{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

hjælp hunden Piver {{forumTopicSubject}}

hej Allesammen, håber på nogen gode råd, jeg har en 9 år gammel formel 1 Lab. blanding, ham i profilen, som et stykke tid har pevet af rigtig mange lyde i tv'et. og det er ikke en glad piven. ¨

han piver fx. af "Go morgen Danmark" "beverly Hills" en del reklame sange, "NCIS" og mange flere og er ved at blive sindsyg af den evige piven, har været ved dyrlægen i dag, som ikke har de helt vilde bud andet end at jeg har fået smertestillende med hjem til ham i dag, på grund af en løs tand, der måske kunne være skyld i det. men vil da lige høre om nogen af jer derude, har nogen ideer til hvad det er, har oplevet det samme, eller bare har nogle gode forslag til hvad man kan gøre for at han ik piver så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hunden Piver
  • #1   27. mar 2013 Hvad med at slukke fjernsynet, så du ved om det er lydene han piver af?

  • #2   27. mar 2013 det er lydene fra tv'et han piver af. og det er nåsten alle serier der kører i tv, og reklame sange.

  • #3   27. mar 2013 Tak for buddet, det må straks afprøves, er klar på at prøve hvad som helst smiley


  • #4   28. mar 2013 Nu skriver du godt nok at det er dit tv (lydene) han reagere på. vil dog alligevel give dit det råd jeg har fået, selvom Goofys situation var lidt anderledes. Måske du kan bruge det.

    Goofy pev også rigtig meget i de første 3 måneder vi havde ham.
    Vi fik udelukket alt, ingen sult, vel stimmuleret, ingen smerte osv. osv. Han pev fordi han ville have opmærksomhed. OG at den opførsel tidliger havde medført hvad han ville have. Goofy ville have opmærksomhed for at aflede hans tanker fra alt mulig andet, god som dårlig opmærksomhed var bedre end hans eget lille hoved.

    Vores adfærds træner gav mig rådet om at ignorere ham 100% når han pev. ingen øjenkontakt og ingen snak. Lyder enkelt men det er virkelig svært.
    Fortsæt med hvad du laver som om hunden ikke er der!
    Når hunden stopper roser du, giver godbid og opmærksomhed. Begynder han igen er han luft for dig, indtil han igen er stille.

    Du skal rose, give opmærksomhed og snak/kæl for den adfærd du ønsker af din hund.

    Når en hund har tillært sig en adfærd (hensigtsmæssig eller uhensigtsmæssig) er det hvad hunden kan. Eks. komandoen sit = ros og godbid, eller piv = opmærksomhed. Hunden vil i forskellig situationer bruge den den KAN for at få det ønskede resultat fra dig.

    Du har tillært dig at dit dankort virker i netto når du sætter chippen med i maskinen. Men en dag virker chippen ikke. Der flår du ikke med det samme kontanter op af lommen for at betale. Du vil prøve at sætte kortet i maskinen igen og igen og igen. Du vil måske endda kører magnetstiben igennem nogle gange maskinen, før du indser at maskinen ikke virker. Og du finder en anden adfærd frem og betaler med kontanter.
    Det er det samme din hund gør. Den kører kortet igennem igen, og for hver gang bliver den mere og mere desperat, for det plejer at virke. Derfor er det vigtigt at du er standhaftig og ignorere dårlig/ikke ønsket adfærd.


  • #5   28. mar 2013 Jeg kunne meget bedre forstå hvad min hundetræner prøvede at sige efter hun fortalte dankort-historien.

    Så nu bliver ihærdig adfærd betegnet som "at kører kortet igennen" hjemme hos os smiley


Kommentér på:
hjælp hunden Piver

Annonce