845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Charlotte P
Charlotte P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19

Løbetidshormoner 'låst' efter sterilisation - Hvem kender dette? Løbetidshormoner 'låst' efter sterilisation - Hvem kender dette?

Hej Alle,

Jeg vil gerne spørge Jer Om I kender til at løbetidshormoner bliver 'låst', hvis der steriliseres lige efter løbetid? Og i hvor lang tid?

Min hund har allergi overfor husstøvmider og lagermider. Vi kan normalt styre det vha. olier i maden, men ved løbetider, når hormonniveauet stiger, går allergien amok.

Ved sidste løbetids-slut fik hun livmoderbetændelse umiddelbart efter, blev steriliseret, men det er som om hun hormonmæssigt stadig er i løbetid. Allergien er ikke faldet ned på normalt niveau og hun er stadig hævet, som om hun er i løbetid. Det er nu 4 måneder siden hun blev steriliseret.

Hvad er Jeres erfaringer med dette?

Hilsen Charlotte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetidshormoner 'låst' efter sterilisation - Hvem kender dette?
  • #1   6. mar 2013 Jeg har ikke nogle erfaringer, men fik en længere forklaring fra min dyrlæge om hvorfor man helst skal sterilisere midt mellem 2 løb... netop noget med at hormonerne er mest i balance der, og man ellers risikerer at låse dem...

Nogle mener det er noget fis, andre mener det er reelt... på din beskrivelse lyder det jo til der er noget om snakken ... tror så desværre ikke der sker ændringer...

Måske man kan give hormontilskud der får niveauet i den ønskede retning, men ved det ikke

• Charlotte P
    Charlotte P Tilmeldt:
    dec 2008

#2   6. mar 2013 Tak for svar. Jeg havde desværre ikke noget valgt mht. tidspunkt for sterilisation, betændelsen løb nærmest ud af hende.....håber virkelig at hormonerne retter sig op igen.

• #4   6. mar 2013 Det er godt nok ikke særlig logisk.

Hvis man fjerner hormonproducerende kirtler, så vil hormonerne jo forsvinde og hunden kan ikke længere være påvirket af dem.

Så skal der være andre kirtler, der overtager produktionen.

• #5   6. mar 2013 Har i gjort andet for at slå allergien ned? Hvis immunsystemet er oppe og kører var det måske en ide.

• Charlotte P
    Charlotte P Tilmeldt:
    dec 2008

#6   6. mar 2013 Min dyrlæge siger at der kan gå op til 4 måneder før det normaliserer sig igen, men de er gået nu, og det er stadig slemt. Min hund er blevet hypo-sensibiliseret mod husstøvmider, uden resultat. Barf, ZD ultra og antihistaminer er også prøvet. Men allergien er til at håndtere imellem løbetiderne, normalt....dette er bare langt fra normalt.

• #7   7. mar 2013 galastop brugte jeg til min tæve da hun blev falsk drægtig, det er med til at normalisere hormonerne, det kunne måske være et forsøg værd at ringe til din dyrlæge og spørge, om man kunne forsøge dette for at se om det jælper, selvom hun er steriliseret.
    bare en tanke

Kommentér på:
Løbetidshormoner 'låst' efter sterilisation - Hvem kender dette?

Annonce