Hjælp til hund der gør Hjælp til hund der gør
Min hund er her på det seneste begyndt at gø helt vildt, når hun ser en anden hund. Hun har aldrig gjort det før, og da jeg gik til hundetræning med hende oplevede jeg det heller aldrig. Hun vil altid rigtig gerne lege med andre hunde, og er ikke fjendtlig på nogen måde.
Men her på det sidste er hun begyndt at gø, hvis der går en hund på modsatte side af vejen, eller hvis vi kører forbi en hund i bilen. Altså gør hun, når hun ikke kan komme over til den anden hund, for går vi imod en, og de hilser på hinanden er der ingenting, men så snart hun ikke kan komme hen til hunden går hun helt kold. Som i VIRKELIG! hun hopper og danser i snoren og vender nærmest vrangen ud på sig selv, og jeg kan næsten ikke holde hende. Dette ophidser som regel den anden hund, og det ender i det helt store cirkus, for den anden hund opfatter det som regel som en trussel at min hund står og skaber sig, og så er det jo ikke ligefrem "kontakt" ejeren af hunden tænker som det første! Og kan ligesom mærke hvordan den anden ejer vender øjne af mig og min trælse hund!
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at undgår dette. Jeg har prøvet med alverdens godbidder, for at fange hendes opmærksomhed så snart jeg spotter den anden hund, men hun er total kold. Jeg kan slet slet ikke få nogen som helst kontakt til hende. Jeg har prøvet at stille mig imellem og derved bryde "øjenkontakten" til den anden hund. Jeg har prøvet at hæve stemmen, bare gå videre og ignorere det, til vi er forbi. Stoppet op og prøvet at få ro på hende, men der er slet ingen kontakt når først hun begynder at gø, hoppe og danse.
Det er mega frustrerende og mega pinligt!! Nogen der har stået i samme situation, eller evt. har et forslag til, hvad jeg kan gøre??
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 384
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
først skal du finde ud af grunden til hunden gør.
Jeg troede jasmina gøede fordi hun ville lege, men egentlig var hun skide usikker. Så for mig har det handlet om at tage opmærksomheden når vi så en anden hund, spotte den først også lege med bold forbi den. Så lærte hun at det ikke var farligt.
Nu er vi så i gang med at få ro på når vi ser en anden hund, og slukke for lyden ;). jeg sætter mig ned og holder hånden på hendes bryst indtil hun er rolig igen. ligeså snart hun er rolig, så beder jeg om kontakt og vi går først videre når hun har 100% fokus på mig, og ikke viser tegn på at være oppe og køre. (;
Vis hunden på den ene eller anden måde at den anden hund er ligegyldig, og at du er 100 gange sjovere, leg, godbidder lyde, whatever.. distraher din hund.
Kender godt de blikke man får, jasmina hopper på bagbenene(Schæfer på 25 kg) og når jeg så har hende i halsbåndet, så ligner det jeg løfter hende i halsbåndet og hun hænger bare og gør og skriger.. Men man kommer ingen vegne hvis man lader sig gå på :D.. du kan vise dem, den dag du kommer med en rolig hund
Hjælp til hund der gør