HJÆLP, han piber og piber og piber :( {{forumTopicSubject}}
Hej i kloge hoveder derude, jeg håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe..
Vi kan simpelthen ikke få Zeus til at slappe af, han er en han hund på 1 år.. og når han ikke konstant får vores fulde opmærksomhed, piber han og han bliver bare ved og ved.. Der er intet der hjælper, hverken at ignorere ham skælde ham ud eller sætte ham i et andet rum.. Ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Specielt fordi at jeg nu er gravid (omkring 7 måneder henne) så jeg har hverken overskuddet til at høre på det og det er jo nu han skal lære det og ikke først når den lille kommer.
Jeg kan mærke at hans uro og piberi virkelig stresser mig, hvilket ikke er godt for min graviditet og vores forhold til en ellers skøn hund
Vi har kæmpet med dette siden han vi fik ham. Han har altid haft utrolig svært ved at bare ligge sig og slappe af. Det gør ingen forskel om vi så har gået 20 ture med ham, leget osv.
Hvordan vender man en hund fra sit piberi og lære den at kunne slappe af?
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 918
Kan kan sidde og nedstirre os og pibe højlydt, være dødtræt og næsten ikk holde øjnene åben og pibe ekstremt..
Det værste er når han ligger sig med sin krokodille, han ved ikk hvordan han vil ligge sig, roder rundt på gulvet med den, alt imens han piber løs..
Så ingen gode råd herfra, er med på en lytter...
Lige et billed med krokodillen og den stilling med den i munden ligger han tit i..
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
feb 2011
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 17
Matilde: piberiet er først blevet rigtig slemt her på det seneste, men det at han ikke han slappe af og bare ligge sig, har vi haft problemer med siden han var lille. Jeg tror ikke det er smerte, men bare rent opmærksomhed (han skar poten for et par dage siden og der sagde han ikke et pib, ikke engang da vi vaskede det, og det er ikke pga det, piberiet startede lang tid før).
hanne m: Hmm ja kunne være at man skulle prøve med godbidderne, problemet er bare lidt at han er et pragt eksemplar af en hund, så længe der er godbidder involveret, men så snart de så ikke er der mere så er det hele der igen, fx. er det eneste tidspunkt vi kan få ham til at ligge sig roligt, når vi har lagt en godbid og sagt nej, så ligger han og venter til han får lov at tage den..
Ja har en af de der træ ting, den hjælper ikke, vi har endda prøvet i en lang periode, at han kun fik sit mad ude på græsset, så han skulle gå og snuse efter det (han er så mad glad at han nok skal blive ude til alt er væk), lige meget hvor meget vi spreder det er det ikke nok til, at få ham til at falde til ro og være afslappet når han så kommer ind igen
Men tror helt sikkert at jeg vil afprøve det med at han får en godbid når han ikke piber, og håbe på at det også holder når godbidderne ikke er der.
jun 2007
men som jeg også skriver ovenfor, så har jeg været meget opmærksom på det med at hunden skal bruge sine sanser, derfor har han faktisk næsten aldrig fået mad i skål, han har primært fået det på græsset i haven spredt meget bredt ud så han har skulle snuse meget efter det.
Vi bor også tæt på en lille skov hvor han tit får lov at komme en masse rundt og snuse i skovbunden.
og indtil jeg blev gravid gik vi også til træning med ham 2 gange om ugen, men som sagt har vi haft problemer med at få ham til at ligge sig og slappe af siden han var hvalp
feb 2011
der er ikke tæver i løbetid i området ??
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Jeg har en rigtig LORTE graviditet da det har gjort en medfødt sygdom endnu værre og har så mange smerter at jeg er ambulant indlagt og kommer på sygehuset oftere end jeg kommer i Netto, men hundene har ikke valgt at jeg skal være gravid og skal ikke betale en pris for det. Og min søn må altså følge med når han kommer. At have en hund er ikke altid bare at have noget man klapper og da slet ikke en unghund. Det kræver lidt.
jun 2007
Søren N: Han er sådan lidt typen der bare møfler sig igennem, selvom han faktisk er en ret begavet hund, han lærer utrolig hurtigt, så længe der er godbidder involveret
har du nogle gode øvelser jeg kan prøve hvor han skal tænke og koncentrere sig meget, udover spor?
jun 2007
Men vi vil helt sikkert prøve noget af det, er også sikker på at løsningen er i noget af det, det er bare lige med at finde den rette aktivitet for ham, som han både syns er sjov og der kan udmatte ham lidt
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 201
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Og specielt nu hvor han er blevet et år, er det ikke længere nok med den "motion" han hidtil har fået.
Hunden har nogle egenskaber, og bliver de ikke brugt, så finder han swelv på andet at tage sig til.
Vil klart anbefale jer at finde evt. en lokal DCH-klub og melde jerind i, så i kan få redkaber og gode idéer til hvordan man aktivere så aktiv en hund som i har.
HJÆLP, han piber og piber og piber :(