Tæppetisseri.... Tæppetisseri....
Hej!
Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Vores lille Coton, Bianca på nu 7 måneder, var frygtelig lang tid om at blive renlig. Her i sommer så det ellers ud til at lykkedes, da der ingen uheld var i flere uger. Måske fordi døren for det meste stod åben, og vi jo mest opholdt os i haven. Så tog vi på ferie, og hun blev passet hos den kennel hvor hun kommer fra. Der løber alle hundene rundt og tisser indenfor, incl. Bianca, da hun ikke selv gør noget for at fortælle at hun skal ud. Hjemme har vi sat en klokkestreng op ved døren så hun kan ringe inden hun skal ud, men hun synes åbenbart det kan være ligemeget... Efter hun erv kommet hjem har der været flere uheld, og som noget nyt, går hun ikke engang ud selvom døren står åben. Det værste er at vi ikke opdager når hun gør det, for det tager måske 3-5 sekunder, og vi kan jo ikke kigge på hende hele tiden.
Jeg synes selv vi har prøvet alverdens ting, men der er ikke noget system i hvornår hun gør det, så det er vildt svært at regne ud. For nylig skulle hun passes en weekend hos nogle af vores venner, og i løbet af de første 5 minutter nåede hun at tisse 3 gange og skide på gulvet!! Det er virkelig et problem, for det er jo ikke særlig fedt at vi aldrig kan have den med nogen steder fordi den tisser og skider på gulvet. HVIS vi ser hende gøre det, skælder vi meget ud og tager hende med ud med det samme... Er der nogen der har gode råd?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Du må nok til at starte helt forfra med tisse-træningen, altså tage hende ud HVER gang hun har spist, leget, sovet osv.
Måske der er andre med bedre råd??
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
Når i går ture tisser og laver hun der? Hvis ikke, bekræfter det at hun er utryg.
mvh
Christina
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
jul 2006
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
Klokkestrengen er et ca. 30 cm silkebånd hvor der sidder nogle bjælder. Den hænger i snudehøjde, så hun bare skal puffe til den. Så ringer klokkerne. Vi gjorde det fordi hun har tendens til at gø meget, og det er jo lidt upædagogisk at lære hende at gø når hun skal ud, samtidig med at hun ikke må gø på andre tidspunkter.
maj 2006
Det var faktisk June der sagde at jeg skulle skælde hende mere ud når jeg så hun gjorde det inde. I staten da hun var helt lille sagde jeg ikke noget, men roste hunde meget når hun gjorde det ude. Så gik jeg over til at sige NEJ!, olg derefter skælde ud. Det er ligesom der ikke er noget der virker!!
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Forfra, og selvom du synes det er vanskeligt at holde øje med hende hele tiden, så er det nødvendigt hvis I skal have vendt den dårlge vane.
Held og lykke med det
maj 2006
Tak for svaret. Jeg synes bare det er svært at tage hende ud på den måde, for hun stiller sig bare og kigger på mig og venter på at vi kan gå ind igen... Det er også der at jeg ikke rigtig synbes der er system i det. F.eks. har hun også ofte tisset når vi kommmer ned om morgenen, på trods af at hun er ude og tisse af inden vi går i seng. Modsat er der stort set aldrig uheld når hun er alene hjemme...
jul 2006
Hvis du tager hende i at sætte sig, så løft hende om på ryggen og løøøb ud og sæt hende hvor hun skal sidde. Hunde kan ikke tisse hvis de er vent om på ryggen.
pøj pøj *ss*
maj 2006
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 39
Aslan havde også problemer, men så lavede vi en hundegård, og han blev renlig på 3 dage (vi havde kun haft ham i 3 dage)
Og nu bruger han slet ikke hundegården, for han holder sig.
Ros hende overdrevet meget når hun gør det de rigtige steder
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
feb 2006
feb 2006
jul 2006
Lise Ø der er vel altid en undtagelse *ss*