{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.004 visninger | Oprettet:

Jeannet E
Jeannet E
Tilmeldt:
9. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Mops med allergi {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har læst mange af jeres indlæg herinde, men der var alligevel ikke en der ramte helt 100%.

Min lille mops er kun 7½ måned. Hele hendes mave,bryst, ben, nået af halen og små pletter på ryg samt hoved er blevet helt sort og pelsen er faldet af. Hun får en gang imellem en masse røde knubber som flere omgange af antibiotika har klaret. Lægen siger det er allergi, og hun er derfor på allergivenlig foder og allergivenlige godbider. Jeg vasker hende 2 gange om ugen med special shampo.
Men hun klør sig stadig så voldsomt at hun ikke kan være nogle steder hvis hun ikke får piller der tager kløen.

Mit problem er bare at de piller hun får langsomt ødelægger hendes indre organer. Lægen siger det eneste man ellers kan gøre er at finde ud af hvad problemet er. Men at man ikke kan teste en hund før den er 1½ år.
Lægen mente ikke det var nødvendigt at foretage et skrap mod undersøgelse af hårsækkemider.

Før dette er har hun fået lavet sin næse, så hun kunne trække vejret og jeg har været til lægen med hende ca 1-2 gange om måneden hele hendes liv, fordi der hele tiden har været nogle problemer. Jeg har brugt et sted imellem 10-15.000 kr. på dyrelæge regninger/medicin mv.

Jeg tror ikke på jeg kan få hjælp af en hudlæge lige nu, og hvis jeg skal vil det koste omkring 6.000 kr.
Jeg syntes det er rigtig mange penge taget betragtning at jeg allerede har brugt så mange, hun altid har været syg og at lægen ikke tror der er noget man kan gøre (har været hos 2 forskellige læger, som begge virkede meget komptente).

Hvis jeg fortsætter med at give hende pillerne vil hun få imellem 1-3 gode år. Det er det jeg har besluttet mig, hvis jeg ikke kan gøre andet der ikke koster det vide ud af øjenene.

Er der nogen der ved om der er nogle andre piller man kan give hunden som tager kløen, men ikke ødelægger hendes organer - eller bare har et andet godt råd. For vil nødigt give hende de piller, men føler ikke jeg har en valg.

Mange gange tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops med allergi
  • Jeannet E
    Jeannet E Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   8. feb 2013 Har snakket med opdrætter, ingen af forældrene har haft samme problem. Hun er købt uden stamtavle, så kan heller ikke rigtig gøre noget der.

  • #4   8. feb 2013 Synes noget af det lyder som en voldsom omgang hårsækmider - er det blevet tjekket ?

  • #6   8. feb 2013 Ring og ta en snak med Lene Boysen..
    Hun er en af de førende inden for hudlidelser..
    Ja en konsultation er dyrer der end hos den almindelige dyrlæge, men som jeg ser på hendes hjemmeside det tager den ca 1 time.

    Dyrlaegeboysen.dk


  • #7   8. feb 2013 Føj hvor er det dog nogle ukompetente dyrlæger du har været hos smiley (Ikke din skyld, men er helt ked af det på din hunds og dine vegne, at I har "spildt" så mange penge på dem).

    Skynd dig at skriv til "True angels have tails instead of wings" eller hende Lene Boysen, der ville jeg være meget mere i trygge hænder - og det uden at have haft allergihund. Men med alt det jeg har set/læst/hørt, så lyder det helt hen i vejret hvad din dyrlæge har sagt :s


  • Jeannet E
    Jeannet E Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   8. feb 2013 Hej alle,

    tak for jeres indlæg, det har givet mig meget at overveje. Jeg har nu skrevet til "True angels have tails instead of wings" og ender nok også med at skrive til Lene Boysen.

    Jeg syntes bare det er rigtig mange penge, det kommer til at løbe op i. Når jeg allerede har brugt så mange.

    Det var en privat person jeg købte hende af, og der var vist 5 andre hvalpe. Jeg tror det var deres første kuld. Jeg kunne dog ikke drømme om at sende hende tilbage til sælger, Molly er min lille pige og vil hende kun det bedste.

    Molly har været på allergifoder siden før nytår, så tror ikke at det er foder allergi.

    Jeg vil få taget et skrap om det er hårsække mider hos en ny dyrelæge.


  • #10   8. feb 2013 Det kan jo godt stadig være foderallergi, for der kan jo være noget i allergi-foderet som hun har allergi for smiley

  • #12   8. feb 2013 Allergifoder er blot foder der ikke indeholder de mest almindelige ting hunde kan være allergiske overfor.
    Men hvi hunde er allergisk overfor en eller flere af ingredienserne, så vil allergifoderet jo ikke hjælpe netop DIN hund smiley

    Jeg synes det lyder som hårsækmider, så jeg ville kontakte en anden dyrlæge og få lavet et skrab.
    Og skulle det så vise sig ikke at være hårsækmider, så kan du jo stadig få allergistestet.

    Ang pengene, så ja, det ER mange penge. Omvendt ved man jo osse at når man køber en mops eller anden af "de udsatte" racer, er der en større risiko for dyrlægeregninger end hvis man køber racer der sjældent døjer med den slags.
    Derudover kan man sige at de penge du allerede har brugt på hunden jo er smidt ud af vinduet, hvis du blot afventer aflivning. 6000 er jo blot en brøkdel af det der allerede er brugt, så hvis de kan findes i budgettet, så er det da værd at prøve om ikke problemet kan løses. Særligt når det lyder til at de penge du har lagt indtil videre, er lagt ved en dyrlæge uden ret meget viden om problemet -måske en ny dyrlæge forholdsvist hurtigt kan spotte og løse problemet


  • #14   9. feb 2013 Hej Jeannet

    Jeg har lige læst dit indlæg og den mange kommentarer du fået smiley

    MIn hund startede med allergiproblemer for lidt over halvandet år siden.
    Vi har prøvet hypersensibilisering, hvor hun har fået sprøjter mod allergien.
    Vi har prøvet prednisolon, som netop ødelægger organerne på lang sigt..her skal det siges at hun tillige måtte have en RET høj dosis for en hund på kun 5,5 kg, for at at hun ikke kløede.

    Vi har været hos én huddyrlæge - Flemming Kristensen - som jeg ikke kan anbefale.
    Vi har derefter været hos Lene Boysen. Rigtig sød og behagelig - MEN..og her kommer "men´et"..

    Lene Boysen satte min hund over på en mildere allergimedicin (har glemt navnet nu) men det hjalp lige lidt.
    Lene spurgte, hvor på skalaen kløen lå - fra 1 til 10 (med medicin)
    Kløen lå på 7.
    Hun sagde efterfølgende at så skulle min hund, stoppe med allergimedicinen, når der ikke var større effekt, da medicinen er hård for maven.
    Hun sagde så, at så var der jo desværre den mulighed at min hund måtte tilbage til den stærke medicin, man netop ikke vil give, fordi det ødelægger organerne. Men da Molly stadig kløede, kunn evi jo så blive nødt til at ty til det.

    Jeg havde i mellemtiden hørt om et foder, som jeg rigtig gerne ville prøve. Så jeg sagde til hende, at før vi gjorde andet og mere, så ville jeg gerne skifte foder, samtidig med at min hund nu var helt uden medicin.

    Jeg skiftede foder (efter at have brugt over 20.000 kr det sidste halvandet år) og NU .. nu er min hund rask smiley :) smiley

    Jeg kan på INGEN måde anbefale det her foder NOK!! smiley
    Uanset om din hund har skab eller allergi, så vil det gøre en verden til forskel for din hund at komme på det her foder.

    Jeg kan fortælle, at siden min hund begyndte at spise det for 2 en halv mdr siden, har hun fået ca 40% mere pels - men fælder til gengæld 98% MINDRE!
    Hun har fået SÅ blød en pels, som hun aldrig har haft i de snart 4 år, jeg har haft hende.
    Hendes afføring er tip top!
    Hendes bare pletter på snuden pga allergien er helt væk.
    Hun stoppede HELT med at klø sig efter ca 3 uger på det nye foder..jeg skrev hver dag i kalenderen et tal fra 1-10, alt efter hvor meget hun kløede sig.
    Og hun havde en hel del skæl - måske pga. allergi - som er HELT væk nu..ikke et eneste skæl kan man opdrive på den lille krop smiley
    Tilmed er hun blevet slankere, på trods af, at hun stadig vejer det samme. Jeg går ud fra, at det er fordi at muskler har erstattet fedt smiley

    Jeg har efter aftale ringet og opdateret Lene Boysen og hun sagde, at det jo lød rigtig godt, MEN at det også kan være fordi, at det er frost, at allergien er blevet bedre..
    Men nu var det også frost sidste vinter, som jeg sagde ti lhende, og der blev kløen absolut ikke bedre.
    Så hun lød ikke rigtig til, at hun var parat til at give sig hen til den idé, at foderet virkelig skulle kunne gøre sådan en forskel.

    Så jeg vil bare sige, at selvom Lene Boysen er utrolig rar at komme op til og helt sikkert også er en dygtig dyrlæge, så vil jeg foreslå dig at skifte foder, til det jeg giver min dejlige vovse.

    Jeg ville i hvert fald ønske, at der var nogen (eller en dyrlæge) der havde kendt til og foreslået mig det her foder, FØR jeg brugte over 20.000 kr på undersøgelser m.v...
    Men sandheden er jo, at hvis et foder kan være med til at holde sygdomme væk eller kurere kroppen, så den igen fungere optimalt, så vil dyrlægerne tjene færre penge. Det er jo fakta og det kan man ikke løbe fra.

    Foderet hedder VetCur
    (link fjernet)

    Jeg håber, din lille mops hurtigt får det godt igen smiley

    De venligste hilsner Pernille


  • #15   9. feb 2013 Du skal tage og ringe og få en snak med firmaet, der laver foderet. Det er ovre i Jylland, det bliver lavet og de er utrolig søde til at forklare og fortælle.
    Molly får et tilskud ved siden af udelukkende baseret på plantefoder (brændenælder og 16 andre slags), der skal hjælpe hendes mavetarmsystem, der jo er grundlag for immunsystemet og deraf allergiproblemer.

    Og forresten . jeg er HELT enig med flere af den andre, der skriver, at du skal skifte dyrlæge!
    Selvfølgelig skal der tages skrab af huden i sådan et tilfælde..


  • #17   9. feb 2013 Kære Birgitta

    Deler lige mit svar op i punkter, da det vist bliver lidt mere overskueligt smiley

    1. Min dyrlæge er helt med på, at jeg nu giver hende VetCur og han er rigtig glad for, at det virker. Det samme med huddyrlægen, så jeg går IKKE udenom dyrlægerne elelr deres anbefalinger.

    2. Bare rolig min beregning er helt fin. Problemet startede i midt maj 2011 og jeg startede på foder i midt nov 2012. Nu er jeg først lige startet op herinde, men jeg sidder men kæben på gulvet over, at jeg skal til at udpensle det, fordi andre åbenbart gøt sig dres egne idéer om, vhorvidt jeg kan regne.. smiley

    3. Pointen med deres foder er netop, at immunsystemet bliver "nulstillet" igennem kost og tilskud af plantefoder og på dén måde, vil hunden på sigt kunne tåle det, den ellers var blevet allergisk overfor.
    Det er ikke anderledes end med os mennesker.
    Allergi kommer jo fordi at immunsystemet pludseilg "fejler" og vores krop opfatter det som om, at vi ikke kan tåle den givne ingrediens.

    4. Så det handler ikke om, at skulle holde hunden væk fra det den er allergisk overfor. Det handler om, at give den de ingredienser, der skal til, for at "nulstille" immunsystemet.
    Firmaet er netop nu ved at samarbejde med USA vedr. at lave produkter (i form af plantebaseret tilskud) til mennesker også.

    5. Hvorfor der ikke står på deres hjemmeside, hvad foderet indeholder, aner jeg ikke. Men det står på posen smiley
    Hvis du er interesset er der:
    Kyling, majs, soja, fisk, helægspulver, hørfrø, sojaolie, mælkebætte, hvidttjørn, blåbær, cikorie, alm. hjertespand, lakridsrod, alm nælde, alm røllike, blæretang, grøn the, passionsblomst, rabarber, valnød, pimpinelle, eg, filtet kongelyst samt vitaminer og mineraler. Håber det er udførligt nok.

    Men igen - hvis din hund har allergi overfor f.eks. kylling, så er resten er indholdet - samt tilksud - baseret på, at din hunds krop/immunsystem skal komme frem til et sted, vhor den KAN tåle kylling igen. Den blev jo ikke født med allergien smiley
    Det er selvfølgelig noget helt andet, hvis der er tale om anafylaktisk chok.

    5. Hvem har talt om at tilsidesætte dyrlægens anbefalinger?

    6. Ja alt det "nåede" jeg på halvandet år. Men det er såmænd takket være dyrlægerne. Ud fra din formulering er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt du er kritisk overfor det?
    Det var ikke mig, der bestemte farten. Jeg gjorde bare, hvad dyrlægerne bad mig om.

    7. MIn hund startede på mad fra dyrlægen.- Specifik - jeg kan ikke huske navnet.
    Efter hun blev syg, prøvede vi to forskellige slags mad. Først det ene i et længere stykke tid, dernæst det andet.
    BEGGE var min dyrlæges anbefaling og begge var allergi kost..
    Så jeg kunne jo have lyst til at at sige - klap lige hesten. Men det vil jeg selvfølgelig glade være med, da jeg hellere vil forklare dig det her, fremfor at lade min målløshed komme ud på skrift.

    For jeg er ærlig talt lidt målløs over dit indlæg.
    Jeg er lige startet op herinde idag - faktisk kun fordi jeg så Jeannets indlæg og jeg ville rigtig gerne dele mine erfaringer med hende, hvis det på nogen som helst måde kunne hjælpe hendes lille hund.

    Men at mit første indlæg bliver modtaget på den måde, det giver ikke en speciel godt førstegangsindtryk af siden.

    Jeg håber da bare af hele mit lille hunde-dyrehjeret, at andre er mere åbne overfor en hundeelsker, der hjertens gerne vil være behjælpelig i den grad, jeg kan. Og som skrev fordi jeg rigtig gerne ville hjælpe, IKKE fordi jeg ville prakke nogen "et eller andet udueligt foder" på.

    Birgitta du tager helt fejl, hvis du tror, at jeg ville give min hund noget, jeg ikke havde sat mig HELT ind i først..

    Men tak for din kommentar. Jeg håber, at denne uddybelse er nok smiley


  • #19   9. feb 2013 Helt i orden Birgitta

    Jeg faldt over det her indlæg, da jeg google "Hjernescanning på hunde" og ville bare så gerne lige dele min erfaring med Jeanett smiley Da jeg selv er overlykkelig over at min hund nu trives efter al den tid med problemer.
    Mit kære lille kræ smiley

    Men jeg er vokset op med forældre, der altid har gjort deres bedste for at hjælpe andre, så det er jeg nok et produkt af smiley

    Jeg har en lille gadehund fra Spanien og jeg har haft hende i snart 4 år.

    Du er meget velkommen til at gå ind og læse lidt mere om hende, hvis du har lyst. Jeg kunne snildt fylde meeeget plads her med at skrive om hende, men det hører sig nok ikke til her smiley


  • #20   10. feb 2013 jeanette e

    Vedr.økonomien,som jo også er temmeligt vigtig for dig i denne forbindelse.

    Prøv at gå på biblioteket,og lån legat håndbogen.En veninde gjorde det,da hendes hund blev alvorlig syg,hun var på førtidspension,og havde ingen mulighed,økonomisk,at betale for en dyr operation.
    I legathåndbogen fandt hun nu afdøde skibsreder Per Thomsen,dyrefond.
    Hun søgte om et legat,og fik så hjælp til en operation.

    Det er da værd at prøve.
    Helt glemt at bemærke,at du googler bare legat håndbogen,eller Per Thomsens dyrefond.

    held og lykke med din lille mops

    hilsen
    vibeke ,


  • #22   10. feb 2013 Fodret fra Vetcur er super godt - Der er virkelig tænkt over tingene.Og man betaler ikke for en pæn pose, men for indholdet i posen.

    Jeg brugte det til min egen allergihund inden jeg gik over på BARF. Og bruger stadig nogle af deres tilskud.



  • Jeannet E
    Jeannet E Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #23   11. feb 2013 Opdatering i sagen.

    Jeg har nu kontaktet Københavns dyre universitet og har fået en tid på onsdag til et skrap for hårsækkemider. Så det glæder jeg mig lidt til at få overstået.

    Jeg må sige, jeg er virkelig positiv overrasket over så mange gode og hjælpsomme indlæg der er lavet i denne tråd. I har virkelig hjulpet mig meget. Jeg sætter stor pris på jeres hjælp.

    Molly er pt. på Specifik food allergi mangement plus eller sådan noget, og syntes ikke det pt. har nogen virkning på hende.



  • #24   11. feb 2013 Det lyder rigtig godt. Det bliver spændende at høre hvad prøverne siger. Opdater gerne når du ved mere smiley

    Mht at det ikke har nogen virkning på din Molly med Specifik, så er mit (uproffesionelle smiley ) bud, at det ikke virker for hende.
    Jeg prøvede også to slags allergifoder fra dyrlægen, som heller ikke gjorde nogen forskel.
    Men maden fra VetCur fjernede al kløe på 3 uger. Det varierer nok fra hund til hund, hvor hurtigt det går, men jeg var målløs over, at det kunne virke så hurtigt.

    Det bliver spændende at følge din lille Molly Mops og se, hvor alt det her bringer jer hen mht. prøver og foder smiley
    Håber I hurtigt finder det, der er godt for hende, så hun kan få det godt igen smiley


  • Jeannet E
    Jeannet E Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #27   15. feb 2013 Så er vi kommet hjem fra lægen. Det var hårsækkemider. Men jeg har så erfaret at det ikke gør mit økonomiske problem meget lettere tværtimod.
    Derud over sagen lægen at det ikke kunne udelægge at hun også have allergi, da hårsækkemiderne godt kunne være kommet af allergien. Så når hun engang er syntomfri efter en lang behandlingsperiode, så skal hun måske igennem endnu et langt forløb grundet allergi.

    Og fordi et uheld sjældent kommer alene, så er hendes hvalpetænder ikke faldet ud af sig selv, og det koster imellem 3500-5000 kr. at få fjernet.

    Jeg skriver til den tidligere læge og klager. Det kan ikke være rigtigt den behandling jeg får.

    Jeg kan ikke se hvordan det kan ende godt for min lille prinsesse, og skal nu tage hårde beslutningen om hun skal aflives. Jeg er virkelig ulykkelig, og ville virkelig ønske der var en anden udvej.


  • #28   15. feb 2013 Det kan være en rigtig dyr affære at have en hund der er hårdt ramt af hårsækmider!
    Men vil sige at jeg kender en mops der har været hårdt ramt, og hun lever idag som en "smuk" frisk mops der får en stærk pille hver 2. Måned også holder det miderne nede .

    Jeg skal ikke kunne sige hvad der er rigtigt for jer, det er så svært at opveje hundens ve og vel kontra pengepung kontra ens egen moral og etik smiley

    Mange kram til dig !!!


  • #29   15. feb 2013 Åh nej Jeanett det jeg jeg så ked af at høre! smiley

    Har du penge til det med tænderne og til behandlingen for hårsækkemider?
    Eller er det mere det langstrakte forløb (og pengeforbrug) du ikke føler, du magter ift. tanker om aflivning?

    Men hvor er det godt, at du kom afsted, så det kunne blive konstateret, det med hårsækkemiderne!


  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #31   4. mar 2013 Har ikke læst hele tråden igennem så ved ikk om der er blwvet snakket om dette. men har selv haft en ung mops der led af hårsække mider og det blev værre og værre li meget hvad dyrlægen gjorde, jeg skiftede foder til barf og det hjalp meget, der er en rigtig god barf dyrlæge, ved ikk om jeg må nævne navne herinde? Men har hørt en masse andre med samme problemer hvor det er forsvundet efter foder skift.

  • mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #32   4. mar 2013 Min mops i dag får også barf og det fungerer super godt for det lignede han sku til at få hårsække mider og det stoppede brat, jeg er glad for det men det er en smule dyrere end normalt foder, men slipper måske også for diverse dyrlæge udgifter, men kan selvfølgelig ikk garantere det vil virke.

Kommentér på:
Mops med allergi

Annonce