematik nogen balance overhovedet ..

• #288   6. jul For mig er der forskel på noget tekst i en sang, omhandlende et politisk statement - og så til at man stopper en koncert, for at lave en slags demonstration på scenen.

Det første er jo som det er - og et eller andet skal de synge om - det andet, er no-go big time imo.

• #289   7. jul Isabelle- Jeg ved godt hvadder foregår, for det ser man jo både i nyheder og andre steder i samfundet, og det synes jeg er ok. Men helt ærligt, hvis jeg tager til koncert er det altså ikke stedet jeg forventer eller ønsker at deltage i aktioner/demonstrationer.
    Vi konfronteres nærmest kontinuerligt med grusomheder rundt om i verden inkl. det der sker med palæstinenserne lige nu. Jeg ville ikke kunne holde ud at være til, hvis jeg HELE TIDEN skulle forholde mig til al den ulykke, og en koncert ville jeg altså forvente at være en lille lomme AG underholdning uden den slags.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#290   7. jul Jeg kan sagtens følge jer. For mig er det bare et stort dilemma.

• #291   7. jul Jeg må indrømme, at jeg er splittet i den sammenhæng.

Jeg respekterer, at kunstnere bruger deres stemme og scenen til at sætte fokus på verdens problemer, og på den måde bruger deres kendis-faktor til et (ihvertfald fra deres perspektiv) godt formål.

Jeg er også gammel nok til at have deltaget i "Rock mod Apartheid" og at have skrålet med på "Ticket to Peace", der var det danske indslag mod atom-prøvesprængninger i Nevada. smiley smiley

Men indrømmet, jeg ved sgu ikke helt, hvordan jeg ville have reageret, hvis et længere politisk indslag uventet blev "påtvunget" midt under en koncert smiley

• #292   7. jul Men indrømmet, jeg ved sgu ikke helt, hvordan jeg ville have reageret, hvis et længere politisk indslag uventet blev "påtvunget" midt under en koncert

For mit vedkommende ... præcis på samme måde, som da jeg var inde og se Niels Hausgaard og han begyndte at tale om Ungdomshuset .. jeg smuttede smiley

• #293   7. jul #290 Isabelle ... det tror jeg det er for alle .. det er jo helt og aldeles skrækkeligt hvad der foregår... men vi har behov for pusterum i den strøm af rædsler der dagligt strømmer til os næsten i samme øjeblik de sker .... og det er vel egentlig sådan at går "vi" ned så kan ingen til sidst forsøge at gøre noget som helst ... den der med hjælp dig selv først for gør du ikke det kan du ikke hjælpe nogen ...(jeg taler ikke om egoisme)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#294   7. jul Jeg kan godt høre og forstå det, I skriver - og det er ikke utænkeligt, at jeg selv ville have det på samme måde - finde et længere politisk statement upassende til en koncert. Indimellem må jeg erkende, at jeg sagtens kan have totalt modsatrettede holdninger - på samme tid.

NIels Hausgaard ville jeg nok forvente et eller andet politisk fra, Martine smiley

- Og ja Hanne. Det er svært at hjælpe nogen på benene, hvis man selv ligger ned.

• #295   7. jul NIels Hausgaard ville jeg nok forvente et eller andet politisk fra, Martine

Jeg har set / hørt ham en 3-4 gange - det er første gang, at han ligesom stoppede showet og begyndte at tale om noget konkret, og ikke med den der lune, jeg er så stor fan af.

Så nej, Isabelle .. det var ikke fordi jeg ikke "forventede et eller andet politisk" - det er jo det han gør .. men en ligegyldig peptalk af Ungdomshuset, havde jeg sq ikke lige set komme.

• #296   7. jul For lige at vende tilbage til den ubudne gæst på matriklen i #122 - så lykkedes det ikke at få haren lokket ud.
    Til gengæld fik Sheena CAK-BARF i går....
    Hvis nogen er i tvivl står CAK for Catch-and-kill..... smiley

• #297   7. jul Balder overlevede endnu en lørdag med hundepasser på. Og vi havde en hyggelig dag.

• #298   7. jul For lige at vende tilbage til den ubudne gæst på matriklen i #122 - så lykkedes det ikke at få haren lokket ud.
    Til gengæld fik Sheena CAK-BARF i går....
    Hvis nogen er i tvivl står CAK for Catch-and-kill.....

smiley

• #299   8. jul Vi har nu også fået en hare inden for hegnet. Penny har fært af den jævnligt og vi har set den et par gange. Håber den kan finde ud på et tidspunkt. Ellers ender den som den anden hare der var kommet inden for hegnet forrige forår; i gryden når Penne en dag får fat i den.

• #300   8. jul Sig til hvis Sheena skal komme forbi og hjælpe smiley

Kommentér på:
Varme-snikke-snakke tråd 15

Annonce