{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Hvor ligger fejlen? (Overfald) {{forumTopicSubject}}

Så tager vi da lige et overfald mere på listen.. Det var da herligt..

Mine forældre, Kalle, Cindy og jeg var ude og gå.. Cindy går som altid løs og hygger sig.. Vi går oppe i et område for os selv.. På vej ud står en større hund på 10 mdr of venter (kender den ikke).. Jeg fortæller at Cindy godt kan gø lidt af større hunde og trækker hende derfor med videre, da hun begynder at gø.. Damen med den anden hund fortæller så at der ikke skal meget til at pisse hendes hund af.. Men alligevel vælger hun at følges lidt med os.. Cindy kan så ikke lade hunden være, og kommer derfor i snor.. Vi skal ikke have nogen ballade.. 100 meter længere fremme går samme dame nok 20 meter fra os.. Vi har stadig både Kalle og Cindy i snor.. Der vælger hun at slippe sin hund uden at se hvor langt væk vi er.. Vi skal stadig samme vej og pludselig vender hendes hund om og tonser lige i smasken på Cindy.. Vi var 3 voksne mennesker og kunne ikke få den væk.. Til sidst råbte jeg som bare fanden og lossede ud efter hunden ( ramte ikke, ville bare have den væk).. Alt i mens ejer kom hen, men hoppede hun over det lille hegn på 30 cm for at tage sin hund? Nej...

Hvorfor slippe sin hund når man ved at den har let ved at blive sur? Jeg tog konsekvensen af at Cindy ikke kunne lade den være - Cindy kom i snor..

Men hvor ligger fejlen?
- Skal Cindy altid gå i snor, da hun godt kan finde på at gø? Jeg får hende altid med videre og hvis hun ikke stopper, ryger hund u snor..
Eller...
- Skulle hun bare slet ikke have sluppet sin hund? Hun så sig heller ikke for, hun vidste vi gik bagved og hun har en hund der har let ved at blive sur..

Jeg spørger fordi jeg kun vil min hund det bedste.. Vi har været rigtig meget igennem og vil hende kun det bedste.. Vil ikke gøre noget som kan skade hende..

Lige nu er hun hos mine forældre (det er ude ved dem det skete), hvor hun ELSKER at være.. Har har fri resten af ugen og jeg skal alligevel på arbejde.. Mine forældre er ikke mærket af hændelsen, så tænkte det ville være sundt for hende at færdes i området med dem.. Jeg kan nemlig mærke på mig selv at jeg blev noget rystet over oplevelsen.. Jeg vil ikke gøre hende mere nervøs end nødvenligt.. Så nu får jeg lige et par dage, hvor jeg kan få det hele lidt på afstand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ligger fejlen? (Overfald)
  • #1   27. feb 2013 Fejlen ligger hos kvinden med den anden hund Hun burde ikke have sluppet sin hund løs

  • #2   27. feb 2013 Det mener jeg jo heller ikke.. I hvert fald ikke uden lige at kigge sig tilbage og se hvor vi var.. Hun var også travlt optaget af at snakke med en cyklist, mens vi langsomt kom nærmere og hendes hund ikke reagerede på hendes kald..

  • #3   27. feb 2013 Fejlen ligger helt sikker hos kvinden.. Men måske i kunne træne Cindy i, ikke at gø af andre hunde? Det tror jeg ville være dejligt for både jer og Cindy, så slipper i for at tage hende i snor og hund slipper for at komme i snor smiley Brug evt et anti-gø halsbånd, det har hjulpet mange.

  • #4   27. feb 2013 Det kan jo være ligemeget hvem der har fejlen, Man må gøre, hvad der er nødvendigt for at undgå ubehagelige episoder. Betyder det snor på en hund, når der er risiko for at måde andre hunde, så må det vel være sådan

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #5   27. feb 2013 Det hjælper jo ikke at have sin hund i snor,hvis den der overfalder er løs.At en anden hund gør,er ikke en undskyldning for ikke at have styr på sin hund.

  • #6   27. feb 2013 Jeg træner rigtig meget med hende, fordi jeg nemlig ikke har lyst til at møde den forkerte hund, hvor hendes gø'en lige tricker, som det så gjorde i dag smiley Vi træner det HVER gang vi er ude, så det er ikke fordi der ikke bliver taget hånd om det..

    Gø'en af større hunde startede efter sidste overfald, da vi lige kom i bagholds angreb efter jeg havde haft hende 1½ uge smiley Mega trist oplevelse.. Bestemt ikke fedt..

    Den eneste grund til at jeg spørger hvor fejlen ligger, er fordi jeg gerne vil vide hvad jeg kan gøre med for min hund.. Ikke fordi jeg vil gå og bære nag og skælde ud hvis jeg møder hende igen, sådan er jeg slet ikke.. Jeg vil kun det bedste for min hund..

    Hvis der sad nogen derude og tænkte jeg havde handlet totalt hovedløst ville jeg gerne vide det, da jeg så gerne ville lave det om til næste gang..

    Kender i de der chikaner der sættes op, så man skal "slalom" ud af et område? Derinde var vi med Cindy og Kalle alene, ingen andre hunde.. Så piftede min far efter Kalle, så han lige kom tilbage, for lige efter chikanen ligger et fortov og en cykelsti og den skulle han jo ikke løbe lige ud i.. Derude gik så den anden hund og hun stod med den klods op og ned af den der chikane, så vi kunne ikke komme ud, uden at komme HELT tæt på den anden hund.. Snor eller ej, den stod så tæt at Cindy lige meget hvad var blevet utryg ved den..

    Så vi fik jo ikke engang plads til at komme ud, uden at få en stor fremmed hund (som har tendens til at tænde af, det fortæller hun jo selv) lige i skallen..


  • #7   27. feb 2013 Og så vil jeg tilføje.. Jeg synes bestemt ikke det er ligemeget hvor fejlen ligger.. For hvis det er min, så SKAL det ændres.. Jeg vil ikke med vilje udsætte min hund for sådan en fare.. NO WAY!!

    Det har ALDRIG været et problem før at vi bare er gået videre.. Og bliver Cindy "gal", så træner vi os ud af det og trækker væk MED DET SAMME.. Derefter plejer hun at lade hunden være, men det kunne hun ikke rigtig denne gang.. Og derfor kom hun i snor.. Jeg havde jo fået at vide at hunden var let at "tænde".. Så Cindy skulle i snor, da hun blev ved, hvilket hun ikke plejer..

    Jeg havde så aldrig forestillet mig at den anden ejer ville slippe sin hund løs.. Hun har lige fortalt at hunden er 10 mdr gammel og har let ved at blive gal.. Hun har samtidig sagt til sin egen hund " Vi skal ikke have nogle slåskampe du" flere gange..


  • #8   28. feb 2013 Fejlen ligger ved damen, men det kan sagtens være din hunds gøen der trigger hundens adfærd.
    En hund på ti mdr er ikke agressiv, med mindre den er syg, fuldstændigt gennemtæsket eller opvokset helt forkert. Agression kommer nærmere de to år, ofte efter den psykiske modning i halvandenårs alderen.
    De færreste hunde er direkte aggressive.

    Hunde på ti mdr er fjollede, legesyge og aktive. Er du sikker på at der var tale om overfald? Gik der hul?
    Eller misforstår både du og ejer hundens signaler? Leger den måske bare enormt vildt med lyd på, og svarer igen på din hunds gøen?

    Der er mange muligheder og det er umuligt at vurdere herfra, når man ikke har set hundens kropssprog, tænder, ører, lyde mv.

    Hvis du næste gang råber damen op, så i er enige om fremgangsmåden, så vil det være bedre. Træn din hund i at passere uden at larme. Så har du gjort alt du kan for ikke at havne i situationen igen smiley


  • #9   28. feb 2013 Der var bestemt ingen tvivl om at havde den fået lov at bide så havde den gjort det.. Det var ikke bare leg.. Bestemt ikke...

    Jeg træner rigtig meget med min hund om at den skal passere uden at larme, det går også rigtig godt fremad, men det er ikke altid hun er helt god..

    Nåh, skal lige på arbejde.. Tjekker igen senere om der er kommet mere på tråden smiley


  • #10   28. feb 2013 Hvilken race var den hund, der overfaldt din?

    Syntes ellers det lyder til at du gør hvad du kan smiley


  • #11   28. feb 2013 Jeg gør hvad jeg kan og ville gerne gøre mere om muligt smiley

    Jeg ved ikke hvilken race det var smiley Men sort, større end en lab, helt kort håret, ingen underuld, og meget bred... Tror det var en blanding..


  • #12   28. feb 2013 Skal man have sin hund uden line skal den være under fuld kontrol, og ikke genere sine omgivelser..

    For mig at se er en gøende hund generende og jeg ville blive utryg og tvivle på din egentlige kontrol over hunden.. Med det sagt ligger fejlen her hos damen, hendes hunden hverken skal eller må angribe din uanset hvor højt den gør.



  • #13   28. feb 2013 Nu gik vi jo også alene, min hund og mine forældres hund.. De leger og hygger sammen.. Cindy kom jo også i snor fordi jeg ikke kunne holde hende til mig, som jeg plejer at kunne.. Det er normalt intet problem.. Vi træner rigtig meget med det gøen.. For jeg kunne sagtens se for mig at hendes gøen kunne genere en anden hund og ende som det gjorde i går.. Det er ikke ok at min hund gør på den måde og derfor arbejder jeg meget med det..

  • #14   28. feb 2013 Det er bare min vurdering, intet andet smiley

    Jeg hader at passere hunde uden line der enten står tæt på, gør eller på anden måde virker for interesseret i os frem for sin fører.



  • #15   28. feb 2013 Jeg kan bestemt godt følge dig.. Og vil da også gerne gøre alt hvad der står i min magt til at stoppe min hund smiley

    Men.. Nu var det jo hende med den fremmede hund der stoppede op lige foran udgangen til det der område vi var i, så vi ikke kunne komme ud, uden at gå MEGET tæt på.. Med eller uden snor..


  • #16   28. feb 2013 Klart fejlen ligger hos den anden hundeejer her, som jeg også har skrevet før smiley

  • #17   3. nov 2015 Jeg synes at det er damens skyld, når hun ved at hendes hund trigger, hvis en anden hund gøre af den, burde hun ikke have sluppet sin hund løs, før I var uden for syns og hørevidde. Du prøver at lære din hund at lade være med at gø af andre hunde, men gad vide om damen arbejder med at få lært sin hund, at den ikke må trigge, bare fordi en anden hund gør af den.

Kommentér på:
Hvor ligger fejlen? (Overfald)

Annonce