Hjælp! skal finde hund.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg hedder Stine og har lige lånt nadias bruger..
Jeg er 13 år og er lige flyttet i lejlighed med have, hvor man må have hund, hvilket vi også skal...
Men ved ikke hvilken en jeg skal have. Så tænke nu der er sådan venlige folk på Heste.Galleri så mon der ikke også var nogle her der ville hjælpe mig.
Altså vores lejlighed er en 3 værelses med 2 etager, altså soveværelserne er ovenpå og stuen nedenunder med køkkenet,.. Vi har en lille have,. og gode steder at gå hen,.. og har god tid at gå med den om morgenen inden jeg skal i skole,. og når jeg kommer hjem og efte rjeg har spist,.. Da hesten ikke tager den store tid, nu når den kun bor 3 KM væk nu
Men nogle krav til hunden er.
- Den må ikke gø meget. Da vi bor i rækkehus men for enden af et.
- Ikke være en der kræver alt alt for meget motion, selvom jeg har tid.
- Ikke en drivende jagthund,
- Stille sindet, børnevenlig hund.
- Ikke reseveret hund, men gerne ten smugle tilbageholdene.
- Ikke en hund, der har hyrde instinkter da jeg skal kunne have den med ud til hesten,..
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 45
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Vil bare lige fortælle hvor dejligt det er at læse at I har tænkt over det at anskaffe hund.
har desværre ikke noget forslag til race, men held og lykke!!
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
jan 2006
De hunde jeg kender som er voldsomt gøende, er alle små, chi - gravhunde - dsg - sheltie
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.370
jan 2006
Prøv evt at ringe til DKK, de kan være rigtig hjælpsomme i Jeres situation.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/408
mar 2006
Vil lige sige min far under ingen omstændigheder vil have en jack russel selvom de er vildt nuser
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Men Stine husk på der er stor forskel på hunde, også selv om det er af samme race... Der er race-standarder, men ikke to hunde er ens....
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Vi har en Chihuahua, og de er "født til at gø" (en tempelhund, som skal advare de store vagthunde, når der kommer fremmede). Hun har ikke gøet så meget, men nu hvor hun er blevet gammel er det escaleret lidt.
Vi har 2 Dansk Svensk Gårdhunde. Baloo er absolut ikke en hund der gør ret meget, og Bianca vores 18 uger gamle hvalp, er vi ved at lære, at hun ikke skal gø af hvad som helst.
Til slut har vi også en Labrador, og han gør kun hvis han synes det er nødvendigt.
Alle 4 gør ikke ret meget, så det ikke er et sandt kor vi har - så jeg tror ikke det handler om hunden, men om "omgivelserne".
I en tidligere tråd diskuterede vi Jack Russel Terrier - det er en meget aktiv hund, som kræver masser af udfordringer. Så jeg vil helt klart ikke anbefale sådan en i jeres tilfælde. Vedkommende som ønskede sådan en, lyttede til vores råd, og ombestemte sig og fandt en anden race.
Held og lykke i jagten på den helt perfekte hund for jer - jeg er sikker på at I finder den rette, der passer til jer.
Hilsen Gitte
og mine 4 dejlige hunde.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.126
Du skriver ikke noget om størrelsen på hunden.... Men jeg kan se at du foreslåes små hunde. Mange små hunde har overvejende tendens til at gø (ikke alle...)
Jeg vil foreslå dig at kigge på Tolleren. Du kan læse mere om racen her: www.toller-klub.dk
Hvis det skal være en mindre hund vil jeg foreslå en border terrier. Du kan evt. se en på min profil, men ellers kan du læse lidt på http://www.border-terrier.dk/
Held og lykke med at finde en hund.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Er selv på udkig efter en egnet race til min Moster og Onkel, og de kriterier du har, er næsten de samme som min dem de har :o) Jeg fandt cavalieren som en god race til dem :o)
Ellers er der jo også internat-hunde. De ved jo hvordan hundene er og kan sikkert hjælpe dig med at finde en hund der passer godt til jer :o)
Held og lykke med at finde den perfekte hund :o))
mar 2006
mar 2006
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.126
Jeg går ud fra at Michell vil advare dig mod at købe en "toller", selvom hun skriver det modsatte, når hun skriver at hun advarer dig mod IKKE at købe sådan en.....
Meget motion og stimulering er jo relativt..... Men hvis du har den med ud til hesten, når du er der, så tror jeg også det er smart nok at vælge en hund, der kan holde til det....
Når du derimod har opstillet en masse punkter til din hund, som den skal opfylde så synes jeg, at det er usmart at vælge en blandingshund, for der aner du jo slet ikke hvad du får.....
Held og lykke. Jeg er da nysgerrig efter at vide om du er blevet mere afklaret.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.311
Hjælp! skal finde hund..