{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Fætter Kanin
Fætter Kanin
Tilmeldt:
31. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Chihuahuas og Orijen {{forumTopicSubject}}

Min søster har fået sig endnu en chihuahua, og har i den sammenhæng købt sig en pose Royal Canin chihuahua junior.
I dag faldt snakken jo så på hundefoder, og jeg fortalte endnu engang hvorfor jeg fodrede med Orijen. Jeg blander mig ikke i hendes fodring af hendes hund, da det er hendes sag og jeg ikke kender så meget til hvad hendes hunde fungere på.

Min søster kom så ind på at hun ikke ville fodre sine chihuahuas med foder uden korn, da hun havde fået at vide der hvor hun købte foderet, at chihuahuas ikke kan tåle den slags, og slet ikke Orijen. De havde ganske enkelt sagt at nyren ville stå af, og hunden ville dø, så hun skulle holde sig til Royal Canin. Derudover havde hun fået at vide at Orijens hvalpefoder ikke var egnet til hvalpe, men kun voksne.

Jeg skal slet ikke gøre mig klog på de små hunde, men jeg synes det lyder utroligt at den skulle kunne dø af at spise Orijen, og at hvalpe ikke må spise hvalpefoderet.
Er det bare endnu en bedrevidende ekspedient, uden noget at have ordene i, eller er der noget om snakken? Jeg synes det lyder helt absurd.

Derudover skulle jeg så kærligt spørge fra min søster, om der findes andet end Royal Canin, til chihuahuas, da hun ikke tør prøve sig frem efter den besked. Og hendes kære storebrors ord er jo ikke nok smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahuas og Orijen
  • #1   27. feb 2013 Min kontaktpersons kats nyre stod af pga. Royal Canin kattefoder, så jeg ville aldrig fodre nogle af mine dyr med Royal Canin smiley

  • #2   27. feb 2013 Det lyder ikke korrekt, men kender ikke det specifikke foder. Jeg fodre selv med fish4dogs det fungere mine fint på. I det hele taget spiser de stort set alt og har aldrig været syge af foderet.

  • #3   27. feb 2013 vores hvalpe fra det kuld vi lige har haft fik orijen hvalpe foder og det er noget af det bedste hvalpefoder jeg har prøvet! Den hvalp fra kuldet vi ikke har solgt endnu (fra den 24. november) får det stadig, og han fungerer rigtig godt på det. Det er det bedste hvalpefoder jeg har brugt og jeg har prøvet meget forskelligt. både royal canin, eukanuba og alle de andre mærker...
    Til daglig får vores voksne chi'er taste og the wild som er kornfrit og det har vi fordret med i to år nu.. det er super. Jeg overvejer dog at skifte til et andet kornfrit mærke som hedder Acana, da jeg synes den ene af vores hunde har en lidt kedelig pels, og jeg tror måske det er pga. fodret.. Men måske jeg bare prøver med lakseolie, da det har virket før smiley

    Jeg går aldrig over til foder med korn igen! smiley


  • #4   27. feb 2013 Jeg synes også det lyder ret utroligt at de skulle dø af at spise Orijen.
    Det lyder mere som om der er tale om én specifik hund der ikke har kunne tåle det, end en større gruppe. Men som sagt, hvad ved jeg.

    Jeg vil fortælle hende om Fish4dogs. Jeg kender dog heller ikke selv til lige det mærke smiley


  • #5   27. feb 2013 Jeg er bestemt også selv stor fortaler for kornfrit foder, og skifter heller aldrig selv til korn igen. Mine dyr har aldrig fungeret bedre på et fodermærke, end de gør efter jeg skiftede over til de kornfrie.
    Kattene får taste of the wild, og hundene får Orijen. Det er sådan det fungere bedst herhjemme. Dog overvejer jeg at rykke kattene hen på Orijen også.
    Acana skulle også være et rigtig godt mærke, på lige fod med de to andre. smiley

    Men det lyder da ikke til dine chihuahuas er døde af nyresvigt, af at spise Orijen. Måske ekspedienten faktisk bare talte om mere end denne havde forstand på.


  • #6   27. feb 2013 ja nogle gange bliver småting til noget helt stort og gad vide om man overhovedet kan sige med sikkerhed at et nyresvigt skyldes et bestemt foder?
    ja jeg vil også gerne have et foder hvor der er hvalpe og voksen udgave som med acana og orijen og de kommer begge fra samme fabrik så der kan ikke være stor forskel smiley


Kommentér på:
Chihuahuas og Orijen

Annonce