709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Vil ikke rigtig spise. Vil ikke rigtig spise.

Hej HG.
Vil lige høre om nogen har prøvet samme tilfælde, og jeg bare skal tage det helt roligt, eller nogle der har prøvet andet.
Kan lige kort fortælle:
Fik min lille fis i søndags. Hun har ikke ville spise noget videre af det foder jeg fik med fra avleren ( Royal canin ) Jeg prøvede så at håndfodre hende og det gik bedre, men hun havde stadig ikke lyst til større mængder.
Godbider, hundekiks og tyggestænger gider hun gerne ( har dog ikke givet hende meget af det de sidste par dage af håb på hun måske ville spise ) Natten til tirsdag kaster hun så op i en lille mængde og jeg tænker det er lidt stress oven på flytningen og at der måske ikke er så meget mad i maven. Ringede til dyrlægen og hørte ad, og de sagde jeg skulle komme ud, hvis hun kastede mere op. Dette har dog slet ikke været tilfældet- heldigvis.
Hun er glad og leger som hun skal, og hun drikker og tisser som hun skal og hendes afføring ser fin mørk og fast ud.
Jeg har så valgt at lade madskålen stå fremme med foder i hele dagen og er begyndt at blande nyt foder i ( Acana puppy og junior ) Hun spiser stadig ikke meget, men går over en gang imellem og spiser meget lidt af skålen og går så igen.

Her er så mit lille delema. Skal jeg være meget urolig når hun ellers virker glad og frisk og så bare se tiden an- og er det helt normalt en hvalp efter den er blevet taget fra mor og søskende godt kan gå en tid ikke og ville spise noget videre ?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke rigtig spise.
  • #1   20. feb 2013 Kan godt forstå du bliver urolig, det ved jeg med mig selv at det ville jeg også blive.
    Men jeg har en pomeranian, som har haft det samme problem, med han ikke rigtig spiser noget, og det gør han stadig ikke, også selvom maden står nede hele dagen. Det har så hjulpet en del efter vi har fået hund nr. 2, hvor vi sætter maden ned til dem hvergang, så spiser han, fordi den anden gør, og han spiser som regel op. Førhen tog han maks 15 knasere, så gik han igen.
    Mit råd ville være at tage maden op, når hun har spist lidt, også først sætte det ned næste gang hun skal have mad, så kan de være det bliver lidt mere spændene for hende, hvis ikke det hjælper, så bliv ved med at fodre hende med hånden, det kan være hun er en del utryg ved det hele endnu. smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #2   20. feb 2013 Altså, nu kan det godt være at jeg får nogle hug, for vi sidste jo ikke hvad vi skulle gøre da vi fik hund, og havde ikke HG ; )

Vi havde hørt fra familie med hund, at A-fil var godt for de små maver. Så vi gav Luna en underskål med lidt a-fil i hver dag. Dette skulle dog også mades med, men så fik hun da lidt. Hun spiste heller ikke meget af hendes mad, men det kom. Vi tænkte ikke videre over det, men jeg mener det tog hende et godt stykke tid før hun spiste af den rigtige mad. Vi lagde ikke så meget i det da hun jo hoppede vildt omkring hele tiden og var fuld af energi.

Vi tænkte ikke så meget over det dengang. det var sikkert også forkert, at Luna havde fri adgang til mad (det var hun jo ikke vant til fra opdretter) og at Luna og Olivia fra første dag delte mad- og vandskål gG

• #3   20. feb 2013 Har prøvet siden i søndags og tage maden fra hende og sætte den ned igen, men med samme resultat. Derfor jeg nu ville prøve at lade den stå. Igen så fejler appetitten ikke noget med snacks. Har os prøvet at sætte lidt kærnemælk til hende og det glider fint ned. Mon det ville virke at bløde det op i vand eller ville det være en dårlig ting?
    Vil prøve det med tunen hvis ikke der sker lidt mere smiley

• #4   20. feb 2013 Du kam prøve og bløde det op i vand, der sker jo intet ved at prøve. tænk hvis det virkede! ;-). Ellers så prøv med tunen, ja.. Men du kan så risikere at hun tager alt tunen og lader resten af tørfodret ligge tilbage..

• #5   20. feb 2013 Jamen Matilde, kom der nogle problemer ud af hun ikke spiste så meget men stadig hoppede rundt ?

Stine G. Ja det tænker jeg hun godt kunne finde på smiley men ja tror jeg vil prøve senere og bløde det op, måske lidt varmt foder kan hjælpe på det smiley

• #6   20. feb 2013 Jeg har selv en hanhund på 3½ år som er meget småtspisende. Jeg fik det råd af dyrlægen, at vænne ham til faste spisetider, for nogle hunde (især små racer) kan få direkte madlede, hvis maden står fremme hele tiden, og så er man jo ikke særlig godt hjulpet;)

Jeg gjorde som hun sagde, og han spiser nu til måltiderne, ikke meget men åbenbart nok. Han er meget slank, og jeg ville gerne, at han vil tage lidt på, men dyrlægen siger at han er i fin form, og jeg skal kun være glad for han er slank.

• #7   20. feb 2013 Okay...mange tak for jeres kommentare smiley
    Har lige snakket med en som har søster til min og har haft sammeproblem. De gav mig så nogle fif til hvad jeg kunne gøre som de selv har gjord, så det vil jeg lige prøve først. Ellers er det tilbage til nogle af jeres forslag smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#8   20. feb 2013 Næææh - Hun begyndte bare at spise en dag : ) Hun er stadig en hund der ikke spiser voldsomt meget. De få gange de får andet end tørfoder, så spiser hun også kun lige til hun er mæt. Og selvom det kun er en lille underkop af et eller andet, så spiser hun nogle gange det hele, andre gange tager hun et par enkelte mundfulde.

Da Luna og Olivia var hvalpe boede vi i Sverige, så jeg ved ikke hvordan det er i Danmark, men der fik vi en hel bunke forskellige prøve poser fra dyrelægen. Det kan være der er noget andet tørfoder hun hellere vil have?

Vores situation var også lidt speciel, da Olivia der på det tidspunkt var 1 år, var så tynd så tynd, fordi vi havde skiftet hende over på "adult" foder. Der var ikke nok fedt og kulhydrater i det voksne foder til hendes stofskifte, og hun spiste jo ikke mere af den grund. Så de får tre forskellige slags tørfoder, så de får alle de ting de har brug for : )

• #9   20. feb 2013 Okay smiley
    Hende jeg snakkede med som har søsteren sagde de havde prøvet at lægge maden rundt omkring og under et bord, for den var også bange for madskålen som min måske kan være. Det har jeg så prøvet og gulvet er støvsuget smiley
    Så nu skal vi bare nærme os skålen langsomt smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#10   20. feb 2013 Gud ja, det havde jeg ikke overvejet; Olivia har et oprydder gen. Hun kan ikke lide når der ligger mad uden for skålen, så bliver hun lige nød til at spise det. Sådan fik vi hende til at spise lidt mere i starten. Det var da en god idé, havde jeg ikke lige tænkt på : )

• #11   20. feb 2013 Hun har os spist 3 måltider nu på den måde idag + lidt kærnemælk i en skål morgen og aften, så er godt tilfreds smiley

• #12   23. feb 2013 Det der hjælper her hjemme, er at der ingen madskål er. Der er KUN en vandskål.

Foderet får hun på alle mulige andre måder, hvor hun skal bruge hovedet og næsen for at få det.
    Alt fra foderet ud på græsset (det er nok lidt koldt og tidligt at starte med det med en hvalp i det her kolde vejr), aktivitets legetøj osv. Det er kun fantasien der sætter grænserne smiley

Det er blevet på den måde her hjemme, da hun ellers ikke vil spise. Og har en hund nu, der er blevet glad for mad, og som spiser. Det gjorde hun ikke før, der kunne hun sulte sig selv i flere dage hvis det skull være..

• #13   24. feb 2013 Har begyndt på en meget lille klat leverpostej ( meget lidt ) der bliver mast rundt så alt tørfoderer har lidt ovet det hele simpelthen for at få noget i hende...det og så varmt vand over hjælper og så også hvis jeg smider det lidt rundt omkring.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#14   24. feb 2013 hæhæ, hvad man dog ikke gør for sin hvalp ; )

• #15   24. feb 2013 Ik så meget det Matilde...men siden hun kom har hun ik rigtig ville spise så måtte jo finde på noget for at få mad i hende smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#16   24. feb 2013 så absolut - Blev bare helt træt af at tænke på at skulle igennem alt der hver gang hun skulle spise : )

• #17   24. feb 2013 Det nok bare en vanesag...men ja man skal os passe på det ik bliver for besværligt for en selv smiley

• #18   24. feb 2013 Det vigtigste er jo at få de kære dyr til at spise smiley

Men Mia, det kan godt blive svært at rette op på senere igen smiley Så er du advaret..
    Men bliver hun madglad nok, vil det ikke være et problem..

Jeg skiftede min over på Orijen for et halvt år siden. Og det er først her for en måneds tid siden hun er begyndt at blive "madglad", og hun har ellers aldrig været det. Hun bliver snart 3 år. Så det kan jo sagtens ændre sig med tiden.. smiley

• #19   24. feb 2013 Ved det godt ja...også derfor hun får så lidt som muligt smiley er også ved at skifte til Acana. Hun vil gerne havde alt muligt andet at æde, men det holder vi jo så igen for at hun vil spise mere af sit foder smiley

Kommentér på:
Vil ikke rigtig spise.

Annonce