Knurrer når han har ben with a twist Knurrer når han har ben with a twist
Louie er egenlig meget god til at 'dele'. Jeg skal meget gerne holde tyggebenene, og så hyggegrynter han imens.
Men når han får rå ben- så er det bare for godt. Så knurrer han af mig, at jeg skal pille snitterne. Men! Jeg må gerne røre ved benet, holde det og tage det fra ham (det gør jeg ikke) det er simpelthen ham, jeg ikke må røre ved. Her til aften fik han lov til at spise resten af kødet på mit kalkunlår fra aftensmaden, og for at han ikke skulle knuse knoglen, så sad jeg med det, mens han spiste. Jeg måtte gerne sidde og pille kød af og give ham, men så snart jeg nussede ham, så røg læben op og han knurrede. Hvad kan forklaringen være? Jeg synes ikke rigtig, at ressourceforsvar giver mening her.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.128
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Altså ikke at det gør noget, jeg skal jo ikke kunne klappe ham, når han spiser ben, men det er bare så underligt.
feb 2006
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Ja, den er da vist lige til højrebenet. Respekter din hund, - hold fingrene for dig selv, når han er glad for at spise. Godt at høre, at du selv er kommet til den konklusion.
Hvis du nu mange, mange gange bare ligger og kigger på ham og han oplever gang på gang, at du udviser respekt, så vil tilliden vokse og med tiden vil du kunne få lov til mere og mere.
Og Anne Julie,
Lad nu være med at gøre det til et problem og bruge ord som "overstimulation" og at hunden "ikke kan håndtere det".
Lad dog hunden være hund - hvorfor al denne dramatisering og problematisering?
Hunden er højst sandsynligt bare ekstra glad for et rigtigt kødben og derfor betyder det mere for ham, - og derfor beder han pænt om at få lov til at være i fred, når han spiser. Det er der sgi ikke noget underligt i.
feb 2006
maj 2008
Og forklaringen er højst sandsynligt den, som Alfisten giver. Det irriterer ham, - han bryder sig ikke om det i den situation. Det er jo dét, han fortæller dig.
maj 2008
Håber, det er svar nok.
feb 2006
maj 2008
Knurrer når han har ben with a twist