867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hømhøm og poser! hømhøm og poser!

Er jeg den eneste der undres over, hver gang man går fordi en hømhøm pose som bare er smidt på jorden??

Jeg tænker lidt; Enten samler man op og smider UD, eller lader hver! I det mindste kan naturen klare en lort hen af vejen (selvom man foretrækker at samle op så andre ikke skal træde i det hvis det ligger på fortorv, andet, you name it) men at man samler den op i en pose, binder knude og smider den på fortorvet, kan jeg simpelhent ikke forstå? Den vil jo så blive liggende indtil nogle kommer og fjerne denne, klamme pose.

Naturen burde være dejlige at komme ud i, ikke et klamt sted med hundelorteposer der flyder.

Synes ikke det er hverken pænt eller acceptapelt. Hvad er jeres mening om at smide en fyldt pose på gaden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hømhøm og poser!
  • #2   8. feb 2013 Det er meeeeget mystisk adfærd smiley med mindre poserne er naturligt nedbrydelige så er det totalt skørt smiley

• #3   8. feb 2013 Det er så ubeskriveligt klamt! Også selvom lorten ikke ligger på fortovet. Min hund snuser glædeligt til hver eneste lort, og med en mops der står med hele fjæset nede i jorden bliver det hurtigt en vammel affære. Jeg forbander simpelthen ALLE der ikke samler deres hømhøm'er op!
    Og der hvor vi går vores normale ture er det skraldespande præcist til formålet, med 10-20 meters afstand og endda et stort skilt der illustrere at man gerne må smide bæ poserne i, så jeg har svært ved at forstå hvordan det kan være så svært at tage ansvar for sin egen hund og dens efterladenskaber.

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #4   8. feb 2013 Kan man ikke finde ud af at samle op, så burde man ikke have hund! længere er den ikke.. Der hvor jeg bor ligger der nok lort ca hver 5. meter så kan godt forstå dem der forbander hundene langt væk!!

• #5   8. feb 2013 Enig med Søren G, "Kan man ikke finde ud af at samle op, burde man ikke have hund!"
    Jeg er SÅ træt af, at hver gang jeg bevæger mig udenfor døren her i Randers, så skal jeg gå zig-zag og altid have blikket fast på jorden under mig, fordi der ligger lorte ALLE steder. Fortov, veje, i rabatterne, på græsset osv. Der er endda hunde-forbud i min bloks gård, fordi folk åbenbart lod deres hunde bruge græsplænen m. legeplads som hunde-toilet :s 'amen altså - en LEGEPLADS hvor der er små børn! Fedt at det er plastret ind i lort jo.

Bliver så indestængt arrig på de hundeejere. Især her med al den sne, så fejede de bare lidt sne henover og gik videre, så nu sneen er smeltet er der ENDNU flere lorte + man risikerede at jokke i en, fordi de var dækket af sne og forladt...
    Så jo, en gåtur op i Kiwi giver en udsigt til en masse hundelorte i alle forskellige stadier af nedbrydning.

• #6   8. feb 2013 De steder jeg har boet, har det faktisk været pænt svært at finde en skraldespand, uden at skulle gå en kilometer med posen. - Med mindre man luftede i parken, der havde de skraldespande OG poser, det synes jeg var fint.

Ikke at det er en undskyldning for at smide posen, eller lade bruno ligge - samler selv op og smider i skraldespand, men her omkring kunne det være praktisk med nogle flere.
    Og ja, har man ikke planer om at holde på posen, til man kan smide den ud - så hellere bare lade bruno ligge.

• #7   8. feb 2013 Og undskyld, skulle bare lige bøvse min galde ud smiley (Og håber lidt at "synderne" fra Randers midtby læser med herinde!)

• #8   8. feb 2013 Jeg tror mange stadig synes det er pinligt at samle sådan en satan op. Så er det nemmere bare at lade den ligge. Jeg synes det er mere pinligt IKKE og samle lorten op. Nu bor vi også i et område hvor man ligger sig ud på fælles arealerne om sommeren og der er jo ikke nogen der har lyst til og ligge dér, hvis der er fare for at man smider sgu tæppe i en puha!

Samle op efter jer - så kan vi alle være her (:
    Man kan købe 320 poser for 99,- i Petworld. Værre er det ikke!

• #9   8. feb 2013 Ja jeg forstår det heller ikke. En ting er ikke at samle op. Det er klamt for os andre, og 100 4 liters fryseposer fra budget koster 12kr. Så det kan da næppe være der den klemmer. Men at samle op, og så lade posen ligge? Der er da bare sært.

• #10   8. feb 2013 der jeg bor er det ikke skraldespande hvor jeg går... den ene plads er en heste træningsvej hvor også bliver brugt af fiskere og nogen få som går tur , jeg samler op , og stiller posen på siden af vejen og når jeg går hjemover tager jeg posen med hjem og smider...

i skoven på våres ejendom plejer jeg ikke at samle op , er kun jeg og hundene som bruger den ( og skovens dyr )

• #12   8. feb 2013 Jeg har tit undret mig over, at der lå så mange poser lige ved siden af skraldespanden. At man ikke bare lige puttede den i. Indtil en dag jeg kom forbi en, hvor der sad en stor sort fugl og hev poserne op af spanden og smed dem på jorden, så den kunne finde de spiselige ting i skraldespanden.

• #13   8. feb 2013 Julie, ja desværre er krager og skader nogle værre sv*n smiley De piller ALT op af åbne skraldespande for at finde noget spiseligt :s

• #14   8. feb 2013 Victoria: Præcis. Den havde virkelig undret mig, hvorfor folk dog brugte kræfter på at samle lorten op, bære den hen til skraldespanden og så bare smide den ved siden af

• #15   8. feb 2013 Julie - i nærheden af skraldespande kan man måske forstå det, netop fordi fuglene som du siger hiver dem op.
    Men langt fra skraldespande kan man sandelig godt undre sig over, hvorfor man samler høm'en op i en pose for så at smide posen!?!

• #16   8. feb 2013 Helt enig Julie, da jeg var yngre brugt jeg også laaang tid på at undre mig (og hidse mig op over stupide mennesker :b) da der både lå høm-poser og brugte bleer med mere. Men så så jeg også en dag en skade i fuld gang med at finde frokost smiley

Men ja, som Line siger, så kan det jo "desværre" ikke være skader og krager som smider poserne midt i skoven, langt fra skraldespande :s

• #17   8. feb 2013 Line: helt sikkert. Det giver ingen mening.

• #18   8. feb 2013 Cocio skider gerne i starten af gåturen og han skider ALTID 2 gange.. Synes det er en dårlig undskyldning at man skal gå langt med posen bagefter. Det er bare en hundejers lod her i livet. Man må bære den klamme pose indtil man finder en skraldespand.. Længere er den ikke efter min mening!

• #19   8. feb 2013 Jeg ser det også inde i byen hvor der ikke er langt til den nærmeste skraldespand..

Kommentér på:
hømhøm og poser!

Annonce