{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

At spare penge {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg synes de sidste par måneder har været lidt hårde økonomisk og jeg er derfor begyndt at tænke lidt i, hvor man kan spare nogle småører - for som de siger: Mange bække små..

Et ømt emne for nogle, men ja - vi har lige meldt min bedre halvdel ud af folkekirken. Så kan vi stadig blive gift, få vores børn døbt osv., men vi sparer en del penge.
Så har jeg lavet lidt ændringer i elregningen.

Men kender I til flere små tricks til, at man kan spare penge? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At spare penge
  • #1   22. feb 2013 Jeg lærte også engang at man kan nøjes med bruge halvdelen af det shampoo, sæbe og opvaskemiddel man normalt bruger. Det sparer også håndører i sidste ende smiley

• #2   22. feb 2013 Køb store dunke shampoo. sæbe osv. de er som regel billiger i L pris end de små man køber i supermarkedet.
    Held det så over på dine normale shampoo osv lasker efterhånden som de bliver tømt. På længere sigt skulle det kunne spare dig for nogle penge.

• #3   22. feb 2013 Hæv de penge man må købe ind for ved starten af måneden ... køb evt de store ting... og fordel resten i uge kuverter... det bliver en sport at få det til at strække, og ofte er der penge tilbage når ugen er gået...

• #4   22. feb 2013 Vi har barberet vores budget ned på et minimum. Fjernet alt, der er unødvendigt for vores fysiske og mentale overlevelse.
    Tilbage er bolig inkl. vand, el, varme. forsikringer
    Bil - forsikring, vægtafgift
    Underholdning - tv, telefon, internet - alt skåret ned til minimumabonnementer.
    Hund - forsikring, medlemskab af forening.

Det giver ret godt at få tjekket sine forsikringer igennem og få nogle gode og billigere tilbud. Og at skære ned for abonnementer, vælge de billigste.

På den måde har vi fået budgettet beskåret med 5000 om måneden.

Dertil kommer, at vi holder os hjemme det meste af tiden. Minimerer transportudgifter. Køber billigt mad, billige rengøringsmidler, osv.
    Spiser lidt mindre. Spiser rester.

• #5   22. feb 2013 Vælge til en mindre tvpakke
    Vælge laver hastighed af internet.
    Skru ned for varmen
    Køb ind en gang i ugen

• #6   22. feb 2013 nu ved jeg ïkke hvilken mobil du har.. men vi har ikke internet.. men kører internet på mobilen til comoputeren.. jeg har en iphone 4 hvor jeg betaler 179 kr i md for fri sms, fri mms, 5 timers tale, ringe gratis til 3 mobiler og tror det er 5 gb data og det overskrider jeg aldrig... så derved har vi faktisk sparet internettet helt væk....

• #7   22. feb 2013 Lad være med at købe en masse unødvendigt legetøj til hunden som DU tænker kunne være skide sjovt...... det har jeg ihvertfald sparet en del penge ved :O)

• #8   22. feb 2013 Lav en madplan smiley
    Og spar på slikket/cola. nu ved jeg ikke om i køber det smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #10   22. feb 2013 Mad plan! - Men det er vel også det de andre mener med købe ind en gang om ugen : ) Det der at når man køber ind, så får man brugt det hele. Eksempelvis en pose med, 10 kg løg (for 11 kr. i stedet for 1 enkelte for 15), fordi man planlægger at lave løgsuppe, løgkompot, stegte løg, kødsovs, løgtærte.. eksempelvis ; )

At kigge reklamerne igennem, men også have nogenlunde styr på normalpriserne (man kan virkelig blive snydt i vores Super Brugsen)

Fryseren er din bedste ven!
    Køb de store pakker med kød, og del op så så har til de nærmeste dage hvor der skal bruges noget. resten i fryseren (eks hvis man køber kyllingefileter; så tag de par stykker fra der skal bruges, og frys nogle i tern, strimler, hele stykker osv.)
    Lav store portioner mad (chillier, kødsovse, supper), og frys dem i bokse/poser.
    Når der er noget man ikke bruger det sidste af (grønsager og frugt eksempelvis) så skær det i små stykker og frys det.
    Hvis man bager eget brød, kan man spare maaange penge (og så kan man oveni købet få det lige som man vil have det) - og HOV det kan også fryses? Hurraaaaa : D

• #11   22. feb 2013 Det er jo prioritering. Jeg vil ikke købe billigt kød fx syntes det er så dårlig kvalitet, jeg gider ikke sætte tænderne i en udtjent malkeko. Købte en kylling til 80 kr i sidste uge. Stegte den, pillede kød af og kogte fond. Der blev 3 måltider, man behøver altså ikke spise dårlige råvarer for at spise billigt.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#12   22. feb 2013 Lars >> Det er der da ingen der har sagt at man skal? Altså leve af dårlig kvalitet madvarer : )

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#13   22. feb 2013 Malene >> og hvor meget koster det at være medlem af folkekirken? Det kan da ikke være meget? Det lyder bare som om at det betyder meget for dig : )

• #14   22. feb 2013 Vores kød må koste maks 30 kr. for to personer pr. dag.

Og vi køber gerne ting, der kan strække væsentligt længere end det.

• #15   22. feb 2013 Der bliver skrevet billigt mad. En del af kødet i supermarkeret er malkekøer, importeret kød fra dyr der har levet et usselt liv.
    Det er heller ikke nødvendigt at spise kød dagligt.

• #16   22. feb 2013 En lille ting men som betaler sig i sidste ende: sluk bruseren når man putter shampoo i håret..

Køb evt. dagligvare ind på internettet, så bliver man ikke fristet af dyrt slik når man står i kø og man kan shoppe udslagsvarer.

• #17   22. feb 2013 Andrea. Findes der nogen dagligvare internet butikker hvor varene både er billige og gode? Syndes jeg har hørt om alt fra fordærvet varer, høje fragt priser, ødelagt emballage og dårlig levering

• #18   22. feb 2013 Matilde, det bliver 3000kr i året vi sparer på kirkeskat og som sagt, så tænker jeg i "mange bække små".. smiley
    Hvad genbruger du frosne frugter til?

Jeg handler 1 gang i måneden i Tyskland, KUN billige varer. Det kan godt betale sig.. Men kan godt være det er rigtigt at jeg skal købe de store dunke dernede og hælde over i mine mindre dunke..

Det er virkelig gode råd I alle har, der er gået helt sport i for mig at se hvad vi kan spare herhjemme smiley

• #19   22. feb 2013 Du kan nøjes med at bruge (god kvalitets) shampoo på str. med en 2 krone.
    Balsam propper jeg f.eks kun i spidserne, og jeg skal bruge balsam hver dag, ellers kan jeg ikke redde mit hår ud.

Det er en god ide med forsikringerne at kigge dem igennem! Specielt hvis man har alka, jeg fandt ud af, at fordi vi havde spurgt ind til priserne på nogen forskellige, havde de sat dem automatisk på, og det kan komme til at koste os 2000! vi håber at det kan blive trukket tilbage.

Aarstiderne lancere her i uge 11 en madkasse hvor man får 5 måltider for 500 kroner, til to mand. Og så er det "slanke" mad, dvs. der er ikke over 500 kcal pr måltid smiley Jeg ved godt man kan købe billigere ind, men på den her måde slipper du næsten for at gå i super markedet (undtagen lige når du skal købe mælk osv) og derved også impuls indkøbene smiley

• #20   22. feb 2013 Impulskøbene kan man jo vælge fra smiley

Hvis man virkelig vil spare, så er det ikke så svært.

• #21   22. feb 2013 hold da op 100 kr per måltid. Det kan jeg altså gøre billiger og stadig sundt

Har i sin tid kigget på Årstidernes vare men syndes generelt de er vanvitigt dyre

• #22   22. feb 2013 Tænkte lige lidt med hundefoder også..
    Normalt køber vi kun dét, vi selv synes er kvalitet - altså ikke det billige fra Fakta, ikke Pedigree og ikke Chappi.
    Men det kommer hurtigt op på mellem 1000-1500kr/måned at fodre med RC, Kingsmoor, Arion osv. - kender I til steder de sælger det billigt?
    Normalt køber vi STORT ind når der er gode tilbud, men jeg synes ikke der er nogen lige nu..? smiley

• #23   22. feb 2013 Vores aftenmåltider må under ingen omstændigheder samlet set overskride 50 kr. for to.

100 kr. er en hel anden verden smiley

• #24   22. feb 2013 Calles Moar: Det ved jeg ærlig talt ikke, jeg har aldrig haft brug for at købe på nettet (bor på kollegie med madklub) men har tit hørt fra børnefamilier, at der er meget at spare ved den slags indkøb...

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#25   22. feb 2013 Lars >> nå, det havde jeg misset : ) - kød, æg og sådan er nemlig også nogle af de ting vi ikke går på kompromis med - Men spare stadig en del fordi vi tager det når det er på tilbud.

Malene >> Årh, det er da også en slat, vidste slet ikke det var så meget. Så kan jeg lidt bedre forstå det, troede det var 200 kr. eller sådan noget, og så var det næsten ikke en bæk længere ; )

Smooooothies : D Jeg skær det selvfølgelig ud inden jeg fryser det - så kan det bruges til mange ting; Sådan noget frosset frugt koster en krig, og så vupti kan man lige lave sit eget af de bananer der var lige ved at være helt smattede. Æblegrød. Æbler som topping på ruggrød. kiwi og mandarin på yoghurt. - Nu jeg tænker over det så er det jo mest til morgenmads ting - så er man fri for at købe cornflakes ; )

Jeg har også brugt noget pærer som jeg havde frosset op i noget lage, i en lagkage - de smagte nu mest af lagen...

• #26   22. feb 2013 Har i kigget på jeres forsikringer?

• #27   22. feb 2013 Avifauna koster arion lam og ris 350kr
    Hvor jeg bor Vamdrup koster arion lam og ris 388kr

• #29   22. feb 2013 50,- per måltid for to er godt nok også mange penge! Er glad for jeg er veganer - Det giver billig (dyrevenlig) mad og en lettere økonomi.

Opsaml badevand og brug det til at skylde ud i toilettet - Så spare du lidt på vandregningen :o) Husk at slukke alt der bruger strøm, når det ikke bruges.

Skrald. Det hjælper på madudgiften.

Husk aldrig at handle ind på tom mave - For på tom mave, har man mere tedens til impulskøb :o)

Find tilbud. Lav en madplan.

• #30   22. feb 2013 TrustNoOne, ja det er sgu mange penge. Det er luksusversionen her i hytten smiley

Men ja, vi spiser kød og det koster. Vi kan ikke nøjes med det grønne overhovedet - og skal man have begge dele, så koster det.

• #31   22. feb 2013 malene

Jeg bruger f.eks.toiletpapir,både som det skal bruges til hæ-hæ, OG køkkenrulle.

Jeg er storryger,og mine cigeratter og kaffe om morgenen,er et "must".Men det hænder jeg kun har 2.styk cig.til kaffen,så kan jeg virkelig strække de to styks,i 2 til 2 1/2 time,og mere,for jeg skal jo gå med mopsen.

Køber altid det billigste vaskepulver i Netto.
    Køber altid det billigste sandwichbrød i Netto.Det er lige så godt som det dyreste.
    Jeg har altid klorin,som jeg lægger div.karklude/gulvklude i.Jeg kan have kludene i en mdr.

hilsen
    vibeke

• #33   6. sep 2013 Ved godt det er en ældre tråd, men penge sparet er er penge tjent.
    Spis kun en kotelet, kartofler med sovs smager også godt, spiser gulerødder næsten hver dag, kommes ned til kartoflerne de sidste 10 min.
    Der er meget at spare på at købe hundemad i supermarked i stedet for Petworld, det samme produkt vel at mærke, hundelegetøj kan også være billigere i supermarkedet.
    Vi spiser sjældent noget der ikke er købt på tilbud, vi køber stort ind og har 2 frysere.
    Nogen ting skal vi bare have og køber dem i Rema eller Lidl, til sædvanlig lav pris.

• #34   7. sep 2013 Jeg er en rigtig sparegris. Genbruger vand fra kartofler, æg og skyllen af kaffemaskinekande til blomstervanding.
    Flydende håndsæbe og opvasskemiddel bliver blandet med vand og hældt i dispenser.
    Når jeg laver mad, er der som regel til 2 eller flere dage.
    Jeg tørrer så vidt muligt tøj på tørrestativ fremfor tørretumbler
    Har en meget langsom i-nethastighed og sparer derved ca 150 kr/md.
    Har fundet et billigt mobilabonnement med fri tale, data m.v. OG afdrag på tlf til godt 250/md - og det kan gøres billigere, hvis man nøjes med den tlf. man har. (helt ned til under 100 kr./md.)
    Sluk for alle "stand-byfunktioner"på elektriske apperater
    Husk at afrime fryser med jævne mellemrum - ryd op i køleskabet først og læg frostvarer derind i mellemtiden, så udnytter du kulden sålænge.
    Tø kød op i køleskab da det samtidigt mindsker elforbruget på køleskabet.
    Lad hunden få kød fra fryseren, der netop har overskredet sidste anvendelsesdato, fremfor at smide det ud. Det er ikke sundhedsskadeligt, men har i værste fald mistet lidt saft og kraft.
    Skriv indkøbslister hjemmefra udfra supermarkedernes ugeaviser og hold dig til dem! - Ingen impulskøb!
    Køb kolonialvarer i discountbutikker - for så bliver der råd til godt kød og lidt spændende frugt og grønt indimellem. (De små etniske grønthandlere rundt omkring er både billige og har friske, spændende råvarer og krydderier)
    Genbrug støvsugerposer
    Brug bun sæbe, sæbespåner, opvaskemiddel, salmiakspiritus, eddikesyre og sprit til rengøring/afkalkning fremfor dyre, miljøskadelige eller bare unødige "mode"-produkter
    Har du have, udestue eller en stor vindueskarm, kan du med fordel dyrke dine egne planter: Køb krydderurter til en 10'er i potte(som omplantes til større potter), så tomater, peberfrugt, chili m.v. af de gratils frø, der sidder i frugterne, når du køber dem, og gå på æble, brombær og hyldebærrov her i september, hvor det vrimler med "vilde" frugter langs veje og stier.
    ...og jeg kunne blive ved.... smiley

• #35   8. sep 2013 Køb en støvsuger uden pose, der er penge at spare.
    Fidusen med frostvarer i køleren under oprydning er smart.

Kommentér på:
At spare penge

Annonce