et par spørgsmål fra en frustreret teenage-hundeejer.. {{forumTopicSubject}}
ja.. istedet for at lave flere indlæg, så samler jeg lige et par spørgsmål her!
jeg har en rigtig dejlig Grand danois, Alvin, som nu er 6 mrd..
han er blevet MEGET aktiv på det sidste.. vi gå 3 ture om dagen, alle mellem 15-20 min. og den sidste gåtur er i sporline, så han kan løbe energien af.. vi øver en masse "søg" i huset og træner tricks hver dag. men han har simpelthen så meget energi.. og det er værst om aftenen..
så er der nogen der har nogle ideer til, hvordan jeg får ham til at falde lidt til ro.. jeg roser ham hver gang han ligger sig på sit tæppe, eller i sofaen.
og så har vi et lille problem..
vi bor i nogle lejligheder der ligger tæt op af hinanden, og vores ene nabo har engang i mellem hans mors schæferhund, Kanto.
min nabo drikker og ryger en del hash, og glemmer tit denne hund,ude på terassen.
men Alvin er SÅ bange for den her schæfer, for den gør og knurre som en gal.. og så snart Alvin ved den er der, tør han ikke være ude, og får ikke tisset..
hvad kan jeg gøre ved det? vi har prøvet at lade dem mødes, men schæferen vil ikke acceptere Alvin.
knus fra os.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.118
Og så må du gå en tur med din hund , når den skal tisse.... og ikke bare lukke den ud på terrassen....
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Han nægter at gøre "sit" på gåture
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.118
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
Ang. det at være bange, så er mit bedste bud, at du lader som ingenting og har den samme rutine som du plejer også selvom han ikke vil gøre noget. Ikke ynke, ikke gå hverken hurtigere eller langsommere, men vær som du plejer, så du viser ham, at du er ok og så kan han også være ok.
Held og lykke:-)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg ville nok renlighedstræne forfra og så ikke bruge terrassen.
mar 2008
Hvordan skal jeg starte renlighed træningen forfra? Han tisser aldrig inde længere, og styre selv hvornår han har brug for det..?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.387
Til om aftenen så gem evt noget at hans foder og køb en aktivitet bold af en art og lad ham bruge tid på at spise på den måde, så det udfordrer hans hjerne at få mad..
nabo hunden har jeg ingen løsning til, andet end at du må lufte din hund andetsteds når den er på terassen
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
mar 2008
Jeg har snakket med en masse GD avlere, og se mener ikke jeg skal gå mere med ham end jeg gør. De mener det vil overbelaste hans ben når han vokser så meget..
mar 2009
Vi kan meget tydeligt mærke på Jessie, hvis ikke hun har fået lov til at strække ud et par dage eller tre.
Så bliver hun rastløs om aftenen. Og hun er endda ikke teenager mere.
Hvis Alvin minder lidt om Jessie, så virker de der aktivitetsbolde ikke - Jessie forstår simpelthen ikke hvad hun skal med dem...
Noget andet der gør Jessie træt er når vi er til hundetræning? Der er andre hunde hun skal forholde sig til og samtidig skal hun arbejde.
Og så er jeg tilbøjelig til at give Hanne ret. Hvis gåturene foregår på hans præmisser, burde han kunne tåle lidt mere nu.
Håber det var brugbart:-)
mar 2008
Han er træt når vi kommer hjem fra gå tur og putter sig gerne 30 min, nåe vi kommer hjem..
Haha True! Ja jeg gruer lidt for når han er 85 cm høj, 60kg og bare UDE A KONTROL! Haha!
mar 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.387
Jeg har en lille hund, skotte hun er 1½ år er ude i skov og hunde skov og leger med andre hunde, eller bruger sin næse i skoven i 1-1½ time hver eftermiddag, og stadig er der gang i hende om aftenen....
Så ja prøv om du kan finde en hundeskov hvor han kan løbe løs og rigtig skabe sig...
mar 2008
Og han bliber dårlig hvis han får for mange ben.. Engang i mellem er ok. Men flere gange om ugen, så kaster han op..
mar 2008
mar 2008
mar 2009
Jeg googlede lige GD hvalp og motion. Der stod flere steder at man ikke måtte OVERmotionere sin GD, men at GD'en har godt af at komme ud og strække ud en gang imellem.
Har du mulighed for en gang om ugen eller måske to at tage til et sted hvor han kan få lov til at løbe, en have eller tage bus/tog til en hundeskov eller sådan noget?
Det er rigtigt, at det ville være synd hvis han kommer til at tromle en chi, fordi du ikke kan kalde dig til ham, men det er jo også synd for både dig og ham, hvis han har en masse indestængt energi.
Og igen, hundetræning eller spor (som GD'en typisk er rimelig gode til) gør også træt.
mar 2009
Men Jessie elsker det og kender komandoen " skal vi hen til Fie" og bliver så glad:-)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
mar 2008
Vi træner og søger egter godbidder så mange aftener om ugen je kan holde til, pga min sygdom.
Som sagt er hundeskove og playdates ikke en mulighed før til sommer, for der har keg mit kørekort.
mar 2009
For når der ikke er mulighed for mere træning, mere energiudfoldelse i form af løbeture eller playdates og han er aktiveret med kong og ikke tåler for mange ben, så er der vel blot tålmodighed tilbage? Og tålmodighed er ikke at kimse af med sådan en ung barryler:-)
Jeg har i hvert tilfælde ikke flere forslag jeg kan dele:-(
et par spørgsmål fra en frustreret teenage-hundeejer..