{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.421 visninger | Oprettet:

gul sløjfe (hold afstand) {{forumTopicSubject}}

ja så kom den endelig.
nu har det været der inde for hesteverden længe med rød sløjfe i halen betyder hold afstand.

nu kom den endelig til hunde. jeg syndes det er super fedt. da min hund ikk bryder sig om andre hunde. hun er ikk agrasif men utryg ved andre hunde hun ikk kender


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gul sløjfe (hold afstand)
  • #1   6. mar 2013 den har nu været siden juni mener jeg smiley
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/515118-forsoeg___hold_afstand__tak


  • #2   6. mar 2013 Den har været her længe - og nej tak - hellere indfør almindelig pli og respekt end at være tvunget til at huske en ekstra ting på alle gåture -

    Hellere at hilse-tosserne gik rundt med en sløjfe så vi andre kunne undgå dem fra lang afstand !!!!


  • #3   6. mar 2013 Jeg synes på den ene side, at det er et fint initiativ,men jeg så faktisk hellere, at alle som udgangspunkt holdt afstand. for hvad hvis man har en hund der ikke er interesserede i andre hunde,men ikke kender til den gule sløjfe?

    Så er der jo risiko for, at folk tolker den manglende sløjfe som at den gerne må hilse.


    så jeg stemmer i stedet for, at alle som udgangspunkt holder afstand og spørger først


  • #4   6. mar 2013 Den er nu ikke ny længere -men jeg finder det fuldstædigt tåbeligt. Det er almen høflighed at spørge før man slipper sin hund løs i hovedet på andre mennesker eller hunde. HVIS man edeligt skulle bruge denne sløjfe, burde det være omvendt, nemlig at dem der GERNE vil lade hunden hilse på vildfarne hunde, binder en sløjfe i hunden.

    Typisk kommer de fremmede hunde jo farende fra en ret stor afstand, så den gule sløjfe vil jo slet ikke blive opdaget før det er for sent. Og i øvrigt kan folk oftest ikke kalde kræet til sig alligevel, hvis de nu skulle have opdaget den. Nej jeg synes ideen er tåbelig, og man burde ganske enkelt holde sig loven (og almen høflighed) for øje, så behøver man ikke den slags.

    Denne kampagne finder jeg væsentligt bedre:

    http://www.altomhund.dk/forums/showthread.php?5414-Kampagne-Sp%F8rg-F%F8rst!

    For øvrigt virker sløjfen jo heller ikke rigtigt i hesteverdenen, måske lige borset fra blandt distanceryttere. Til et alm ridestævne aner 50% ikke hvad den betyder, 40% er ligeglade og at de sidste 10% tager hensyn til den gør så ikke den store forskel


  • #5   6. mar 2013 altså det der med og holde afstandt det der mange der slet ikk gør. der er mange der heller ikk spøger eller forstår vis man siger de skal holde afstand. men jeg syndes det en fin ide.

  • #6   6. mar 2013 Jeg tror helt ærligt ikke det kommer til at virke. Jeg personligt kigge aldrig på folks snore.

    Nu får min hund så heller ikke lov til at hilse på fremmede uden at de selv spørger.


  • #7   6. mar 2013 Tror folk på hundemarken her ville komme løbende for at spørge hvorfor smiley

  • #8   6. mar 2013 geden

    men hvad med alle de hundeejere der ikke lige kender til det gule bånd?
    og hvad hvis de tolker manglende bånd som, at hunden må hilse?


  • #9   6. mar 2013 Jeg tror stadig, at den mest effektive måde at kommunikere med de mennesker man måder, er ved at åbne munden

  • #10   6. mar 2013 Kan man ikke få et "Nej mand, ligemeget hvor meget du tror min hund kan li dig, så kan hun ikke! Så hold afstand" smiley

    Hold fast man, synes ofte det er menneskerne der er problemet, specielt med en hund der er direkte angst for mænd.

    Jeg synes dog det er en fin ide, selvom det burde være almindelig pli at holde afstand, eller lige spørge ad om hundene må hilse.

    Her hvor jeg bor har en dame en lille terrier i en flexline, når jeg låser min hoveddør, sørger jeg for at min hund kun står på min grund. Men alligevel flyver hendes lille møgkøter i flæsket påå min. Og gang på gang råber damen til mig "min hund kan altså ikke li store hunde"
    Nej flot, men så hold den da for guds skyld i kort snor!


  • #11   6. mar 2013 Jeg tror heller ikke, at den ville hjælpe. Som andre siger ville det nok være mere brugbart, hvis folk bare lærte det der med at spørge om hundene kan hilse.

    Har dælme lagt meget mærke til, hvordan mange lader deres hunde komme hen og snuse til Berta både i snor og uden. Synes et eller andet sted det er en anelse respektløs.
    Nu er det ikke noget problem for os, for Berta elsker at hilse på alle, men det er jo ikke sikkert, det er tilfældet for alle.
    Jeg selv lader Berta være i snor, for jeg ved, at hun elsker at sige hej til alle.


  • #12   6. mar 2013 Den der gul-sløjfe kampagne er fuldstændig hul i hovedet og høre ingen steder hjemme. Det er som at påsætte os som ikke har lyst til at vores hunde skal hilse på hvem som helst, en gul jødestjerne - den var heller ikke særlig vellidt vel!

    Hvis folk går tur med deres hund løs, og hunden er måske 40 meter foran dem, så har de da ikke en jordisk chance for at se, hvis jeg havde en gul sløjfe på min hundesnor. Hvis de skulle kunne se sløjfen, skulle den være 1 meter stor og sidde ovenpå mit hovedet - så var var der måske en chance for at de så den. Men det synes jeg nu ikke er særlig fikst at rende rundt med en så stor gul sløjfe på mit hoved.
    Og hvad hvis jeg så en dag glemmer at få sløjfen med mig på en gåtur, skal jeg så risikere at hilse-glade-idioter bare lader deres hunde rende over i hovedet på min ! - NOPE.

    Jeg er mere stemt for den kampagne som Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! henviser til. Den handler om almindelig respekt for hinanden, om at have styr på sin hund, spørge først og acceptere et nej.
    Hverken jeg eller min hund skal mærkes med en gul sløjfe = jødestjerne-fænomenet.

    Det er ikke mig der er noget galt med, når jeg ikke ønsker at min hund skal hilse på alt og alle. Det er dem som ikke acceptere et nej, ikke acceptere at alle ikke vil hilse, dem som ikke respektere andre ved at have styr på deres hund, som der er noget galt med.


  • #14   6. mar 2013 Jeg citere lige mig selv : "Jeg synes mere at "hilsetosserne" skulle iføres en eller anden selvlysende heldragt og blinkende lygter, så vi andre kunne se dem på lang afstand og skynde os den anden vej. "

  • #15   6. mar 2013 Hvis man nu læser den der "plakat" mere grundigt står der jo følgende:
    At manglende sløjfe IKKE er = fripas (spørg først)
    At bærer en sløjfe er FRIVILLIGT.

    Jeg synes egentlig det er en go ide, men tror bare ikke det virker i og med at, som før skrevet, at der er alt for mange der ikke ved hvad den betyder.
    At bære sløjfe betyder jo heller ikke nødvendigvis at hunden er farlig. I mit tilfælde træner vi enormt meget og det er bare ikke nemt at holde hundens fokus hvis folk tager kontakt til ham hele tiden.

    Det er en go ide, men det vil ikke fungere i praksis.


  • #16   6. mar 2013 Hvad indebærer det egentlig at være hilsetosse? Altså, er det at hunden gerne vil hilse på alle eller at man lader hunden hilse på alle uden at man spørger?

  • #17   6. mar 2013 Hilsetosserne vil tro at det er fripas hvis ikke at der er gul sløjfe !

    Og mange vil opfatte dem som evt. bar den gule sløjfe som nogle med enten farlige eller hidsige hunde. Hilsetosserne har svært ved at respektere i dag, at man ikke har lyst til at hilse, de mener at de er i deres fulde ret til at lade deres hund hilse på alt og alle uden at spørge først. Og hvis man ikke vil lade sin hund hilse, så er man mærkelig eller ond ved hunden - i deres øjne. Og så vil en gul sløjfe være endnu en stempling af dem som ikke vil hilse, som værende de mærkelige/onde hundemennesker.

    En ældre dame i mit kvarter, som ikke respektere et nej, mente at jeg var ond ved min hund fordi den ikke fik lov at gå løs, men altid var i snor.


  • #18   6. mar 2013 Amanda -det gør der ja. Men det betyder jo blot at sløjfen er uanvendelig, for det er jo netop ikke alle der ikke vil hilse som har en på, og derfor kunne man ligeså godt bare spørge om hundene må hlse.
    Mn kan nemlig IKKE gå udfra at en hund uden søjfe = så vil den gerne hilse. Så forklar mig lige hvordan den gule sløjfe skulle hjælpe med at spotte hvem der vil hilse og hvem der ikke vil?


  • #19   7. mar 2013 Jeg vil gerne bakke op om "den gule støjfe" tiltaget.
    Endelig er der nogle mennesker som har gjort et større stykke arbejde, fundet donationer og lanceret en kampagne.
    Det mindste man kan gøre er at give det et forsøg og hjælpe med at sprede budskabet.

    Nu er jeg en af dem der har en hund som ikke har selvtilliden til at hilse på alle hunde og min fulde opmærksomhed er på min hund når der er en anden hund inden for synsvide. Derfor ville en non-verbal kommunikation metode/tegn være rigtig rar at have.

    Der med ikke sagt at man stadig bør spørge om hundene må hilse. Det er efter min mening god opførsel lige at åbne kajen. Inden hundene stikker snuderne sammen. Så har ejere som jeg en mulighed for at sige nej.

    Jeg syntes at det er et vigtigt emne at tage op, da jeg ikke mener at det skal være en selvfølgelighed at alle hunde skal kunne li alle andre hunde.

    Min hund har ihvertfald gul sløjfe på nu. Det kan jo ikke gøre ting værre.


  • #21   7. mar 2013 Jeg har godt set kampagnen med den gule sløjfe, men jeg kommer aldrig til at bruge det. Jeg synes ikke, at det er nogen god idé.
    Jeg går i stedet ind for en kampagne som den Karin - med pels på viser.
    Folks løse hunde skal ikke rende hen til mine uanset om de har en gul sløjfe på eller ej. Det er ganske almindelig respekt, at man lige spørger, før hundene hilser osv. Hvorfor skal man ikke fastholde det? Hvorfor skal man skilte med, om ens hund ønsker løse hunde op i fjæset eller ej?


  • #22   7. mar 2013 Gul sløjfe plakaten er jo også alt for besværlig at læse, der er alt for meget tekst.
    Den anden plakat fra "Alt om hund" er langt mere overskueligt - en overskrift og 4 simple punkter som siger det hele. Ingen lange forklaringer.


  • #23   8. mar 2013 altså vis jeg måtte bestemme så skulle det fandme være lov at man fik et hundekørekort for i9 det hele taget og have hund. der er alt for mange der ikk respektere et nej jeg vil ikk hilse. eller har styr på deres hunde.
    jeg gik tur med min passehund på et tidspunkt da jeg mødte en med en løs hund. og jeg skynde mig ig gå over vejen. og hende med den anden hun lader den bare følge efter mig og nala. nala vender sig så om og knure (vi står midt ude på veje) og jeg trækker så nala med vidre og damen prøver så ihertigt og kalde sin hund til sig uden held. så den går med et stykke og går så tilbage efter jeg havde gænget den væk mange gange. den går så direkte ind i en andens have og pisser op af muren smiley og så går den vidre med sin ejer. (ejern sider på en ellert)
    det ikk første gang jeg har oplevet sådan en situation. SÅ FAT DOG DEN IKK KAN LIG DIN HUND. kan det være så¨sværdt og have sin hund i snor vis man aligvel ikk kan kalde den til sig. var den kommet tættere på havde nala bidt den (nala er ikk agrasiv, men følte sig truet af så stor en hund. )


  • #25   9. mar 2013 geden
    Og din gule sløjfe havde i den situaton (også) ikke hjulpet en tøddel, hvis du havde haft den på.
    Derfor er den gul-sløjfe kampagne fuldstændig hul i hovedet, hvis man ikke kan få alle hundeejere til at vise respekt. Det er langt mere vigtigt at promovere "spørg først" kampagne, for det er simpel basis respekt for andre hundeejere.


  • #26   9. mar 2013 Inden man når at forklare andre hundeejere, hvad den gule sløjfe betyder, så er deres hund oppe i hovedet på mine.
    Når man så har forklaret nogle hundeejere, hvad den gule sløjfe betyder, så lader de måske bare deres hund rende hen til andre hundeejere, der ikke bruger eller kender til den gule sløjfe.
    Nej tak - så hellere promovere almen respekt og lære alle, at man ikke lader sin hund hilse på andre uden at spørge først.


  • #27   9. mar 2013 Geden du mener alle skal tage et hundekørekort.
    Har du selv taget det?
    Hvis ikke, hvorfor så ikke?


  • #28   10. mar 2013 der er ikk noget der hedder hundekørekort. men jeg mener der skulle være et. ligesom man ikk må køre bil uden et kørekort smiley

  • #29   10. mar 2013 Geden det har der været længe.Det er bare at melde dig til, siden du mener det er nødvendigt.

    http://www.dkk.dk/Korekort-til-hund


  • #30   12. mar 2013 jeg mener det burde være lov, for alle


  • #31   12. mar 2013 Men man starter vel med sig selv.

  • #33   12. mar 2013 Spøg til side så er Kørekort Til Hund en god ide for unge,der gerne vil ind i hundeverdenen

Kommentér på:
gul sløjfe (hold afstand)

Annonce