{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.739 visninger | Oprettet:

Mia A
Mia A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 41

Adlyder ikke {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har problemer med at min lille blanding mellem en mobs og border terrier ikke adlyder når han ser en anden hund eller leger med andre hunde. Der er ingen problemer når jeg går alene med ham, men lige så snart han får øje på en anden hund, høre han ikke noget som helst. Han skal dog nogle gange bare over og sige hurtig Hej også kommer han

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adlyder ikke
  • #1   13. feb 2013 snor på så render han ingen steder

• #2   13. feb 2013 Undskyld, men har du din hund uden snor, uden at dit indkald er 100 % ?

• #3   13. feb 2013 dit problem er så hvis han render over i en hund der IKKE vil sige hej... jo med tænderne.

Så enig med calles moar - snor på, og så evt. finde nogen der kan distrahere mens du træner indkald.

• #4   13. feb 2013 er det den samme hund du omtaler i tråden om en dominerende hanhund?

For hvis det er, så er det bestemt usmart at du ikke kan vende ham på en 5-øre i indkald.

• #5   13. feb 2013 Du godeste det håber jeg da virkeligt ikke det er

Puha. TS bor ikke nær mig og Calle hehe

• #6   13. feb 2013 Host host

• #7   13. feb 2013 Jeg forstår slet ikke at du lader den løs hvis du ikke har styr på den? Det må jeg sige forekommer mig ret underligt og dumt. Snor på indtil du har styr på det indkald 100%

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#8   13. feb 2013 Nu snakker jeg om når han er i hundeskoven feks. Dette er heller ikke det hele opslag, kom til at trykke inden jeg var færdig.

Ja, det er den samme hund jeg omtaler! Min hund er ikke en dræber, den løber ikke bare hen og bider løs på en anden hund.

Prøv at lade være med at angribe mig, jeg søger et godt råd, ikke negative kommentarer!

• #9   13. feb 2013 Du kan ødelægge andre hunde på den uansvarlige måde du går tur med din hund på...

1) Nogle hunde bryder sig ikke om andre hunde, eller er måske usikre og får derved en dårlig oplevelse af at din kommer stormende lige for at sige "hej" ..

2) Nogle hunde er eget køns dominante fx. så siger de ikke kun "hej" men bider muligvis fra sig,.. Og der er det din egen skyld hvis din bliver bidt, men det kunne jo være undgået!

3) Det kan være en løbsk tæve din løber over til, og det er sgu ikke særlig smart nu hvor ejeren har sin i snor (har 99,9% af ejere ihvertfald med en tæve i løb) ..

4) Du ødelægger det også for dem der træner kontakt fx. når der er andre hunde i nærheden, det er sgu svært at opretholde ens kontakt med hunden, hvis der pludselig kommer en fremmed und stormene!

Tænk nu på andre end dig selv!

• #11   13. feb 2013 nej, men den hund han løber hen til og vil dominere på - bider måske ham.
    Der er ingen der har sagt at det er din hund som bider - læs hvad vi skriver, og ikke hvad du tror vi skriver.

Desuden - for at gå løs i hundeskov, skal du stadig have styr på din hund.

Du får jo seriøst et kæmpeproblem hvis du ikke kan stoppe ham i at rende hen til en hund, der er ligeså dominant eller mere - og som er større.

Og du har fået gode råd - snor og træn indkald.

• #12   13. feb 2013 Mange mennesker er ikke klar over det men der er faktisk også snore påbud i hundeskovene. Det er kun hvis man har styr på sin hund man må tage den af.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#13   13. feb 2013 Prøv at læs ovenfor! Jeg har for fanden da kun min hund løs i hundeskoven, så pak dine smarte kommentarer væk, det er udnødvendigt at ligge sådan noget ind.

• #14   13. feb 2013 nu går jeg med 2 tæver - og møder jeg en hanhund, hvor en af mine er i løb, og ejer ikke kan (eller vil/gider) kalde den til sig - ja så skyr jeg altså ingen midler for at få ham væk.
    Den mindste bryder sig heller ikke om at blive domineret af fremmede hunde - så igen - hvis ikke ejer kan/vil/gider fjerne deres hund, så gør JEG det.. og jeg gør det effektivt.

Hvis du render ind i sådan en situation, så kan du faktisk ikke tillade dig at blive sur - det skal du være indstillet på.

• #15   13. feb 2013 Del TS mangler i tråden her
    Copy:
    Er der nogen der har nogle gode råd om hvordan jeg får ham til at adlyde, jeg har trænet det meget med ham, men det er lidt svært og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre (bruge af metoder) når han kommer, når vi er alene.

• #16   13. feb 2013 igen - en hundeskov er ikke et frikort til at lade sin hund rende uhæmmet over det hele. Du må kun og kun tage snoren af, såfremt du har kontrol over din hund... og det har du altså ikke.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#17   13. feb 2013 Nu det meget meget sjældent at jeg møder nogen i hundeskoven der 100% kan kalde sin hund til sig.

• #18   13. feb 2013 sjældent eller ej du bryder loven ved at have ham løs når du ikke har kontrol over ham... Også selvom du er i en hundeskov

• #19   13. feb 2013 Snor på , selvom du er i en hundeskov skal du stadig have styr på din hund, og det har du ikke når den render hen til andre.
    Husk det er ikke alle hunde der gider at der kommer en hund hen i snotten på dem, og det kan godt give skrammer på din hund

• #20   13. feb 2013 Mod tåber kæmper selv guderne forgæves...

• #21   13. feb 2013 Det er jo desværre ikke et godt argument, hvis uheldet er ude.. at alle de andre osse gør sådan.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#22   13. feb 2013 Er det rigtigt ejer af danmarks..??? Kan jeg virkelig ikke kalde min hund til mig? Jeg havde nok ikke spurgt om gode råd, hvid jeg kunne!

• #23   13. feb 2013 Jo jo, hundeskove og hundestrande er åbenbart blevet til steder man bare klikker snoren af og så lader man ellers bare hundene tonse rundt imellem hinanden uden overhovedet at have styr på dem!

• #24   13. feb 2013 Hvorfor går du så i skoven hvis ikke du kan kalde ham til dig?! ...

• #25   13. feb 2013 Din hund er en teenager dreng. Du kan sådan ca stole lige så meget på ham som på en menneske teenager dreng. Han er smask fuld af hormoner.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#26   13. feb 2013 Jamen seriøst det her sted er da for åndssvagt! Det da ufatteligt at folk more sig ved at hakke ned på andre mennesker, at folk ikke har andet at bruge sin tid på! Jeg spurgte efter nogle gode metoder til hvordan jeg kunne kalde ham til mig med 100% men det her er da for latterligt!

• #27   13. feb 2013 Neej hvor er du dog flabet smiley

du har fået råd : snor på din hund og øve indkald med ham uden at slippe ham løs

• #28   13. feb 2013 Du skal træne indkald, det kan du fint gøre et sted hvor der er andre hunde, men du skal have din hund i lang Line så den ikke kan løbe hen til de nedre, dvs træn indkald i lang Line, med andre hunde som sværhedsgrad:), slip ikke din hund før du 100 procent kan kalde den til dig også når der er andre hunde:), lang Line vil sige 15 til 20 m.

• #30   13. feb 2013 Hvad vil du have vi skal sige??

Der er da kommet de råd, som er de rigtige, øve indkald, snor på hunden indtil der er styr på indkaldet, og gå til træning? Der er jo andre hunde til træning også...

Håber ikke jeg vil møde din hund i skoven, eller andre steder.
    For jeg har 2 tæver der ikke gider hunde der kommer farene i snotten på dem, både en lille og en der snart bliver en stor hund.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#31   13. feb 2013 Haha så nu er jeg flabet? smiley

Ja og fred være med det, men hvorfor alle de smarte og negative kommentar der kom? Var der nogle der behøvede dem? Det tror jeg ikke.

• #32   13. feb 2013 Du bliver nødt til at blive ved og ved og ved med at øve indkald, indtil den sidder helt fast. Også når der kommer andre hunde forbi.

På med en sporline, lang tørresnor what ever, også i gang med at øve.
    Evt. få hjælp af en anden med en hund, der kan gå forbi mens i øver. Så han også lærer at blive hos dig, når andre hunde kommer.
    Kyllingepølse er de fleste hunde glade for, prøv med det som beløning.

• #33   13. feb 2013 Jamen det er jo DIT valg at du slipper DIN hund!!

Hvad skal uskyldige hundeejere stille op, når din hund kommer stormende! Det kan da blive rigtig grimt,.. Der er en del hunde der ikke kan lide andre hunde kommer stormende på den måde, vil du gerne have din hund skal bides?

• #34   13. feb 2013 Mia -hver eneste gang din hund har held til at rende hen til en anden hund, og altså ignorere dit indkald, får den en oplevelse af at det er SÅ meget bedre ikke at komme når du kalder (den får jo belønning for det -at hilse på den anden hund, ER en belønning set med hundens øjne). Det betyder at hver eneste gang den har held til at smutte, bliver det lige en tak sværere at lære den at lade være.

Så uanset om du vil tage hensyn til andre elle ej, så er det altså i din bedste interesse at få hunden i snor, når indkaldet ikke virker... for det bliver blot sværere og sværere at lære den et stabil indkald, når den får lov at "selv-belønne" ved at rende hen til de andre hunde.
    Meld dig til noget trænig med hunden, så du ka få hjælp til at lære den indkald i omgivelser hvor chancen for succes er stor (= hundn får ikke mulighed for lge at tage en hilserunde, sådan som den gør i hundeskoven hvor man aldrig ved hvornår man møder en hund om det næste hjørne)

Så igen -snor på, hvis du vil gøre dig forhåbninger om en dag at kunne have et stabilt indkald

• #35   13. feb 2013 Mia... hvorfor går du i forsvar.. jeg kan ikke forstå det.

Hvis din hund var løbet hen til min, så havde den fået sådan et hak i tuden.. han hadede andre løse hanhunde... og hvorfor genere andre med en hund, som ikke lystrer???

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#36   13. feb 2013 Mange tak Bodil, det vil jeg prøve :)!

Gem alt jeres negative lort væk, min hund er den dejligeste lille hund. Han er ikke 100% godt opdraget, men i kender ham ikke, i har ikke set eller mødt ham, så lad være med at udtale jer! Det da ufatteligt det her, det da skide synd for HG, folk kan ikke engang finde ud af at snakke pænt, og har helt glemt hvad respekt er.

• #38   13. feb 2013 Mia.. det er jo ligemeget hvor sød din hund er.... kan du ikke forstå, at du genere andre... ingen siger noget grimt om din hund.

og ja en dag, så går det galt.. og din hund eller en anden får en rigtig dum oplevelse..

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#39   13. feb 2013 Hvad er det i ikke forstår ved at det er i hundeskoven jeg snakker om, det da utroligt!

Tak Line smiley

• #40   13. feb 2013 SUK ja jeg er i hvertilfælde færdig med at blive svinet til af TS som tak for at prøve at hjælpe.
    Mia kan du ikke lige smide mig på filter så er jeg sikker på aldrig i farten at komme til at svare på en tråd fra dig.
    Magen til uforskammet møgtøs skal man da lede længe efter.
    Undskyld til sarte øre for mit sprogbrug

• #42   13. feb 2013 Mia.. de samme regler gælder altså i hundeskoven... det er skrevet flere gange.

• #43   13. feb 2013 Mia den eneste her der ikke snakker pænt er dig
    Du får masser af gode råd herinde, men du går fuldkommen i baglås, vi giver dig råd : snor og øvelse i indkald, + at folk herinde fortæller dig hvad der kan ske hvis din hund kommer hen til en der ikke gider din hund render hen til den

• #44   13. feb 2013 Ja selvom du er i hundeskoven hvor hunden <b>må</b> løbe frit, ikke noget den skal... SKal du stadig have styr på din hund.

Og at man går i hundeskoven med sin hund, er det da ikke ensbetydende med at ens hund skal hilse på alle andre hunde. Hvis du mener din hund skal hilse på alle andre hunde i en hundeskov, ja så har du misforstået noget vil jeg mene.

• #45   13. feb 2013 Jeg har f.eks to hunde : Batman lystrer 110 % og vil altid komme, Pelé er en lille lort jeg ikke stoler på. så derfor er der line på ham..

• #46   13. feb 2013 hundeskov eller ej, jeg sidder mig sq da der heller ikke derud for at ryge en fed for det er en hundeskov og der gælder loven åbenbart ikke -_-
    hundeskov er for at man kan gå med sin hund løs under 100% kontrol og ikke for at lege med fremmede hunde

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#47   13. feb 2013 Haha smiley

• #48   13. feb 2013 folk snakker da pænt.. det er da kun dig der bruger ord som "negative lort"....

tag dog det til dig, som folk siger.. der er IKKE andet du kan gøre, end at TRÆNE TRÆNE TRÆNE... og så træne lidt mere...

• #49   13. feb 2013 Mia det er dig der ikke forstår reglerne i hundeskovene.
    Hundeskoven er ikke din. Den er vores og der er regler vi skal følge, hvis ikke der skal ske fysiske eller psykiske skader på vores hunde.
    Hundeloven gælder i hele Danmark også i hundeskovene

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#51   13. feb 2013 Vil også gerne sige mange tak til Trine P smiley

• #52   13. feb 2013 Håber godt nok ikke for TS at hun møder nogle af de han-hunde jeg kender...

De er store, og vejer nok en 40-45 kg (både rottweiler og schæfere, og ja en dobber også) og de er ikke glade for hverken små hunde eller andre han-hunde!

Ejerne har styr på dem, men hvis ikke du har styr på din, ja så sker skaden jo, og det er udelukkende din skyld! og sådan en lille pjevs du har, overlever nok ikke et ordenligt bid fra en stor hund... Men så bliver du nok klogere når skaden er sket.

• #53   13. feb 2013 Din attitude og hund er lige præcis grunden til at jeg ALDRIG sætter mine ben i en hundeskov igen. Ligeglade mennesker der ikke fatter at andre mennesker også har ret til at være der uden at man får en hund tonsende i hovedet eller som tonser ens egne ned.

Det kan godt være at det "kun" er i hundeskoven men din hund har ikke RET til at være løs der hvis du ikke kan styre den. Der er mange hunde der ikke bryder sig om at få en anden hund tonsende i hovedet. Min seneste hund ville være fløjet den modsatte vej så langt hun kunne. Hvorfor har du mere ret til at være der end andre?

• #54   13. feb 2013 Du griner nok ikke den dag din hund bliver hakket smiley for det er det du risikerer, og næste gang du skal i hundeskov så læs lige det skilt der garanteret er sat op

• #55   13. feb 2013 Ja... lige netop den type jeg forbinder med hundeskoven,.. og kommer der aldrig.

• #56   13. feb 2013 ok du syntes vi overdriver, det er lige netop sådan en som dig der har gjort at jeg må bruge rigtig rigtig mange penge på at få ene timer til hunde træning!

Jeg var i hundeskoven med min hvalp, jeg havde snor på fordi han ikke kommer 100% nå jeg kalder. Da der i samme øjeblik kommer en anden person ind i hundeskoven med sin sorte labrador blanding af en art, hvor h*n ikke har snor på (dvs bare slipper ved indgangen) denne hund løber så lige op i ansigtet af min hvalp, og h*n siger han er så sød og han gør ingen ting, og da min hvalp så snuser til personens hund, bider den ud efter min og rammer den i nakken. Lige siden den da har min hund været rædselslagen for alle andre hunde! især sorte hund! også selvom personens hund var i og åh så sød og ikke gjorde nogen noget, h*n kunne heller ikke kalde den til sig da den bed min, så jeg sparkede den væk (og det gør jeg gerne igen, hvis vi bliver angrebet) Jeg kan blive så sur, når folk ik har styr over deres hunde! BØVS

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#57   13. feb 2013 Har jeg aldrig sagt at jeg har, jeg vidste ikke at hvis man ikke kunne kalde sin hund 100% til sig, skulle man have den i snor. Hvor står det at han suser hen til en anden hund helt op i hovedet på den, har jeg ikke skrevet noget som helst om.

Se i sidder og får et helt unødvendigt billede af min hund.

• #58   13. feb 2013 hvor er det trist at sådan en som dig, skal ødelægge det for os andre...
    vi er faktisk nogen der overholder loven, og tager ansvar for vores hunde..

det er sådan en hundejer som dig, jeg frygter at møde en dag.. min Grand danois, er ikke glad for fremmede hunde, og hvis han giver din hund et hak i tuden, ja.. så risikere han sq livet!

• #59   13. feb 2013 Du skriver:

Hej, jeg har problemer med at min lille blanding mellem en mobs og border terrier ikke adlyder når han ser en anden hund eller leger med andre hunde. Der er ingen problemer når jeg går alene med ham, men lige så snart han får øje på en anden hund, høre han ikke noget som helst. Han skal dog nogle gange bare over og sige hurtig Hej også kommer han

Det hurtige hej kan betyde problemer... tænk hvis den anden hund bider din????

Hunde får dårlige oplevelser... og INGEN SIGER DIN HUND ER DUM ELLER BIDER... men du er altså ikke den eneste i denne verden... hvad med de andre hunde??

• #60   13. feb 2013 Vi fortæller dig hvad der kan ske og hvad der også er stor sandsynlighed for : nemlig at din hund en dag løber hen til en hund der ikke gider den og så kan det give store skader på din hund

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#61   13. feb 2013 Nu tager de fleste mennesker i hundeskoven for at hunden kan løbe løs og lege med andre hunde, jeg tænker skam på andre mennesker.

Hurtigt Hej, er ikke ment som om at han løber i fuld galop over til den anden hund, men at han hurtig snuser (snuser kort) til den anden hund og så kommer tilbage til mig.

• #62   13. feb 2013 Mia A

Folk advarer dig og det er ikke for at klandra dig eller sige dårlige ting om din hund, det er kun for at fortælle dig at hunde er altså hunde ( rovdyr ). Og mange af os har oplevet grimme ting med løse fremmede hunde, så de ting folk skriver skal du ikke tage personligt som et angreb, for det er ikke sådan ment, det er ganske enkelt for at du skal undgå grimme oplevelser.

• #63   13. feb 2013 Ja og det "hej" er ikke alle andre hunde der acceptere dette...

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#65   13. feb 2013 Det er meget fint at folk advare mig, er jeg også glad for. Men folk skriver ikke pænt, og siger ikke tingene på en ordenlig måde.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#66   13. feb 2013 Nej ikke lige pt. Da vores bil er i stykker og andre problemer hvor det har været rigtigt besværligt.

Men starter til sommer med ham igen

• #68   13. feb 2013 Mia jeg vil foreslå dig at læse alle indlæggene ÈN gang til incl dine egne indlæg, så kan du se hvem der ikke skriver ordentligt og pænt... Det er ikke os

• #69   13. feb 2013 Du bliver på ingen måde svinet til... du får sandheden, og så bliver du tøsesur og flabet... meget simpelt..

og ja din sidste tråd omkring din hanhund er jo ikke så længe siden.. gætter på, at han stadig er sådan.

• #71   13. feb 2013 Hvis din hund er aggressiv og dominant og kommer hen til mine og begynder på noget, så vil jeg med hånden på hjertet sige, at det er din der får klø.. Mine to tæver er stærke af sind og temperament (de ville sagtens kunne klare sig), men min hanhund derimod han elsker alt og alle og ville aldrig sige fra overfor en dominant han hund, så der ville jeg træde i kraft, og om det bliver med et skub eller et spark din hund fik afstand til mine, ja det vil kun situationen vise.

• #74   13. feb 2013 Jeg lånte min venindes hund for nogle måneder siden, jeg tog ham med i den lokale hundeskov, jeg har ham fri når jeg har ham med der for han bliver bag knæet for det har han lært han skal og det gør han, til anden besked er givet.
    da vi efter en times tid når porten igen så møder vi en dame med 3 store hunde, og da hun åbner porten springer alle 3 fra hende og hun råber efter mig at hun ikke kunne holde dem. så jeg stod med en hund der trykkede sig til jorden i frygt og det signal fattede de her 3 hunde ikke, så han begyndte at knurre og han fare op mod den største af de her 3, men han rør den heldigvis ikke.
    Jeg kunne have risikeret at miste min venindes et og alt fordi der var en der ikke havde styr på sine hunde.
    Jeg ved at den jeg havde med kun reagerede som han gjorde da han følte sig presset.
    Jeg tør ikke tage min venindes hund med i hundeskoven igen, min egen kommer heller ikke til at opleve det når jeg får ham, jeg tør ikke i frygt for igen at møde en med hunde vedkommende ikke kan styre smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg øve indkaldet et stykke tid endnu før jeg slipper den løs smiley

• #75   13. feb 2013 TS: Hvis din hund render hen til min emsige tæve i snor og hun hakker den en over snuden. Ville du så melde min hund til politiet?

• #77   13. feb 2013 På med snoren, også i hundeskoven. en hundeskov er til leg osv, men, ligemeget hvad skal ejerene være enige om at hundene kan hilse og du skal kunne nå at se din hunds signaler overfor den anden hund og omvendt inden de hilser! Selv er jeg ved at være godt træt at løse hunde, og deres ejere der står og kalder forgæves, det er så respektløst!! Maliq kan ikke indkald og er stædig som et ondt år når han ser andre hunde, han vil bare hilse!! Derfor er han ALTID i snor og hvis det er nødvendigt må jeg råbe til den anden ejer om de kan hilse!

• #78   13. feb 2013 Hold da op hvor er du flabet. Du får en masse super gode råd, men vælger at fokusere på det negative. Bare fordi du er i en hundeskov, skal du have ligeså meget styr på din hund inde i skoven, som du skal udenfor. En hundeskov er ikke til for, at man kan slippe for at træne hunden, og bare slippe den løs med god samvittighed. Den er til for hunde - der vel og mærke kommer ved indkald - og ikke er til gene for andre. En indhegnet skov, hvor hundene kan hygge sig, og snuse rundt. At sådan nogle som dig kommer og ødelægger det for andre, ved bare at slippe din hund løs og lade den rende over i hovedet på andre, det er i mit hoved respektløst.

Af den grund kommer jeg ikke selv i hundeskove. Har set alt for mange eksempler på hundejere der er ligeglade med andre, og bare lader deres hund tonse rundt som det passer den.

Mødte du mig, og din hund kom løbende hen til min, så skal jeg love dig for, at den skulle komme lige så hurtigt væk igen! Så kunne du passende få en skideballe med på vejen.

• #79   13. feb 2013 Du har en terrierblanding, og det er åbenbart terrieren der slår igennem. Og en terrier lystrer kun, hvis det kan betale sig. Den kommer kun hvis belønningen er stor nok. Så du må på med den lange snor, og så finde noget din hund er meget glad for. Det kan være nogle superlækre godbidder, eller et stykke legetøj som den er helt vild med. Jeg har selv en terrier og han kommer heller ikke hver gang jeg kalder, så han får lang snor på. Og så træner vi, hans bedste belønning et et stykke kaninskind. Det får han når han kommer, og så leger vi lidt trækkeleg. Han har fundet ud af, at det kan betale sig at komme når jeg kalder, næsten hver gang

• #80   13. feb 2013 at det er i en hundeskov en hund ikke adlyder, er IKKE en undskyldning smiley jeg kommer ALDRIG i hundeskov, for jeg gider ikke møde nogen der ikke har styr på sin hund. slut prut, det er simpelthen så træls!

folk kan finde på at tage deres arrige hunde med i en hundeskov, så sådan en kan din hund sagtens møde en dag, når den lige tænker den vil sige hurtigt hej. det kan blive en grim oplevelse for begge! en hund der bider fordi den føler sig presset af en situation får også en grim oplevelse ud af det, som din hund der bare ville snuse og sige hej. man kan ALDRIG vide om ens hund kan lide alle den møder, eller at de andre hunde nødvendigvis kan lide din hud, selvom den er så sød så sød. smiley

Misha kommer når jeg kalder. med mindre der er en hund lige foran hende, eller en hund der løber hen til hende. derfor er hun KUN fri på nogen kæmpe fodboldbaner vi har her hvor jeg bor. der kan jeg se om der kommer andre og der ved jeg at jeg kan få hende til mig. ellers er hun i snor og hvis jeg synes hun skal have lov at gå og hygge sig, ryger hun i en flexline så hun kan gå og snuse osv. smiley

hvis ikke du og din hund har styr på indkald, så hav den i snor, så sker der ikke noget ubehageligt!

jeg gjorde meget det, da Misha var lille, at jeg stod med hende og en anden person gik et lille stykke væk og kaldte på Misha, så styrtede hun hen til personen, fik en godbid og så kaldte jeg og så kom hun hen til mig og fik en godbid. og sådan blev vi ved og efterhånden gik vi længere og længere fra hinanden. hvis din hund er helt vild med et eller andet stykke legetøj, som bare er MEGA yndlings, så tag det med og så lav dit indkald, og hop og dans og vis legetøjet, så din hund synes du er helt vild sjov! smiley så når den kommer, kan i lege lidt med legetøjet, og så kan du sige fri bag efter og gemme legetøjet væk igen. så den får det altså KUN ved at komme hen til dig. gør dig selv vildt spændene for din hund, hop og dans og skab dig tosset, hvis det er det din hund synes er sjovt smiley husk SUUUPER lækre godbidder. det kommer man langt med hvis man har en madglad hund smiley jeg kan få Misha til alt med pebernødder smiley i starten når du øver disse ting, så kan du give din hun en lang sporline ting på, så hunden har plads til at løbe på men ikke kan stikke af fra dig smiley

• #81   13. feb 2013 Sorry .. !!

Men sådan en som du er typen lader sin hund løbe uden og kunne lade sin hund til sig er de typer som jeg er støt på 8 gang .. Som har ØDELAGT min hund ..

Tag dit ansvar og tag din hund i snor ..
    - Nå du kan kalde den til dig så kan du slippe den fri ..

Men kender du reglerne så skal du havde den I SNOR . lige meget hvor du er vis den ikk kommer nå du kalder ..

Sorry, bliver sku lidt pist . Også nå jeg ser dit andet inlæg fra tidliger med dominans ..

• #82   13. feb 2013 havde ikke set dit tidligere indlæg ''Hej, jeg vil lige høre om der er nogen der har et godt råd?

Det fordi jeg har en dejlig lille hanhund, han er en blanding mellem en mobs og border terrier, og han er simplenhend SÅ dominerende og når den anden hanhund ikke vil lade ham bestemme bliver han agressiv. Jeg ved simplenhend ikke hvad jeg skal gøre, så vil blive rigtig glad hvis der var nogen der havde nogle gode råd.''

PÅ MED DEN SNOR.

• #83   13. feb 2013 Men til et råd . Tag en lang snor på din hund og så træn indkald .. Det har jeg selv gjordt .. Og så kan du gå frem af med at nå der er en hund med og en anden kommer og så tilsidst efter meget træning kan du tag snor af vis den dog kommer ved indkald smiley

HUSK snoren ! smiley

• #84   13. feb 2013 Bliver sku lidt harm over og se mange af dine kommentar har ikk læste alt hvad folk har skrevet.. Kan godt forstå det er træls at din hund ikk kommer nå du kalder . Har selv en hund som ikk kommer ( da den er blevet ødelagt af en ) . Men du spørg om hjælpe der mange som gir dig et råd med snor på ( også mig selv) . og du svar ikk tilbage ordenligt så der fandme ikk mange som gider og hjælpe en vis det er negativ på negativ ..

Jeg har sagt til mig selv efter 5mdrs træning og intet ændring overhoved at han må bare havde snor på og sådan er det bare.. Jeg har en 45meter line til ham så han bare kan tonse afsted .. Meega skønt og se .. OG JEG HAR en glad hund selv om han har snor på !

Men tag det med i dine tanker frem ad nå du tænker over hvad folk skriver ..

• #87   13. feb 2013 Hej Mia,

Nu har jeg valgt ikke at læse hele din tråd, da jeg fornemmer 'stemningen', så beklager på forhånd hvis jeg gentager nogle andre.

Men for at svare på dit egentlige spørgsmål(!)

Jeg ville finde et område hvor fristelserne er, give ham en 20 meters line på, og så lære ham kommandoen 'Vent' ..

Jeg har lært vores denne kommando, og dvs. når der bliver sagt vent, uanset om hun er 5 meter eller 10 cm fra mig, så sætter hun sig omgående.

Vi startede med at sige med fast tone 'vent' efterfulgt af et stille 'sit' - og så kæmpe ros og guffer! Efter nogle dage og 100 'vent' (sit) efter, kunne vi undlade 'sit', og kan nu nøjes med 'vent'.

(Det kræver naturligvis tålmodighed, og rejser han sig - uden at få kommandoen 'fri', værs'go eller hvad i måtte bruge, skal han naturligvis have 'skældud', og have kommandoen igen, efterfulgt af ros og guffer.)

Håber du kan bruge mit råd - vi havde samme problem, og måtte derfor selv være kreative med denne kommando smiley

• #88   13. feb 2013 Jeg ved ikke om mit indlæg er usynligt, så jeg prøver lige igen:

Tag din hund i snor. ikke bare for andres skyld, men osse for din egen. Jo flere gange din hund har succes (= får belønning via adgang til de andre hunde) med at ignorere dit indkald, jo sværere bliver det at overbevise den om at den skal komme når du kalder HVER gang, uanset omstændighederne.

Så indtil du har lært den et stabilt indkald, må du holde den i snor -meld til træning i en god klub, hvor du kan træne indkald med andre hunde omkring, uden mulighed for at den "selv-belønner" ved at opsøge de andre hunde.

Så igen: det er ikke kun for de andres skyld, men så sandeligt osse for din egen at du er nødt til at holde hunden i snor, så den ikke får et hav af succesoplevelser med at ignorere dit indkald

• #89   14. feb 2013 Jeg har to spørgsmål til dig Mia.

1) Ville du melde min hund, hvis din hund "bare ville sige hej" og min så hakkede ham i næsen? (Bare ét af de scenarier du kan udsætte din hund for, hvilket er skide synd for både din og min hund).

2) Selvom DIN hund er skide sød og rar, så er det INGEN garanti for at alle hunde vil hilse på ham. Vil du virkelig løbe den risiko at din hund bliver slemt skadet ved bid eller ejers spark, fordi han render hen til en hund som bestemt IKKE vil sige "hej"??

Bare to ting til eftertanke. Det handler ikke alt sammen om, at din hund er ih og åh så sød og rar. Det handler også om de hunde han "siger hej til". De fleste hunde i snor kan hurtigt føle sig "fanget" når en løs hun trænger sig på uden at "spørge", hvilket kan presse dem til at sige fra.

Så i stedet for at fordømme folk og hidse dig op, så træk vejret og LÆS indlæggene igen. Ingen vil dig eller din hund ondt, men advarer om den risiko du udsætter din hund for ved ikke at have styr på den og respektere andres hunde.

• #90   14. feb 2013 Rigtig flot skrevet victoria K det syntes jeg!

• #91   14. feb 2013 Tak smiley
    Bliver bare så trist over folk med TS's holdning, "Min hund er godheden selv, så lad den da sige hej hvis den vil" - JA, måske hunden ER godheden selv, men det ved TS jo ikke om den hund som han siger hej til er! (Desuden har jeg mine skepsis pga tråden om aggression og stærkt egetkønshad).
    Og hvis TS's lille søde vuffer bliver flået fordi den "sagde hej" til den forkerte hund, så bliver denne "forkerte hund" jo sandsynligvis anmeldt for skambidning, trods det er TS der ikke overholdt loven om hund i snor, hvis den ikke er under 100% kontrol.

Jeg havde selv en Greyhound. Verdenens rareste sjæl, intet ondt skabt i ham. MEN, han var pensioneret væddeløber og så derfor små hunde som "lokkemad"/bytte, især når de løb løse omkring. Jeg har flere gange måtte redde en tæppetissers liv, fordi den var løs og fes hen mellem benene på min hund, som jo med det samme "var på jagt" og skulle have fat i og ruske denne klump pels der fes rundt.
    Ikke af ondskab eller aggression, men pga instinkt. Jeg havde ham ALTID i snor, medmindre vi kunne slippe ham i en indhegning/ridehal hvor han var alene, eller sammen med store hunde som han/vi kendte. Netop fordi at jeg på INGEN måde kunne kalde ham til mig, hvis han så en lille hund, en hare, en fugl mm. Og det fortjener hverken den lille hund, dyrelivet eller ham selv. Men det er sg* svært at beskytte folks løse småkræ. når de gøende fiser helt op i snotten på ham og ind mellem benene - og hvem får skylden, hvis han får fat i kræet?? Det gør jeg/han! smiley

• #92   14. feb 2013 TS: hvor bor du? Jeg ved at der findes kurser, specielt med henblik på indkald.

Derudover ville din hund være møg dårligt stillet hvis det var mig med min rotteblanding i snor han kom hen til. Ikke fordi din ville gøre noget, men det ville min. Han accepterer IKKE andre hanhunde der fiser hen til ham, og jeg vil også gerne have mulighed for at gå i naturområder, men det kan jeg ikke, da normen er, at man bare tager snoren af og lader dem spæne rundt. Det er så surt, for hvor jeg bor er der de lækreste områder, men der kan jeg ikke lufte min hund i snor da folk ikke kan kalde deres hunde til sig, og mener det er ok, at alle hunde skal sige "Hej" til hinanden uden begge ejeres accept.

• #93   14. feb 2013 Hvad med at tilmelde dig et lydigheds kursus, så uddannet hundetræner kan hjælpe dig

• #95   17. feb 2013 Susanne, og så fordi andre ikke kan!, så kommer man bare og sætter sin hund af, og lader den storme hen til alle andre hunde?

• #96   17. feb 2013 Susanne det var da noget mærkeligt noget at skrive... folk herinde er bare glade for deres hunde, og vil dem det bedste.. og de vil andre hunde deres bedste.. bare fordi hendes hund ikke bidder, kan det jo godt være de andre gør...

hvis du ikke kan lide at være her, hvorfor er du her så?

• #97   17. feb 2013 ej Susanne ved du nu hvad! Det var dog en mærkelig udmelding at komme med, er du utilfreds med lugten i bageriet må du smutte! det er et forum hvor folk har lov til deres mening! Bevares en hundeskov der kan du slippe din hund løs, hvis den kommer når der bliver kaldt, men ellers er det virkelig en dårlig ide! Jeg har ikke selv lyst til at Maliq bliver overfaldet af en masse hunde fordi de bare vil hilse, og bare fordi man er i en hundeskov er det ikke en regel at ens hund SKAL hilse og lege med de løse hunde! Jeg har det stadig sådan at hunden skal være i snor hvis den ikke kommer når du kalder!

• #99   17. feb 2013 Susanne, man slipper jo ikke sin hund løs i en skov eller noget andet sted, hvis ikke indkaldet er 100 % !!

• #100   17. feb 2013 Susanne; Det er desuden lovpligtigt at have sin hund i snor - OGSÅ i hundeskovene - hvis du ikke har et 100% sikkert indkald. Så "bare fordi alle andre gør det", gør det ikke mere lovligt at du også gør det.
    Så hvis "alle andre" løb ud og legede på motorvejen, så ville du også gøre det? smiley Ej, men helt seriøst, det er bare ikke en god undskyldning at alle andre også er nogle paphatte og "så kan jeg også bare være en paphat". Desuden er det jo tæske ligegyldigt om din hund er "verdenens sødeste vaps" hvis den hund som den render hen til er at sammenligne med "dødens gab" og dermed flår din vaps. Det kunne jo snildt undgåes hvis hundene ellers var under kontrol, enten i snor eller med et 100% sikkert indkald. (Nå ja, og at hilsetosserne dæmper sig lidt).

• #101   19. feb 2013 Nu har jeg ikke læst hele tråden, så du har muligvis fået dette råd før - men en god idé ville være at lære ham at komme når du kalder, evt. indenfor i starten, bare på kort afstand. Kald på ham og giv ham en godbid når han kommer. Hav nogle godbidder i lommen når I går tur (start med snoren på)- kald på ham ind i mellem 'uden grund' og ros ham og giv godbid så snart han kommer smiley
    Inden længe vil han komme så snart du kalder, fordi han ved der venter ham en lækker godbid og en masse ros fra sin moar - også selvom der er en anden hund der er interessant smiley

• #102   19. feb 2013 Det er da utroligt som nogle, inkl. dig TS, forveksler hundeskov med "et fritløbssted hvor hundeloven ikke gælder" :-I
    Jeg kunne ikke drømme om at slippe snoren på min hund, hverken i hundeskov eller andre steder uden først at sikre mig, at det er ok med andre hunde i nærheden og deres ejere, eller at der ingen hunde er i nærheden. Og hvis der kommer nogen, bliver hun kaldt på plads, INDEN de kommer for tæt på.
    Er indkaldet ikke helt sikkert, må man træne med en lang line, som beskrevet længere oppe i tråden.

• #103   19. feb 2013 Det er altså tilladt at tage hjernen med ind i hundeskoven og ikke lade den hænge udenfor

• #104   25. feb 2013 JEG fik min hund ødelagt i hunde skov .
    Fordi en bruge det som "løbeplads" til sin hund :s .. ejern kunne ikk kalde den til sig og den flyv i hoved på min. han var ikk gammel der og ville gerne lege men stadig nervøs da den kom flyvene . som om det ikk var nok da vi kom forbi igen kom den hund igen flyvene og den gang var den ikk venlig . selv om det var en halv time siden vi havde set den . bider den i halsen på min . fedt .

Har aldrig været i en hundeskov siden .

SORRY FEJL Er ordblind smiley

• #105   25. feb 2013 En af grundene til at jeg IKKE kommer i hundeskove er at folk netop bruger dem til et sted hvor de lader deres hunde rende uden at have styr på dem... smiley

• #106   26. feb 2013 Anika . Det fatter jeg ikk hvorfor folk de gør . Og kommer aldrig til ! smiley

• #107   26. feb 2013 Det er nu ikke kun hundeskoven at folk tror deres hund kan være løs, uden at have styr på dem. Det sker også på stranden, jeg ser det jævnligt her hvor jeg går.

• #108   26. feb 2013 Det er grunden til at jeg om sommeren ikke kan færdes med min nervøse hanhund nogen steder smiley
    Grønne områder ser vi sjældent, for uanset hvor det er, er der nogen der mener at deres uopdragne lokum af en hund bare skal buldre over i hovedet på os.

• #109   26. feb 2013 Det her er grunden til, at jeg ikke tør at gå i hundeskove.
    Det hurtige hej, som din hund vil give, ville skræmme min hund fra vid og sans, fordi den lige pludselig står over for en fremmed hund, og min hund er i snor.

Min hund kan ikke lide andre hunde, når han er i snor, og det skyldes netop et angreb, hvor han ikke var helt fri (han var i min søsters arme).
    Derfor - PLEASE tag din hund i snor indtil den har lært, at sådan gør man ikke. Det her er ikke kritik, så meget som det er en bøn. For jeg er da helt hundrede procent sikker på, at min hund ikke er den eneste, der har det, som han har det.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    feb 2013

#110   19. apr 2013 Til alle jer der har haft meget negativt at sige omkring denne tråd, så vil jeg gerne tilføje at i ikke havde ret!! Min dejlige hanhund var IKKE en usikker hanhund! Efter han er blevet kastreret er han blevet meget mere rolig! Jeg var første gang i hundeskoven med ham i forgårds og der var intet! Han legede med 3 andre hanhunde, uden noget som helst! Han er også blevet mere lydig! Så bare lige til jeres orientering er da mange der har taget fejl! Så til en anden gang, lad være med at spille så fucking smarte når i ikke ved en skid alligevel. OG MIN HUND ELSKER AT VÆRE I HUNDESKOVEN!!!

Denne kommentar er kun rettet imod de bæster som ikke har kunne snakke pænt og har snakket ned til mig og min hund!

• #111   19. apr 2013 Nå så nu har du 100% fungerende indkald med din hund? Eller har han snor på nu eller hvad?
    Husk det er ikke tilladt at have hunden løs uden 100% kontrol. Dette gælder OGSÅ i hundeskovene

• #112   19. apr 2013 kysser du din hund med den mund der?

• #113   19. apr 2013 Elsker dit pæne sprogbrug og det giver altid en lyst til at komme med gode råd en anden gang.

Mage til flabet tøs skal man da lede længe efter, og du lyder da på ingen måde "fucking smart"!!!!

Kommentér på:
Adlyder ikke

Annonce