5.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Knæk lyd fra højre bag ben (ikke fra hoften) Knæk lyd fra højre bag ben (ikke fra hoften)

Hej opdagede idag at vores rottweiler hvalp højre ben sagde knæk lige som når vi knækker en finger, og har så fundet ud af det kommer fra det led under knæet, han virker til at være ugeneret af det osv og virker heller ikke til han har ondt eller noget. Han er 15 uger ca nu så tænkte om det kunne være fordi han vokser de giver sådan en lyd, det sker feks når han rejser sig efter at have sovet, fant ud af det kom fra det led da det sagde knæk da jeg var ved at vænne ham til at man kunne røre hans porter såan kunne klippe negle på ham, jeg ringer self til dyrelægen imorgen men tænkte om der måske var nogen her der havde prøvet noget lign?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knæk lyd fra højre bag ben (ikke fra hoften)
  • #1   25. feb 2013 Kan godt være vokseværk..
    Men kan måske også være osteochondrose.. (Nærmere betegnet en ledmus) Dette kan komme hvis hvalpen vokser for hurtigt eller bliver overbelastet..
    Min den store hund har det i hans ene bagben, men det er lavet ved en skade.. Han lever helt normalt med det, da han får glucosamin og derved er smertefri..

Mine egne led knækker også ofte og jeg har heller ikke smerter.. Så måske det er meget normalt.. smiley

• #2   25. feb 2013 Håber ikke det er noget alvorligt, efter hvad jeg har kun læse mig frem til ligger hans vægt meget normalt for en hvalp i hans alder og jeg fodre med arion puppy large breed, og følger fodre vejledningen så han burde ikke vokse for hurtigt han fil royal canin rottweiler puppy før men vi skiftede så til arion da vi havde hørt godt om det, pæus han for fisk oile i maden, så håber det er vokse værk og ikke fordi hans led er dårlige han er trods alt kun 15 uger

• #3   25. feb 2013 Og han får kun korte gå ture, dog leger han meget og til tider vildt med vores anden hun her hjemme, men har fået afvide at leg osv ikke burde belaste hans led.

• #4   25. feb 2013 Vega havde også knæklyde da hun var hvalp. Nu hvor hun næsten er 2 år er der intet, og det har der ikke været længe smiley

• #6   25. feb 2013 Dina (DSG) havde også knæklyde, da hun var i den alder. Det var når hun rejste sig, og begyndte at gå.
    Vi var til dyrlægen med hende, og fik at vide at det var vokseværk, og at hun ville vokse fra det. Efter et par måneder var det væk.
    Vi fik også at vide, at vi skulle passe på med, at gå for lange ture med hende (det gjorde vi så heller ikke i forvejen).

En hvalp må går ture af en længde, der svarer til ca 1 minut pr uge, den er gammel.
    Feks 16 uger = gåture på 16 minutter af gangen.

Nogle hvalpe siger ikke selv til, når de er trætte, men vil gøre alt for at følge med "flokken". Dina var heldigvis god til, selv at sige til. Hun satte sig på rumpen, allerede efter 5-10 minutter, og nægtede at gå videre.

Hvis hun en dag blev aktiveret for meget med nye ting, oplevelser etc og blev overtræt, så for hun rundt om aftenen, og kunne slet ikke falde til ro. Hun tog det ene stykke legetøj efter det andet, ville lege vildt, og opførte sig nærmest som et overtræt barn.
    I starten troede vi, at det var fordi vi ikke havde aktiveret hende nok, så hun ikke blev mættet med oplevelser, så vi skruede op for aktiviteterne, indtil det gik op for os, at det var stik modsat smiley

• #7   25. feb 2013 Har lige haft ringet til vores dyre læge han siger sagde at hvalpe havde det med at knække lidt i deres led nogen gange når de voksede, men vi kunne fodt lige komme forbi idag så han kunne kigge på ham så vi tager lige et snut der ind idag og for ham tjekkey efter men han var sikker på der nok ikke var noget og han har osse næsten lige tjekket ham igennem da han fik sin anden vaccination, men har det bedst med han lige ser ham efter smiley

• #8   25. feb 2013 Tumle - pøj pøj med det. Jeg synes det er en god ide, at du lige får ham tjekket, for en sikkerhedskyld, så du kan være mere rolig.

• #9   25. feb 2013 Så har elvis været ved dyrelægen og han kunne ikke finde noget unormalt han sagde at hvalpe godt kunne knække lidt ideres led men det ville forsvinde igen han mente ikke det var noget der skulle tages røgnten af eller noget, så det er rart smiley

• #10   25. feb 2013 Det var godt at høre smiley

• #11   25. feb 2013 Min 2 årige lab knækker i sine led . Han er undersøgt og røngtenfotograferet på kryds og tværs og fejler ikke noget, har rigtig fine led. Min dyrlæge siger at nogle hunde har mere luft mellem leddende.. heraf den knækkende lyd. Så hold øje med ham, det betyder ikke altid det er noget alvorligt, selvom det kan være et faresignal smiley

Kommentér på:
Knæk lyd fra højre bag ben (ikke fra hoften)

Annonce