{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

adlyder 100%... når han føler for det {{forumTopicSubject}}

hey jeg passer/opdrager jo min kærestes bjæfer/lab hvalp... og det går faktisk utrolig godt han adlyder mig og gør som jeg siger når vi er indenfor... men lige så snart han kommer ud på en stor græsplæne og får lov til at give den gas uden snor på så er det ligesom om at hans øre lukker til meget af tiden

er det nogle af jer der har en god idé til hvordan jeg får ham til at høre efter når han ikke har snor på?...
han løber ikke langt væk fra mig og det er en græsplæne bagved en gammel skole der har været forladt i flere år så det er ikke fordi han kan lave ballade... han løber for det meste kun ca 20 meter væk og tosser rundt med en gren eller et æble men kommer lige så snart jeg begynder at gå væk fra ham... men som sagt kunne godt bruge nogle idéer til at få ham til at høre efter når han er på afstand og uden snor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adlyder 100%... når han føler for det
  • #1   9. sep 2010 Inden du slipper ham af snoren, så viser du ham, at du har verdens bedste godbidder i lommen (ost er et kæmpe hit herhjemme) Når han ved, at du har slik, så burde han være lidt nemmere at komme i kontakt med. Men hvad er det helt præcis, at du gerne vil have ham til, når han er af snoren?

• #2   9. sep 2010 Lad ham også gerne få lov at ræse af og opleve inden du forsøger dig med at kalde.

Træn lidt i line, beløn med de bedste godbidder/bold - lad ham få fri mens du forholder dig passiv. Enhver kontakt hunden tilbyder bliver belønnet med noget godt.

Læs hunden og find det magiske punkt hvor du uden tvivl forventer han lystrer, gør det spændende og sjovt at være i nærheden af dig.

• #3   9. sep 2010 jamen bare at han hørte mere efter når han ikke var i snor... han har en tendens til at være lidt flabet eller glemme at jeg er der når han ikke har snor på... men ka jo prøve at se om det med godbidderne virker... han er jo lidt af et madøre :)...

men kan det have noget at gøre med hans alder?... han er max 6 måneder... hvor gammel han præcist er, er ikke helt til at sige for vi hentede ham hos en person der ikke tog sig specielt godt af hvalpene... vi kunne godt se at han ikke var særlig gammel men det var direkte synd at lade ham blive hvor han var og da vi kom hjem skrev vi en besked til sælger at hun skulle få de hunde i ordentlig stand ellers ville vi melde hende...

• #4   9. sep 2010 Nina...
    aaarh de bedste godbidder tror jeg ikke lige fungerer... hans yndlings slik er nogle hudbolde med granulat indeni på størrelse med en baseball... det tager ham et par timer at gnaske sådan en :P... men prøver at købe nogle små fåremave strimler næste gang jeg skal købe godbidder... dem er han helt tosset med smiley

men prøver da helt klart forslaget for han kommer jo tit hen og vil krammes (og det blir han)

• #5   9. sep 2010 Du skal nok ikke forlange alverden af hunden før inkald sidder fast. Træn det en masse gange, gerne med en 15-20 m lang snor hængene efter hunden, så du har en "nødbremse" hvis han ikke reagerer, og så de lækreste godbidder, som han KUN må få, når han kommer på dit kald.

• #6   9. sep 2010 Dusif, du skal have et stykke legetøj som du ved at han elsker.

Hector elsker f.eks. bolde. selv på åben terræn adlyder han så længe jeg har en på mig.

Find noget han elsker, og træn med det som belønning, gør dette ofte og han har fuld fokus på dig som indenfor og udenfor. Det mit bedste råd.

• #7   9. sep 2010 Det jeg mener er, DU skal være spændende OGSÅ udenfor.. Du skal gøre dig spændende og sjov for ham... Derfor er bolde stor succes her... For det er sjovt og det er en interaktion mellem mig og ham... smiley

• #8   9. sep 2010 • Forelsket i Brown/Tan dobermann •

well det bliver ekstremt let for han bærer altid på sit yndlings legetøj... han samler et æble op når vi går hjemmefra og hvis det er et godt æble der næsten lige er faldet af træet så holder han fast i det til vi er hjemme smiley

• #9   9. sep 2010 Bodil K

jeg leger skam med ham... men han samler altid sit æble op selv :P... han finder det som jeg skal kaste med og når det så går i stykker finder jeg et nyt til ham :)... og vi har tit gang i en 3-4 æbler på samme tid smiley

• #10   9. sep 2010 Hvis du hele tiden går og kalder på din hund, uden at du tilbyder den noget bedre end det den er i gang med, bliver den ligeglad med dig og dine indkald. Der skal ske noget godt og spændende når der bliver kaldt. Hvis han går og fjoller rundt et sted, hvor der ikke er andre og hvor han ikke kan lave ballade, så lad vær med at kald mens du kan se han går og hygger sig. Vent til han lige tager sig en "tænkepause" selvom det måske kun varer et par sekunder. Idet du kalder, tager du en bold, i snor, frem og svinger lidt med den. Når hunden kommer springende hen til dig, lader du den fange bolden ( mens du selv sadig holder fast i snoren ) og så leger I trækleg. Byt evt bolden ud med en godbid, når legen er slut. Hunden skal ikke selv rende rundt med bolden i munden.

• #11   9. sep 2010 godt at jeg har en bold i elastik snor liggende... må jo prøve at tage ham ud på plænen og lege med ham lidt så og se om det virker :)... jeg takker jer alle for de gode råd smiley

• #12   9. sep 2010 Enig med Lea... Helt seriøst......... Du skal have en masse one on one tid med den hund først... En bold med snor i eller et bideærme med snor i.... træk den hen ad jorden....hundens byttedrift skal op og køre i det du træner med den samtidig da den skal arbejde for sagen... Min vuffi er pisseligeglad med tæver i løbetid / katte / osv når det er jeg og ham leger sammen, så er alt andet ligegyldigt, det kan du også sagtens gøre ved at, træne træne træne DET at DU er sjov og at det er SJOVT at være hos dig og give dig sin fulde opmærksomhed...... det der med at kalde på sin hund hvor den er pisse ligeglad det holder ikke....... Den vil til sidst slet ikke reagerer da du ikke har noget bedre at 'byde' end det den er igang med... smiley Husk på at det er ikke negative kommentarer bare en masse råd fra folk som netop gør det her og ved at det virker.... smiley

• #13   9. sep 2010 Dusif, når du har den bold i elastik snor, så viser du først og fremmest at det er din bold... leg med hunden, få den til at lave tricks, sit dæk bliv osv.... når den har gjort det kast bolden sig værsgo .... lad ham afleverer den til dig...når du har den...så træk den lidt længere ud..... og så igen....til sidst er han bare MAX klar på dig... smiley

• #14   9. sep 2010 gode råd du har fået smiley

lige et indput, når du bruger legetøj til belønning så gem det væk når i er hjemme og brug det kun når i træner så det endnu bedre smiley

• #15   9. sep 2010 • Forelsket i Brown/Tan dobermann •

vi var lige nede på græsplænen og prøve det... havde ikke lyst til at bruge flere timer på det eftersom det pisser ned her hvor jeg er... men det virkede meget godt med legetøjet indtil naboen begyndte at blande sig :)... og jeg bad ham os om at sætte sig og blive før han fik legetøjet af ren vane :P... og massere af godbider fik han os når han kom hen til mig smiley

• #16   18. sep 2010 Nøgleord. DU skal være den sjoveste i hele verden at være sammen med! Om du så skal løbe den anden vej med fægtende arme imens du siger som en and, eller lave koldbøtter imens du synger for at få hans opmærksomhed, så er det det man må gøre. ;o) Alle mine andre råd har de andre taget med. Og husk, du har med en teenager at gøre. De hører ik altid så godt...

Kommentér på:
adlyder 100%... når han føler for det

Annonce