2.000 visninger
|
Oprettet:
Se min 1 øjet mops. :-) {{forumTopicSubject}}
Godaften hundegalleri.
Min 6 mdr gamle hvalp Bob mistede øjet i December og nu har jeg lagt billeder op af ham på hans profil. Ville lige dele med jer hvor fin han er med kun 1 øje.
Potedask fra Bob.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 883
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 383
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Velkommen i "den enøjet mopse klub."
Verner fik opereret sit højre øje væk for ca.2 1/2 år siden.
han fik en gren i øjet.Mopse øjne er jo lidt udstående.
Men,jeg må sige han klare at,være enøjet fantastisk."Vi" tænker aldrig på at han kun har et øje.Han er lige så "kry",lige så meget,og rigtig meget hanhund som før.
Hans snuseri er intensiveret,nok ligesom blinde mennesker fornemmer dufte og opfatter vibrationer fra andre mennesker mere end os andre.
En gang imellem,kan han godt gå ind i mig,og det især når jeg går med cyklen,og jeg stopper op.
Men ellers er han en helt almindelig og en MEGET selvsikker han mops ,som ikke afholder sig fra at dominerer,en anden han mops,hvis der er en dame mops i farvandet.
Han bliver kaldt her i hundeparken"seje Verner",og han er sej.
Han har det meget meget dårligt med al det salt der ligger rundt omkring.Så,jeg købte ballonsko til ham,i første omgang,røde,og nå så folk så ham sagde de:gud,hvor er han yndig,og hvorfor har han kun et øje ??,Så sagde jeg :
For det første er Verner ikke yndig,Verner HADER at være yndig,og han HAR to øjne,det er bare jer der er "stæreblinde".
Senere købte jeg SORTE ballonsko.Hundevennerne i parken,havde jeg fortalt,FØR operationen,at næste gang i ser Verner har han kun et øje.
Så,der ALDRIG nogen af hundevennerne,der spørger til Verners øje.
Kort og godt,stine,kan en hund sagtens leve med kun et øje,mennesker kan jo også sagtens leve med kun et øje.
Af og til,så,holder jeg med en hånd så jeg kun kan se med et øje,for ligesom at sætte mig i Verners sted,og det går glimrende.
Du kan se Verners billeder under hans profil.Billederne er taget ca.2 til 3 uger før han mistede sit øje.Og han er stadig lige flot,synes jeg altså,og det synes han sikkert også,selvtilliden mangler ikke noget.
mange hilsner vibeke,og hendes storsnusende mops Verner.
p.s.
Har købt SORTE ballonsko,så vi er fri for det der:gud hvor er han yndig,med røde ballonsko
jan 2008
p.s.
Hvis du vil spørge om noget,eller blot skrive et eller andet,vedr."den enøjede".Så bare skriv.
Jeg kan se at nogle af de søde indlæg her,siger det er charmerende,det er rigtigt,det har folk også tit sagt til Verner(mig).
hilsen vibeke
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Tilføjer: Han ser nu nusser ud alligevel ;o)
jan 2008
det er nogen dage siden jeg har været her på h.g.
og ja,har kun sagt det til meget få mennesker.
Tror også at,verners øje ville kunne være reddet.
Gik tilbage til min "gamle dyrlæge",som jeg har haft i "100 år",da Verner fik "bøvl".
med sit raske øje.Nå ,ja sagde min dyrlæge,vi fjerner bare en ekstra rynke under øjet,betragt det som en "Kosmetisk" operation.Hun var mest nervøs for bedøvelsen,(kort snuede).Verner har et meget stærkt hjerte,så ingen problemer med bedøvelsen.Nu har han et meget meget stor brunt øje,uden underlige hinder.
Så,desværre,min gamle "mavefornemmelse",kunne Verners øje blive reddet ;;;
Har nok i sidste ende holdt stik.
Det kan jeg ikke gøre noget ved nu.
hilsen
vibeke
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Se min 1 øjet mops. :-)