{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

passage andre hunde - piver - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg søger nu lidt hjælp hos jer.

Vi har Mailo på nu et halvt år. Hans adfærd når vi møder andre hunde er svær og jeg søger hjælp til, hvad vi kan gøre - eller bare opmuntring om det kan gå lidt i sig selv når han bliver ældre.

Vi bruger meget tid på træning og aktivering af Mailo.

Forløbet:
Da han var helt lille: han løb hen imod hver en hund vi mødte og ville lege, blev han forhindret i dette, eller gad den anden hund ham ikke gav han sig til at pive.

Senere i forløbet: han lægger sig på jorden og piver, så snart han ser en anden hund. Når den anden hund kommer nærmere rejser Mailo sig og hilser/leger. Han piver stadig hvis mødet forhindres.

Seneste opservation: Mailo piver når han ser en anden hund. Nogle gange lægger han sig som tidligere, andre gange forsøger han at flygte. Hvis de så hilser har han flere gange haft halen mellem benene.

Skal siges, at vi ter os som ånsvage og vifter med lækre godbidder når vi møder hunde - han er svær at fange interressen, men det er også et stort problem, at folk hvor vi bor ikke har hunden i snor - så hjælper det jo lige vidt at få Mailo til at fokusere på os, når der 5 sek efter står en hund i rø.. på ham..

Mailo har gået både til hvalpeleg og hvalpetræning med leg, hvor han legede rigtig pænt. Han har aldrig haft en ubehagelig oplevelse med fremmede hunde..

Nogle gode råd? - er ved at blive lidt fortvivlet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passage andre hunde - piver - hjælp
  • #1   4. feb 2013 Prøv at vende hans bagdel mod den hund i møder. Det indbyder den anden til at snuse og hilse fredeligt. Når den anden har snust færdigt, lad så din hund vende sig om, Det plejer at virke, da ingen er truende eller skræmmende. Min dsg gjorde det samme som hvalp, og det virkede. Har hørt fra andre der har haft succes med det også.

  • #2   4. feb 2013 kylling helt op i næsen på jeres hund og så ellers bare opfører jer helt rolige, og hold kyllingen under næsen og gå langsomt væk, stadig med kyllingen i næsen, så tror jeg han gå med eller ihvertfald har travlt med at snuse,giv ham kyllingen når han kun har øje for den og evt sidder eller bare holder sig i ro

Kommentér på:
passage andre hunde - piver - hjælp

Annonce