Virkelig?? Udskiftning af hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre jeres mening om noget..da det er en tankegang, der er mig aldeles uforståelig.
Så måske kan nye indput få mig hen imod større forståelse..jeg tvivler, men man skal jo aldrig sige aldrig
Hypotetisk scenarie..
Du har en helt fantastisk familie hund, som du har været utrolig glad for.
Din dejlige vovse får hvalpe og passer dem til UG.
Du vælger at beholde en hvalp, men efterfølgende er hundemoderen lige lovlig meget efter hvalpen. Så meget at du mener, at hvalpen nu er ved at "tage skade"..
Vil du så gå af med hundemoderen...eller hvalpen (uanset alder)..?
Og hvad nu hvis hvalpen og dens far fungerede fuldstændig skønt sammen?..ville det have indflydelse på din beslutning?
Jeg forstår ganske enkelt ikke de folk, der smider hundemoderen på porten og beholder hvalpen..
Hvad er jeres holdning?
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.505
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 393
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 740
Har aldrig selv været i samme situation, men ville tro det var sværest at give den hund fra sig, man havde haft længst. Så ville nok beholde hundemor. Samt at unghunde har nemmere ved at indfinde sig i nye hjem.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 186
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 235
Hvis du ellers har en fantastisk familiehund af en hundemoder, som du er utrolig glad for, hvilke aspekter tænker du da på?
dec 2011
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.000
Hvis moderen og faderen har det godt sammen...og får hvalpe... og man så beholder en hvalp....og det går galt mellem moderen og hvalpen.....
Så må man da sælge hvalpen.... og beholde far og mor.. som jo fungerer godt sammen.
Alt andet er en underlig tankegang i min verden........... meeen hvalpe er jo såååå søøøde...... ikke ?.......
Så nyt ind... og gammelt ud..... ligesom møbler...
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 817
Jeg har selv mor og datter, der har været en periode hvor det var svært at få dem til at enes.
I en tid sørgede jeg for at den gamle fik lidt mere ro, for det er da hårdt med en hvalp der konstant vil lege.
I dag er der intet imellem de to, de nyder hinandens selskab og får masser af legetid og de sover også gerne sammen.
Kunne ikke gå af med min først ankomne hund, og skulle jeg af med hvalpen, ville det blive til noget familie eller venner, så jeg stadig kunne følge den.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.207
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
I teorien er det nemt at give et skrå-sikkert svar, men hvis man står i situationene er der ganske givet en masse, der har indflydelse på ens valg.
Jeg kan ikke svare på spørgsmålet da jeg ikke ved hvad der ligger til grund for valget..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.019
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
Jeg ville til hver en tid beholde Trille (hvis det var her hjemme) frem for hvaIpen. ingen hvalp vil kunne komme i mellem det bånd mig og Trille har, hun skal aldrig væk herfra, før den dag hun skal sendes til himlen
jul 2012
Jeg kan kun snakke ud fra mit synspunkt og jeg ved med 120% sikkerhed, at jeg får aldrig det samme bånd til en hvalp som jeg gør med Trille.
Og nej jeg vælger ikke kun udfra egoistiske synspunkter, fordi jeg ved desværre at Trille er lige så tæt knyttet til mig og hun trivedes ikke særlig lang tid uden mig. Hun kan fint være ved familien, og er glade for dem. Men der er aldrig tvivl om at mor duer bedst.
jul 2012
Tror bare det oftest er "nemmere" at gå af med hvalpen, da man ikke har haft den i så lang tid, og ikke har samme bånd og forhold som man ofte har med den voksne.
Det kan godt komme til at lyde som om "den voksne er ikke sjov mere, nu er det kun hvalpen der duer" agtigt.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 498
*GG*
nej men helt ærligt ville det blive vurderet udfra hundenes tarv og ikke mit.. hvem kan bedst klare en flytning osv.
Alle muligheder ville så også blive prøvet inden et evt flyt blev vedtaget..
dec 2011
Jeg tror, at folk svarer ud fra det beskrevne scenarie
Det kan være det er derfor, de virker skråsikre, som du siger
For man kan jo som dig skulle stå i en lidt anderledes situation, hvis du skulle af med en.
For ikke at hænge nogen ud, så blev det til et "hypotetisk scenarie"..
Men der er jo flere der gør det, så derfor er der jo også en generel problemstilling i det..
--------------------------------------------------
Jeg har selv privat oplevet folk, der gik af med deres fuldstændig fantastiske hanhund, som de elskede og som var en af de bedste hunde, jeg har mødt.
De havde to tæver (mor og datter) samt en han (søn til moderen og fra samme kuld som søster)
De gik rigtig godt i spænd alle tre og var glade sammen.
Så parrede de hannen med en anden hun og valgte at nuppe en hvalp fra det kuld (en han)
Da han blev større, kom de to hanner (far og søn) op at slås..
Og så gav de den ældste væk..han var dybt knyttet til familien (hvilket er kendetegnende for den race) og børnene knuselskede ham.
Familien beskrev selv, hvilket utroligt forhold de havde til ham og hvor ganske særlig en hund, han var.
Og moderen (mennesket altså) var utrolig tæt med ham..men alligevel gav de ham væk.
Jeg tror, at hunde kan knytte sig utrolig meget til de mennesker, de oprindeligt bor hos, hvis man selvfølgelig er god ved sin hund og der bliver skabt et bånd
og vælger man så at gå af med hunden, går det jo ikke kun ud over en selv. Og det jeg var vidne til privat, knuste lidt mit hjerte..for han var SÅ knyttet til familien.
Men han måtte vige pladsen for den nye generation..
Siden dengang har jeg tænkt meget over, hvilke tanker folk gør sig, når de træffer den beslutning at skille sig af med den hund, der var der først.
Hvis altså udgangspunktet er, at man har en virkelig skøn hund..
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.207
Virkelig?? Udskiftning af hund?