485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Tæppetisseri.... Tæppetisseri....

Hej!
Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Vores lille Coton, Bianca på nu 7 måneder, var frygtelig lang tid om at blive renlig. Her i sommer så det ellers ud til at lykkedes, da der ingen uheld var i flere uger. Måske fordi døren for det meste stod åben, og vi jo mest opholdt os i haven. Så tog vi på ferie, og hun blev passet hos den kennel hvor hun kommer fra. Der løber alle hundene rundt og tisser indenfor, incl. Bianca, da hun ikke selv gør noget for at fortælle at hun skal ud. Hjemme har vi sat en klokkestreng op ved døren så hun kan ringe inden hun skal ud, men hun synes åbenbart det kan være ligemeget... Efter hun erv kommet hjem har der været flere uheld, og som noget nyt, går hun ikke engang ud selvom døren står åben. Det værste er at vi ikke opdager når hun gør det, for det tager måske 3-5 sekunder, og vi kan jo ikke kigge på hende hele tiden.
Jeg synes selv vi har prøvet alverdens ting, men der er ikke noget system i hvornår hun gør det, så det er vildt svært at regne ud. For nylig skulle hun passes en weekend hos nogle af vores venner, og i løbet af de første 5 minutter nåede hun at tisse 3 gange og skide på gulvet!! Det er virkelig et problem, for det er jo ikke særlig fedt at vi aldrig kan have den med nogen steder fordi den tisser og skider på gulvet. HVIS vi ser hende gøre det, skælder vi meget ud og tager hende med ud med det samme... Er der nogen der har gode råd?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæppetisseri....
  • #1   3. aug 2006 Du må for alt i verden ikke skælde ud. Men derimod rose hende vanvittigt når hun gør det ude.
    Du må nok til at starte helt forfra med tisse-træningen, altså tage hende ud HVER gang hun har spist, leget, sovet osv.

Måske der er andre med bedre råd??

• #2   3. aug 2006 Jeg har ikke så mange råd, men en ide om hvorfor hun gør det. For mig lyder det som om hun er utryg. I starten men vores hvalp, kunne hun løbe rundt og lege udenfor og så løbe ind og sætte sig, for igen at øbe ud og lege videre. Tror "bare" det er et spørgsmål om tryghed.

Når i går ture tisser og laver hun der? Hvis ikke, bekræfter det at hun er utryg.

mvh
    Christina

• #3   3. aug 2006 Enig med *Miss Fich*.

• #4   3. aug 2006 I øvrigt god ide med klokken, den har vi også talt om *ss*

• #5   3. aug 2006 Når vi går tur, laver hun som regel både det ene og det andet, og jeg har ikke indtryk af at hun er utryg. Vi roser hende altid stadig når hun gør det ude, det er også derfor jeg ikke fatter hvad der er galt

Klokkestrengen er et ca. 30 cm silkebånd hvor der sidder nogle bjælder. Den hænger i snudehøjde, så hun bare skal puffe til den. Så ringer klokkerne. Vi gjorde det fordi hun har tendens til at gø meget, og det er jo lidt upædagogisk at lære hende at gø når hun skal ud, samtidig med at hun ikke må gø på andre tidspunkter.

• #6   3. aug 2006 Hej Tine.
    Det var faktisk June der sagde at jeg skulle skælde hende mere ud når jeg så hun gjorde det inde. I staten da hun var helt lille sagde jeg ikke noget, men roste hunde meget når hun gjorde det ude. Så gik jeg over til at sige NEJ!, olg derefter skælde ud. Det er ligesom der ikke er noget der virker!!

• #7   3. aug 2006 Det bette skind har da fået en ny vane med sit tisseri mens hun har været på ferie. Som du skriver er det normalt at de alle tisser indenfor der hvor hun blev passet, så nu er hun jo blevet bekræftet i at sådan gør man. Det er så det I skal have lavet om igen.

Forfra, og selvom du synes det er vanskeligt at holde øje med hende hele tiden, så er det nødvendigt hvis I skal have vendt den dårlge vane.

Held og lykke med det smiley

• #8   3. aug 2006 Hej Miss Fich.
    Tak for svaret. Jeg synes bare det er svært at tage hende ud på den måde, for hun stiller sig bare og kigger på mig og venter på at vi kan gå ind igen... Det er også der at jeg ikke rigtig synbes der er system i det. F.eks. har hun også ofte tisset når vi kommmer ned om morgenen, på trods af at hun er ude og tisse af inden vi går i seng. Modsat er der stort set aldrig uheld når hun er alene hjemme...

• #9   3. aug 2006 Køb en pakke kyllingepølser. Skær dem i små stykker, Hver gang hun laver noget udenfor får hun en sammen med "dygtiiig". Ignore hende indenfor, hvis hun har lavet noget der. Vi har papkrus til at stå udenfor, så vi altid har en lige ved hånden
    Hvis du tager hende i at sætte sig, så løft hende om på ryggen og løøøb ud og sæt hende hvor hun skal sidde. Hunde kan ikke tisse hvis de er vent om på ryggen.

pøj pøj *ss*

• #10   3. aug 2006 Aj hvor sjovt... det vidste jeg ikke...! -altså at de ikke kan tisse hvis de vender forkert. Tak for tippet!!

• #11   3. aug 2006 Lige efter uheldet er sket, skal i IKKE sætte hende ud, for det ser hun som en belønning..

Aslan havde også problemer, men så lavede vi en hundegård, og han blev renlig på 3 dage (vi havde kun haft ham i 3 dage)

Og nu bruger han slet ikke hundegården, for han holder sig.

Ros hende overdrevet meget når hun gør det de rigtige steder

• #12   3. aug 2006 Zif kan sagtens tisse når den ligger på ryggen.....hvis jeg bruger en hård tone overfor hende (hvad jeg aldrig gør mere) ligger hun på ryggen og tisser.............

• #13   3. aug 2006 Lise > tror Zif og Monique er rimelig ens i sindet, hun kan nemlig heller ikke "tåle" hård tale!

• #14   3. aug 2006 Ja det tror jeg også.....

• #15   3. aug 2006 Zifs historie kan læses i vores profil.......

• #16   3. aug 2006 Tenna det råd fik jeg af min hundetræner, som mon ikke det holder i de fleste tilfælde?

Lise Ø der er vel altid en undtagelse *ss*

• #17   3. aug 2006 * Christina & Zitara - Aalborg *
    Jo det kan godt være.......

• #18   3. aug 2006 * Christina & Zitara - Aalborg *>> De kan godt tisse når de ligger på ryggen, men de fleste hunde vil ikke tisse på sig selv, derfor holder de op når man vender dem om. Men igen, man kan ikke køre alle over en kam.

Kommentér på:
Tæppetisseri....

Annonce