2.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

får min hund dårlig ryg??? får min hund dårlig ryg???

Hej alle hundejere og hvad der ellers er her på siden! smiley
Jeg har en dejlig 5-årig lille dværgpinscher herhjemme som jeg er lidt bekymret over.
Han har meget tendens til at side, på en måde ligesom et menneske, eller hvordan man nu kan sige det, ligesom vist på mit vedhæftede billede.

Nogle gange er det værre og han sidder næsten ligesom en ældre mand som har haft rygproblemer i flere år.

Nu kommer min bekymring så.. kan han få rygskader eller andre problemer af at sidde på denne måde? Han går nogle gange med bagenden lidt nedad, men ellers er der ingen tegn på at han er syg eller har det dårligt..
Men jeg tænkte mere på i fremtiden?
Hvis nogen ved noget vil jeg rigtig gerne høre det smiley
Kærlig hilsen Helena, og lille dværgpinscher Tyson smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  får min hund dårlig ryg???
  • #1   5. mar 2013 jeg ved det dvs ikke...

• #2   6. mar 2013 jeg har brug for et seriøst svar...

• #3   6. mar 2013 okay undskyld...

• #4   6. mar 2013 Du skal kigge på om han bliver karperygget (dvs. krummer ryggen - tegn på smerte.) og så kan du jo starte med at få ham mærket ordentligt igennem af en kiropraktor eller ledmanipulator. Jeg kommer ca. hver 3 måned hos hende her www.thetouch.dk med vores 4 piger. Her sætter hun eventuelle skævheder på plads og man får en god fornemmelse af begyndende skavanker. F.eks ved jeg at Walle har tendenser til at blive låst i sin nedre ryg efter den har være brækket. Så retter hun det lige på 3 min og så kan vi igen det hele.
    Hun massere også.

Der er masser af fysiologiske ting du selv kan gøre for at styrke hans ryg, men allerførst skal du have ham tjekket af en proff. For det nytter ikke noget at træne på en f.eks skæv ryg.

Men mit bud er ikke at det umiddelbart skader ham.

• #5   23. mar 2013 Okay, mange tak for svaret. Han ser ikke ud til at have smerte på nogen måde, men han gå nogle gange lidt krumrygget.

Kommentér på:
får min hund dårlig ryg???

Annonce