{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Så lad dog vær! {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg dog træt af overboens teenagedatter (når hun går med hunden) Walde kan absolut ikke tåle synet af overboens hund, efter at hunden havde "inviteret" sig selv ind i vores stue (sket for lang tid siden).

Vi bruger samme rute ud mod skov og mark, så når jeg kan høre hunden skal på tur ( gør hele vejen ned gennem opgangen) venter jeg et par min. inden jeg går ud med Walde så der ikke sker sammenstød ( for vi har samme rutiner) Men det sker jo at vi alligevel krydser vores veje i skoven, når dette sker sørger jeg får at gå på den modsatte side og med Walde i kort snor... MEN det hjælper bare ikke særlig meget når datteren går med deres hund, for den får da lov at rende i lang snor og lige hen til Walde HVER GANG, trods hun absolut godt ved at Walde bliver sur og bider efter hendes! At hun bliver ved forstår jeg ikke og jeg er bare SÅ træt af det!

UUUUH skulle lige dampe af!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så lad dog vær!
  • #1   5. mar 2013 Åben munden næste gang det sker smiley

  • #3   5. mar 2013 Det gø jeg konstant, startede pænt ud med : ja de kan desværre ikke sammen, du skal nok lige holde din hund tilbage osv.
    Jeg har snakket med mor om det og datteren får af vide når vi møder dem at hun skal holde den hos sig selv til vi er passeret (ligesom jeg selvfølgelig selv gør med Walde) men den kommer ikke rigtig ind på lystavlen smiley


  • #4   5. mar 2013 Så sig din hund har noget dødeligt som smitter, næste gang smiley

  • #5   5. mar 2013 Hahaha Natascha ja det må jeg prøve smiley

  • #6   5. mar 2013 Ja prøv og se om det ikke hjælper smiley


  • #7   5. mar 2013 Det gør jeg sgu smiley

    Nu er jeg så heldig at være hjemme idag, så rykker middagsturen, så jeg undgår balladen for idag...Må nok idet hele taget finde ud af at rykke rundt i dagsskemaet til fremover, for synes ikke det er særlig hensynsfuldt hverken for Walde eller lille Molly der egentlig bare vil lege, men bare ikke fatter advarselstegnene fra Walde, trods de ikke kan blive tydeligere!


  • #9   5. mar 2013 Man skal da ikke sparke hunden...

    Jeg ville, hvis det sker igen, sige meget højt og tydeligt at , nu holder du f.... din hund væk fra min, hvor svært kan det være... hvis det er en ung pige vil hun helt sikkert se dig som en tard og holde sig væk fremover.


  • #10   5. mar 2013 jeg er nu enig med Maiken..
    jeg har efterhånden haft rigtig mange ubehagelige oplevelser med løse hunde, så hvis ikke folk forstår det, når jeg ar høvet stemmen god og grundigt (læs råbt), ja så må jeg losse lortet væk.. det er jo min eller deres ´??
    og selvfølgelig skal det ikke gå udover Nelly, at andre ikke har styr på deres møgkræ..


  • #11   5. mar 2013 Jeg kender det for godt selv. Når jeg går tur med Nanna, så er det samme rute hver gang og vi leger og gør alt det vi plejer men når "ham den sure", som vi kalder ham her på vejen, kommer med hans lille hund så går det bare løs. Nanna kan med ALT og ALLE! Men "ham den sure" tror han er konge her på vejen OG så må hans hund selvfølgelig gøre hvad der passer den. Nanna hører 110 procent efter hvad jeg siger, og siger jeg "Bliv" så bliver hun men det er dælme ikke altid nemt når "ham den sure" bliver ved med at sparke pinde og sten hen mod Nanna (og andre hunde på tur) for bare at irritere.
    Jeg sagde til ham manden så sent som i forgårs "Enten så stopper du det der nu, eller også slipper jeg min hund fri og hun kan IKKE modstå små hunde, hun æder dem lige på stedet!" Jeg mødte ham både i går og i dag, nu trækker han sin hund til sig, og det er HELT ind til sig når jeg kommer med Nanna smiley


  • #12   5. mar 2013 Ja, jg kan så ikke lade være med, at undre mig. Hvis det er så stort et problem, hvorfor venter du så ikke med, at gå med din til de andre er hjemme igen.

    Jeg ville blive rasende, hvis min datter kom hjem og fortalte, at naboen havde sparket vores hund! - Ligegyldigt, hvor god grund naboen synes hun har.


  • #13   5. mar 2013 Et ordentlig spark ville nok hjælpe, men det er ikke noget jeg kan få mig selv til at gøre

    -J & S- : Han er da også direkte provokerende, kan godt forstå han bliver kaldt "ham den sure". Der kunne jeg nok godt finde på at sparke, altså til manden smiley

    Kicki B: Jamen du har da ret, det har bare passet perfekt at når jeg kommer hjem fra arbejde kan jeg lige gå med Walde en times tid inden jeg skal videre i programmet- handle, hente barn, hjem igen og lave aftensmad osv. Når jeg kommer hjem har Walde været alene i 7 timer, i mine øjne, og når jeg nu har muligheden, synes jeg han er den første jeg lige skal tage mig af, men som jeg skrev længere oppe, jeg bliver jo nok nød til at lave om i "skemaet" hvis jeg fremover vil være sikker på at der ikke kommer flere sammenstød.


  • #14   5. mar 2013 Kicki: Det ville da også være røv irriterende at skulle tilpasse sig efter andre og ikke kan gå tur når man har lyst eller det passer bedst, bare fordi en teenager ikke kan finde ud af hvordan man opføre sig smiley

    Jeg ville råbe meget bestemt til hende næste gang jeg ser hende, så det ikke kunne undgåes at trænge ind... Fatter hun stadig intet ville jeg råbe meget bestemt af hunden når den er på vej over det os, så den i det mindste fatter det, men jeg kunne aldrig finde på at sparke en hund - med mindre den "gik til angreb" på os smiley


  • #15   5. mar 2013 Sarah: jeg synes ikke du skal give dig for du har fandme ret til at gå tur når det passer dig!

  • #16   5. mar 2013 Sarah & Bulliebana, jeg synes da heller ikke, Sarah skal tilpasse sig, og selvfølgelig har Sarah lov til, at gå tur når hun vil.

    Men, hvis både teenager og hendes forældre, overhoved ikke kan forstå/se problemet, så ville jeg vælge, at gå tur på et andet tidspunkt.

    Men som J&S skriver, så kan problemet sikkert løses med nogle store verbale gloser smiley


  • #18   5. mar 2013 Maiken, du kan forsøge, at retfærdigøre det ligeså meget du vil. I min verden kommer det bare aldrig til, at ske. Jeg kunne ikke drømme om, at sparke til en hund i snor, som det ovenikøbet er et barn der går med!

  • #19   5. mar 2013 Det skal lige siges at moren har forstået og er enig med mig om at vi holder hundene på afstand af hinanden, jeg går udfra hun har snakket med datteren om det efter jeg har snakket med hende. Når moren går med Molly er der ingenting, vi møder jo hinanden hver morgen og aften og vi holder en pæn afstand fra hinanden.

    Men anyway, nu fik jeg snakket med kæresten om det og han har mulighed for at komme tidl. hjem, så han går med Walde på middagsturen, så vi ikke længere ramler ind i hinanden. Så får han også opbygget et bedre forhold med Walde, det er vist alligevel også på tide, de bygger en ordentlig tillid op og Walde gider hører bedre efter ham, lige pt. bliver kæresten jo bare set som en god legekammerat og det er næsten kun mine ord der tæller.


Kommentér på:
Så lad dog vær!

Annonce