Vil ikke rigtig spise. Vil ikke rigtig spise.
Hej HG.
Vil lige høre om nogen har prøvet samme tilfælde, og jeg bare skal tage det helt roligt, eller nogle der har prøvet andet.
Kan lige kort fortælle:
Fik min lille fis i søndags. Hun har ikke ville spise noget videre af det foder jeg fik med fra avleren ( Royal canin ) Jeg prøvede så at håndfodre hende og det gik bedre, men hun havde stadig ikke lyst til større mængder.
Godbider, hundekiks og tyggestænger gider hun gerne ( har dog ikke givet hende meget af det de sidste par dage af håb på hun måske ville spise ) Natten til tirsdag kaster hun så op i en lille mængde og jeg tænker det er lidt stress oven på flytningen og at der måske ikke er så meget mad i maven. Ringede til dyrlægen og hørte ad, og de sagde jeg skulle komme ud, hvis hun kastede mere op. Dette har dog slet ikke været tilfældet- heldigvis.
Hun er glad og leger som hun skal, og hun drikker og tisser som hun skal og hendes afføring ser fin mørk og fast ud.
Jeg har så valgt at lade madskålen stå fremme med foder i hele dagen og er begyndt at blande nyt foder i ( Acana puppy og junior ) Hun spiser stadig ikke meget, men går over en gang imellem og spiser meget lidt af skålen og går så igen.
Her er så mit lille delema. Skal jeg være meget urolig når hun ellers virker glad og frisk og så bare se tiden an- og er det helt normalt en hvalp efter den er blevet taget fra mor og søskende godt kan gå en tid ikke og ville spise noget videre ?

aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 383
Men jeg har en pomeranian, som har haft det samme problem, med han ikke rigtig spiser noget, og det gør han stadig ikke, også selvom maden står nede hele dagen. Det har så hjulpet en del efter vi har fået hund nr. 2, hvor vi sætter maden ned til dem hvergang, så spiser han, fordi den anden gør, og han spiser som regel op. Førhen tog han maks 15 knasere, så gik han igen.
Mit råd ville være at tage maden op, når hun har spist lidt, også først sætte det ned næste gang hun skal have mad, så kan de være det bliver lidt mere spændene for hende, hvis ikke det hjælper, så bliv ved med at fodre hende med hånden, det kan være hun er en del utryg ved det hele endnu.
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
Vi havde hørt fra familie med hund, at A-fil var godt for de små maver. Så vi gav Luna en underskål med lidt a-fil i hver dag. Dette skulle dog også mades med, men så fik hun da lidt. Hun spiste heller ikke meget af hendes mad, men det kom. Vi tænkte ikke videre over det, men jeg mener det tog hende et godt stykke tid før hun spiste af den rigtige mad. Vi lagde ikke så meget i det da hun jo hoppede vildt omkring hele tiden og var fuld af energi.
Vi tænkte ikke så meget over det dengang. det var sikkert også forkert, at Luna havde fri adgang til mad (det var hun jo ikke vant til fra opdretter) og at Luna og Olivia fra første dag delte mad- og vandskål gG
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
Vil prøve det med tunen hvis ikke der sker lidt mere
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 383
feb 2010
Stine G. Ja det tænker jeg hun godt kunne finde på
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.075
Jeg gjorde som hun sagde, og han spiser nu til måltiderne, ikke meget men åbenbart nok. Han er meget slank, og jeg ville gerne, at han vil tage lidt på, men dyrlægen siger at han er i fin form, og jeg skal kun være glad for han er slank.
feb 2010
Har lige snakket med en som har søster til min og har haft sammeproblem. De gav mig så nogle fif til hvad jeg kunne gøre som de selv har gjord, så det vil jeg lige prøve først. Ellers er det tilbage til nogle af jeres forslag
jan 2013
Da Luna og Olivia var hvalpe boede vi i Sverige, så jeg ved ikke hvordan det er i Danmark, men der fik vi en hel bunke forskellige prøve poser fra dyrelægen. Det kan være der er noget andet tørfoder hun hellere vil have?
Vores situation var også lidt speciel, da Olivia der på det tidspunkt var 1 år, var så tynd så tynd, fordi vi havde skiftet hende over på "adult" foder. Der var ikke nok fedt og kulhydrater i det voksne foder til hendes stofskifte, og hun spiste jo ikke mere af den grund. Så de får tre forskellige slags tørfoder, så de får alle de ting de har brug for : )
feb 2010
Hende jeg snakkede med som har søsteren sagde de havde prøvet at lægge maden rundt omkring og under et bord, for den var også bange for madskålen som min måske kan være. Det har jeg så prøvet og gulvet er støvsuget
Så nu skal vi bare nærme os skålen langsomt
jan 2013
feb 2010
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Foderet får hun på alle mulige andre måder, hvor hun skal bruge hovedet og næsen for at få det.
Alt fra foderet ud på græsset (det er nok lidt koldt og tidligt at starte med det med en hvalp i det her kolde vejr), aktivitets legetøj osv. Det er kun fantasien der sætter grænserne
Det er blevet på den måde her hjemme, da hun ellers ikke vil spise. Og har en hund nu, der er blevet glad for mad, og som spiser. Det gjorde hun ikke før, der kunne hun sulte sig selv i flere dage hvis det skull være..
feb 2010
jan 2013
feb 2010
jan 2013
feb 2010
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Men Mia, det kan godt blive svært at rette op på senere igen
Men bliver hun madglad nok, vil det ikke være et problem..
Jeg skiftede min over på Orijen for et halvt år siden. Og det er først her for en måneds tid siden hun er begyndt at blive "madglad", og hun har ellers aldrig været det. Hun bliver snart 3 år. Så det kan jo sagtens ændre sig med tiden..
feb 2010
Vil ikke rigtig spise.