772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Knurrer når han har ben with a twist Knurrer når han har ben with a twist

Louie er egenlig meget god til at 'dele'. Jeg skal meget gerne holde tyggebenene, og så hyggegrynter han imens.
Men når han får rå ben- så er det bare for godt. Så knurrer han af mig, at jeg skal pille snitterne. Men! Jeg må gerne røre ved benet, holde det og tage det fra ham (det gør jeg ikke) det er simpelthen ham, jeg ikke må røre ved. Her til aften fik han lov til at spise resten af kødet på mit kalkunlår fra aftensmaden, og for at han ikke skulle knuse knoglen, så sad jeg med det, mens han spiste. Jeg måtte gerne sidde og pille kød af og give ham, men så snart jeg nussede ham, så røg læben op og han knurrede. Hvad kan forklaringen være? Jeg synes ikke rigtig, at ressourceforsvar giver mening her.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurrer når han har ben with a twist
  • #1   14. mar 2013 Det kan være han bliver overstimuleret af det og ikke kan håndtere det.

• #2   14. mar 2013 Det kan faktisk godt være. At han simpelthen ikke kan magte det
    Altså ikke at det gør noget, jeg skal jo ikke kunne klappe ham, når han spiser ben, men det er bare så underligt.

• #4   15. mar 2013 Alfisten: han bliver bare nusset så meget, at det er svært for mig at lade være, når han sidder lige der og ser sød ud med sit ben smiley men jeg lader naturligvis være og bare nyder, at jeg må være med til at spise ben

• #5   15. mar 2013 Julie P
    Ja, den er da vist lige til højrebenet. Respekter din hund, - hold fingrene for dig selv, når han er glad for at spise. Godt at høre, at du selv er kommet til den konklusion. smiley
    Hvis du nu mange, mange gange bare ligger og kigger på ham og han oplever gang på gang, at du udviser respekt, så vil tilliden vokse og med tiden vil du kunne få lov til mere og mere.

Og Anne Julie,
    Lad nu være med at gøre det til et problem og bruge ord som "overstimulation" og at hunden "ikke kan håndtere det".
    Lad dog hunden være hund - hvorfor al denne dramatisering og problematisering?

Hunden er højst sandsynligt bare ekstra glad for et rigtigt kødben og derfor betyder det mere for ham, - og derfor beder han pænt om at få lov til at være i fred, når han spiser. Det er der sgi ikke noget underligt i.

• #6   15. mar 2013 Lise: jeg beder jo ikke om råd til hvad jeg skal gøre. jeg spørger ind til en forklaring. Jeg er udmærket klar over, hvordan jeg skal håndtere min hund, hvor hans grænser går og hvordan jeg skal aflæse ham. Jeg har bare undret mig over, at jeg gerne må deltage ved at holde benet, men jeg ikke må røre ham. Ofte inviterer han mig med i hyggen ved at stikke benet i hånden på mig, men jeg må stadig ikke røre ham

• #7   15. mar 2013 Julie

Og forklaringen er højst sandsynligt den, som Alfisten giver. Det irriterer ham, - han bryder sig ikke om det i den situation. Det er jo dét, han fortæller dig.

• #8   15. mar 2013 Jo mere man koncentrerer sig om noget og fordyber sig i noget, jo mere irriterende er det jo også at blive distraheret og forstyrret.

Håber, det er svar nok.

• #9   15. mar 2013 Lise: tak. Det er også den mest plausible grund so far smiley

• #10   15. mar 2013 Selvtak smiley

Kommentér på:
Knurrer når han har ben with a twist

Annonce