{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Hjælp! skal finde hund.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg hedder Stine og har lige lånt nadias bruger..
Jeg er 13 år og er lige flyttet i lejlighed med have, hvor man må have hund, hvilket vi også skal...

Men ved ikke hvilken en jeg skal have. Så tænke nu der er sådan venlige folk på Heste.Galleri så mon der ikke også var nogle her der ville hjælpe mig.

Altså vores lejlighed er en 3 værelses med 2 etager, altså soveværelserne er ovenpå og stuen nedenunder med køkkenet,.. Vi har en lille have,. og gode steder at gå hen,.. og har god tid at gå med den om morgenen inden jeg skal i skole,. og når jeg kommer hjem og efte rjeg har spist,.. Da hesten ikke tager den store tid, nu når den kun bor 3 KM væk nu smiley

Men nogle krav til hunden er.
- Den må ikke gø meget. Da vi bor i rækkehus men for enden af et.
- Ikke være en der kræver alt alt for meget motion, selvom jeg har tid.
- Ikke en drivende jagthund,
- Stille sindet, børnevenlig hund.
- Ikke reseveret hund, men gerne ten smugle tilbageholdene.
- Ikke en hund, der har hyrde instinkter da jeg skal kunne have den med ud til hesten,..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! skal finde hund..
  • #1   4. aug 2006 Håber i ser bort fra stavefejl, og næsten ingen hundeeafering, ved dog hvordan man opdrager dem smiley

• #2   4. aug 2006 Hej Stine.

Vil bare lige fortælle hvor dejligt det er at læse at I har tænkt over det at anskaffe hund.

har desværre ikke noget forslag til race, men held og lykke!!

• #3   4. aug 2006 Jeg vil bare lige kort give en kommentar til Niicoles kommentar; en hund kan altså godt gø meget selv om der ikke er andre hunde der gør.... Fx. for at få opmærksomhed.... *ss*

• #4   4. aug 2006 Små hunde kræver lige så meget, nogen gange mere, motion som store hunde.
    De hunde jeg kender som er voldsomt gøende, er alle små, chi - gravhunde - dsg - sheltie

• #5   4. aug 2006 Vil også lige kommenterer Niicoles kommentar , nogle racer er kendt for at gø meget , bla vores race Dværgschnauzeren , de gør bare fordi de kan *GGG*

• #6   4. aug 2006 Men held og lykke Stine.

Prøv evt at ringe til DKK, de kan være rigtig hjælpsomme i Jeres situation.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/408

• #7   4. aug 2006 Der er et par hunde i kvateret men de gør ikke meget,..

Vil lige sige min far under ingen omstændigheder vil have en jack russel selvom de er vildt nuser smiley

• #8   4. aug 2006 Mia: Baloo gjorde det samme på et tidspunkt - men det er virkelig effektivt at ignorer det - også selv om det er vildt belastende en overgang... (Baloo gemte sig gerne under sengen og lå og gøede af os... Grrr... *ss*)

Men Stine husk på der er stor forskel på hunde, også selv om det er af samme race... Der er race-standarder, men ikke to hunde er ens....

• #9   4. aug 2006 Det med en hund gør, handler vist ikke så meget om hunden, men hvordan man omgås den og sørger for at den ikke gør så meget.

Vi har en Chihuahua, og de er "født til at gø" (en tempelhund, som skal advare de store vagthunde, når der kommer fremmede). Hun har ikke gøet så meget, men nu hvor hun er blevet gammel er det escaleret lidt.

Vi har 2 Dansk Svensk Gårdhunde. Baloo er absolut ikke en hund der gør ret meget, og Bianca vores 18 uger gamle hvalp, er vi ved at lære, at hun ikke skal gø af hvad som helst.

Til slut har vi også en Labrador, og han gør kun hvis han synes det er nødvendigt.

Alle 4 gør ikke ret meget, så det ikke er et sandt kor vi har - så jeg tror ikke det handler om hunden, men om "omgivelserne".

I en tidligere tråd diskuterede vi Jack Russel Terrier - det er en meget aktiv hund, som kræver masser af udfordringer. Så jeg vil helt klart ikke anbefale sådan en i jeres tilfælde. Vedkommende som ønskede sådan en, lyttede til vores råd, og ombestemte sig og fandt en anden race.

Held og lykke i jagten på den helt perfekte hund for jer - jeg er sikker på at I finder den rette, der passer til jer.

Hilsen Gitte
    og mine 4 dejlige hunde.

• #10   4. aug 2006 Ja gravhunde gør meget smiley

• #11   4. aug 2006 Hej Stine
    Du skriver ikke noget om størrelsen på hunden.... Men jeg kan se at du foreslåes små hunde. Mange små hunde har overvejende tendens til at gø (ikke alle...)

Jeg vil foreslå dig at kigge på Tolleren. Du kan læse mere om racen her: www.toller-klub.dk

Hvis det skal være en mindre hund vil jeg foreslå en border terrier. Du kan evt. se en på min profil, men ellers kan du læse lidt på http://www.border-terrier.dk/

Held og lykke med at finde en hund.

• #12   4. aug 2006 Måske en cavalier?

Er selv på udkig efter en egnet race til min Moster og Onkel, og de kriterier du har, er næsten de samme som min dem de har :o) Jeg fandt cavalieren som en god race til dem :o)

Ellers er der jo også internat-hunde. De ved jo hvordan hundene er og kan sikkert hjælpe dig med at finde en hund der passer godt til jer :o)

Held og lykke med at finde den perfekte hund :o))

• #13   5. aug 2006 En lille/mellem hund ikke en stor hund

• #14   5. aug 2006 Og som sagt gerne en 'heste hund'

• #16   5. aug 2006 kan bestemt anbefale en lhasa apso efter de krav du stiller, min han bliver 13 år i næste måned og har aldrig hørt ham gø, racen kræver pelspleje, men fælder ikke, og den kan være aktiv når man selv er det og rolig og doven når den er inde. min tæve på 4 år plejer at være ude sammen med mig med hestene, og det går så fint. den er samtidig en dejlig familiehund som elsker at hygge og som også kan hvile i sig selv, når familien har travlt med andre ting.

• #17   5. aug 2006 Jeg vil gerne støtte op om Cavalieren.
    Jeg går ud fra at Michell vil advare dig mod at købe en "toller", selvom hun skriver det modsatte, når hun skriver at hun advarer dig mod IKKE at købe sådan en.....
    Meget motion og stimulering er jo relativt..... Men hvis du har den med ud til hesten, når du er der, så tror jeg også det er smart nok at vælge en hund, der kan holde til det....
    Når du derimod har opstillet en masse punkter til din hund, som den skal opfylde så synes jeg, at det er usmart at vælge en blandingshund, for der aner du jo slet ikke hvad du får.....

Held og lykke. Jeg er da nysgerrig efter at vide om du er blevet mere afklaret.

• #18   5. aug 2006 skal du have en hund, der ikke kan gø bør du kigge på en basenji ....... den kan IKKE gø, men er ikke stum - og den kan indordne sig til dit tempo samtidig med at den er korthåret og meget pernitten med sig selv .........

Kommentér på:
Hjælp! skal finde hund..

Annonce