10.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 390 Svar

Ævle-bævle vol 16 Ævle-bævle vol 16

Omme på side 2 i den anden, så vi må have en ny smiley

Jeg har set Nattevagten en 5-6 gange vil jeg tro. Jeg er VILD med den film, synes den er formidabel, og så synes jeg den er lige uhyggelig hver gang jeg ser den smiley

I går så jeg så 2´eren .. og NØJ !!!

Ikke nok med, at den ikke var i nærheden af 1´eren - den var ELENDIG også som film betragtet smiley

Jeg havde ellers linet up - jeg var alene, kæresten trænede i Jylland - jeg sad udenfor på terrassen, det var MØRKT !!!
Skoven ligger på den anden side af vejen - mao, scenen var sat optimalt.

Og så - sådan en gang ligegyldigt baljepis .. æv, hvor var jeg skuffet.

Nogen, der har set den ?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ævle-bævle vol 16
  • #1   9. jul Nix, jeg har ikke set den. Jeg har stadig mareridt over 1´eren, og fik aldrig et afslappet forhold til Ulf igen smiley

Kender I den der lyd, når man lægger et græsstrå på langs mellem tommelfingrene og puster ind i det? Sådan rimeligt irriterende og skingert? smiley
    Og ved I så tilfældigvis, hvad det er for en fugl, der bruger stort set samme lyd - igen og igen - på alle mulige og umulige tider af døgnet? smiley

• #2   9. jul Jeg har forsøgt et par gange, men har givet op hver gang.

For den er overhovedet ikke engang tæt på at være i nærheden af etteren.

SKODfilm.

• #3   9. jul Nej men jeg vil da overveje IKKE at se den nu smiley

• #4   9. jul #1 ... Karina....

Fundet på nettet

Svar---------> Den fugl der lyder som man puster på et græsstrå, er en rørdrum. Rørdrummens kald, kaldet "pauken", minder om lyden af at puste i en tom flaske eller et græsstrå, og kan høres på lang afstand fra rørskove, hvor den lever.
    Rørdrummen er en sjælden fugl, men den kan høres i foråret og forsommeren, især i rørskove som ved Vejlerne i Thy og Maribosøerne. Dens pauken er dens måde at markere sit territorium på, og den kan høres på flere kilometers afstand, især om aftenen eller tidligt om morgenen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 130 Emner: 30 Svar: 4.098
    #5   9. jul Jeg VILLE gerne være sådan én, der kunne se en gyserfilm - a la Nattevagten. Men det er jeg desværre ikke. Jeg ville få mareridt i vågen tilstand i ÅR efter smiley smiley
    Min yngste har det på samme måde. Han så ti minutter (som stort barn) af en katastrofefilm om et skib - og havde kæmpe problemer med at tage færger flere år efter smiley

PS. Som ung besluttede jeg mig engang for at se en gyserfilm. NU skulle jeg gøre det - som alle vennerne gjorde!!!
    Jeg så den med bunker af lys tændt OG radioen tunet ind på et snakkeprogram kørende samtidig smiley

• #8   9. jul Er der nogle af jer der har en opskrift på en mega nem men go kage? Cupcakes/muffins eller bradepandekage. Har googlet men måske i har en i hovedet

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 108 Emner: 1 Svar: 399
    #9   9. jul Jeg har også set nattevagten 2.
    Og kan intet huske af den
    Så den må være utrolig dårlig smiley

• #10   9. jul Kender I den der lyd, når man lægger et græsstrå på langs mellem tommelfingrene og puster ind i det? Sådan rimeligt irriterende og skingert?
    Og ved I så tilfældigvis, hvad det er for en fugl, der bruger stort set samme lyd - igen og igen - på alle mulige og umulige tider af døgnet?

Det er også cirka den lyd som bambi siger, når den fortæller sin mor hvor den ligger smiley

Hvis det er inden for hegnet, så sørg lige for at finde den før Sheena skal have sit næste CAK-måltid smiley

• #11   9. jul Jeg må indrømme, at jeg også bilder mig ind, at rørdrummen har en "dybere" lyd.
    Altså præcis som når man puster i en flaske.
    Det synes jeg overhovedet ikke lyder skingert og irriterende. smiley

Jeg forsøgte mig med "Birdnet", som var i tvivl men gættede på en Munk. Hmmm.....

• #12   9. jul Karina: https://youtu.be/4qHG8k0I83o?si=j-gcYkF2f1Lz7nUN

smiley <3. smiley

Nu er de jo ved at være ret meget større end den i videoen, så der er lidt mere stemme bag. De lyder vitterligt som en irriterende papegøje på helium smiley

https://fb.watch/AK5iM_hVHL/?fs=e

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#13   9. jul Indimellem elsker jeg at være rigtig barnlig - som når jeg fx står og får kørt mine varer igennem kassen i Rema og opdager, at hundeveninde Ulla står og er ved at pakke sine varer ved samme kasse, og jeg så kæfter op om, at det virkelig er FOR IRRITERENDE med mennesker, der er så LANGSOMME!
    At se de omkringståendes lettelse, når det går op for dem, at Ulla og jeg kender hinanden er altså skide sjovt - i mit barnlige hoved smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#15   9. jul Hvad mener du med:

"Jeg tænker om folk overhovedet fatter at der bor mennesker i sådan en ejendom som vores"

• #17   9. jul Isabelle-

Sådan har jeg det med Jaws - og også en film jeg så hvor der blev sluppet en haj ind i et svømmebassin..

Jeg VED at der ikke findes hvide hajer på 6-8 meter, på Feddet, men alligevel kan jeg ind imellem gå i en nærmest panisk stemning, hvis jeg har svømmet lidt for langt ud (læs; når det går mig til brystet)
    smiley smiley smiley

• #18   9. jul Nattevagten 2 er virkelig ringe!
    1'eren virkelig fed!

• #19   9. jul Indica der er 15 sæsoner af Supernatural på Max smiley

Husk de skal varsle er det...14 dage inden de skal ind medmindre det er akut -altså med fare for varig skade på ejendommen smiley

• #20   9. jul Puha, jeg sidder her og slår mave, jeg tror faktisk ikke, at jeg kan rejse mig. Jeg har lavet - og spist - stegt kalvelever med bløde løg, masser af sovs, nye kartofler og syltede agurker.
    Mums, det var godt smiley

• #22   9. jul Jeg har snart ferie - og jeg glæder mig!
    Skal fede den sådan ca ligeså meget som min lille livsnyder på billedet. smiley

profilbillede
  • #23   9. jul Jeg har i dag været på endnu et plejehjemsbesøg med én af ponyerne på et "nyt" plejehjem (altså første gang vi er der).

Én af beboerne, som åbenbart er svær at få til at stå op til daglig, var sprunget ud af sengen i morges, da hjælperen fortalte, at det jo var i dag, pony kom på besøg.

En anden, som er meget mimikfattig og apatisk, smilede stort, begyndte at ae pony og en tåre trillede fra øjet.

Jovist de kan noget, de små muler! smiley

Jeg elsker det! smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#24   9. jul smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley Louise smiley

• #25   9. jul Louise, jeg ELSKER at der er folk som dig, der giver plejehjemsbeboere en helt særlig oplevelse smiley

Jeg talte med en dame her i nabolaget, som arbejder i hjemmeplejen, og hun fortalte historier om både besøgshunde og -ponyer, som havde fået ting frem hos beboerne, som ellers havde været glemt i årevis smiley

• #26   9. jul Kæft altså, min elskede Toyota (som snart runder 400.000 km) var punkteret. Jeg bestilte tid ved den lokale mekaniker, Der skulle 2 nye dæk til (det punkterede dæk var vel slidt, så det gav mening at skifte sættet).

Nu jeg alligevel var der, bestilte jeg lidt andet - viskere, A/C service og så en sidebemærkning om at der åbenbart var en sprunget pære i en baglygte, og det kunne være lækkert hvis de fiksede den.

Da jeg hentede bilen fik jeg en gennemgang af hvad der var lavet, og så siger manden “ja, og så var der 7 pærer der var sprunget, og dem har vi skiftet”. Og jeg svarede, at jeg syntes det var fjollet med SÅ mange pærer i én bil smiley

Men nu er min bil helt klar, halter ikke, har effektive vinduesviskere, blæser kold og ren luft og har åbenbart lys på både for og bag smiley

• #27   9. jul Det er dejligt, at du besøger de ældre på plejehjemmene med din pony, Louise smiley

Sia har været på besøg på det plejehjem, hvor min mand boede. Både de ældre og Sia havde en god oplevelse.

Desværre kan Sia ikke bliver besøgshund, da hun bliver delvist barfet.
    Sjovt nok er det ellers tørrede tyggeting, der har været problemer med.

På min mands plejehjem bruger de besøgshunde via Tryg Fonden, men samtidig må besøgende gerne medbringe hunde (som så ikke er certificeret af Tryg Fonden).

Til gengæld håber jeg, at Sia kan blive certificeret som læsehund. Hun er lige knap gammel nok til efterårets certificering, så hun må muligvis vente til foråret.

• #28   9. jul #26
    Anne, var der overhovedet lys på din bil smiley

• #29   10. jul Apropos både film og at give de ældre en god oplevelse - er der så nogen af jer, der har set "Hjem kære hjem"?
    Jeg så den i går, og jeg kan godt forstå, at anmelderne er faldet helt på halen over den. Jeg kan til gengæld ikke beskrive, hvad jeg synes om den, uden at skulle bruge absurd mange ord smiley

• #30   10. jul Karina- hvor kan man se den?

• #31   10. jul I den lokale biograf smiley
    Vi så den i Faxe.

• #32   10. jul Tak smiley

• #33   10. jul Anne, var der overhovedet lys på din bil

Det ved jeg sgu da ikke - jeg kører jo aldrig bag mig selv smiley

• #34   10. jul sad der så mange kun BAGPÅ ? smiley smiley

Hvad handler filmen om ?

jeg så nyheder for lidt siden, med et billede fra Gaza .. kom til at tænke på om de mon bare en dag skubber alle de murbrokker ud i havet .. det jo helt grotesk som det er smadret..

• #35   10. jul Det er lige gået op for mig, at jeg starter job igen på mandag !!!

Tre ugers ferie, går bare ALT for hurtigt .. nu kører jeg til Randers i morgen og ser hyæner, bl andet, så er der hundetræning igenigenigen lørdag .. og så .. det var den ferie ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#36   10. jul Nyd de sidste dage af din ferie, Martine - og tænk på os, der ALDRIG har ferie smiley os pensionister smiley

• #37   10. jul Luuuuuuk smiley smiley smiley smiley

Og tak, trods alt smiley

• #38   10. jul Jeg har først ferie i september.
    Os der ikke har skolebørn kan/må ikke holde ferie i højsommeren.

Så jeg valgte at holde ferie op til og efter Store Hestedag. smiley

• #39   10. jul Nu er der snart kun 1 uge til jeg holder 3 ugers ferie smiley Holy moly hvor jeg glæder mig. Vi starter med at min søster og hendes familie kommer på besøg fra det nordjydske i den første week-end. Vi skal ned til Knuthenborg og se evolutionsmuseet. Som barn læste jeg ALT hvad jeg kunne finde på skolebiblioteket og det store bibliotek inde i Ringsted om dino'er. Jeg har aldrig helt kunne lægge fascinationen til side så jeg har fulgt med i forskning omkring dinoer. Min nevø på 11 læser også alt hvad han kan finde om dem smiley Jeg GLÆDER mig. Og ja, så skal vi selvfølgelig have madpakke med og picnic i parken dernede. Det plejer at være SÅ hyggeligt smiley
    De bliver et par dage hvor vi skal hygge os. Og bagefter tjaaaa bum bum. Der er ikke et eller andet stort projekt vi har planlagt. Der skal selvfølgelig nok vise sig noget (der gør der altdi så snart man går ud af døren smiley ) og der er et par steder vi gerne vil 'udflugte' hen. Den eneste plan er at Penny og jeg skal til rallykonkurrence d 27Juli smiley
    Glæder mig, glæder mig, glæder mig til ferie smiley

• #40   10. jul Det er vist lykkedes at finde et medikament så jeg ikke siger lyde når jeg skal rejse mig op, bukke eller strække knæene. De er jo blevet værre efter ankelbruddet, så de gør jo naller nu - venter lige på at blive indkaldt til ny fotosession.
    Igår fik jeg udskrevet noget depotmedicin til morgen og aften, og NU kan jeg mærke forskel. De andre jeg har prøvet var sådan mjaaaeh... et f*ssehår bedre når jeg tog dem, men ikke noget hvor man sådan kunne mærke forskel.

• #41   10. jul Hanne, de 6 sprungne var bagi smiley (Her er jeg meget tæt på at smide en "som man siger")

• #42   10. jul ha ha ...

@ Hovsa hvad hedder de piller ? har knæproblemer..

Vi har først ferie fra uge 35, dvs jeg har jo kun 12 arbejde om måneden, og de ligger samlet i starten af måneden (lidt selvplanlagt), resten af tiden er jeg jo seniorpensionist ... men min mand arbejder fuldtid.. sidste år valgte vi at prøve ferie udenfor der hvor de fleste har, og det var SKØNT ... for det første er der jo da ofte gode dage herhjemme i juli, og alting er smukt og frodigt ... I år skal vi til barnedåb 24/8. og så kører vi nok den 25. stille og roligt mod provence hvor vi har et hus i bjergene øst for Avignon en uge fra 29/8, hvad vi skal derefter vides ikke endnu, om vi bliver i Frankrig eller kører til Italien (som vi gjorde sidste år) .. men vi skal ikke være hjemme før senest 17. september ..

min mand har så noget der hedder en 0 uge, det har han i næste uge, der har vi lånt et lille hus på en lystbådehavn og tager Philip på 3½ med i 4 dag, så han ikke skal være hele sommeren i børnehave, det bliver nok lidt hårdt når man elsker sin morgen søvn ... mor passer jo Svend på 5 uger og der er ikke nogen rytme endnu, far er på arbejde ... sammen med dem har vi så i uge 32 lejet et sommerhus i Lønstrup .. og så gemmer de ferie til senere når det bliver til at gøre noget med både Ph ogSvend,..

• #43   10. jul Jeg fik allerførst gemadol retard (osse kaldet retardopiller, hehe). De virkede i starten, men ikke længere. Så har jeg for nyligt fået kodein... ikke det vilde effekt her heller.
    Det var stadig med "lyde" når knæene skulle bukke/strække, op og stå osv.
    Har fået recept på Bonyl, men valgte at spare 80 kr og købe kopien Naproxen Evolan 500mg nu. De er egentligt anti-inflammatoriske, sagde doktordamen, så kan se at de osse bruges mod menstruationssmerter... og her mindes jeg at i mine unge dage fik jeg noget der vist hed Naproxyn mod stærke menstruationssmerter.. eller ihvertfald hed de noget som lyder familiært med dem her.
    jeg skal tage morgen og aften, men spise noget først, for de kan godt virke irriterende for mave/tarm.
    Tog den første igår efter hjemkost fra lægen.. vel omkring kl 16.. og så går der jo lidt fordi det er depotmedicin, men jeg kan bukke og strække knæ uden pive, fik en bedre søvn uden av. Kan stadig mærke lidt, og det kan knække og brække i knæet, men det er SÅ meget bedre. Det giver en sjov følelelse i knæene... men ved ikke om det er fordi det er så lang tid siden at de har været smertefri.
    De får thumps up herfra.. så meget at jeg osse kan komme op af trappen uden at sige lyde. Pakken kostede 119kr og der er temmelig mange i - jeg valgte jo så kopiproduktet.

• #44   10. jul Min mand har ferie nu, vi skal ingen steder i år, den står på hvalpepasning resten af sommeren.
    Yngste sønnen er rejst til Sydeuropa for at arbejde det kommende år, og den mellemste gemmer sin sommerferie til efteråret, men kigger helt sikkert forbi og nusser hvalpe smiley

Det samme gør den ældste søn, hans kæreste og deres 3 knægte.
    Hun har barselsorlov med den yngste på 7 måneder indtil august, hvor min søn tager over, så de to ældste på 2 og 5 holder fri fra børnehave og vuggestue indtil engang midt i august. Den lille familie kommer tit forbi, ungerne elsker at være udendørs og her er altid noget de kan hjælpe med og nu er der jo så også hundehvalpe, der trækker smiley

• #45   10. jul Til slidgigtknæ (hvis det altså er det i lider af smiley ) kan jeg varmt anbefale GLAD-træning smiley Mit ene knæ er rigtig slemt ramt af slidgigt (røgtenbillederne viser noget man tror er løgn). Ortopædkirugen sendte mig til træning istedet for til udskiftning af knæ sidste sommer. jeg er gået fra virkelig smerteplaget og en meget nedsat bevægelighed og styrke til et næsten normalt fungerende knæ. Det er lidt stivere end det andet og jeg kan fx ikke sætte mig på hug. Men jeg kan gå på trapper og alt muligt andet nu. Fx har jeg for nyligt vovet at tage en lille smule løb på løbebåndet smiley Det knager og brager heller ikke så meget mere. Men det kræver selvfølgelig en træningsindsats og at man bliver ved med at træne lidt altid for at vedligeholde det. Men hellere det end en operation smiley

• #46   10. jul Vi har 3 ugers ferie fra i morgen. Omg at skulle aktivere en dreng på 3 og en unghund i 3 uger smiley
    Men vi smutter til Lalandia og skal på en masse ture

• #47   10. jul Vi holder aldrig ferie. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#48   10. jul Har også 2 ugers ferie fra i morgen smiley
    Wow tiden er lang på job de sidste par dage op til smiley smiley

• #49   10. jul Ingen ferie her endnu... men til gengæld masser af arbejde smiley

Skal dog til Ringsted festival og en tur til Tønder bliver det nok også til smiley ellers er vi bare hjemme. Det lykkedes os ikke helt at få ferie samtidigt i år. Sådan er det bare. Vi har 14 dage sammen og det er også fint smiley

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 338
    #50   10. jul Susanne: hvad ville du holde ferie fra, sådan er det jo som pensionist. smiley

• #51   10. jul Karina du må installere Merlin Bird ID. En super fed app til fuglegenkendelse.

Jeg har lige en Dværg Schnauzer, en westie samt 2 Cairner i morgen, og så er det 3 ugers ferie til mig i sommerhuset i Slagballe Bakker. Dvs vi skal have lagt nyt tag, så det er spørgsmålet om, hvor meget ferie det bliver. Men det er 3 uger sammen med familien og hundene, inden ældstesønnen nupper 5 mdr på højskole, for derefter at flyve fra reden. Uff det bliver rædselsfuldt smiley

• #52   10. jul Mette en weekend ude ville da være fedt. Men vi har dyr, så vi er altid hjemme. smiley

• #53   10. jul Hjemmelavet "stamtavle" og så vil de også få 3 små poser foder med smiley

Jeg ville også give en køje med, men den når ikke at blive færdig.

profilbillede
  • Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#54   10. jul Susanne: kender det selv, har overnattet 1 nat ude i 40 ¨år, men dyr er jo selvvalgt. smiley

• #55   11. jul Jeg har sidste dag i dag inden to ugers ferie - og det glæder jeg mig til! Vi skulle have været afsted mod Tyskland i morgen, men udlandsrejsen har vi droppet, så det bliver ferie i DK igen i år. DK er nu også dejlig.

Vi har planlagt 2 dages tur i det jyske med bl.a. Den Gamle By i Aarhus og Randers Regnskov. Så tager vi nok også små udflugter hjemmefra - og så en tur i sommerhus

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#56   11. jul Man kan altså godt holde ferie hjemme - medmindre altså, at man er sådan en ferieløs pensionist smiley

#21 Det er simpelthen ikke i orden, Indica smiley
    - Og jeg kender følelsen af irritation over ustandselig at skulle have fremmede mennesker rendende. I min lejlighed står et fyr, der leverer varme og varmt vand til husets tre lejligheder. Dette fyr går jævnligt ud smiley Jeg kan stadig huske en af de første gange. Det skete, mens jeg var på ferie. Efterfølgende talte jeg med udlejer, der fortalte, at han havde gået sådan lidt rundt - og syntes, der var sand på gulvet i stuen, og nu skulle jeg jo huske at passe på gulvene smiley A HVAD? "Gik du "sådan lidt rundt" i MIT HJEM?" smiley smiley smiley smiley
    Hvis han gør det en anden gang, tror jeg ikke lige, han fortæller om det smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#57   11. jul PS. Der er altid lidt sand på mine gulve - medmindre jeg har støvsuget for fem minutter siden. Vilma er nemlig konstant leveringsdygtig i den slags smiley

• #58   11. jul @48: Puha jeg har det faktisk omvendt smiley Pludselig er tiden løbet og bunken af ting på mit 'bord' jeg gerne ville have lukket og bundet en sløfe på inden jeg holder 3 ugers ferie har vokset sig til et mindre bjerg i år smiley Der bliver ved med at være nogen der kommer og siger 'kan du ikke også lige sørge for.....'. Når, jeg siger 'Nej, det kan jeg ikke nå så spørger de til min back-up. Også her må jeg skuffe dem og fortælle at jeg er den eneste i firmaet af min slags så det må vente til efter min ferie. Og ja, der bliver så nogle 'snitballer' efter ferien mht nogle deadlines. MEN jeg skal altså også have ferie. Jeg trænger virkelig til det i år, hvor der har været helt vildt meget tryk på.

• #59   11. jul Man kan da godt tage på ferie selvom man har dyr. Jeg har flere gange passet katte for en veninde jeg havde (hun døde desværre sidste sommer pludseligt) der opdrættede norske skovkatte og finske lapphunde. Hundene tog hun med på ferie - som alle vi andre også gør smiley Kattene blev hjemme og så var der en af os veninder, der kom og gav dem mad og vand dagligt og checkede om de havde det godt.
    Når vi selv en sjælden gang er afsted fx en week-end så får vi venner eller nabo'er til at kigge til køerne og fodre Kitty.

• #60   11. jul Mette, vi har ikke længere nogen, der kan passe dyr i flere dage. Så vi bliver hjemme. smiley

• #61   11. jul Jeg siger ikke min hund er stædig smiley

profilbillede
  • #62   11. jul @ Pernille, nej da, han er bare ved at opdrage dig til hvem der har førertrøjen smiley smiley

@ Susanne, kan godt forstå behovet for et afbræk .. kan ingen af børnene passe dem ..

Jeg tager helst Oda med hvilket ikke er et problem på køreferie .. skal vi endelig på et fly engang (er ikke vild med det, og synes man skal undgå) så har vi flere muligheder, både i venner, børn og et godt sted ..

• #63   11. jul Hanne, ikke sådan rigtig. Den yngste vil gerne, men han renser ikke kattebakker, og han skal have alt skrevet ned, hvad han skal gøre hvornår.

Og den ældste kan næppe undvære kæresten en hel weekend. Og jeg er ikke begejstret for at have kæresten her i huset. Det er en lang historie og skal ikke skrives offentligt.

• #64   11. jul hvis de bor i nærheden så kunne den yngste måske bo der et par dage, med alle måltider osv skrevet ned, mens den ældste kunne smutte forbi og tage kattebakkerne ..

• #65   11. jul De kan ikke tåle synet af hinanden, det var svært nok til jul, så det er nok ikke en god idé. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#66   11. jul Så ser jeg frem til at holde 2 ugers ferie med de her 2 smiley
    Glæder mig virkelig smiley
    Næste år vil jeg helt sikkert ha 3 uger smiley

profilbillede
  • #67   11. jul smiley Tja -

profilbillede
  • #68   11. jul Vi holder ikke ferie, hver dag er jo en ferie når man er så heldig at have dyr, at bo dejligt og at være bare nogenlunde rask:):
    Måske kommer jeg hjem først i næste uge smiley så bliver det en slags ferie

• #69   11. jul Vi tager hunden med smiley Men hvis vi havde flere ville vi få dem passet

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   11. jul Jeg har indrettet min ferie efter mine hunde i ret mange år efterhånden. Det har passet mig godt og bedst smiley meeeen sidste år tog jeg til Skotland, og SÅ blev de passet smiley

• #71   11. jul Vi er også hjemme det meste af tiden. Vi glæder os til små ture og hjemme-hygge smiley Vi skal i gang med mere spor-træning

• #74   11. jul Bodil, jeg håber du snart kommer hjem, og at du kan nyde en rigtig, rigtig lang “ferie” hjemme på gården smiley

• #75   11. jul Jeg græder lidt over at jeg nu har et børnehavebarn. Hvor bliver tiden af

profilbillede
  • #76   12. jul Min bil er taget på ferie uden mig smiley

I går døde koblingen. Ikke helt, men tæt på. Så jeg fandt et værksted der både kan fikse bilen og stikke mig en lånebil (lejebil), så nu kører jeg i en lille bitte Toyota Aygo smiley Jeg føler lidt at jeg kører i en legoklods smiley Og så KAN jeg ikke ramme koblingspunktet, så jeg lyder som de der gamle damer, der giver alt for meget kobling smiley

• #77   12. jul ooooh .. min mor brugte og sled koblinger som vi andre bruger jeg ved ikke hvad ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#78   12. jul Det tager lige et par kilometer, før man (i hvert fald (også) jeg) har fundet koblingspunktet på en ikke kendt bil.

• #79   12. jul vi fik jo bil med automat gear sidste år, og jeg har ikke kørt med kobling siden og tænkt "uhhh" .. men forleden skulle jeg flytte en bil hurtigt og ja det kom bare med det samme ... puha

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 140
    #80   12. jul Hundefest..

Elsker at min "gamle" dreng bare er så god og venlig. Han tager gerne de unge med på leg og samtidig lærer han dem lige når nok er nok - på en helt fornuftig måde smiley

profilbillede
  • #81   12. jul Jeg har stået og lavet godbidder til hunden i sådan en silikoneform. Det er mega smart at kunne få brugt vådfoder på den måde også. For ikke at sige noget svinedyrt vådfoder som snart udløber smiley Manden synes det er fjollet for “han har jo også andre hundekiks”.
    Men det er lidt hyggeligt.. er det bare mig? Se, små stjerner.

profilbillede
  • #82   12. jul Det gør det nok ikke bedre at jeg er vand til min dieselbil, som kan startes i 5.gear og ikke gå i stå, og nu har jeg fået den lille pispotte på benzin smiley

Min næste bil bliver uden tvivl med automatgear, mest fordi mit knæ kan finde på at strejke, og det er upraktisk hvis det sker lige når jeg skal træde på koblingen. Men jeg kan garantere at jeg aldrig kommer til at købe en Aygo smiley

• #84   12. jul Indica der er kæmpe forskel...også bare indenfor benzinbiler...

Min første lille benzinbil skulle findes et eksakt koblingspunkt -kombineret med et eksakt speederpunkt smiley Hvor de senere var ret large med bare koblingspunkt...

Nu er det automatgear og jeg tror aldrig jeg skifter tilbage andet end midlertidige ture. Men jeg er ret taknemmelig for jeg har lært at køre gear smiley

• #85   12. jul jeg tror nu mere der er forskel på koblings pkt i de enkelte biler..
    vi har altid haft benzin .. mens fx vores søn og ældste datter grundet lange ture med arbejde har haft diesel, jeg har aldrig haft problemer med at skifte frem og tilbage ..

• #86   12. jul #81

Jeg laver alle Sias godbidder selv, jeg synes, at det er hyggeligt, og jeg ved, hvad Sia får.
    Både Sia og Emmily elsker hele processen, og de er rigtig gode til at prøvesmage smiley

Desuden sker der ikke noget, hvis Viktor på knap 3 år også lige prøvesmager.

Jeg bruger denne opskrift:

2 spsk olivenolie eller rapsolie
    2 æg
    120 g hytteost (kan erstattes med en rest kød, fisk, dåserogn, hakket kød, kyllingelever osv. Jeg plejer at koge råt kød).

Det hele blendes.

Bages i bagemåtte ved 170 grader varmluft I 25 minutter.
    Opbevar på køl eller i fryser.

Dette passer med 1 bagemåtte med små huller (18×26 huller).

Sidst smed jeg en dåse makrel i tomat i den ene portion. Det kan kun anbefales, når vinduerne er åbne smiley

• #87   12. jul Min vuf er meget sart med maven så vi må holde os til sit dyre dyrlæge-dåsemad. Lugter heller ikke så godt smiley men hunden elsker dem

• #88   12. jul Jeg kunne godt finde på at lave dem som gave til en ny hundeejer. I et fint glas med bånd rundt om

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#89   12. jul Jeg læser et debatindlæg i min avis fra en speciallægestuderende. Der står bl.a.

"Nu er jeg ved at være ved vejs ende. At være speciallæge. Nu er der kun 2 år tilbage, og det er 15 år siden, jeg startede på medicinstudiet."

Hun har haft to gange barselsorlov. Det har man et års tid, såvidt jeg ved. Tager det virkelig FEMTEN år at blive speciallæge? smiley

• #91   12. jul Ja og derfor er der stor mangel på speciallæger.

Vi har 2 biler med automatgear. 1 diesel og 1 el. Vi har også en benzin med manuelt gear. Automatgear er nemt, men det er altså sjovt at kunne bruge gearene som man ønsker. De andre 2 er mere som radiobiler.

• #92   12. jul Arh!!! det er medregnet uni smiley

6 års universitetsuddannelse, et års KBU (klinisk basis uddannelse) 1 år I-læge (introduktionsstilling i specialet) og 4 års H-Læge (Hoveduddannelsesstilling i specialet)

De sidste 6 år er de i praksisk i arbejde -men med forskellige ansvarsbeskrivelser, supervision og kurser smiley
    I daglig tale "yngre læger"...

Til gengæld får de mange steder allerede en overlægestilling ved endt uddannelse...og det giver altså også ganske godt at være i H og I stillinger smiley

• #93   12. jul Vi har automatgear i vores benzin. Og i handicapbussen var der også automatgear, den kørte bare på diesel og meget diesel. smiley

• #94   13. jul På den her tid af året ville jeg foretrække at have korthårede dyr smiley

Efter cirka hver tur bruger jeg 10-15 minutter på børste præstelus og burrer ud af Ellie. Og når katten kommer ind, skal hun også både pilles og børstes smiley

Dorit er den eneste der er til at have med at gøre med det her - alt glider lige af hende :B

• #95   13. jul Min allerførste schæferhund var langhåret - og er kompromis, fordi min daværende kæreste ville have, enten er Terveuren smiley - eller en Collie smiley smiley smiley ...
    .. kan se nu, at der var mere end en grund til, at vi stoppede vores forhold ...

Jeg VILLE have schæfer - og det endte med, at han gik med til det, men så skulle den være langhåret smiley smiley

Sidenhen, har alle mine schæferhunde været med "almindelig" pels, og mallerne er jo pr definition, korthårede.
    Jeg har så haft ekstremt korthåret (Flax) og "almindelig korthår" (Esh) og jo kortere, jo nemmere er det bare smiley smiley

• #96   13. jul Ha, ha, det er fordelen ved Sia, vi strækker bare hendes "bar-røv-klip" til hele hunden, undtagen ører og hale smiley

Fredag aften var vi i hundeskoven med Sias goldenvenner. Jeg ved ikke lige, hvad Sia lignede efter 1 time med at bade, rulle sig i tør sandet jord og tørt græs. Dette blev gentaget mange gange smiley smiley

• #97   13. jul Balder er korthåret, men vi fjerner dagligt en del græsfrø fra hans pels. smiley

• #98   13. jul Jeg er ikke misundelig på jer med pelshunde smiley

Husker alt for godt, hvor grøn Fie, min sorte ft. cocker kunne være, når hun havde været igennem højt græs og krat på denne årstid, det samme med de langhårede gravhunde. smiley

Alt glider af på whipperne og hårene er så bløde, at de heller ikke borer sig ind i tekstiler og bare tæer smiley

• #99   13. jul har aldrig haft det så slemt før, de andre skotter har haft en anderledes, mere lige pels .. men Oda er på benene og under maven enormt krøllet, samtidig mde hendes pels er meget "tør" .. alt sidder fast og hun kan slet ikke ha´ det så der skal pilles af mens vi er på ture .. samtidig er jeg ikke den bedste til at børste, så hendes lår pels er nærmest filteret sammen som rastafari hår bare man ikke lige får det gjort meget jævnligt ..

@ Anne, hvordan er det gået med Dorrits nætter hjemme ?

• #100   13. jul Ellies pels er heldigvis så fin, at det er ret nemt at børste de fleste dimser ud. Med en karte tager det ikke særlig lang tid. Lige med undtagelse af det der sidder i pelsen på benene og i halen.

Hanne, det svinger meget. Nogle nætter er ok, andre er forfærdelige smiley Jeg tæller dagene til vi kan tage ned i sommerhuset smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#101   13. jul Vilma snupper en smule præstelus med hjem indimellem, men det er utrolig lidt egentlig - og jeg eeeeelsker at nusse og kramme en langhåret hund smiley så skal jeg karte syv præstelus ud af pelsen indimellem, tager jeg det (øh dem smiley ) med smiley

• #102   13. jul Jeg eeeelsker vamset pels. Der er noget pleje men det nyder jeg også.
    Vores vuf har så en glat fin pels ala pappillonen. Så ret nem at holde pæn

profilbillede
  • #103   13. jul Jeg kan også godt lyde pels dyr .. men ikke at holde pelsen ..

Hvad er dette for en race:

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#104   13. jul Det kunne ligne en bullterrier-blanding.

• #105   13. jul Det ligner en American Bully...med dårlige ører...

• #106   13. jul Så blev ungerne 8 uger og er nu klar til at flytte hjemmefra..

3 ud af 4 piger bliver hentet på onsdag.

(Den sidste og mor er MÅSKE reserveret)

2 ud af 4 drenge skal på et tidspunkt nordpå (muligvis i uge 30) til deres nye ejer)

De sidste 2 og far bliver her.

Har idag vejet og taget enkelt billeder for sidste gang af de små springbønner smiley

• #107   13. jul Så ikke en amstaff m alm ører

• #108   13. jul Nej amstaff er ikke så "buff"

• #109   13. jul Helt sikkert en American Bully. Sært at folk synes de er smukke…

• #110   13. jul Jeg forsøger virkelig at være mere bevidst om mit brug af bil. Hvilket er noget nemmere at praktisere nu hvor jeg har pispotten smiley

Så jeg cyklede ned for at købe ind og hjem igen, og jeg døde slet ikke smiley Men jeg har en smule ondt i bagdelen smiley

• #111   13. jul Amstaffen har ikke naturligt spidse ører....og er som nævnt normalt lidt mere atletisk muskuløse end det der (men der er varianter indenfor både dem og bully'en der varierer -nok fordi avlen ikke altid er så skide selektiv)

En alm Bull terrier har spidse opretstående ører, men jeg har endnu ikke set en blanding hvor de ikke påvirke hoved og øjenformen og de er ikke muskuløse på helt samme måde...eller så bredsnudede...

• #112   13. jul Jeg kan nu godt synes de er smukke... måske ikke lige dét eksemplar der... men...

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#113   13. jul Er virkelig blevet stolt af, at min arbejdsplads endelig er ved at kunne nå ud og vise hvad vi laver. Så alle de der gamle dårlige historier om forsvaret og hundehold kan blive manet til jorden smiley

Så vi har fejret det med god mad og hunden har hygget lidt ekstra!

• #114   13. jul #112 .. jeg synes den der så ond ud, de der kolde blålige øjne ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#115   14. jul Jeg synes, den ser skummel ud.

• #116   14. jul Altså det er muligt at den som 'bully' ikke er særlig køn. Men den ser da noget mere sund ud i forparten end mange af dem man ser flashet på nettet der nærmest ligner krypdyr i deres forbensstilling smiley Farven er så virkelig ikke særlig køn og synes den nærmest ser søvning ud smiley

• #117   14. jul Suk, trænger til lidt medgang. Carl har været vågen det meste af natten grundet rygsmerter. Døjede også med det forrige nat.

Egen læge har henvist til Roskilde Børneambulatorium, så nu sidder vi og venter på at finde ud af, hvad det kan være. Rygsmerter er åbenbart ikke så typisk for børn. Og vores tur til det jyske er vist aflyst

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#118   14. jul Åh, det lille pus smiley Det gør mig meget ondt for jer, Ida. Det er helt forkert og atypisk, at børn har rygsmerter (medmindre de er faldet og har slået sig ). Jeg håber, lægerne hurtigt finder ud af grunden - og at den ikke er det mindste alvorlig og er af en slags, der går over af sig selv "lige straks" smiley

• #119   14. jul Tak Isabelle, jeg håber virkelig bare, at det er noget helt harmløst. Men de der katastrofetanker kigger ind en gang imellem. Men må have is i maven.

• #120   14. jul God bedring med Carl. Som Isabelle, håber jeg også, at det er ingenting smiley

• #121   14. jul God bedring med Carl. Jeg håber - ligesom de andre - at det er helt harmløst, og at han hurtigt er frisk igen.

Sidder lige her og hidser mig op (endnu en gang) over de nye import-regler ift. rabies-vaccine. At få en hvalp hjem som 15-ugers ER sgu bare ikke optimalt. Jeg undrede mig lidt over, hvorfor man først måtte rabies-vaccinere, før de er 12 uger (for tidligere vaccine, kunne jo sænke import-alderen lidt)
    Her er forklaringen:
    "Hvalpe kan tidligst vaccineres mod rabies, når de er 12 uger gamle, fordi de maternelle antistoffer, som de har fået fra deres mor, kan interferere med vaccinen, hvis den gives for tidligt. Disse antistoffer, som beskytter hvalpen de første uger, aftager gradvist, og når de er omkring 12 uger gamle, er de ikke længere tilstrækkelige til at beskytte mod sygdommen, men de kan stadig påvirke vaccinen. Derfor er det bedst at vente til hvalpen er 12 uger, før den vaccineres mod rabies"

Dvs. ALT tyder på, at hvalpen er fuldt beskyttet mod smitte, når den er klar til at flytte hjemmefra som 8-ugers!!!
    Derudover er risikoen for smitte i EU-lande stort set lig nul:

"Smitte af mennesker sker hyppigst i Afrika syd for Sahara samt i Asien. I Europa rapporteres årligt få tilfælde af hundegalskab hos mennesker fra Rusland og andre tidligere Sovjetrepublikker. Det skønnes, at omkring 35.000-40.000 mennesker dør af rabies om året i verden, stort set alle i udviklingslande."

Fatter ikke, at alle de fagfolk ikke har kunnet blive enige om at beholde hvalpe/killinge-attesten på den baggrund.

• #122   14. jul @121: Jeg er lige så arrig og irriterret over det som du er smiley Det er fuldstændigt tåbeligt. Jeg har en mistanke om at det ikke er fagfolk der har været involverede. Det er noget som politikere og embedsmænd med en ikke veterinær baggrund har flikket sammen. Og man kan da undre sig over hvem der kan have haft en interesse i det????? Sådan helt generelt så er det bare ikke særligt befordrende for tilliden til systemet, når der laves regler der savner hold i virkeligheden.
    En lidt smartere måde at gøre det på havde været kun at lade reglerne gælde for lande hvor man aktuelt har kendskabs til rabies i hundepopulationen eller lande hvor rabies er vidt udbredt.
    Jeg hørte en dansk embedsmand i fødevarestyrelsen forklarer hvorfor det ikke var noget problem lige efter at reglerne var trådt i kraft "man kan jo bare købe en hund hos en dansk opdrætter så kan man stadig få sin hvalp når den er 8 uger gammel". Det vidner om at de slet ikke forstår et klap af hvad det er de har med at gøre. Jeg kan ikke få hverken den irer eller den dober jeg gerne vil have hos en dansk opdrætter. Og no-offence men virkelig mange danske opdrættere avler altså alt alt for meget med eksteriør som eneste selektionskriterie. Og mange tager bare ikke mental robusthed og fysisk sundhed alvorligt nok. De siger at de gør, men det er ikke det jeg ser når jeg ser deres hunde smiley

• #123   14. jul Puha Ida, det skal bare ikke være nemt for jer lige nu smiley Jeg håber det er noget harmløst!

• #124   14. jul Jeg håber med de andre Ida! Hvor er i uretfærdigt ramt!! smiley

• #125   14. jul Også håb og varme tanker herfra - krydser for, at det er noget ganske banalt.

• #126   14. jul Øv Ida.. noget nyt ?

• #127   15. jul Tusind tak alle sammen smiley vi er stadig indlagt, lægerne er meget forundrede over, hvad det kan være, men de sidste par timer har han ikke haft ondt heldigvis og har været af det smertestillende (morfin var nødvendigt). Håber på nærmere afklaring i morgen.

• #128   15. jul Så er "baby"-pakkerne så småt klar. Der er også bestilt 1 køje til hver unge, de er dog ikke færdige endnu.

Men 5 unger er klar til deres nye hjem:

3 piger (Laura, Hannah og Pansty) glæder sig til at komme til deres nye hjem hos en familie her i byen.

2 drenge (Eric og Kyle) glæder sig til at komme hjem tilbage den familie, hvor de kom fra sammen med deres forældre da de var 4 dage gamle.

----------------------------------------------------------

Stan er allerede hos hans ejer, min datter, sammen med min dreng Kenny (De bor begge her sammen med far Buddy)

Kun Stockings samt mor Bea har endnu ikke fundet deres nye familie. (De bliver selvfølgelig her til de finder en familie enten sammen eller hver for sig, dog ikke som ene rotter)

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#129   15. jul Dejligt at høre, Ida. Nu håber jeg, at lægerne hurtigt finder ud af, hvad der var galt smiley

• #130   15. jul Håber også på I får forklaring/afklaring inden de evt sender hjem ..

• #131   15. jul Vi er sendt hjem for nu til åben indlæggelse, skal retur i morgen til ultralydsscanning, selvom de ikke regner med at finde noget. Det er lidt mystisk, hvad det kan være.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#132   15. jul "(De bliver selvfølgelig her til de finder en familie enten sammen eller hver for sig, dog ikke som ene rotter)"

Hvor er det dejligt, at du ikke sælger dem som "enerotter" smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#133   15. jul I går fortalte min hundelufteveninde mig om fjæsinger her på vores kanter - og at hun p.gr.af disse altid har badesko på, når hun går i vandet.
    I dag googlede jeg "fjæsing og Hornbæk". Æv. Pt er to badende blevet stukket tæt på det sted, jeg går dagligt - og forholdene her er perfekte for denne giftige fisk. Lavt lunt vand.
    JEG kan tage badesko på, men jeg vil altså ikke byde Vilma at skulle have lædersko på, når vi er ved vandet smiley Badesko til hunde har jeg ikke hørt om.
    Hmmmm. Der er hundredevis af badende mennesker og en hel del badende hunde hver dag heroppe. At to er blevet stukket er en lille bitte procentdel. Måske skal jeg bare tage det roligt - også med bevidstheden om, at jeg nu ved, hvad jeg skal gøre, hvis Vilma bliver stukket.

profilbillede
  • #134   15. jul Hvad skal du gøre?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#135   15. jul Først skal jeg tjekke for, om der sidder en pig i poten. Den skal fjernes. Så skal jeg skynde mig hjem og varme noget vand op til omkring 45 grader og holde poten, der er blevet stukket, i vandet i 30-40 minutter. Det varme vand neutraliserer giften og lindrer smerter - og jeg skal kontakte en dyrlæge.

• #136   15. jul @Ida.. der findes noget der hedder facetledssyndrom , noget nerve i klemme værk .. hos voksne kan det føles som et hjerteanfald (13% der kommer ind obs hjerte er facetledssyndrom) så det gør virkelig ondt ..
    om børn kan rammes af det ved jeg ikke, men finder de ikke noget kan du jo spørge

• #137   15. jul Kasseassistenten i det lokale supermarked kiggede lidt underligt, da jeg kom og lagde 11 pakker kartoffelmel på kassebåndet (de havde ikke flere). smiley smiley

Det forstår jeg ikke - det er da et ganske normalt indkøb i showsæsonen, når man har pony med bare en my hvid pels (på Manse er det hale og man). smiley

Her er en af ponypigerne i gang med at ordne hale.

profilbillede
  • #138   15. jul Ida, hvor gammel er den bette Carl? Stakkels ham og jer smiley god bedring med ham og jeg håber i snart ved hvad det er

• #139   15. jul Vi hygger i ferielandet. Går lange ture når det ikke regner og ellers spiser is og alt andet usundt.

Jeg var på stranden kl 7 i morges, nøøøj Vesterhavet er skønt!

profilbillede
  • #140   15. jul Pernille, han fylder 5 år til august.

Lige nu lyder tesen på (voldsom) forstoppelse. Synes dog det så har været en noget vild omgang...

• #141   15. jul Forstoppelse kan være virkelig smertefuldt,

• #142   16. jul Jeg har fået min elskede Toyota hjem smiley

Prisen for herligheden, inkl. lånebil i 5 dage, var 2.800 kr smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#143   16. jul Tillykke - og det var godt nok billigt.

• #144   16. jul Bodil, det tror jeg på! Det kan jeg se nu. Alt tyder på, at det var en slem forstoppelse, men nu må vi lige se an de næste dage

• #145   16. jul Man behøver aldrig føle sig alene på landet.
    Jeg var ude for at hente søm i carporten før, og først landede der en due på spærrene over mit hoved, og bagefter kom der en lille mus pilende.
    Føler mig lidt som Doolittle smiley

• #146   16. jul Jeg er ærlig talt træt af gamle damer med små hunde i fleksliner, der ikke kan finde stop knappen. Tre damer med to små hunde troede seriøst, at det var ok, at de lod deres hunde løbe ind over alles grunde og rundt ved alle bilerne i indkørslerne.

Hold da op hvor blev de fornærmede, da jeg påpegede, at det var muligt at trykke på knappen og dermed hindre deres hunde i at løbe ind alle steder, hvor de ikke måtte.

• #147   16. jul Konrad er to gange nærmest blevet angrebet af en sur måge. Den laver nærmest et dyk og flakser ned over ham. Dumme kræ! smiley

• #148   16. jul Jeg har flottet mig - kæresten skal træne i jydeland, så jeg har bestilt wienerschnitzel "med det hele" på en cafe i Præstø - afhentning kl. 18.30 .. glæder mig smiley

• #149   16. jul Vi har fejret at min bil er tilbage, og kørte en tur i skoven. Med pauser undervejs, klarede Dorit de 6 km i fin stil smiley

Tilbage ved bilen tjekkede jeg lige Ellie, og pillede 9 (NI!!!!!!) flåter af hende smiley Så for at være sikker, gav jeg hende en tur med blokeren da vi kom hjem. Flåterne gider ikke særlig godt Dorit og de gider slet ikke mig, men jeg skal da love for at de gider Ellie. Jeg må vist have gang i det svenske kemi, næste gang vi kører i skoven smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#150   16. jul Har altid en trofast hjælper i køkkenet smiley
    Sikkert også den samme hjælper som har spist alt min brune sauce i mens jeg har malet mit værksted færdig. Eller os er det keglen.
    Men det finder jeg ud af i morgen smiley

profilbillede
  • #151   16. jul Anne

Begge mine går med Seresto halsbånd og jeg finder aldrig flåter.

Kan ikke huske om du var en af dem, der ikke ville bruge dem?

• #152   17. jul Ja, jeg har tidligere brugt Seresto, og det var ikke særlig effektivt, fordi hunden badede dagligt. Dengang var det Bella, men Ellie baser også dagligt her i sommerhalvåret.

Jeg har noget flåtspray, som er købt i Sverige, og som er ret effektivt. Det plejer jeg egentlig at sprøjte på hendes (læder)halsbånd, og så slipper hun for kravlet. Men jeg glemte det i går, og jeg skal da love for at hun fik samlet flåter smiley

• #153   17. jul I går så jeg en helt vildt flot hund. Jeg hørte ejerne snakkede om “den her race”
    Den var lidt større end en lab men ellers lignede ret meget i statur. Den havde lidt længere pels, var sort og sølv/grå og lidt mere hængemule

Hvilken kan det være?

• #154   17. jul Måske en langhåret Weimaraner, Pernille?

• #155   17. jul Godt bud A-S! Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne komme på et forslag smiley

• #156   17. jul #153 ... Pernille .... Du skulle da bare have spurgt ejerne hvilken race det var ... smiley

• #157   17. jul #152

Okay.

Mine bader også “altid” og der sagde min dyrlæge, at det ikke havde indflydelse på virkningen, blot længden af den

Dunno - virker fint her, men whatever works smiley

• #158   17. jul @Anne, du er ikke til Ad-Tabs .. jeg bruger dem finder aldrig flåter .. min veninde fandt utal hele tiden da hun brugte pipette ... nu da hun er gået på ad-tab så finder hun ingen ..

• #159   17. jul Det er mig der ikke er begejstret for Seresto smiley Det ene af de aktive stoffer i det er et neonikotiniod. Ud over at det er virkelig giftigt for bier og en masse andre insekter, så er der flere og flere undersøgelser, der peger i retning af at det også er giftigt for både fugle og pattedyr (surprise surprise; de receptore det binder til hos insekterne har hvirveldyr også både i musklerne og centralnervesystemet). Det kan genfindes i blodet hos folk der har enten indtaget det via fx frugt eller grønt eller kælet med et behandlet kæledyr.

• #160   17. jul Jo Hanne, mine hunde og kat er på enten AdTab eller FrontPro. Katten og Dorit samler ikke flåter, men Ellie er en magnet!

• #161   17. jul Apropos bier og andre insekter - hvorfor er det nu, at vi er så obs på at passe på bierne, men rask væk fjerner og nedkæmper alle tegn på hvepse?
    Er det min barnelærdom, der spiller mig et puds, når jeg bilder mig selv ind, at de OGSÅ tager en stor tørn ift at bestøve blomster?

• #162   17. jul #161 ... Karina .... Fordi bier er nogenlunde søde og rare ....... Mens hvepse er som bandemedlemmer ---> der overfalder i flok ..... smiley smiley smiley smiley smiley

• #163   17. jul Hvepse bidrager vist ikke nævneværdigt til bestøvning, men noget gør de sikkert. MEN tilgengæld er man ved at få øjnene op for dem som skadedyrsbekæmpere i fx kålproduktion; de er jo rovdyr smiley

• #166   17. jul Altså, jeg har virkelig mange bier og brumbasser, og de kommer jo med fred smiley

Men hvepsene er røvhuller på vinger! De plyndrer alle mine kirsebær. Som i at de starter med at spise lidt af ALLE de bær jeg kan nå, og først når de har ødelagt alle dem, bevæger de sig op i træet.

De bider træ af mit skur, stakit og mine rammer til højbede. De driller hundene, og forsøger at sætte sig på hundens kødben. De bygger konstant et bo i min trailer, som jeg bliver ved med at smadre.

Lad bierne og brumbasserne om at bestøve - for min skyld på hvepse gerne bare dø (eller holde sig langt væk fra mennesker). Myg har sikkert også en funktion, men dem ønsker jeg samme vej smiley

• #167   17. jul enig Anne ....

• #168   17. jul altså alle de kræ der stikker - de må gerne være her....blot de holder sig fåkking på lang afstand af mig!

• #169   17. jul Jeg troede Tucker blev stukket af noget i poten i dag. Han trådte ud på græsplænen, hylede og så kunne han ikke støtte på den ene pote.

Jeg skyllede, pillede, smurte.. han reagerede ikke på noget. Han trak benet så langt op som han kunne og ville slet ikke støtte.
    Selvfølgelig sker det kl. 15.45.. så det er vagtdyrlægen jeg skal have fat i. Hun anbefaler at jeg putter poten i koldt vand i 30min.
    30min senere ingen bedring - Tucker er faktisk bare super ynkelig. Så vi kører afsted..

Dyrlægens bedste bud, er at han har trådt forkert. Hun kiggede, pillede, manipulerede.. og kun ved én tå, gav han en smule reaktion.
    Så 2300kr fattigere og Tucker er nu på smertestillende og ro. Han humper nu rundt på alle 4 og er frisk nok til at ville lege - den går så ikke smiley

• #170   17. jul Den her golden sad og ventede på at nogen forbarmede sig. Jeg fik et meget bedende og ynkeligt blik da jeg stod og bestilte smiley men hold kæft hun var sød

profilbillede
  • #171   17. jul Nittib ja men de var tyskere og jeg kan 5 sætninger på tysk smiley

• #172   17. jul jeg har virkelig nogen gange svært ved at forstå nogle af de ting der af og til sker på HG ...

må hellere tørne ind og se om hjernen fatter mere i morgen ...
    den er også træt, havde lånt venners fritidsbolig fra mandag til i dag og tog Philip 3½ med så han kunne få lidt ferie samtidig med de andre i børnehaven .. Lillebror er stadig lidt meget nyfødt-agtig og mor havde dårlig samvittighed over de ikke skulle noget .. og far arbejder .. så han fik nogle gode forkælelse dage med mormor/far ...

• #173   17. jul Hvad tænker du på, Hanne?

• #174   17. jul I morgen kl. 13 går jeg på ferie. Sjældent har det været SÅ tiltrængt!!

Jeg har knoklet på hele ugen (og de sidste mange uger, egentlig) for at få bare nogenlunde overblik, og jeg TROR at jeg kan holde ferie med en næsten ren samvittighed.

Jeg glæder mig til 3 uger (og 1 dag) med hunde, afslapning, hunde, sommerhus, hunde og forhåbentlig en hel masse solskin smiley

• #175   17. jul Totalt misundelig, Anne .. min ferie sluttede i søndags, de tre uger gik urimeligt hurtigt.

Nyd det, god ferie smiley

• #176   18. jul Hvor blev tråden med din hvalp af? Nåede ikke at ønske dig tillykke. Den så fin ud. smiley

• #177   18. jul Slettede den.

Opretter ham nok herinde, skal bare lige have nogle billeder smiley

• #178   18. jul Hvorfor oprette en hvalpe tråd og så slette den igen? Der er vist forsvundet mere end en.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#179   18. jul Lidt labradors agtig at ligge sig i vandpytten smiley

profilbillede
  • #180   18. jul @179: Eller lidt doberagtigt smiley Synes heller ikke de plejer at holde sig tilbage når det handler om vand smiley

• #181   18. jul Øj - ny hvalp smiley Tillykke smiley

• #182   18. jul Clintons kennelmor poster billeder og videoer af små irerbebser. 3 små gutter, der skal bo hos hende til de er 15 uger. De kommer på byture, på stranden, på en legeplads, i skoven osv osv. Alt møder de med halen højt og 'Øøøøøøjjj det skal prøves' smiley De er urimeligt nuttede, kære, lækre, dejlige, charmerende OG frække at se på smiley smiley smiley Heldigvis er de allesammen solgt ellers tror jeg fluks jeg røg til Kalmar og satte mit navn på en af dem.
    OG så er der for alvor nedtælling til FERIE smiley Kl 15 idag lukker jeg PC'en for sidste gang i 3 uger smiley F*CK hvor jeg glæder mig og trænger til det.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#183   18. jul Nej bestemt ikke. Men har dog aldrig set de har lagt sig ned på den måde smiley

• #184   18. jul MIn gamle Perle. Var helt fjollet med vand og kunne godt finde på at lægge sig i det smiley Penny nøjes med at plaske, soppe og svømme smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#185   18. jul Hvis det stod til Luka stod vi i Udbyhøj fra nu til hun dødede og kastede bold ud i vandet smiley

profilbillede
  • #186   18. jul Springer lige til noget helt andet smiley
    Jeg har en stor svaghed for Alpacaer, siden jeg fik hilst på nogle på Amager for nogle år siden. Efter jeg er flyttet "sydpå" bor jeg tæt på en lille Alpaca-"farm", hvor jeg har været nogle gange.
    Og på søndag skal jeg derhen igen!!! Jeg opdagede først i går, at der var mulighed for Alpaca Meditation her i weekenden, og jeg glæder mig helt vildt!

profilbillede
  • #187   18. jul Jeg elsker at netop DU, Sursanne, har noget at sige om at slette tråde - du er den ukronede mester i at slette tråde. Cirka hver gang du laver en tråd, og nogen er uenig med dig, så sletter du smiley

• #188   18. jul Alpacaer er altså bare nogle spøjse dyr smiley Kører forbi en Bed and Breakfast med en mindre zoo, bla med alpacaer, hver gang jeg skal til Køge eller i klubben. De ser altid somom der intet er der kan bringe dem ud af deres ligevægt. Og så ser de superbløde og søde ud smiley

• #189   18. jul De er bare helt specielle! smiley

• #190   18. jul @Pernille ... det var netop Martine´s slettede tråd jeg, leder efter det rigtige ord ... ikke helt forstod hvorfor blev slettet ...
    Jeg tror så godt jeg ved hvorfor ... men forstår det alligevel ikke .. er sikker på den var lavet i ren glæde, og vi andre ville gerne dele den glæde ... ligesom vi deler skuffelser .. og støtter op om de der oplever både det ene og det andet ..

• #191   18. jul Tråden er slettet ... JA ...den er pist-væk ...... Men vi må videre ... smiley
    Der kommer en ny tråd senere... ok ?............ smiley ... smiley

• #192   18. jul Jeg sletter ikke hvalpe tråde. smiley

• #193   18. jul Hvem i alverden var den person, der lavede den her tråd?

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/730757-jeg_glaeder_mig_til__________

Hun virkede glad og positiv, og kunne glæde sig på andres vegne. Kan hun ikke komme igen?

• #194   18. jul Hvorfor skulle jeg ikke glæde mig både på min egen og andres vegne? Jeg glæder mig sammen med dem, der også glæder sig sammen med mig. Hun er her skam hele tiden. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#195   18. jul Jeg er altså ked af, hvis det var mig, der fik dig til at slette tråden, Martine. DET var skisme ikke min hensigt. Som andre glædede og glæder jeg mig jo en masse over din hvalp - som jeg også skrev. Jeg ville bare helst ikke være en del af overskriften. Måske pjevset af mig.
    Jeg håber, du laver en ny tråd med og om den lille lækre malle smiley smiley smiley

PS. Jeg tænker lige på, om det kun er muligt at ændre på overskriften i ganske kort tid.

• #196   18. jul Beklager at jeg spurgte til den slettede tråd, ville bare ønske dig kæmpe stort tillykke med hvalpen. smiley

• #197   18. jul Men nu til noget helt andet...

Det er lykkedes at finde piller som smertedækker mine knæ, så jeg var til "traaaaning" idag og var flyvende!

På vejen hjem vinkede jeg lige til vores meget savnede hus - vi flytter hjem 14/8 - og nød synet af at ingen trapper op til strædet, men en fliserampe.

profilbillede
  • #198   18. jul Faktisk glæææder jeg mig lige nu, men da ingen herinde glæder sig med mig, så lægger jeg ingen tråd op. smiley

• #199   18. jul #198 ... Nå ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#202   18. jul Livet kan føles absurd indimellem - og jeg sikker på, at mange af jer kender til følelsen.
    Oh så smukke sommerdage, hvor bierne summer rundt og suger nektar til sig. Hindbærbusken, jeg fik i maj, byder på de lækreste hindbær allerede. Der er tomater på mine billige tomatplanter fra Netto - og peberfrugter og chilier på vej. Selv mit nyplantede æbletræ bærer frugt - kun EN frugt, men det er da så fint. Min lille bitte have oser af liv - liv, blå himmel og sol smiley

- Og så er der det der tal, der var for lavt forleden, og den der prognose, der stinker.
    Når talen falder på at glæde sig, glæder jeg mig vildt og vanvittigt til december - hvis alt går vel indtil da. Risikoen for at kræft vender tilbage falder markant efter tre år. Men min datters seneste blodpladetal er for lavt - og de tre år er først gået til november. Min svigersøn er så sej, levende - og træt. Jeg er bange. Min datter er også bange - men stærk og insisterende på at leve, elske og kæmpe for sine børn, sin mand og sig selv smiley
    Livet er godt. Livet er svært. Livet er skrøbeligt. Livet er smukt.

Undskyld, hvis jeg bliver for følelses-patos-fyldt. Men for faen altså .............. og kors i hytten ............... og så'n smiley

• #203   18. jul øv træls ... tal kan rette sig, heldigvis og mirakler sker flere gange ...

• #204   18. jul Vi er endelig hjemme - ude godt men hjemme bedst. Vi har savnet roen og haven - ikke mindst hunden har.
    Under køretiden skreg han pludselig og nappede ud efter os da vi ville hjælpe. Han var helt i panik, han havde fået vinklet snoren rundt om benet og var strammet til. Så nu går vi over til bur

• #205   18. jul Salget er nu endegyldigt og handlen er i hus smiley smiley

Shit jeg er lettet! Ex’en var ved at forpurre salget 2 cm fra målstregen smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#206   18. jul Tillykke Linda smiley

• #207   18. jul Tillykke Linda. smiley

• #209   18. jul Tillykke Linda smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#210   18. jul Tillykke Linda smiley

• #211   18. jul Tak! Jeg er så lettet…i mandags var jeg ikke sikker på, at handlen ville blive gennemført. Og så i dag, går jeg på sommerferie med beskeden om, at handlen er i hus smiley

Det sidste punktum i det kapitel kan nu sættes, og jeg kan endelig komme videre smiley

• #212   18. jul Tillykke Linda smiley

Isabelle, jeg håber at det bare er skæve tal, som ikke betyder noget som helst. Hvornår ved I mere?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#213   19. jul Jeg ved faktisk ikke, hvornår hun skal have taget en ny blodprøve. Jeg mener at huske fra tidligere, at det er omkring to uger efter den med ikke gode tal.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#214   19. jul Fra hvalpeannonce:
    "Mor er husky samojede blanding hun er en lille en på omkring 16-17 kg, hun går mig til knæene."

DET er en væsentlig oplysning - at hunden går sælgeren til knæene smiley

• #215   19. jul #214 ... Isabelle .... Så er det da også en vigtig oplysning ..... om sælger har lange eller korte ben smiley smiley ------> det må du lige skrive og spørge sælger om .. smiley

• #216   19. jul Så blev jeg lige farmor til en lille pige her til morgen smiley

Jeg sov sammen med de to store på 4.5 og knap 3 år, da fødslen foregik i et fødekar i stuen.

Viktor på knap 3 år skulle lige kigge på lillesøster, og så mente han, at farmor også lige skulle se hende, derefter mente han, at lillesøster godt kunne tage hjem igen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#217   19. jul TILLYKKE Lise-Lotte smiley

Vilma og jeg skulle lige et smut på (hunde)stranden for at blive kølet lidt af. Hmmmmmm og grrrrrrrrr og fa.......s turister smiley Det er jo umuligt at parkere i miles omkreds på en dag som i dag.
    Jeg sender min dybeste sympati til beboerne i Venedig og Barcelona smiley

PS. Jeg forstår sådan set udmærket turisternes valg - men det gør dem ikke mindre irriterende smiley

• #218   19. jul Altså.. jeg er 1,5 m “høj”. Rigtig mange hunde går mig til knæene smiley

• #219   19. jul Tillykke Lise-Lotte smiley

• #220   19. jul Tillykke med barnebarnet Lise-Lotte.

• #221   19. jul Tak smiley

• #222   19. jul Tillykke Lise-Lotte smiley

Hvordan går det med dig? Er der fundet en løsning på dine blodtryksfald?

• #223   19. jul Tak Anne.

Nej, der er stadig ikke noget nyt med mit blodtryksfald.

Desuden har fyssen fra genoptræningscentret skrevet til min læge, at vi stopper med genoptræning (pga mine rygsmerter), da det ingen virkning har. Så nu må jeg til læge, når han er tilbage fra sommerferien.

Da jeg var hos øre/næse/halslægen fredag i sidste uge (pga af næseblod), ville hun ikke brænde mig i næsen mere, så jeg røg i endnu en kræftpatienter. Allerede sidste mandag var jeg på OUH, hvor der blev taget prøver fra næsen. Dem får jeg svar på mandag morgen.

• #224   19. jul Da jeg kørte hjem i morges, tog jeg mine to børnebørn med hjem, så min svigerdatter, min søn og mit nye barnebarn kunne få slappet lidt af.
    Vi hyggede os sammen med min ældste søn.
    Viktor på knap 3 år er bange for hunde, så Sia og Emmily måtte blive I køkkenet, med adgang til lille udendørs område.
    På et tidspunkt var vi ude foran huset, og Theo mente, at han skulle "træne" med Emmily, og pludselig havde han lukket begge hunde ud.
    Jeg var sgu stolt af Sia, da hun stille og roligt bare gik hen til mig, og ignorerede Viktor totalt smiley
    Sia er meget glad for børn, så jeg synes faktisk, at hun var dyyygtiiig.

• #225   19. jul Tillykke med det nye barnebarn ... og hvor lyder du til at være en stor hjælp, ikke mindst i lyset af du da har dit at slås med ...
    Det der med at de nye babyer godt må komme med retur-label kender jeg godt smiley

• #226   19. jul Tak Hanne smiley

Min svigerdatter har lige sendt et billede af alle 3 børnebørn, og Viktor ser ud som om han mener, at lillesøsteren godt må blive smiley

Jeg tror, ar jeg vælter ind i min seng om lidt, det var ikke meget søvn jeg fik sidste nat smiley

• #227   19. jul Det lyder til at være en drøj omgang, Lise-Lotte smiley Jeg håber snart du får en afklaring - og at det IKKE er kræft!

• #228   20. jul Hvor er jeg dog stadig glad for vores bil. Især på sådan en varm sommerdag. Aircon kan nu noget. Handicapbussen var ulidelig at køre i, når det var varmt, men også når det var koldt. Bare det at kunne parkere på en almindelig p-plads i nødstilfælde er lækkert. Slut med at vente halve timer på en plads. Og så kører den jo som en drøm. smiley

• #229   20. jul skønt Susanne, man lærer specielt at sætte pris på air con npr den ikke virker smiley .. vores bil har i disse varme dage præsteret at nogle gang virker det ved start, andre gange er der gået op til 20 minutter inden det ligesom kommer i gang ... er spændt på hvad værkstedet finder ud af på torsdag, og hvor dyrt det bliver ... og også fordi det KUN har været på de virkelig varme dage den har lavet det nummer ... og sådan en ser torsdag jo ikke ud til at blive

• #230   20. jul Det har du helt ret Hanne. smiley

Bussen havde slet ikke aircon og kun to små vinduer, der kunne åbnes. Det var umenneskeligt.

Det hører heldigvis med i vores servicepakke, at aircon bliver tjekket godt igennem hvert år. Det er jeg også ret glad for. 10 års garanti er ikke dårligt.

• #231   20. jul Eeeeeelsker bare når en køber springer fra få dage før ungerne skulle afleveret :arg:

• #232   20. jul Nogle mennesker er lidt spøjse. Jeg står ved købmanden og har smidt Konrad op i cyklen. Vi har været på en god lang aftentur i området og skal hjem. En herre kommer hen og spørger om sådan en hund ikke kan gå det bette stykke. Fortæller at jeg bor et stykke væk og jo skal have cyklen med hjem igen. Han siger så “sådan en hund har godt af motion” smiley

• #233   20. jul stort tillykke med barnebarnet Lise Lotte-
    og god bedring, håber at der snart kommer en løsning på problemet.

Hvordan går det med dig Bodil. ligger du stadig i Odense

Jeg er i Odense hver tredje dag.hvis du har lyst, så kan jeg kigge ind til dig.
    vil da også gerne møde dig igen Lise Lotte, jeg kan jo give en kop kaffe- det er jo samme afdeling vi er på.

• #234   20. jul stort tillykke med barnebarnet Lise Lotte-
    og god bedring, håber at der snart kommer en løsning på problemet.

Hvordan går det med dig Bodil. ligger du stadig i Odense

Jeg er i Odense hver tredje dag.hvis du har lyst, så kan jeg kigge ind til dig.
    vil da også gerne møde dig igen Lise Lotte, jeg kan jo give en kop kaffe- det er jo samme afdeling vi er på.

• #235   20. jul Jeg har det faktisk ret godt efter blodproppen og er kommet mig rigtig godt.
    jeg kan næsten det hele og klarer mig uden hjælp.

det der er tilbage af blodproppen er at min venstre side er føelsesløs smiley og lidt lammet. men det er vist billig sluppet. hvis ikke man ved det, så lægger man ikke mærke til det. smiley og det er da til at leve med. smiley
    det er en af grundene til at det kniber for mig at få tøj korrekt på, men det er blevet lidt bedre, men er dyrt i sko. smiley
    sidste uge kostede det mig to par sko. smiley
    jeg taber tit den venstre sko, og jeg mærker det jo ikke fordi jeg er føelsesløs smiley
    så nu står den kun på sandaler som er spændt fast på foden. smiley
    selv om det går lidt bedre med at tage tøj på, så er det umulig at tage en bh på. smiley
    forleden dag kæmpede jeg i tre kvarter og så opgav jeg
    når jeg bare er her hjemme er jeg ligeglad, men når jeg skal noget vil jeg helst have en bh på, for nu hvor de er blevet så lange ser det jo frygtelig ud når de hænger der og slasker rundt hver gang jeg bevæger mig. smiley .
    men en god ting ved det her tøjproblem er at jeg nu er blevet en kjolepige, fordi kjoler er nemmere at tage på. og det er altså meget bedre med en kjole når det er så varmt. jeg burde have brugt kjoler for mange år siden.

• #236   20. jul En af mine veninder, som er inkarneret bymenneske, er blevet tvunget ud i at bo i sommerhus på Djursland hen over sommeren (hendes lejlighed er røgskadet efter brand hos underboen). Hun er blevet så forelsket i konceptet, at hun er kommet til at købe et sommerhus derude smiley

Så en anden veninde og jeg har købt en sommerhus survival-pakke, bestående af verdens grimmeste, regnbuefarvede kopi-crocs, insektgift (pulver og spray), en insekt-zapper og en flaske gin. Hun får den i morgen når vi skal spise pizza og sladre, og jeg glæder mig til at se hende, når hun får verdens mest åndssvage gavekurv smiley

• #237   21. jul @ Anni ... kan BH der tages over hovedet evt løse problemet, altså dem uden hægter ?

@ Anne ... lyder smadder hyggeligt ... jeg bliver altid sådan lidt forundret, ligesom under coronaen ... når der skrives/siges, nå men så købte jeg/vi lie sommerhus, sådan lidt ikke super planlagt .. har folk virkelig lige pengene der står klar .. eller har så mange det?
    Ville ønske jeg havde ... undskyld jeg elsker simpelthen ar være i sommerhus, som min søn siger hver gang du har været afsted så vil du gerne købe lige der , vi er da så heldige at der er "feriefond" med fritidsboliger både gennem mit arbejde og gennem min mands fagforbund... men at have et lige der hvor man gerne ville (Vestkysten et sted) og kunne bo der i længere perioder og tage afsted impulsivt, det må være fantastisk

• #238   21. jul Anni hvis du har store "lunger" så fungere de der sports-overhovedet-bh'er ikke ret godt. Lungerne tynger den bare ned foran efter kort tid... ok ok, så daskerde da ikke så meget til siderne, men kønt er det ikke.

Kunne det måske være en løsning med en bh der har front lukning?

• #239   21. jul Anni, du kan få en bh med front-lukning smiley nu ved jeg ikke hvor præcis du bor men nogle sygeplejer-forretninger har dem. Jeg arbejder i en som også er i Århus og Viborg smiley

• #240   21. jul Nu må jeg lige høre. Hvornår plejer i at sætte vuf over på voksenfoder? Nogle siger 10 måneder, andre et år.

• #241   21. jul Ny mand søges !!!

Den jeg har, er blevet vanvittig smiley

Nu har den fået den idé, at den vil bo i Hanstholm - alternativt Thyborøn smiley

Jaja, mine venner advarede mig dengang for snart 19 år siden- “Martine, han er fra JYLLAND!!”

Jeg ser nu, at jeg burde have lyttet til dem …

• #242   21. jul Og hvad i alverden er der galt ved at bo i Hanstholm???????????? smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #243   21. jul øhhh ... ved slet ikke hvor jeg skal starte ... smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#244   21. jul Hvorfor kalder du bryster for lunger, Hovsa-hund? smiley smiley

Jeg har skiftet til voksenfoder, når mine hunde har været 8-10 måneder - afhængigt af, hvor meget hvalpefoder jeg har haft tilbage smiley

Jeg gad også godt have råd til lige at købe et sommerhus - ved Vesterhavet smiley smiley smiley

Det blæser vist ret meget i Hanstholm - og Thyborøn, Karina smiley

• #245   21. jul Martine smiley

Jylland mellem tvende have ved DRs pigekor - YouTube https://share.google/tIk0TgQdbRwgW10vN

• #246   21. jul Martine, han laver en Pia Kjærsgaard på dig - kommer med et forslag der er FULDSTÆNDIG vanvittigt, og når han så om et par måneder præsenterer dig for en ejendom i Them, som koster ingenting og har en masse jord, så er du sådan “ihhhhhh, så bliver det ikke Hanstholm, så lad os endelig flytte til Them” smiley

• #247   21. jul KÆFT det er sjovt Anne!!!! Fantastisk taktik!!

• #249   21. jul Så er jeg hjemme igen efter besøg på OUH.
    De fandt ikke noget i prøven fra min næse, så nu har jeg også prøvet en kræftpakke - uden kræft smiley
    Men måske hjalp det alligevel, for jeg har ikke haft næseblod, siden de tog prøven for en uge siden smiley

• #250   21. jul Jeg gad helt frivilligt godt at bo i Vestjylland:) sådan ved Ringkøbing. Måske farvet af hvor skønt der er om sommeren

• #251   21. jul #246

smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Men nej, han vil jo ikke selv bo i Jylland - han flyttede til Sjælland nærmest "first thing" da han kunne slippe væk.

Men det der Hanstholm er nyt, og jeg kan ikke helt gennemskue, hvor meget han mener det smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#252   21. jul Kan I ikke bare købe et sommerhus i Hanstholm, Martine? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#253   21. jul Kommer jeg i bad standing her på HG, hvis jeg køber en blandingshvalp? smiley

• #254   21. jul #251 ... Martine..... "Men det der Hanstholm er nyt, og jeg kan ikke helt gennemskue, hvor meget han mener det "

Det kan du hurtigt finde ud af ---------> Sig til ham at du har fundet det mest lækre hus i Hanstholm .... og har lagt billet ind på det ......... Men det skal være en overraskelse til / for ham .... smiley smiley smiley

• #256   21. jul #253 .... Isabelle ..... Billede ???? ... så skal vi svare dig , når vi ser den ..... smiley smiley smiley

• #257   21. jul # 253
    Kommer jeg i bad standing her på HG, hvis jeg køber en blandingshvalp?

Absolut! I hvert fald hvis du ikke viser masser af billeder.....

Og hvis du insisterer på at kalde den noget fancy-fint.

Jeg har lige overtaget en skide sød blandings hund. Tidligere ejer havde af sælger fået fine papirer med hvor den er opført som en "shih-ton" (blanding mellem shih tzu og Coton de Tulear)
    Jeg insisterer dog på at kalde den en blanding, for det er det den er.
    Verdens sødeste blanding forståes, men ikke desto mindre en blanding!

Se selv:

profilbillede
  • #258   21. jul Næeh Isabelle - så længe du køber af en opdrætter, der er lige så ansvarlig som dig selv smiley smiley

• #259   21. jul Nix, blandinger kan være skønne! Men det er rart kunne vide ca hvordan de bliver smiley

profilbillede
  • #260   21. jul Gevaldigt i “bad standing” bare vent, det vil gå helt galt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#261   21. jul Her er en lille Pedro, jeg har kig på. Han er en blanding af Bichon Havanais og Jack Russel. Åh jeg har i årevis drømt om en Jack Russel - og jo længe været lidt forelsket i havanaiseren.
    Jeg skal besøge Pedro og familie på torsdag smiley

profilbillede
  • #262   21. jul Der er da ikke noget galt med en blanding. Jeg sætter dog pris på, at man kalder hunden en blanding, og ikke et eller andet mystisk (smart).
    Desuden er det en kæmpe fordel, hvis man lige kigger på, hvad det er for en blanding.
    Forleden så jeg en blanding mellem en engelsk bulldog og en irsk ulvehund, det er godt nok en noget spøjs blanding smiley

• #263   21. jul # 261 ... Isabelle .... Dem tror jeg , jeg har set .... Vedbæk ???

• #264   21. jul Hvor er han sød! Bare selvfølgelig vær obs på at han kan blive efter havaneseren

• #265   21. jul Altså han ser pisse sød ud, men jeg ville være lidt bekymret for den blanding.

Jack Russel er altså en hund med et voldsomt behov for træning og motion. Den er energisk, stædig og hamrende aktiv.

Hvor en Havaneser er en mild og blid hund der ikke behøver helt så meget aktivitet.

Det kan let "crashe" i hundens hoved med 2 så forskellige temperamenter, og du har ikke en ærlig chance for at vide om du får en storlarmende hund der løber på væggene hvis ikke den aktiveres meget, eller om du får en mild og blid "sofa-kartoffel"

En havaneser kan fint "nøjes" med lange gåture og let træning, men det kan en Jack Russel ikke, den skal aktiveres.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#266   21. jul Jeg er vild med begge racer i ham, Pernille - så han kan blive præcis, som han vil smiley

Jeg møder ofte en havanaiser i "plantagen" - og muligvis er hans ejer lidt træt af, at jeg så gerne liiiiiiige vil hilse på ham. Måske er han også selv træt af det smiley
    Jack Russels møder jeg ikke så mange af - og de fleste af de få er i snor. Men de fleste går så også tur med ældre mennesker (modsat mig, der kun er 69 smiley )

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#267   21. jul Jeg har meldt hvalpen og mig til træning, Dorte - og jeg vil gerne træne dagligt - sådan lidt. Derudover satser jeg på, at samlivet med en glad og vildbasset "storesøster" samt gode ture uden snor i skov og på strand vil tilfredsstille behovet hos hvalpen/hunden.

• #268   21. jul Hånden på hjertet så vælger vi nok en racehund næste gang. Vi elsker vores rundkørsel men savner at kunne “sætte ham på en plads”. Der er så også fire racer i ham.
    Men hvis du er klar på både aktiv og knap så aktiv så go go smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   21. jul BINGO, Nittib smiley

• #270   21. jul Isabelle... vi er bare morsomme her i huset..det hedder heller ikke bh'er her.. ihvertfald ikke i min størrelse. Jeg havde på et tidspunkt købt sådan 4-5 stykker for mine fødselsdagspenge, og da min veninde kommer hjem og jeg stolt holder dem op og siger "se" ... så er det at hun spontant udbryder "har du fået nye tasker"

.. og ja... der kan nok sidde en dværgschnauzer i hver skål her...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#271   21. jul He he - Hovsa smiley

• #272   21. jul og de er ikke bare store... de er osse laaaaaange!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#273   21. jul Det er da lige før, man beder om et billede smiley smiley smiley smiley smiley

• #274   21. jul Jeg vil på ingen måde foretage mig noget som helst, der ansporer ham til at tro, at jeg på nogen måde synes at Jylland er en god ide ...

Heller ikke med sommerhus - lige nu er jeg bare gået i venteposition, og håber at det går over smiley

Jeg KUNNE muligvis .. muligvis .. acceptere at flytte derover, men først når jeg bliver rigtigt (mere end nu) gammel smiley

• #275   21. jul Pernille -

Hvad er det for en af de 4 race, der gør, at du ikke kan "sætte ham på plads" ?

• #276   21. jul Er det så NU ... vi alle sammen skal lægge et billede op af vores diverse ... " Lunger "... " Tasker " ..." Bab*** " ... " Pa**** " . .... Med eller uden BH

Bare for en ordens skyld ... og for at ryste os alle bedre sammen... smiley smiley smiley smiley
    Hvem starter ??? smiley

• #277   21. jul ehm.... nej tak, for i ligestillingens navn, så skal de mandlige brugere herinde jo osse smide deres klokkeværk op..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#278   21. jul Som ung var jeg misundelig på piger, der havde så store bryster, at de kunne HÆNGE. Det holdt jeg op med at være smiley

Har vi overhovedet nogle mænd tilbage herinde, Hovsa?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#281   21. jul #279 Og Allan - har jeg lige set smiley

• #282   21. jul #278 ... Isabelle ... Jeg savner også tit nogle mænd herinde ...... Men de gider sikkert ikke høre på / se alt det " kvindekvidder " ... " øffen " ... og evige brok .
    Det var nu hyggeligt dengang , her også var mænd ...... Men mon ikke de sidder og lurer med herinde en gang imellem ? smiley

Og hvis der er nogen mænd der lurer med .... så kom frit frem ... smiley smiley

• #283   21. jul @ Anni ... kan BH der tages over hovedet evt løse problemet, altså dem uden hægte
    De løer ikke problemet hovsa hund bekriver ganske godt, hvad de der ports bher til at trække over hovedet gør.
    jeg har købt flere til at lukke foran, men det gør hellere ikke nogen forskel.
    bh,er er noget fanden har sat i verdenen for at genere sådan nogen som mig. smiley
    men jeg giver ikke op. jeg skal nok få det lært igen. smiley

• #284   21. jul Kan du bruge en bh, der lukkes foran med lynlås?

• #285   21. jul synes goct nok ikke, at jeg e særlig heldig for tiden.
    Jeg er i odense hver tredje dag

sidste uge tabte jeg mine briller. de faldt så uheldig at de ramte fuglebadet og knækkede over næsen.
    et par dage efter punkterede min elscooter. og i går døde mit tv. smiley håber, at punkteringen gælder i det der alle gode gange tre, for så er tavlen jo visket ren og jeg starter ved 0

• #286   21. jul #282 smiley smiley

• #287   21. jul Martine, sætte ham på en plads, ikke sætte ham på plads smiley

• #288   21. jul Isabelle, nu siger du selv at du kun møder folk med Jack russels i snor, så ift at du siger at hvis den lægger sig mere op ad Jack Russell energiniveauet, så får den mange ture i skov og på strand uden snor, skal du måske bare være forberedt på at du måske får en hund, som ikke kan gå uden snor...
    Men det finder du jo ud af med tiden:) Man kan sagtens have en hund, som kun er løs i haven, man skal bare tænke i anden slags aktivering smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#289   21. jul Det er ærgeligt at folk ikke bare ønsker alt godt til Isabelle. Istedet bliver det en skræmmekampagne og dårlige personlige erfaringer med den ene eller anden race...

Pisse meget HELD og god Lykke Isabelle!!!! Håber du bliver taget med storm og bare skal have en lille Pedro hjem smiley

• #290   21. jul Han ser rigtig sød ud Isabelle. smiley

De Jack Russel jeg kender, kan ikke gå uden snor, men måske bliver det intet problem for en blanding. smiley

Spændende at følge ham. smiley

• #291   21. jul Anni... luk bh'en og træd ned i den og træk den op ? smiley

Isabelle kæft han er kær og nej gu bliver du da ej lynchet for en blanding. Så længe de er avlet og købt med omtanke og fornuft så er det da en fuldstændigt frit for hvad man vælger smiley

• #292   21. jul Jeg tænker også; altså hvalpene SKAL jo ud i nye hjem og Isabelle er altså et godt sted at komme hen smiley uanset om det bliver en krudt-ugle eller en mere rolig

• #293   21. jul Spændende Isabelle smiley hvis man kan se sig selv med begge racer er der jo ikke noget problem smiley der findes altså rigtig mange Jack russer som fint kan lære indkald smiley det er klog lille hund, bare klø på

• #294   21. jul Er der nogen der kender mærket på det her stykke legetøj? Købt i en butik jeg ikke husker navnet på. Virkede til at være et fint mærke. Den er virkelig et hit

profilbillede
  • #295   21. jul Bodil, et er at lære indkald, noget andet er at slå naboens kaniner ihjel. smiley

• #296   21. jul man vælger vel hund for sig selv og ikke for HG ..

jeg bliver da helt forskrækket over at bo i det forfærdelige Jylland ... godt vi da er nogle stykker der kan holde det ud ...

• #297   21. jul Pernille mærket hedder Mijoma smiley

• #298   21. jul #287

Tjek smiley

• #299   21. jul jeg bliver da helt forskrækket over at bo i det forfærdelige Jylland ... godt vi da er nogle stykker der kan holde det ud ...

Det sætter jeg dæleme også pris på .. tænk, hvis vi havde alle jer, rendende herovre ...

• #300   21. jul #250 Pernille, tag mig med .. elsker området .. både Ringkøbing og ude ved havet mlm Søndervig og helt til den anden side af Hvide Sande .. er sikker på der er skønt året rundt ..

• #301   21. jul Vi var på sommerferie i sidste uge i Søndervig og kørte blandt andet til netop Ringkøbing og Hvide Sande. Der er så skønt smiley
    Og der var meget hunde-venligt i Søndervig

profilbillede
  • #302   21. jul Jeg er glad for at bo ved østkysten i Jylland. Vi var ude at bade stort set hver dag hele sommeren. Vi tog cyklen og afsted det gik. bare min veninde og jeg. Det var hyggeligt. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#303   21. jul Da jeg gik og ventede på at få min første eurasier, Lina, hjem, fik jeg en kraftig advarsel fra den hundetræner, jeg meldte mig til hvalpemotivation hos: "Den race er FULDSTÆNDIG uopdragelig, og løs med den kan du ikke gå".
    Tja.......... smiley

Jeg tror på, at jeg kan lære hvalpen indkald - og naboen har ingen kaniner smiley

Hvis alt går som planlagt, skal den lille hund + de to store en tur til Bjerregård/Hvide Sande i slutningen af august smiley

• #304   21. jul vi har været der flere gange, boet i et område der hedder Klegod, i et hus der ligger som sidste hus ved klitterne inden stranden ..

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#306   21. jul 303’
    Tilykke med din nye hvalp smiley
    Det bliver spændende med en lille hund smiley

Men tør du godt ta på ferie med 3 hunde hvor de 2 af dem er skilt ad pga den ene overfalder den anden ?
    Og så med en ny hvalp os.
    Jeg ville nok være lidt bange for om det kunne være oplæg til flere konflikter.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#307   22. jul Jeg har faktisk tænkt en del på dette, Mikes - og hvis jeg vælger at købe en af hvalpene fra Vedbæk, vil jeg spørge, om opdrætter kan beholde den en uges tid længere. Dette dog også fordi, det er lidt noget rod for den lille, at den skal på en laaaang tur et nyt sted hen, så kort tid efter at den er flyttet hjemmefra.
    Kenia har, indtil nu, ikke overfaldet Vilma steder, hun ikke kender. Jeg håber inderligt, at dette også vil gælde i det jyske.

• #308   22. jul Tillykke Isabelle. Jeg er sikker på, at det bliver en sjov blanding på alle områder. Jeg kunne godt forestille mig, at den vil kunne trimmes.
    Jeg har INTET imod blandinger, men ville sådan håbe at forældredyrene blev sundhedstjekket (race relateret) inden. Håber for dig, at du har sat dig ind i begge racers udfordringer, og spurgt ind til resultater ligesom du ville gøre,.hvis du købte en hund med stamtavle. Der er nogle stykker i begge racer. Hos begge ses patellaluksation ret hyppigt. Begge har noget med øjnene. Havaneseren med hd og da det er en dværgrace, skal du være obs på risikoen for IVDD og diskusprolaps. Dette er ikke for at skræmme, me. fordi jeg ved du knuselsker dine hunde, og jeg nødig vil at du bliver ulykkelig over noget du kunne have tjekket op på inden. Jeg har rigtig mange blandinger i salonen, og der er virkelig mange skønne imellem, men det er hyppigt led-problener der går igen, og især læse knæskaller samt dårlige hofter.
    Men om en hund er med stamtavle eller uden, gør absolut ingen forskel. Jeg kunne da sagtens selv finde på at købe en blanding smiley

• #309   22. jul er det endelig at Kenia bliver hos dig ?

• #310   22. jul Jeg glæder mig til at følge Martines og Isabelles hvalpe smiley

Sia og jeg har været på en lang og dejlig rejse. Sia har været en bandit, men samtidig er hun jo også den mest fantastiske hund smiley

Foreløbig har vi været til nosework 3 gange, og det lader til at være en succes. Hvis det fortsætter sådan, må vi nok gå videre med dette smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#311   22. jul "er det endelig at Kenia bliver hos dig ?" Nej Kenia er kun på besøg indimellem - men vi skal på ferie sammen smiley

Du har lige sat nogle tanker i gang, Louise.

• #312   22. jul Isabelle, jeg håber du ved, at jeg virkelig godt kan lide dig - så meget som man nu kan lide folk online.

Og jeg håber at du kan tage et øjeblik til at reflektere over ideen om at tage i sommerhus med din nye hvalp, Vilma og Kenia. For en uge siden angreb Kenia Vilma så voldsomt, at Vilma flygtede i panik og du gik hulkende rundt og ledte efter hende. Og nu tager du de to i sommerhus et helt fremmed sted, hvor Vilma ikke har jordisk chance for at finde hjem, hvis hun igen presses til at flygte. Og så med en lille hvalp i billedet, som jo kan gå begge veje. Hvad hvis Kenia beslutter sig for at kanøfle hvalpen? Hvad hvis Vilma elsker den nye hvalp, og Kenia angriber hende ad den grund?

Det er dine hunde og din beslutning, men overvej nu om det er en rimelig løsning. For alle 3! Hvis hvalpen bliver hos sælger lidt længere, så tager du heldigvis den ud af ligningen, men du risikerer stadig at Kenia gentager sin adfærd fra sidste uge, og at Vilma igen må flygte for livet smiley

Det er selvfølgelig med forbehold for, at det ikke er hele historien der er kommet frem herinde, men det er i sagens natur svært at forholde sig til andet end det, der er skrevet smiley

• #313   22. jul I er velkomne med herover - jeg hader, når man skal bladre (blade ? )

https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1453622-regntraad_vol_17

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#314   22. jul 307
    Lyder som en god ide og er det en god opdrætter siger de ja smiley

• #315   23. jul Er simpelthen så ked af det.
    Rita lavede et stort stort sår på hornhinden, det blev konstateret i mandags.
    Hun blev straks sat i behandling med øjendråber og smertestillende.
    I dag er der gået hul på hornhinden og der er ingen anden udvej end at fjerne øjet.
    Jeg talte det selvfølgelig igennem med dyrlægen, (specialist i øjne) og alle for og imod. Og hun får det fjernet i morgen tidlig.
    Det skære mig i hjertet, ikke at vide om det er ok at have en hund med et øje.
    Rita er 3,5 år gammel og simpelthen den mest livsglade hund. Ved at man siger de kan vænne sig til mere end man lige tror.
    Min kæreste mener hun skal aflives, både på grund af pengene, men også fordi det ikke kan forsvares.
    Og han vil derfor heller ikke hjælpe med pengene, 9500, har heldigvis 5200.
    Så det skal jeg løse, oveni mine tanker køre derudaf.
    Er simpelthen så ked af det.
    Rita er heldigvis ved godt mod, glad, spiser, drikker og logre. smiley

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#316   23. jul Tøsernes Moar: har haft en hund, der fik fjernet øjet, da hun først vænnede sig til det, gik alt fint, intet du skal være bange for der. God bedring. smiley

• #317   23. jul Jeg tror slet ikke Minion ved han mangler et øje.... smiley

• #318   23. jul Hun skal IKKE aflives !!! - de lever fint videre med kun et øje.

Og SHAME on your boyfriend .. det er eddermame dårlig stil når det ikke er flere penge, det drejer sig om .. sry ..

Kommentér på:
Ævle-bævle vol 16

Annonce