{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Hund ændrer adfærd efter operation {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde og hendes hund boende hos mig, hunden var drægtig, og i fredags gik hun i fødsel, det gik så ikke som "planlagt" så vi kørte til dyrlæge fredag nat, hvor hun fik "kejsersnit" hvalpene var ikke levedygtige og alt, alt for små, så dem fik vi jo selvfølgelig ikke med. ( hun blev steriliseret samtidig)

Lørdag og søndag var hun frisk igen, så meget som man nu kan være efter operationen ... men efterfølgende så putter hun sig ENORMT meget, konstant skal hun ligge over på en, helt med hovedet nede mellem benene på en, bag ryggen på en - fjerner man hende så er hun en magnet der bare vælter tilbage igen, og hun er slet ikke "til at slippe af med igen" ...udover det så hyler/piver hun hver gang hun skal ud, skal op om morgenen, have vand osv...

udover det synes jeg hun er blevet meget streng over for min anden hund, hvis min hund kommer tæt på når hun lægger hos os, så knurrer hun af hende, og kan også finde på at bide ud efter hende eller os - ikke noget alvorligt, bare en markering men alligevel ...

Udover de ting så virker hun enormt frisk, som før operationen, men det bekymrer mig da lidt alligevel ...

Vi skal til dyrlæge tirsdag og have tjekket sår, så der snakker jeg selvfølgelig lige med dyrlægen der også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund ændrer adfærd efter operation
  • #1   21. feb 2013 måske hormoner der rasser

  • #2   21. feb 2013 t.s. ville du mon ikke ændre opførsel hvis du havde været igennem en for tidlig fødsel? hormonerne er totalt i uorden og hun er nyopereret, gib hende lidt tid....
    så bliver hun garenteret sig sel vigen.


  • #3   21. feb 2013 Jo, men derfor kan jeg jo godt spørge om det er normalt det hun gør ... hellere spørge en gang for meget og finde ud af at det er normalt, end bare at lade det ligge ...

  • #4   21. feb 2013 tror bare hun har brug for tid og ro...men hun skal selvfølgelig ikke nappe eller noget...prøv at "læse" hende,så i ikke går over hendes grænser,så hun ikke behøver at sige fra...og måske skal hun være i fred for anden hund,lige nu

  • #5   21. feb 2013 Hun napper eller knurrer hvis hun ligger godt, og den anden hund bare går forbi.

    Hun kan ikke være i fred, hvis du mener at en af hundene skal lukkes lidt væk, Min hund genere hende absolut ikke, og hun SKAL være her, men hun kan sagtens ligge og slappe af, uden min hund blander sig, men hun er jo nød til at passere hende engang imellem smiley


  • #6   21. feb 2013 du har ret.fortæl hende at du er utilfreds med hendes opførsel og så lad hende ligge.
    bare den anden hund ikke går for tæt, .
    har hun smerter vil hun ikke ha kontakt,men selvfølgelig må han gå forbi....


  • #7   21. feb 2013 Var det min tæve ville jeg antage at det var ganske almindelig opførsel efter at have "fået" hvalpe...
    Tror hun mangler sine hvalpe, og derfor søger tryghed hos jer, og mener også at det er ganske almindelig opførsel for en tæve med hvalpe, at andre tæver ikke må komme i nærheden når man lige har "født".

    Så tror ikke det har noget med operationen at gøre, men nærmere hvalpene/de manglende hvalpe.


  • #8   21. feb 2013 hvordan ville du selv ha det efter sådan en omgang...

  • #9   21. feb 2013 Jeg ville absolut også mene, at det er helt normal adfærd. Hormonerne og så mangler hun sine hvalpe. Selvfølgelig er hun forvirret. I skal støtte hende og respektere hendes grænser.. Absolut ikke irettesætte.. Stakkels hund da..


  • #10   21. feb 2013 Maria A - stakkels hund simpelthen? Det er måske lidt hurtigt at dømme fordi jeg spørger om nogle ting på et forum, synes du ikke?

    Tanja og bine - det var egentlig også min tanke, men jeg har aldrig haft en hund der har været under operation, og derfor er jeg jo nød til at høre om det er normal opførsel, i stedet for bare at antage at det er ....

    Lotte - Kan jeg jo af gode grunde ikke svare på ....

    Joan - Hun vil meget gerne have kontakt med den anden hund, bare på hendes præmisser smiley og det er jo også fint nok, jeg synes bare det er synd for den anden hund også, som bliver så forvirret hver eneste gang ...


  • #11   21. feb 2013 jeg vil nok også mene at jeg ville have været lidt ved siden af mig selv hvis jeg var gået i fødsel for tidligt som ikke gik som normalt, afsted til kejsersnit, få fjernet mine børn, og så hjem igen. operation, hormoner og savn over ikke at have sine hvalpe med hjem. måske skal hun bare have lidt ro til at blive sig selv igen, det er da en ordenlig omgang for en ''nybagt mor'' rigtig synd at hvalpende ikke overlevede. hun må have det svært.. synes også lige i skal se tiden lidt an og læse hendes signaler ekstra godt, så hun ikke bliver presset ud i nogen træls situation. og så måske endda bære lidt over med hendes opførsel.. tror ikke hun kan have det nemt lige nu. ved i hvert fald hvor forvirret og underlig min hund var da den var falsk drægtig.

  • #12   21. feb 2013 TS: Jeg tror du misforstår mit indlæg.. Stakkels hund som i stakkels det, hun har været igennem smiley Det var mere som i en reaktion på Joans råd..

  • #13   21. feb 2013 Maria - Nårh okay, ja, jeg misforstod så ...tænkte også det var noget underligt noget at skrive smiley

  • #14   21. feb 2013 Hun kan jo have smerter, er hun smertedækket efter indgrebet ?

    da min ældste blev steriliseret havde hun smerter nogle dage...

    Derudover siges det også at mennesker efter kejsersnit får en større / mere pludselig hormon reaktion da en eller anden påvirkning der sker ved normal fødsel, ikke sker ved kejsersnittet, det kan være det også gælder for hunde.

    Og jå så fortæller kroppen hende vel at der mangler noget, drægtigheden er væk, men der er ingen hvalpe... tænker hvad med hendes "patter" hun kan måske danne mælk og være øm der også ??


  • #15   21. feb 2013 Det kan jeg jo kun gløde mig over at du ikke kan, men derfor kan man godt sætte sig i hundens sted... Det er kun 6 dage siden dette smerte helvede startede...plus hendes ventede hvalpe er væk...

    Hvis der var gået flere måneder og hun ikke havde rettet sig ville jeg være urolig på hendes adfærd, men lige nu, som andre skriver, ville jeg give hende ro, holde hundene lidt adskildt og sørger for hun er smertedækket..

    Hvilket jeg er sikker på du også gør..:-)


  • #17   21. feb 2013 Stakkels tæve, hun har slået en ordentlig kolbøtte rent hormonelt. Hele hendes system har jo været gearet til at skulle have hvalpe, og nu er der ikke nogen. Men prøv at beskæftige hende med noget, hun synes er sjovt, og giv hende så fred for den anden hund her i begyndelsen.

    Jeg studser lidt over, at du siger, det ikke kan lade sig gøre at holde hundene adskilt i en periode. Hvis tæven havde fået hvalpe, skulle de jo også have været holdt adskilt.


  • #18   21. feb 2013 Hunden får kun antibiotika som hun skal have i 10 dage, ellers intet? hun fik 2 smertestillende hjem som hun skulle have dagen efter.

    Lene - der havde vi en hvalpegård, hvor der ville være fred - men der gider hun ikke ligge ret længe af gangen lige nu.
    Den eneste måde hun kan få fred på er den hvalpegård, og det er lige så synd at hun skal være lukket inde der, når hun vil hænge på os andre....

    Hanne - hun har stort set ikke mælk, og der er heller ikke noget nu...


  • #20   21. feb 2013 Jeg kan vel ikke rigtig få fat i noget i dag ... og i morgen er det en uge siden ... er det så stadig nødvendigt? tænker at det jo er mærkeligt at jeg ikke har fået noget med hjem ... men jeg ringer da lige og spørger dyrlægen i morgen når de åbner smiley

  • #22   21. feb 2013 Det lyder helt hul i hovedet at den ikke har været smertedækket, stakkels, stakkels hund. Du kan altid ringe til dyrlægevagten, medicin hentes jo bare på apoteket...

  • #23   21. feb 2013 min tæve blev heller ikke smerte dækket ordentligt (var sgu lidt sur over det), men ringede og bad om noget ... så ja selv om der er gået en uge synes jeg du skal få til et par dage og se om det hjælper..

  • #24   21. feb 2013 Søren - Der står i mit indlæg at hun bor her.

    Ikke alle har muligheder for bare at få passet hunden, slet ikke når det hele sker så akut - i øvrigt er jeg heller ikke interesseret i bare at sende min hund væk, så længe hun holder sig væk fra den anden hund, og det gør hun, udover de gange hvor hun er nød til at passere hende, og det er der det nogle gange går galt, langt fra hver gang, men det er sket nogle gange ..... I øvrigt henvender hunden sig også til min hund op til flere gange, så det er ikke fordi de slet ikke kan sammen ...hvis vi andre ikke sidder i sofaen så hun kan putte sig op af os, så gør hun det hos min hund istedet...


  • #25   21. feb 2013 Hanne - okay, jeg ringer lige til dyrlægen i morgen så smiley apoteket har alligevel lukket nu.

  • #26   21. feb 2013 Du KAN altså godt få medicin ud nu hvis det er ....

  • #27   21. feb 2013 lotte - hvordan ?

  • #29   21. feb 2013 Søren - Ja, men sidst fik jeg bare en recept, og så er jeg lige vidt ....

  • #31   21. feb 2013 pia h: Præcis og ellers er der også døgnapoteker.

  • #32   22. feb 2013 hvordan har den lille hund det idag, nu den har fået noget smerte lindring.?

Kommentér på:
Hund ændrer adfærd efter operation

Annonce