{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.549 visninger | Oprettet:

Ekstrem aggressiv hund...eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Hej hundeforum.
Nu vil jeg gerne høre jeres mening om min hund Skipper.
Vi går til lydighedstræning og nu har træneren 5 gange kaldt min hund for ekstrem aggressiv.
Skipper har fra vi fik ham været en stor mundfuld.

Han elsker at høre sig selv. I starten gøede han af alt der bevægede sig (børn, mennesker og hunde) men nu gør han kun af andre hunde.

Andre hunde er dog ikke bange for ham, nogen holder afstand, men andre kommer hen og hilser, så snart de hilser stopper larmen og skipper hilser på god hundemaner.

Den ene gang til træning gøede skipper og en anden hund af hinanden, jeg fik besked på at gå lidt væk med Skipper da han udviste ekstrem aggressiv adfærd.
Jeg var på vej væk da den anden hund slap fri fra ejer og kom fræsende med løftede børster. Skipper havde også løftede børster og jeg trak os baglæns mens jeg frygtede at nu var det nok slut for min "ekstrem aggressive hund" (den anden hund var meget stor)
Da de så mødte hinanden kaster Skipper måsen i hovedet på den anden og den viser så også lige røv til Skipper og de står så og hilser med logrende haler.
Er det aggressiv adfærd?

Det skal lige siges at vi også går til agility, hvor han faktisk opfører sig pænt.
Der får de lov til at hilse på de andre hunde og det virker til at dæmpe ham.

Beklager det blev lidt langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstrem aggressiv hund...eller hvad?
  • #1   19. mar 2013 Fra min side lyder det mere som om han er ikke er helt sikker? Lidt nervøs? smiley

  • #2   19. mar 2013 For mig lyder det bestemt ikke som en aggressiv hund. Men blot som en hund med meget lyd på.
    Jeg gætter på han er af hyrderace og derfor forsøger at holde styr på alle de andre hunde


  • #3   19. mar 2013 For mig lyder det som en yderst inkompetent træner du har dig ...

  • #6   19. mar 2013 Den lyder bestemt ikke ekstremt aggressiv.
    Jeg ville nok finde mig en anden, og dygtigere træner smiley


  • #7   19. mar 2013 Tak for alle jeres svar. ( det var lige det jeg ville høre)
    Jeg har været ret ked af det hver gang træneren har sagt det.
    Og var derfor bange for at i ville give ham ret.
    Men omvendt var det vigtigt for mig at vide om han rent faktisk var aggressiv.
    Herhjemme er han verdens dejligste hund, har aldrig så meget som knurret af mig eller gæster.


  • #8   19. mar 2013 Jeg har selv haft en kamp med en træner, der mente at når en hund var aggressiv, var vejen frem at give den vand og skælde den huden fuld. Ham træner jeg IKKE ved længere.
    Det er vigtigt at være kritisk over for hvem man lytter til når det kommer til ens hund, for det er jo ens dyrebare vovse der er tale om smiley


  • #9   19. mar 2013 Ej nu kiggede jeg lige på Skippers profil.
    Papillon og Poms er jo begge to gøende racer, og så tilsat gårdhundens tempo. Puha jeg bliver helt forpustet ved tanken, men har også selv meget afslappede hunde.

    Mon dog ikke bare han gør af iver og lidt usikkerhed. Hvis han var aggressiv havde han så sandelig ikke vendt måsen til den anden hund. Så havde han taget imod med tænderne.
    Lyder til at den træner mangler viden om hundesprog


  • #10   19. mar 2013 Jeg har besluttet at jeg ikke vil fortsætte på næste hold.
    Men tager nok de næste timer med så kan jeg altid sortere i det han siger.

    Lotte. Ja jeg har bandet over mit racevalg smiley
    Det var ikke klogt.
    Men han er en utrolig sød hund som altid kan muntre mig op.



  • #11   19. mar 2013 Jeg vil sige som Martine.

  • #12   19. mar 2013 lyder som om din træner ikke har helt styr på det.
    måske er skipper bare lidt nervøs.


  • #13   19. mar 2013 Han virker ikke nervøs.
    Han vil rigtig gerne hilse på andre hunde og når de for lov går han staks i legestilling.
    De fleste ejere tør dog ikke lade deres hund møde ham, da han jo lyder farlig.


  • #14   19. mar 2013 Han er bare en af de hunde som gøer for kontakt..
    vi selv en hvid schæfer som gør det samme - hun gjalper op og folk tror hun vil noget negativt. Alt hun vil er at hilse..
    Prøv at se på hundens samlede kommunikation, både lyd, bevægelser og din mavefornæmmelse. Det giver som regl det rigtige billede.


  • #15   19. mar 2013 Min mavefornemmelse har hele tiden sagt at Skipper ikke var agressiv.
    Jeg var bare bange for, om det var ønsketænkning.


  • #17   19. mar 2013 vil given resten ret - det lyder bestemt ikke som en aggressiv hund men nok nærmere som en hund med lyd på og måske en lidt usikker hund. Lyder som om din træner burde læse lidt op på hundes sprog og adfærd for at sige det mildt

  • #19   19. mar 2013 Tak til alle for jeres søde svar.
    Ingen tvivl om at han har en dårlig vane, men jeg synes han bliver bedre for hver dag. små skridt godt nok.
    Men han er stadig en teenager så der er håb forude.


  • #20   19. mar 2013 Din træner kan da aldrig have mødt en hund der rent faktisk var aggressiv.... *host*inkompetente fjols*host*

  • #21   19. mar 2013 Jeg har også en lille hund som gør som sindsygt af andre hunde, men så snart han har hilst på dem er der intet... Vi går også til hundetræning og jeg har lært at jeg skal lade som ingenting når han gør... lige i det sek. han stopper med at gø og er helt stille, skal jeg rose ham og gi' en godbid.. Men det er vigtigt at den først kommer når han er rolig, så han ikke tror at belønningen kommer fordi han gør...

    Jeg lærte at aflæse hunden... når pelsen står op hele vejen fra hale til hoved, så er det fordi hunden er usikker og har intet med aggressiv at gøre.. Man skal også passe på med at holde snoren stram, når hunden ser en anden hund og reagerer med at gø og skabe sig, det sender et signal til hunden om at det er noget farligt.. Så vidt muligt løs snor...

    Og husk ros ros og atter ros... Da vi begyndte til træning, var det første vi trænede at hunden skulle have fokus på os, også når der er andre hunde tilstede..
    Så hunden finder ud af at når man siger dens navn så reagerer den med det samme og kigger på dig...

    Og så har vi lært at vi på ingen måde må give hunden opmærksomhed, ej heller øjenkontakt når den ikke gør som vi ønsker.. men til gengæld skal vi rose og belønne ved ønsket adfærd..

    Vil sige at jeg var SÅ stresset ved første træning... stå med en hund der gør i et væk, hvor man bare har lyst til at sige "NEJ".. men hvor man bare skal stå og vente på at den holder mund *puha* man føler lidt at man ødelægger træningen for de andre.. Men som træneren sagde "de andre skal jo også lære at have fokus på deres ejere, når der er uro omkring dem" ...

    MEN ud fra det du skriver så er din hund IKKE aggressiv, men den ved ganske enkelt ikke hvordan den lige skal reagerer i situationen og bliver derfor usikker...

    Jeg ville prøve at finde en anden træner...


  • #22   19. mar 2013 Tror bare han gør for at gøre opmærksom på sig selv så i hvert fald ikke aggressivt smiley Nu har jeg selv en papillon, men har været ret heldig da han ikke gør ret meget og stopper når han bliver bedt om det smiley

    Synes bestemt du skal snakke med din træner og sige du ikke finder dig i at han taler om din hund på den måde også når holdet er slut skifte træner smiley


  • #23   19. mar 2013 Glemte lige... har du prøvet at køre ham træt inden i tager til hundetræning ? Måske det kan hjælpe lidt, så han er mere rolig og nemmere at arbejde med.. Og bliver hundene ikke sluppet løs i leg til træningen ?

    Der hvor vi går, aflæser træneren hundene og ved ca. hvem der skal slippes løs sammen...


  • #24   20. mar 2013 Tak for svar.
    Linda: det første halve år vi gik til træning, var jeg også meget flov. For Skipper gøede næsten konstant, vi stod helt ude i siden.
    Det er så langsomt gået fremad, vi står nu i midten imellem to store hunde som også gør ind imellem. Nu laver han kun 3-4 udfald på en time og han stopper i løbet af få sek.

    Han er desværre ikke ret madglad så han er svær at træne med. Jeg har prøvet både kylling, ost, lever og pølser.

    Jeg går altid en god tur inden træning, men han er umulig at køre helt træt.
    Hundende må ikke hilse før og under træning. ( jeg tror det er det der frustrerer ham)
    Til agility må hundene godt hilse og hvis de er for hyper får nogen af hundene lov til at tage en spurter inden vi starter op. Det virker ret godt på Skipper. Han er mere koncentreret når han har styr på hvem de andre hunde er.

    Amalie: jeg har prøvet at tale med træneren om det, men han gik bare i forsvarsmode og blev sur på mig.

    Nu skal vi snart til at træne agility 2 gange om ugen, så jeg dropper nok bare lydighedskurset.
    Jeg har også en masse jeg kan træne på herhjemme.


  • #25   20. mar 2013 Trælst med sådan en træner, der ikke kan indse at der er forskel på hunde smiley Din hund lyder overhovedet ikke aggressiv. Normalt er det jo sådan at det er en dum ide at lade hundene hilse/lege inden træning, men der er bare hunde hvor det er en god ide. Min egen hanhund er selv sådan en. Han skal helst lige have fundet ud af hvem, der er tilstede inden han sådan helt kan koncentrere sig om træningen. Jeg træner selvfølgelig hen imod at det skal blive sådan at han ikke partout skal have hilst på stort set alle før vi kan gå igang og han har flyttet sig rigtigt meget på det år jeg har haft ham: Det jeg gør er at vi hilser mindre og mindre og på færre og færre hunde. Og så får han meget belønning for at tage og bevare kontakt med mig. Det er selvfølgelig lidt bøvlet når man går til prøver, men vi må komme i god tid og få hilst på så mange som muligt og lige se omgivelserne ordentligt an og få trænet lidt på stedet så går det alligevel. Og mon ikke vi nok skal komme dertil at han bare skal ud og gå lidt rundt og se sig om og så er han klar.
    Det skal lige siges at min fik jeg først som knapt 3 årig og totalt utrænet avlshan. Vi har på et år rykket fra at jeg kun glimtvis havde kontakt med ham fordi han var så fokuseret på at der var andre hunde omkring ham (på en positiv måde - han vil nemlig bare lege) til at han tilbyder kontakt stort set uafbrudt hele træningen. Og det går rigtig fint, hvis han altså bare lige har fået lov at hilse kort på et par af de andre inden vi går igang.


Kommentér på:
Ekstrem aggressiv hund...eller hvad?

Annonce