Hunde tøj - bog Hunde tøj - bog
Hej
jeg har ellers været meget stærkt modstander af man giver sin hund tøj på.
og det er jeg også stadig, men min hund kan lide og være pakket ind har vi fundet ud af.
men hold da kæf*** sådan noget hundetøj er dyrt!
er der nogen der kender nogle opskrifter på hundetøj?
gerne "ikke strik" da jeg simpelthen ikke kan strikke!
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
En ultra nem opskrift på "T-shirts/bluser" : køb nogle baby-bodystockings i de farver du vil bruge (20 kr i Kvickly) og sy dem om (pynt dem hvis du er til det : P ) - jeg lavede sådan to til Luna da hun var blevet syet i maven så hun slap for krave. Den ene lavede jeg på mindre end 5 minutter: den er virkelig grim - men virkede. Ved nr 2 havde jeg lidt mere tid ; )
- der er billeder af hende med dem på i hendes galleri (anden linje: nr.1 er lilla, nr.2 er hvid)
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 92
Der må være andre alternative
Mathilde pisse god idé den havde jeg aldrig tænkt på
Men kommer til at tænke på det en han hund
Men derfor kan jeg jo klippe i det og sy det
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
jan 2013
når du syr sådan en om, bliver det jo bare til en ensfarvet T-shirt (bluse hvis du vælger langærmet) så er det jo bare om at finde et "mandig" mønster eller farve ; ) - og når man først har fundet fidusen - køb en til at prøve på - så tår det ingen tid med nr to.
Og hvis det "bare" skal være et tyndt dækken, kan bodystockings også bruges, de er endnu nemmere at lave : )
mar 2013
Men ja det rigtig det du siger havde ikke lige tænkt at Boyd stok kunne bruges tak for råd
Vil prøve at kigge på det der huttra også
jan 2013
hvis du vil se hvordan jeg gjorde ligger jeg gerne billeder op, du siger bare til.
mar 2013
jan 2013
1. Du tager en body i en størrelse der passer (Luna bruger 56 - 0 måneder).
2. Giv hunden den købte body på, på vrangen og så får du en ide om hvad der skal væk; alt det overskydende stof der hænger under hundens mave.
3. Det gør du ved at tage sikkerhedsnåle (så hunden ikke stikker sig når den skal af) og sætte dem langs maven så bodyen passer på hundes størrelse.
4. Så tager du den af og gir den (bodyen ikke hunden) en tur på symaskinen langs nålene og klipper så det overflødige stof af.
Du kan, som jeg, vælge ikke at sy den til hele vejen op i halsen (der skal jo være plads til hovedet kan komme igennem og at trække vejret). jeg beholdte bare den kant der var i halsen på bodyen og klippede den efterfølgende op og bandt knude på.
Jeg skulle jo bruge den som dragt, så jeg beholdte trykknapperne, og lavede hul til halen. Den var altid knappet, undtagen når vi var ude og lufte dem. Den er dog ikke lukket på billederne - der var jo ikke grund til at pine hunden for meget ; )
Hvis du vil lave en t-shirt, måler du jo bare af hvor lang du vil have den, og klipper bunden med knapperne af. Du kan lave "bunden" af tshirten som du lyster; enten 1 cm ekstra længde, så du kan bukke den op eller lave løbegang til en snor/bånd/elastik, eller frynser ... eller noget meget mere mandigt ; )
Billederne er taget hurtigt, og bodyen er ikke blevet vasket siden den blev brugt, så den er ikke helt hvid længere : P
Første billede af bodyen; den rigtige vej og på vrangen
jan 2013
jan 2013
mar 2013
Det der må bare prøves i ferien
Har i øvrigt lige shoppet lidt tøj fra ebay ..
De sidste par gange jeg har handlet derinde fra Kina har det været fin nok
Ellers overlever jeg nok de 15 kr jeg brugte på en bi dragt og et par strømper
Men pisse smart med det du har lavet sådan skal jeg også lige have dyrket og ikke mindre den ligner jo en bette baby nuuuurh solgt !!!!
jan 2013
Tak, synes også selv hun er alt for lækker, den bedste model man kunne tænke sig - når hun altså sidder stille ; ) Hun får sådan nogle flotte lange ben når hun har dragten på men den minder mig lidt for meget om da hun var syg. Måske jeg skulle lave, en ny "frisk" en til hende.
Hunde tøj - bog