{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

A med JRT VIggo
A med JRT VIggo
Tilmeldt:
20. okt 2018
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 18

Får min hund nok motion? {{forumTopicSubject}}

Hej HG


Selvom jeg selvfølgelig er klar over at i ikke 100% kan sige enten ja eller nej til mit spørgsmål, vil jeg alligevel super gerne høre jeres mening.

Sagen er den at jeg har en JRT han på omkring 1 år. Han er desuden ikke ud af særlige jagt eller konkurrencegener, da hans forældre begge er gårdhunde.

Vi går herhjemme kun én tur om dagen lige pt, dette er dog kun fordi jeg går hjemme lige for tiden, og han derfor stortset ikke er alene. Når jeg begynder på arbejde, vil han også få en lille tur om morgenen.

Dagens lange tur varer cirka halvanden til to timer, hvor vi går mellem 7-9 kilometer. Desuden kommer vi de fleste uger ud på ihvertfald én længere tur i et lidt nyt miljø.
På turen går han i en 8 m. flexline, og turene planlægges så der vil være få steder med biler, og mange steder hvor han kan løbe omkring i linen. Han er sometider løs f.eks på vores fodboldbane i kort tid, men ikke ofte da han har et usikkert indkald.

På turene prøver vi ofte at få noget leg ind, som jagt af æbler eller pinde.
Hjemme har en ok stor have, som han ofte har adgang til.

Ud fra dette, vil i så mene at han får for lidt motion? Det er jo en meget aktiv race, og det er noget jeg faktisk er i tvivl om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får min hund nok motion?
  • #5   20. okt 2018 jeg tror gå turen i sig selv er rigeligt fin motion.
    jeg tænker nærmere istedet at ligge lidt hjerne træning ind smiley

    snuse mad i haven og alt den slags hvor den får brugt hovedet lidt smiley


  • #6   20. okt 2018 Den mængde motion er nok for alle racer. Til gengæld mangler du noget mentaltræning i programmet. Problemløsning, tricks, spor, rally, søgeøvelser osv.

  • #10   20. okt 2018 Jeg lå ikke mærke til, om nogen havde anbefalet at ligge lidt mentalt arbejde ind i træningen. Det lægger imidlertid helt fast, at det er den ukendte faktor i en hunds stimulering.

  • #11   21. okt 2018 Motionen lyder da til at være ok. Måske lidt mere mentalt aktivering. Feks bruge aktiverings spil når du fodre. Vores 2 dsg'er får næsten altid lov at arbejde for maden. Vi har en lille agility bane i stuen som vores 2 dsg. drenge er meget glade for især tunnelen er et hit smiley agility udstyret er købt hos zooplus.

  • #12   21. okt 2018 Hvis han er glad og tilfreds, så får han nok motion. Der er ingen grund til at ændre noget, der ikke er i stykker.

    Træning/mental stimulering ville sikkert ikke skade, men jeg ser det ikke som en nødvendighed at ændre, hvis han ikke virker understimuleret. Det er jo også en mental stimulering at komme rundt og snuse på de gåture, han får, og det kan sagtens være, at det er nok for ham.


  • #14   21. okt 2018 Holly: Jeg tror aldrig jeg har kørt ham træt - ligemeget hvor lang tid vi kaster, både pinde og bolde og æbler og alverdens andre ting smiley

Kommentér på:
Får min hund nok motion?

Annonce