{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Din hund(e) vs. ikke hunde kyndige. {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Efter der har været nogle indlæg om ikke hunde mennesker der ikke kan læse folks hunde og de bliver kede af at få ad vide deres f.eks. 4 mdr dejlige hvalp er farlig.

Jeg har selv prøvet det på egen krop med Krumme, da jeg snakkede med en dame som ellers syntes Krumme var sød. Men da hun spurgte lidt ind til hvad jeg dog ville med den race. Så fik hun jo næsten et hjerte stop. Og jeg fik af vide jeg var ved at bygge en kamp hund op. For der IPO var jo det værste man kunne gøre.
Og selv om jeg jo pænt måtte forklare og forklare, stolpe op og ned. Så var det som at slå i en dør.

Men kunne vi hunde ejere med fordel henvise til steder på nettet? Steder hvor folk uden kendskab til en given race kan slå og sammen ligne med f.eks. Ja et eller andet. Er godt klar over de fleste spec. Klubber har en side. Men findes der et fælles man kan henvise til?

Og hvad gør i?

For en ting er jeg ikke, tager mig synderligt af hun syntes jeg var/er igang med at skabe en kamp hund. Noget andet er, jeg gerne vil oplyse når jeg så møder sådan nogle mennesker.

Pft

/Jeppe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din hund(e) vs. ikke hunde kyndige.
  • #1   14. feb 2013 Vi møder ind i mellem nogen, der er bange for vores hunde. Vi forklarer gerne hvad de er lavet til og hvorfor de opfører sig som de gør.
    Vi har polarhundeklubbens hjemmeside, som forklarer helt fint hvad vores hunde er lavet til, så den kan man jo kigge på, hvis man har lyst.


  • #3   14. feb 2013 Krumme, Mon ikke jeppe har forklaret at det er noget med at bide i ærmet ?

  • #7   14. feb 2013 det kommer jo meget an på hvad det er folk ikke har forstået rigtigt..
    Er det racen
    Er det signalerne
    Er det en bestemt træningsform

    Jeg tror det vil være for kompliceret / uoverskueligt at have en side, der skal forklare uvidende ikke hundeejere hvordan tingene hænger sammen.... Og hvad skulle i øvrigt også få dem til at bruge en sådan side ?
    Hvis det interesserede dem, ville de jo ikke være uvidende smiley

    Jeg tror det bedste man kan gøre er selv at være helt inde i hvad man har og hvad man laver og HVORFOR, så man kan give en kort præcis beskrivelse / forklaring.

    Der er feks mange mennesker, der bakker når min collie, Zantos vil hilse, for han lægger ørerne tilbage og siger en masse blandet lyd.
    ørerne tilbage ved katte og heste betyder "Skrid"
    ørerne tilbage ved hunde betyder en masse forskelligt, men lige i DEN situation er det venligt og imødekommende


  • #8   14. feb 2013 Hør nu smiley ikke for dreje mine ord smiley har forklaret han skal gå vagt med mig og hvis muligt være min konkurrence hund. Og hun spurgte så ind til det, forklarede jeg det var meget hen af samme udd. som politi'ets hunde skal igennem.

  • #9   14. feb 2013 Ok Jeppe.

    Spurgte du så ikke om damen mener at politiets hunde er kamphunde ? smiley


  • #11   14. feb 2013 Ja måtte da spørge ind til om politiets hund var det. Og ja, hun skulle ikke i nærheden af dem. De var farlige. Og valgte også og stoppe. Men da jeg brænder for min race. Så gik jeg nok lidt længere i forsøget på at oplyse hende. End jeg normalt gør.

  • #12   14. feb 2013 jeg tror altså ikke man vil gå hjem og slå noget op på nettet.
    man er jo nok uvidende på området, fordi det ikke interessere en.



  • #14   14. feb 2013 Jeg er godt nok ligeglad:), jeg er glad for mine hunde, men hvad andre tænker om dem er jeg da i den grad ligeglad med:) jeg sørger for de ikke genere andre og folk som besøger mig må vænde sig til dem:)

  • #15   14. feb 2013 Jeg tror det vil være uendeligt svært at lave sådan en "vidensbank" for selv hundekyndige - eller kyndige inden for en given træningsform, vil jo altid kunne diskustere, hvad der står skrevet. Simpelthen fordi der er så mange indgangsvinkler til den samme sag.

    Og fordi intet er sort/hvidt.

    Personligt er jeg nok lidt ligeglad, hvis folk slet ikke forstår min sport. Jeg forstår heller ikke boksning... smiley

    Og at folk er bange for min hund på den bekostning (det er de færreste dog når de ser hans labradorhale i bevægelse og hans fjollede, overglade udtryk), så må de gerne være det.
    Der er så mange, der ikke bryder sig om schæfere, det tror jeg ikke træningen forandrer så meget på.


  • #16   15. feb 2013 Man kunne da sikkert lave sådan en side -omend der som CH skriver, nok kan være delte meninger om hvad der skal stå der.

    Men jeg har det nok lidt sådan -hvorfor?

    Ikke-hundekyndige er jo netop ikke-hundekyndige fordi de ikke har haft interesse i at søge en masse viden om hunde (eller en given hundesport, race eller...), og hvir ikke interessen er der, så er det jo næppe nogen der buger timer på at finde og læse sådan en side.

    Og helt ærligt er jeg jævnt ligeglad med hvad andre synes om mine hunde og det jeg foretager mig med dem -særligt da, når det ikke er hundefolk.

    Mine hunde er uopdragne så det basker, og de fleste ikke-hundefolk vil sikkert finde dem en smule belastende.
    Men de er som jeg kan lide dem, de overholder de regler jeg har, og de er gode til lige netop det de er anskaffet til.
    Om en ikke-hundekyndig så mener at de er belastende, farlige eller... er jeg ret ligeglad med. Hvis de er interesserede, kan jeg jo selv informere dem, hvis ikke, jamen så går de jo heller ikke hjem og slår det op på nettet


Kommentér på:
Din hund(e) vs. ikke hunde kyndige.

Annonce