{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

ja igen foder ... protein indhold .... {{forumTopicSubject}}

Inspireret af anden tråd.... jeg halvt råfodrer og halvt tørfodrer....

Så man kan jo sige at de får megen protein alene af det rå ....

Jeg har jo så Nova som bare er mega kræsen når det kommer til tørfoder .... fandt så for et lille års tid siden N&D fra Farmina ... hun elskede det fra dag 1, og jeg synes selv det virker lækkert .... men der er MEGET protein i, 40% i det jeg har lige nu ... og det er for meget når man tænker på at skotterne har tendens til nyreproblemer ....

Jeg har så nu købt ECOPET fra samme fabrikant ... der er 24% protein i, væde 9%, råfedt/olie 12 %, råaske 8%, råfibre 2.7%....

Der er : ris, majs, tørret kylling, lammekød, kyllingefedt, tørret fisk, tørret rødbedmos, fiskeolie, osv i...

Hundene er slet ikke så glade for det, og jeg synes heller ikke det virker lige så lækkert som N&D...

Men 3 spørgsmål:

1... hvordan synes I Ecopet lyder som foder ??

2... Hvor meget er fornuftig protein indhold i tørfoder?? Almindeligt hundehold, lange gåture, lidt hygge træning, mest spor ... og så til en race der har tendens til nyrekomplikationer med alderen...

3... Og så hvilket foder...

det eneste andet jeg har haft lidt succes med er Kingsmoor Pure ..

Tholo, Arion, Acana, TOTW, og mange andre af de hyppigst anbefalede herinde er ikke faldet i god jord hos specielt den ældste ... den yngste spiser nu nok hvad som helst ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ja igen foder ... protein indhold ....
  • #1   23. mar 2013 Hvis ris og majs er de første ingredienser, så er foderet bare ikke godt nok, efter min mening.
    N&D er lækkert foder, på linie med fx Essential. Det sku du tage at prøve. Her er proteinprocenten meget passende.
    Jeg fravalgte netop N&D pga for højt proteinindhold.


  • #2   23. mar 2013 @ malene ... har lige været inde og se på Essentials, den variant til voksne hunde jeg slog op var med 30 % protein ... det synes jeg så stadig er i den høje ende ...

    Jeg ville gerne holde proteinen på et endnu lavere niveau, men så er det netop et ris , majs o.lign bliver de først nævte indgredienser, og det har jeg netop forsøgt at komme udenom ...


  • #6   23. mar 2013 @ Stine ... ja det overvejer jeg også ... men der kunne jo være der var kommet noget nyt ... synes der kommer nye mærker hele tiden .... så man skal jo følge med....

    Men hvad er opfattelsen af en fornuftig % protein i foder ??

    Jeg er ikke særligt vidende indenfor det ... er der forskel på hvad man anbefaler fra race til race ?? er der forskel på hvad man "bruger" hunden til ??

    Og ja igen, hvis en race er disponeret for fx nyrelidelser, så er der jo den vinkel at tage hensyn til ...


  • #7   23. mar 2013 @ Ulla ... ok bare under 30% .... hvad bruger du af tørt??

    som sagt ... ikke klog på det mad halløj ... men min søn har lige været på Paleo kur ... skulle spise MEGET protein hvilket = mega meget kød ... så jeg troede at kød var smækfyldt med proteiner ????


  • #8   23. mar 2013 Hanne, kød indeholder 18-22 % protein, alt efter kødtype og udskæring.

  • #11   23. mar 2013 : ) så med de info så kan jeg regne med en protein % på mlm 15-25 % i deres råfoder .... : )

Kommentér på:
ja igen foder ... protein indhold ....

Annonce