2.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Øjenbetændelse - Husråd :) Øjenbetændelse - Husråd :)

Hej, Jeg kender en hund der bare bliver ved med at have øjenbetændelse smiley også selv om de drypper med det dyrlægen giver dem.

Tænkte om nogle måske havde nogle husmoder tricks?
Evt. til bare at stoppe det i opløbet næste gang.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse - Husråd :)
  • #4   12. feb 2013 Uha hun er omkring 1½ (ikke hæng mig op på det) år og af racen berner sennen.

jeg tænkte husmoder råd, som dem der engang fortalte at man skulle vaske med kamillethe rundt om øjet.

• #5   12. feb 2013 hvis hun har fået de samme øjendråber hver gang skulle man måske prøve at bede om et andet præparat, det er ikke alle dråber der er lige effektive mod alle slags bakterier

• #8   12. feb 2013 Man er blevet klogere siden kamiliethe-tiden. Min pige har lidt meget af øjenbetændelse som lille, og prøvet ALT, det eneste som hjalp var Fuchitalmic. Det er på recept.

• #9   12. feb 2013 hanne det kan du jo have en pointe i smiley

Altså, det er jo sådan at jeg ikke kan garantere at det husker at dryppe præcis til tiden (morgen og aften) da det jo ikke er min hund.
    jeg ved at den sikkert godt kan smutte for dem. Og det har jeg det rigtig dårligt med, for man kan jo se at hunden ligefrem går med hovedet på skrå fordi det klør og gør ondt..

Derfor vil jeg gerne bare prøve at finde et råd som kan hjælpe dem.

• #12   12. feb 2013 Holder de iøvrigt fingrene fra hundens øjne, jeg tænker på, at vi har mange bakterier på fingrene og fjerner de snask/klør hende omkring øjnene, så "forurener" de øjnene.

Men ellers en tot vat med saltvandsopløsning til at rense området omkring øjet, gerne flere gange om dagen, det kan forhindre bakterievækst.

• #13   12. feb 2013 NEJ ingen kamillete, en tur til dyrlægen...

Kommentér på:
Øjenbetændelse - Husråd :)

Annonce