{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Chi - Slikker voldsomt! {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloooge HG'ere smiley

Nu jeg faktisk ved og være ret træt af det, og alligevel føler jeg mig så "ond" xD

Min søster har en Chihuahua pige på omkring 4½-5 mdr, og hun ikke bare slikker på fingre og hænder, nej da hun nærmest "angriber" dit ansigt med tungen, hvis du siger den mindste lyd, roser hende, snakker til hende, vil kæle for hende, så springer hun nærmest i hovedet på dig for at slikke dig på munden eller i næsen :s
Mit problem er så at selvom jeg prøver og sige Nej, flytte hende, "tysse" på hende, så ligner hun lidt en eller anden der skal til og have tæv smiley - Og hun er altså ALDRIG blevet slået, på nogen måder!

Hvis det så endelig lykkedes og få hende til og blive nede så slikker hun fuldstændig vildt på mine hænder!

Skal jeg bare blive ved med og skubbe hende ned? Vil jo helst ikke have hun "blir ked af det", mere usikker eller bange for os - ved ikke hvordan jeg lige skal forklare det bedre, håber nogen forstår hvad jeg snakker om :)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chi - Slikker voldsomt!
  • #1   24. mar 2013 Tjah, det hjælper jo ikke med at få det stoppet da på trods af jeg godt ved det en kærlig gestus, så det faktisk ret så irriterende smiley

    Har intet imod et "hundekys", men hun kan simpelthen ikke stoppe igen, og det konstant!


  • #2   24. mar 2013 Det er da måske nok naturlig hundeadfærd at slikke, men jeg forstår nu godt du synes det er træls i det omfang, og jeg oplever ofte den der HELT overdrevne slikken som stress-relateret eller når hunden der gør det er trykket.

    Min mors tæve er osse slem til at slikke og har svært ved selv at stoppe -helt galt er det når hun bliver MEGET glad -å kan man slet ikke komme til at ae rolig e.l. fordi hun kun har fokus på at komme til at slikke.

    Det er blevet markant bedre (men hun gør det altså fortsat -bare ikke så ofte eller så insisterende) ved at al kontakt stopper når hun slikker.
    F.eks. hvis man kæler med hende og hun begynder at slikke, så fjernes hånden (så hun ikke kan nå den) og der kæles først igen når hun stopper slikkeriet.
    Hun kan/kunne så finde på at hopper op og slikke efter ansigtet, følge hånden og slikke videre e.l. og så har vi simpelthen fjernet os helt fra hende, hvis det var hvad der var nødvendigt for at hun ikke kunne slikke.

    Molly som hun hedder, er en meget blød hund der ikke har så heldig en fortid så der skal ingenting til før hun viser tydelige tegn på ubehag og at hun er utryg ved situationen, så vi har gjort MEGET ud af aldrig at skælde ud for det eller på anden vis straffe det.

    Hun slikker som sagt stadig, men langt fra så ihærdigt og så ofte (det virker ikke længere helt manisk når hun gør det), og ved at fjerne hånden/vende sig om og afbryde kontakten i blot 3-4 sekunder, stopper hun slikkeriet, eller, hvis hun er stresset, slikker ud i luften istedet for på os.

    Hvis hunden kravler helt op på jer for at slikke, må den sættes ned på gulvet/væk fra jer og kontakten afbrydes.
    Og det er ganske sandsynligt at det skal gøres RIGTIGT mange gange før hunden forstår at det er slikkeriet der er skyld i at kontakten afbrydes, og at den eneste måde at få lov at hygge og blive nusset med, er ved ikke at slikke

    Men det kræver altså at alle er med på planen -det dur ikke at du håndterer det på en måde, din søster på en anden og en gæst der kom forbi tillader slikkeriet osv.
    Læg en plan, og så er det den i holder jer til allesammen, inkl evt gæster osv.


  • #3   24. mar 2013 Michelle

    Det lyder rigtig meget som vores! Hun hopper og kravler rundt overalt for at komme til og slikke .. Har dog heller aldrig skældt hende ud da jeg ved de gør det fordi de viser omsorg, men ja det super irriterende når det er så voldsomt!

    Men vi må jo fortsætte med og fjerne os som du så godt beskriver smiley
    Tak for et godt svar..


  • #4   24. mar 2013 undgå at rose med høj babystemme,det lyder til at det får hende helt op at køre.

    sæt hende stille og roligt ned på gulvet hver gang hun slikker og lad hende være....helt være...

    ros stille og roligt med dæmpet stemme istedet...

    det har virket på min chi


Kommentér på:
Chi - Slikker voldsomt!

Annonce